Spring naar bijdragen

Racisme als tegenargument


Aanbevolen berichten

Het valt me heel erg op dat termen als islamofobie of antisemitisme vaak gebezigd worden als moslims of joden kritiek krijgen. Ik vind dit een ongelovelijke valse manier om mensen monddood te maken. Honderden argumenten worden van tafel afgeflikkerd met het racisme-truukje. Antilianen die demonstreren met jodensterren om hun ongenoegen te uiten over de databank die deze regering wou aanleggen over Antiliaanse probleemjongeren. Elke vorm van kritiek word weggewuift met een verwijzing naar de Holocaust, wat mij nog misselijker maakt. De Holocaust is een van de ergste genocides uit de wereldgeschiedenis, en samen met de Armeense/Assyrische genocide een van de bloedigste van de twintigste eeuw.Als er honderden Palestijnen sterven in Gaza hebben moslims het over een Holocaust in Gaza. Vergelijk dat eens even, honderden doden, die weliswaar te betreuren zijn, tegenover 6 miljoen Joden.Nou ben ik absoluut niet pro-Israel, integendeel, maar ik word zo misselijk dat mensen elke keer de Holocaust misbruiken. En racisme in het algemeen als tegenargument tegen kritiek zien. Er is natuurlijk wel een bepaalde mate van racisme, Marokkaanse jongeren die niet aaneen baan komen door hun Arabische achternaam enzo, en antisemitisme is een gevaarlijk iets, maar ik word er zo misselijk van omdat overal bij te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Norman Finkelstein kan ik als joodse antizionist zeker waarderen. Dit boek lijkt me dan ook zeer de moeite waard.


Samengevoegd:

Overigens wil ik niet mee gaan in de beweringen van neonazis dat heel de wereld beheerst word door Joden. Ik denk dat er ook een hoop jaloezie bij komt kijken. Joden weten van alles een succes te maken en dat steekt Jodenhaters. Toch denk ik dat bepaalde Joodse groeperingen er erge foute doelstellingen op na houden. Zo vind ik sommige Joodse kolonisten net zo erg als de antisemitische Hamasstrijders. Dan doel ik vooral op Religieus Zionisten. Zionisme binnen een bepaald kader snap ik overigens wel. En sommige jodenknuffelaars zullen mij nu een antisemiet noemen, maar ik denk dat achter de invasie in Irak best wel wat olie en Israel belangen zitten, zeker omdat de zionistische lobby in Amerika vrij sterk is. Laat Ronnie Naftaniel dit maar niet lezen, dadelijk ben ik nog een neonazi....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En sommige jodenknuffelaars zullen mij nu een antisemiet noemen, maar ik denk dat achter de invasie in Irak best wel wat olie en Israel belangen zitten, zeker omdat de zionistische lobby in Amerika vrij sterk is.

Ik vind je vooral niet erg logisch nadenken. Hoeveel belang had Israel bij het verwjderen van een seculier regime waar Joden redelijk vrij konden leven en dat niet op de beste voet stond met Iran en andere Islamitische regimes in de regio?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het valt me heel erg op dat termen als islamofobie of antisemitisme vaak gebezigd worden als moslims of joden kritiek krijgen. Ik vind dit een ongelovelijke valse manier om mensen monddood te maken.

Het zijn juist de anti-moslims en racisten die in Nederland van alles mogen zeggen en de othordoxe moslims worden monddood gemaakt. Er heerst een ontzettende dubbele moraal in Nederland.

Quote:
Elke kritiek word weggewuift met een verwijzing naar de Holocaust, wat mij nog misselijker maakt.

Zeg dat tegen Wilders die de islam steeds met de Nazi's vergelijkt.

Quote:
De Holocaust is een van de ergste genocides uit de wereldgeschiedenis,

Ja, gepleegd door christelijke Europeanen. Waarom wordt het Midden Oosten daar steeds mee lastig gevallen? Europeanen hebben antisemitisme gecreëerd, dan moeten ze het ook maar zelf oplossen. Israel verplaatsen naar Duitsland ofzo?

Quote:
en samen met de Armeense/Assyrische genocide een van de bloedigste van de twintigste eeuw.

Waarom noem je niet de Indonesische genocide, veroorzaakt door Nederland, of de Algerijnse genocide, veroorzaakt door Frankrijk?, of de Britse en Belgische genocides in hun ex-koloniën?

Quote:
Als er honderden Palestijnen sterven in Gaza hebben moslims het over een Holocaust in Gaza. Vergelijk dat eens even, honderden doden, die weliswaar te betreuren zijn, tegenover 6 miljoen Joden.Nou ben ik absoluut niet pro-Israel, integendeel, maar ik word zo misselijk dat mensen elke keer de Holocaust misbruiken.

Met een holocaust is het dan niet te vergelijken (ik heb overigens nergens gehoord dat iemand dit gedaan heeft), maar de zionisten gedragen zich niet veel anders dan de Duitsers in WO2. Kijk hoe ze massaal Palestijnse kinderen vermoorden, land bezetten en een heel volk terroriseren?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De Gaza-strook had Israël juist ontruimd, net als het Zuid-Libanon had ontruimd, in de hoop op vrede.

Kan wel zijn dat ze een paar vierkante kilometer teruggeven aan de Palestijnen, maar ondertussen bezetten ze en koloniseren ze nog steeds het land dat aan de Palestijnen toebehoort. Dat de vrijheidsstrijd dus nog steeds doorgaat (ook vanuit Gaza) is dus meer dan logisch en terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het zijn juist de anti-moslims en racisten die in Nederland van alles mogen zeggen en de othordoxe moslims worden monddood gemaakt. Er heerst een ontzettende dubbele moraal in Nederland.

Juist; de commissie van 'gelijke behandeling' die er voor strijdt dat de religieuzen in dit land 'anders behandeld worden'.. dat vind ik een vrij dubbele moraal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het zijn juist de anti-moslims en racisten die in Nederland van alles mogen zeggen en de othordoxe moslims worden monddood gemaakt. Er heerst een ontzettende dubbele moraal in Nederland.

[...]

Zeg dat tegen Wilders die de islam steeds met de Nazi's vergelijkt.

Wordt Wilders niet vervolgd op dit moment voor z'n uitspraken? Racisme en anti-semitisme wordt echt niet gewardeerd hier. Evenals haatzaaiende Imams dat niet worden. Niks dubbels aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het zijn juist de anti-moslims en racisten die in Nederland van alles mogen zeggen en de othordoxe moslims worden monddood gemaakt. Er heerst een ontzettende dubbele moraal in Nederland.

Elke keer dat er kritiek op joden of moslims of van mij part Marokkanen komt, word dat afgedaan als racisme...En dat zit me dwars...dat er een paar notoire islambashers zijn geef ik je gelijk in, daar ehb ik het ook niet over

Quote:

Zeg dat tegen Wilders die de islam steeds met de Nazi's vergelijkt.

Ach..Wilders word zelf ook met de nazi's vergeleken.

Quote:
]

Ja, gepleegd door christelijke Europeanen. Waarom wordt het Midden Oosten daar steeds mee lastig gevallen? Europeanen hebben antisemitisme gecreëerd, dan moeten ze het ook maar zelf oplossen. Israel verplaatsen naar Duitsland ofzo?

Wie zegt dat alle nazi's christenen waren? Volgens mij probeer je hiermee alleen maar de Europeanen en de christenen zwart te maken zonder ook maar iets inhoudelijks toe te voegen. Antisemitisme is van alle tijden, rangen en standen. Helemaal niet iets dat door Europeanen bedacht is. Zoiezo ben ik ook niet zo'n Israelfan, dat had je kunnen weten als je topics waar in ik gepost had had gelezen. Je kan alleen moeilijk 5 miljoen Joden die daar geboren en getogen zijn, verplaatsen.

Quote:
]

Waarom noem je niet de Indonesische genocide, veroorzaakt door Nederland, of de Algerijnse genocide, veroorzaakt door Frankrijk?, of de Britse en Belgische genocides in hun ex-koloniën?

Die zijn ook erg en afschuwelijk, maar voor dit topic niet relevant. Mijn doelstelling met dit topic is om aan te geven dat Joden en moslims er nogal een handje van hebben om alle kritiek als racisme af te doen. Antillianen ook trouwens.

Quote:

Met een holocaust is het dan niet te vergelijken (ik heb overigens nergens gehoord dat iemand dit gedaan heeft), maar de zionisten gedragen zich niet veel anders dan de Duitsers in WO2. Kijk hoe ze massaal Palestijnse kinderen vermoorden, land bezetten en een heel volk terroriseren?!

Kijk maar naar sommige reacties van Palestijnen, kijk naar hyves waar een speciale Holocaust In Gaza Hyves is opgericht....Die reacties zijn er zeker wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Ja, gepleegd door christelijke Europeanen.

grappig, als je wijst op moslims die in moslimlanden dingen doen die direct uit de koran te halen zijn, maar die gewelddadig zijn, dan roept bijna elke nederlandse moslim dat dat natuurlijk geen moslims zijn. Als aan de andere kant europeanen die zeggen dat ze christen zijn maar compleet on-christelijke dingen doen, die niet uit de bijbel te halen zijn, iets doen, dan is het "gepleegd door christelijke Europeanen". tja...

Quote:
(..)

Waarom noem je niet de Indonesische genocide, veroorzaakt door Nederland, of de Algerijnse genocide, veroorzaakt door Frankrijk?, of de Britse en Belgische genocides in hun ex-koloniën?

omdat het niet relevant is voor dit topic.

Quote:
[...]

Met een holocaust is het dan niet te vergelijken (ik heb overigens nergens gehoord dat iemand dit gedaan heeft)

ik wel.

Quote:
, maar de zionisten gedragen zich niet veel anders dan de Duitsers in WO2. Kijk hoe ze massaal Palestijnse kinderen vermoorden, land bezetten en een heel volk terroriseren?!

kun je even uitleggen waar in Israel de vernietigingskampen staan? Waar de gaskamers besteld zijn, en wanneer ze in werking treden? Je zegt nogal wat met "holocaust", en je kunt er niks van waar maken.

Begrijp me goed, ik vind het diep diep diep triest dat Israel zo agressief reageert en dat zoveel (onschuldige?) burgers daarvan het slachtoffer zijn. Daarnaast vind ik het ook diep diep diep triest dat de Hamas geld dat ze kan besteden aan het voeden en onderhouden van haar burgers, besteedt om Israel met dure raketten te bestoken, en dan ook nog wel vanaf publieke lokaties zoals scholen. En dan klagen dat er burgerslachtoffers vallen, hoe zou dat kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid