Spring naar bijdragen

God en de Zuivere leer


Aanbevolen berichten

Wie is Jezus?

Lukas 10 vers 21:

Te dier ure verheugde Zich Jezus in den geest, en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde; dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard; ja, Vader, want alzo is geweest het welbehagen voor U. 22 Alle dingen zijn Mij van Mijn Vader overgegeven; en niemand weet, wie de Zoon is, dan de Vader; en wie de Vader is, dan de Zoon, en dien het de Zoon zal willen openbaren.

Wie is de Vader?

God.

Als instandhouder

Weet U van de Geest van God?

Handelingen 19 vers 2 b :

Hebt gij den Heiligen Geest ontvangen, als gij geloofd

hebt? [ of hebt u niet gehoord van een levende Geest Gods ?]

Zo nee...

Wie is de Geest?

2 korinthe 3 vers 17:

... De Heere nu is de Geest; en waar de Geest des Heeren is, aldaar is vrijheid. .... ...

Johannes 4 vers 24:

God is [een] Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

1 johannes 4 vers 3:

Waaraan herkennen wij de Geest van God?

... Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, ( mensen/engelen ) die belijdt ( belijden ), dat Jezus Christus [de] in het vlees gekomen [ God en Heiland is] , die is uit God ...

( of we nu de Bijbel kennen of andere boeken, maakt niet uit, we horen bij de Levende God )

1 johannes 4 vers 6:

Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; Hieruit kennen wij den geest der waarheid:

En de Geest is het, Die getuigt, dat de Geest de waarheid is.

Wat wil de Geest van ons?

Johannes 4 vers 24:

God is [een]Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid

1 johannes 5 vers 6:

En de Geest is het, Die getuigt, dat de Geest de waarheid is.

Wat betekent het hebben van de Geest?:

Romeinen 8:1-21

1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. 2 Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods. 3 Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en dat voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees. 4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest. 5 Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, bedenken, dat des Geestes is. 6 Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede; 7 Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ook niet. 8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe. 10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil. 11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont. (LEES WAT ER STAAT Dit belooft God ons...!)

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven. 13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. 14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader! 16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn. 17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden. 19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods. 20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft; 21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods

Hoe leef ik door de Geest?

Leer dat je als Christen geen zonde doet, behalve God teleurstellen door kwaad te doen.

De Hel is weg, nadat je de Geest ontvangen hebt en je door Hem laat veranderen.

Leer dat je God niet kunt behagen op enige manier.

God IS al behaagd in Christus' offer.

Je hoeft alleen maar gelukkig te zijn en te leven als een vrij mens.

Iemand die zegt dat je teksten moet naleven, omdat het er staat, zal de volgende tekst moeten lezen:

“Vervloekt is iedereen die niet alles doet dat in dit wetboek staatâ€( deuteronomium 27:26 ).

Je moet niet naar een boek leven, maar door de Geest.

De Geest leert je namelijk wat waar is en niet dat boek.

De Bijbel is geinspireerd door Gods Geest, zoals een tekening van de zon door de zon is geinspireerd.

De zon is niet te vergelijken met de tekening en God is groter dan een boek.

Daarom is het van het grootste belang dat je niet denkt dat iets waar is, behalve de Liefde van God.

Leg jezelf geen teksten op , denkende dat ze waar zijn, je zou tot nieuwe inzichten kunnen komen, door God te vragen.

God is God van alle volken, dus niet alleen van Israël.

Let op het criterium van

1 johannes 4 vers 3:

Waaraan herkennen wij de Geest van God?

... Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, ( mensen/engelen ) die belijdt ( belijden ), dat Jezus Christus [de] in het vlees gekomen [ God en Heiland is] , die is uit God ...

( of we nu de Bijbel kennen of andere boeken, maakt niet uit, we horen bij de Levende God )

Puzzel alles aan elkaar van deze volken, met de Geest Gods.

De Bijbel vertelt getuigenissen van mensen die geloven in God.

Het vertelt niet dat het boek 100% letterlijk is, behalve dat de verhalen bedoeld zijn om je God te laten leren kennen.

Laat je hart veranderen door de Geest van de Levende God, en laat Zijn Liefde je innerlijk transformeren.

De Apostel Paulus zegt:

Beproeft/test alle dingen; behoudt het goede.

(Beproef dus niet alleen de Schriften, maar ook andere werken,

en behoudt het goede.)

Dit betekent dat ik de Schriften als Onfeilbaar beschouw, maar dat ze iets anders lijken te zeggen dan dat ik erin legde..wanneer iets of iemand iets bewijst dat de Schriften tegespreekt is er sprake van een verkeerd beeld op de Schriften.

Bijvoorbeeld Genesis.

Ik heb een tijd lang in Creationisme geloofd, maar ik kwam tot de ontdekking dat de evolutie theorie waar is.

Is dit dan het einde van ons geloof?

Nee...

God is de God van Waarheid.

Dus ik ging lezen in andere boeken en kwam het boek:â€de Bhaghavad Gita†tegen.

Een Indiaas geschrift, dat over twee mensen genaamd Arjuna en Sri Krisjna gaat.

Voor het ongeoefende oog gaat het om een afgod van een ander volk,

maar voor wie verder kijkt, ziet dat sri Krisjna eigenlijk Christus is.

Hier praten de twee hoofdpersonen openlijk over een oud heelal, en blijkt dus dat de Schriften niet verkeerd zijn, maar dat Mozes een simpel verhaal heeft meegekregen omdat Israël de Evolutie niet snapte, en toch moest geloven in een Scheppende God.

Dit is niet vreemd want Abraham en Melchisedek doen hetzelfde.

Melchisedek zegt tegen God “el elyon†en Abraham zegt “ Elohimâ€.

Beiden betekenen de ene ware God.

Voorwaarde, voor gelijkgestemd geloof in verschillende culturen is natuurlijk wel:

1 johannes 4 vers 3:

Waaraan herkennen wij de Geest van God?

... Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, ( mensen/engelen ) die belijdt ( belijden ), dat Jezus Christus [de] in het vlees gekomen [ God en Heiland is] , die is uit God ...

( of we nu de Bijbel kennen of andere boeken, maakt niet uit, we horen bij de Levende God ).

Probeer je God te dienen op een bepaalde manier?

Hou daar meteen mee op: De Romeinenbrief maakt duidelijk dat we Hem niet kunnen dienen.

Hij dient ons met Zijn Geest, zodat we de volledige waarheid langzaamaan leren begrijpen.

De Wet:Wie de Wet probeert te houden, met of zonder Christus, loopt tegen de volgende vloek aan: “Vervloekt is iedereen die niet alles doet dat in dit wetboek staatâ€( deuteronomium 27:26 ).

Ook leert Paulus ons: “De wet brengt geen verlossing†( Romeinen 4 )

Christus leert Genade, en geen wet. De wet is weg, wij zijn aan het kruis met Hem gestorven voor de wet, en opgestaan om te leven in Liefde, door de Geest Gods.

Leef door de Geest ( leef en laat jezelf veranderen door de Geest Gods, die Gods Liefde in je hart uitstort en je ermee steeds verandert..en doe verder dat wat je moet en wil doen, zolang het jou of anderen geen schade berokkent, is alles geoorloofd)

Nog een ding over wetenschap en geloof.

Wetenschappers ziin wijze mensen die uitzoeken waar het om draait, hoe de dingen zijn gebeurd.

Probeer hen te begrijpen en wees niet bang dat je veroordeeld wordt wanneer ze gelijk hebben en je kerk dit niet erkent.

Wanneer iemand de waarheid ontkent, gaat hij tegen God in, hoeveel teksten zo iemand ook citeert.

Kijk wat de wetenschap leert en erken hetgene vervolgens als werk van Christus, want Christus leert vrijheid, en vrijheid is waarheid. Waarheid in liefde en geen systeemdenken,( teksten als waar aannemen op een verkeerde wijze, en daarmee het onderzoek van wijze mensen ontkennen, op basis van een interpretatie, omdat een tekst je leert ( lijkt te leren ) dat het niet zo is als de wetenschappers zeggen.

Wetenschap is kreupel zonder geloof, maar geloof is blind zonder wetenschap.

Samen zijn ze ziend en kunnen ver lopen.!

Een aantal goede boeken over dit onderwerp:

Het boek der geheimen (van Deepak Chopra.) Dit is een aanrader:!

De Bhagvhad Gita

What the Bleep do we know ?!

En de rest vind je wel onderweg, wanneer je wandelt met God en je niet bang laat maken door mensen die Christus niet begrepen hebben.

het woord \"onderzoek\" staat 24 keer in de zoekmachine en is dus geoorloofd en Bijbels begrip.


Samengevoegd:

er zijn 4 duivels.

1) Satan

2) onwetendheid

3) leugen

4) kwaadwillendheid.

bestrijd onwetendheid en je verslaat ze alle vier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Apostel Paulus zegt:

Beproeft/test alle dingen; behoudt het goede.

(Beproef dus niet alleen de Schriften, maar ook andere werken,

en behoudt het goede.)

Nee, het betekent: bekijk alles kritisch en wat niet naar de zuivere wil van Jezus Christus is, verwerp het en gooi het in de open haard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi broeder in Christus,

bedankt voor je post. Ik geloof dat er veel waarheid zit in wat je zegt. De Heer onderwijst ook mij door Zijn Geest in het Woord. Ik heb zelf ooit met tranen in mijn ogen gebeden tot God en Hem gevraagd waar ik Hem moest zoeken, omdat iedereen iets anders over Hem zegt en ik het gewoon niet meer wist. Dezelfde dag nog kwam er een meisje naar me toe die tot me zei dat ze geloofde dat ze een boodschap van God voor mij had en dat ik God moest blijven zoeken in de bijbel en goede dingen zou doen. Vanaf dat moment ben ik niet gestopt de bijbel te onderzoeken en te groeien door het water van God's onderwijs. We hebben geen besef van hoe diep deze God is en hoe groot Zijn liefde voor ons, dat Hij voor ons de weg van het kruis gegaan is in de Zoon.

Toch zijn er ook dingen die je typt die je wat mij betreft wat nader mag uitleggen...

Quote:
Je moet niet naar een boek leven, maar door de Geest.

De Geest leert je namelijk wat waar is en niet dat boek.

De Bijbel is geinspireerd door Gods Geest, zoals een tekening van de zon door de zon is geinspireerd.

De zon is niet te vergelijken met de tekening en God is groter dan een boek.

Daarom is het van het grootste belang dat je niet denkt dat iets waar is, behalve de Liefde van God.

Leg jezelf geen teksten op , denkende dat ze waar zijn, je zou tot nieuwe inzichten kunnen komen, door God te vragen.

Je hebt gelijk dat er meer is dan alleen het boek. In matteus 25:1-13 wordt gesproken over wijze en dwaze maagden. Alle maagden hebben de lamp, wat spreekt over het Woord van God, de bijbel ( 2 petrus 1:19-21 ), maar er zijn er maar 5 die de olie hebben, wat spreekt over de Geest van God. Een lamp geeft geen licht zonder olie, dus de lamp op zichzelf is nutteloos als je de olie niet hebt. Maar je hebt de lamp wel degelijk nodig. Alleen de Geest moet ons onderwijzen over de dingen die in de bijbel staan, zodat de bijbel onze harten verlicht. Daarom staat er in 1 johannes 2:27 Dat de zalving ons leert over alle dingen. Zalving met wat? Zalving met de olie, met de Geest van God.

Jezus sprak door gelijkenissen, maar tot zijn discipelen sprak Hij openlijk en legde de gelijkenissen uit. Zo wil Hij ook door Zijn Geest in relatie met ons alle gelijkenissen van de bijbel onderwijzen. De uittocht uit egypte uit slavernij, de tocht door de zee, de reis door de woestijn, de verovering van het beloofde land, etc.

De Wet van God is volmaakt zegt de bijbel, maar de bijbel zegt ook dat de wet heilig is (romeinen 7:12) en geestelijk (romeinen 7:14). Het probleem is niet de wet. Het probleem zijn wij. Wij kunnen de wet niet houden, door de zonde die in ons woont. Daarom moet christus in ons komen, in onze harten ( hij ging naar het hart der aarde ), om ons te verlichten met Zijn Woord. En als Zijn Geest in ons hart woont, zullen we wandelen door de Geest en de Wet houden door de liefde.

Maar hou de bijbel hoog in acht. Bekijk de kandelaar in exodes. Als je de kandelaar en de versiersels daarop telt zie je dat het over de boeken van de bijbel gaat. En dat de zeven geesten van God licht geven op de kandelaar. De bijbel is niet "zomaar" een boek. Het is dé lamp, dé proclamatie van het evangelie. Neem niet een stukje bijbel om daar een nieuwe leer op te bouwen, neem het geheel van genesis tot openbaring en vraag de Heer wat Hij je wil onderwijzen.

Als je dat doet, zul je veel vrucht dragen... want uit uiteindelijk gaat het niet om ons, het gaat om Christus, dat iedere knie zich zal buigen en elke tong zal belijden. Het gaat niet om ons geluk, het gaat om Zijn Heerlijkheid. Neem je kruis op en verkondig het evangelie in Waarheid. Dat doende zul je een heel ander soort geluk leren kennen, vriendschap met Wereld betekent vijandschap met God.. vriendschap met God betekent vijandschap met de wereld..

Gods zegen broer,

Chris

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid