Spring naar bijdragen

Atheistenbord langs de snelweg A4


Aanbevolen berichten

Quote:

Het plaatsen van een dergelijk bord op zich vind ik niet verkeerd. Dat dit bord geplaatst is schiet me alleen wel een beetje in het verkeerde keelgat.

Je spreekt jezelf tegen.

Quote:
Het lijkt me namelijk duidelijk dat dit bord is geplaatst wegens alle ophef en discussies de laatste tijd tussen christenen en atheïsten die de evolutietheorie aanhangen.

Mij lijkt dat niet zo duidelijk.

Quote:
De atheïsten nemen dus een houding aan van: 'Wat de christenen kunnen, kunnen wij ook' (wat vermoedelijk nog mild is uitgedrukt), terwijl de christenen hele andere intenties hadden/hebben.

En het probleem daarvan is? (als je gelijk hebt natuurlijk, maar aan je generalisaties te zien heb je je er niet echt in verdiept)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Iemand is profetisch als iemand het hart van God kan vertolken. En in de Bijbel kun je het hart van God ontdekken. Door de Bijbel te lezen, kun je dus ontdekken dat God alleen het goede wil voor de mens, wat volgens mij aansluit op wat in jouw profiel staat smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Hoi,

Ik heb op hyves een beetje een discussie hierover, met notabene en meisje van 13, die pertinent afwijst dat er een god is. moet ik stoppen met het reageren, of juist niet haar het laatste woord geven?

zou iemand misschien willen/durven helpen???

link

alvast bedankt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niets uitmaakt als zij het laatste woord heeft. Jij hoeft je niet voor haar verantwoordelijk te voelen. Ze kan zelf kiezen of ze wil geloven of niet. Als je het gezegd hebt, ben je er vanaf en is ze verantwoordelijk voor haar eigen keuze. Jij hebt dan gedaan wat je kon doen. Ze zal in de toekomst nog wel vaker de waarheid horen en christenen tegenkomen, dus alles hangt niet af van deze discussie flower.gif

De mensen die het meest anti-religie zijn, worden soms later de meest fanatieke volgers van Christus smile.gif

Je kan de discussie misschien nog afsluiten met de zin 'o.k., je moet zelf maar weten wat je wel of niet wil geloven'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kindt heeft een gigantische plaat voor haar kop, ze heeft werkelijk geen idee, haar verhaal gaat nergens over, ze gebruikt ook geen feiten, maar standpunten en heel erg flauwe en simpele weder vragen.

Spr. 9:13 Vrouwe dwaasheid bazelt maar, door haar domheid heeft ze nergens weet van.

Verder gaan met die ''discussie'' is echt parelen voor de zwijnen gooien

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij hebt wel een idee hè? Pfff. Iemand die gelooft die een kind van dertien verwijt een plaat voor haar kop te hebben omdat ze aanneemt dat er geen god is? Doe normaal man.


Samengevoegd:

En nee, dat heeft met je gelovig-zijn niet te maken, maar wel met je reactie in dit geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je m'n uitspraak niet begrepen hebt nooo.gif , ik had ook kunnen zeggen (bij een bord gemaakt door Christenen bijvoorbeeld)

"De ongelovigheid van de mens verbaast me keer op keer...

Ik kan om dat bord dan ook niets anders doen dan lachen... Ooit als diegene die dat bord geplaatst heeft niet langer geloofd in een God, zich vrij maakt van al zijn regeltjes, en geniet van het leven;

zal hij waarschijnlijk hetzelfde doen. "

Hierbij slaat 'de ongelovigheid van de mens' niet op het feit dat iemand zich moet bekeren tot het Christendom of een ander geloof waar men zich richt op een of meerdere Goden; en dat het feit dat hij dat niet doet mij vervolgens verbaasd.

Maar het verbaast me wel dat iemand niet simpelweg voor ogen kan houden om te geloven dat er 'heeeel misschien' ook nog andere geloven in de wereld zijn en 'heeel misschien' is mijn eigen geloof(in het geval van de bordenplaatser geen geloof dus) niet de enige optie.

Ik verbaas me er overigens ook over dat mensen zich zooo druk maken over een bord. Als Atheïsten zo 'campagne' willen voeren; om het zo maar even te noemen, dan doen ze dat toch gewoon? Lijkt mij.

Ik geloof dat zo'n bord eerder een aansporing is voor niet-gelovigen om te gaan kijken wat het Christelijke, Islamitische of Joodse geloof inhoud; dan dit als 'almachtige' bron te gebruiken om hier vervolgens uit te gaan constateren dat er dus ook wel degelijk geen god zal bestaan.

En buiten dat om denk ik dat dit bord eerder een vorm van slappe atheïstische humor is om het Christendom belachelijk te maken, dan dat dit bord er echt is om serieus genomen te worden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De plaatsing van het betreffende bord is een uitvloeisel van de 'atheist bus campaign' in Londen. Daar worden op bussen namelijk vaak religieuze slogans geplaatst, niet allemaal even vriendelijk. Dan moet je denken aan bijbelverzen die mensen eraan herinneren dat ongelovigen zullen branden in de hel, en dat soort dingen.

De campagne in Londen werd gesponsord door de British Humanist Association en Richard Dawkins.

Ik kan me voorstellen dat gelovigen dit zien als een kinderachtige reactie van atheïsten, maar dat kun je vervolgens ook weer zeggen van het plaatsen van de reactieborden van gelovigen. Ik vind zelf dat geloof een persoonlijke zaak is en dat je daar iemand anders niet mee lastig hoeft te vallen, zeker niet in de vorm van billboards langs de openbare weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind zelf dat geloof een persoonlijke zaak is en dat je daar iemand anders niet mee lastig hoeft te vallen, zeker niet in de vorm van billboards langs de openbare weg.

tja... ik vind ook dat ik niet lastig gevallen hoef te worden met allerlei reclames langs de weg.

Maar dat gebeurt ook.

In hoeverre is dit dan iets anders? Ik heb waarschijnlijk net zoveel behoefte aan sloggi slipjes als een verstokte atheist aan God...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat dit iets anders is. Aan reclame erger ik me net zo erg. Bovendien keur ik de actie met het atheïstische billboard niet goed, want je kunt erop wachten dat er dan weer een tegenreactie komt en je in een kinderachtige welles-nietes-spiraal terecht komt. Het valt me nog mee dat ik niemand "Ja maar, ja maar, hij begon!" heb horen roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat dit iets anders is. Aan reclame erger ik me net zo erg. Bovendien keur ik de actie met het atheïstische billboard niet goed, want je kunt erop wachten dat er dan weer een tegenreactie komt en je in een kinderachtige welles-nietes-spiraal terecht komt. Het valt me nog mee dat ik niemand "Ja maar, ja maar, hij begon!" heb horen roepen.

Dat zei je idd ook niet knipoog_dicht.gif

Punt is dat ik niet helemaal snap waarom mensen zo'n punt van die borden maken terwijl we al jaren lang doodgegooid worden met allerlei ongewenste reclame langs de weg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het als christen uiteraard niet eens met de strekking van dat atheistenbord, maar van mij mag het er staan zolang christenen ook kun christelijke teksten mogen promoten. Wat me daarom wel tegenviel was het feit dat iemand een keer op zijn boerderij langs de snelweg de tekst: Jezus redt had staan. Die tekst moest er volgense de gemeente wel weer vanaf gehaald worden.

Uiteraard vond die man dat onterrecht. Ik denk ook dat hij daar gelijk in heeft. Men mag immers ook atheistenborden neerzetten, en borden met seksreklame, dus waarom mag iemand dan niet met grote letters Jezus redt op z'n dak zetten?

Was in juli een documentaire over in netwerk! Iemand gezien? Moet wel toegeven dat deze man op andere gebieden wel erg ver ging, als zijn zoons zouden roken zouden ze het huis niet meer inkomen, dat vond ik wat te ver gaan, maar wat die tekst op zijn huis betreft geef ik hem wel gelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zei je idd ook niet
knipoog_dicht.gif

Punt is dat ik niet helemaal snap waarom mensen zo'n punt van die borden maken terwijl we al jaren lang doodgegooid worden met allerlei ongewenste reclame langs de weg...

Omdat ze/we reclame zijn gaan zien als doodnormaal iets op straat. Die paar keer dat je denkt 'grut moet dat nu zo' ben je na een paar seconden kwijt.

Zo'n reclamebord is nieuw.. nu ergeren we ons nog. Hoe dan ook, als je last van reclame hebt doe er wat mee https://www.adbusters.org

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zei je idd ook niet
knipoog_dicht.gif

Punt is dat ik niet helemaal snap waarom mensen zo'n punt van die borden maken terwijl we al jaren lang doodgegooid worden met allerlei ongewenste reclame langs de weg...

Dat was ook toen met die evolutiefolder het geval. Voorstanders van de evolutietheorie maakten zich erg druk over deze creationistische folder. Ze vonden dat het geloof ongewild tot op de deurmat door je strot werd geduwd op deze manier.

Toch vond ik zelf die reactie wat overdreven. Ook al ben je een fervent evolutionist, dan kan je of de folder lezen en de inhoud voor kennisgeving aannemen. Of je gooit um weg. Ik krijg per week wel stapels ongewenste reklame door mijn brievenbus. Moet ik me dan over elke folder druk gaan maken omdat ik die nieuwe lening niet wil afsluiten?

Maar waarschijnlijk omdat het een christelijke folder betrof maakt men zich er weer extra druk over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met Dannyr eens. Zeker ook met de ophef over die folder.

Ik vind het verder zelfs positief dat atheïsten een bord langs de snelweg plaatsen. Laten mensen maar geprikkeld worden tot nadenken, want nu hangt half Nederland een vorm van nietszeggend ietsisme aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het verder zelfs positief dat atheïsten een bord langs de snelweg plaatsen. Laten mensen maar geprikkeld worden tot nadenken, want nu hangt half Nederland een vorm van nietszeggend ietsisme aan.

ik heb liever dat mensen op een snelweg zich gewoon op de weg en het verkeer concentreren knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid