Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het zal ondertussen iemand meer ongaan zijn dat we in een flinke economische dip zitten. En dat het waarschijnlijk ook nog allemaal erger gaat worden.

Ik vraag me af hoe jullie daar tegen aan kijken. En hoe jullie dit in relatie zien met het geloof. Natuurlijk zou Jezus zich niet druk maken over het ineenstorten van wallstreet. Maar werkeloosheid vormt toch een rieel probleem en niet alleen economisch zien. Daarbij worden de kansen gewoon minder. Zou zou ik bijvoorbeeld wel een wat uitdagendere baan willen. Maar door deze crisis durf ik niet te wisselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ontslagen, maar ik heb een baan ervoor terug die veel leuker is en beter betaald, dus wat dat betreft heb ik niets te klagen knipoog_dicht.gif

Ik hoop nog steeds dat de huizenmarkt eindelijk eens flink instort, da's dan tenminste nog iets positiefs... (naja.. voor mij dan puh2.gif)

En verder proberen we wel wat meer te sparen tegenwoordig.

Maar voor de rest wacht ik het rustig af...

Ik kan me wel druk maken over de pensioenplannen etc, maar er is toch niets aan te doen.

En bovendien: We hebben het over het algemeen nog steeds erg goed in dit land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben tevreden met erg weinig en totaal geen carrière mens, mijn doel is altijd al geweest om parttime te werken, en dat kan prima in dit klimaat. Beetje minder uren in ruil voor minder loon? Geen probleem, kan ik lekker veel tijd aan andere dingen besteden.

Ik moet me er wel bij neerleggen dat bepaalde dingen voor mij niet haalbaar zijn, maar dat vind ik niet echt erg. Er zijn zoveel mooie dingen in de wereld die (bijna) gratis zijn. En als ik toch nog extra geld wil hebben, kan ik het nog met pokeren proberen knipoog_dicht.gif (maar daar ben ik eigenlijk op tegen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een belangrijke baan hebt, raak je die niet kwijt.

Als je je baan wel kwijt raakt, was de baan ook niet zo geweldig belangrijk.

Geen reden om jezelf te druk te maken dus. Daarnaast is voor de gewone burger de effecten van de crisis nog niet zichtbaar - dat duurt nog wel even.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nogmaals, dan is de baan dus niet belangrijk.

Voorbeeld: Eerst schaffen we de tram-conducteur af, niemand voelt zich meer veilig in de tram, er wordt massaal zwart gereist en dus komt die weer terug.

Volgens Arjen, was die baan dus in de tussenperiode niet belangrijk. Door dit soort ambtelijk denken zitten we nu met de gebakken peren. Toezicht bij banken, niet belangrijk, nu de crisis daar is wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je een belangrijke baan hebt, raak je die niet kwijt.

Als je je baan wel kwijt raakt, was de baan ook niet zo geweldig belangrijk.

Beetje kort door de bocht redenatie. Mensen worden ook op straat gezet omdat hun contract eindigt binnen kort en ze besloten hebben om mensen eruit te gooien om kosten te drukken. Ontslagen worden heeft 0,0 te maken met belangrijkheid van een baan, maar puur om kosten te besparen.

Quote:

Geen reden om jezelf te druk te maken dus. Daarnaast is voor de gewone burger de effecten van de crisis nog niet zichtbaar - dat duurt nog wel even.

Die zijn wel degelijk zichtbaar. Wat te denken van het opgedroogde aantal vacatures, de oplopende werkloosheid, ontslagen, bedrijven met WTV. Al de betrokkenen merken dat wel degelijk direct.

Link naar bericht
Deel via andere websites

‘Crisis heeft Rabo voor gevaren behoed’

Geplaatst: 27 februari 2009 18:58

van onze redactie economie

OMMEN - De kredietcrisis heeft waarschijnlijk voorkomen dat Rabo - net als veel andere banken - diep in de problemen is geraakt. ,,Zonder crisis zouden we over vijf jaar volledig in de complexe financiële producten hebben gezeten die nu de oorzaak zijn van zoveel problemen.''

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je een belangrijke baan hebt, raak je die niet kwijt.

Als je je baan wel kwijt raakt, was de baan ook niet zo geweldig belangrijk.

Lekker kortzichtig.

Misschien niet altijd vanuit een politiek perspectief, want dan is het belang van bepaalde banen overgeleverd aan handjeklap binnen coalities en het beleid van mensen die nauwelijks achter hun bureau vandaan komen.

(maar gelukkig niet aan de verknipte hersenkronkels van het zelfingenome holle vat wiens naam begint met een R en eidigt op ita Verdonk)

Maar voor mensen die een gezin te onderhouden hebben en iedere maand te maken hebben met flinke vaste lasten is iedere baan belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Zie het liever als een lautering voor de financiële wereld. Bouwen op lucht kan niet, en nu zakken ze er door heen; Eigen schuld, en weer een leermoment voor de kapitalisten. Daarmee wil ik niet ontkennen dat de collateral damage dan maar gewoon is, in tegendeel. Bovendien raakt het mij ook binnenkort.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zie het liever als een lautering voor de financiële wereld. Bouwen op lucht kan niet, en nu zakken ze er door heen; Eigen schuld, en weer een leermoment voor de kapitalisten. Daarmee wil ik niet ontkennen dat de collateral damage dan maar gewoon is, in tegendeel. Bovendien raakt het mij ook binnenkort.

Erg leuk ook die loutering van de financiële wereld, wanneer de gewone man (Joe the Plumber) zijn huis daardoor kwijt raakt.

We kunnen heel leuk en aardig de kapitalisten op de kop geven, ook wij genieten van de geneugten van het kapitaal, we gebruiken het, we kunnen bijna niet anders, we zijn gewend geraakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid