Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Olo, dat is algemeen bekend, word door allerlei bronnen ondersteund.

En wat is dan algemeen bekend? Heb jij het jaar en locatie?

Want degene waar ik op reageerde noemt die namelijk niet. Het is erg makkelijk zo'n breed mogelijke iets te noemen, altijd raak. En met doel? Dat religie slecht is? Tja, dat bleek wel bij de Franse tereur, goh verlichting!

Oja, en zie de aanvulling van die post van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Wat ik wil zeggen is dat de meeste oorlogen te maken hebben met religie, en macht. En bronnen heb ik niet voorhanden.

Wat religie betreft is die stelling totaal onhoudbaar. Veel dingen zoals de Ierse en N.Ierse conflicten zijn primair geen religie oorlogen. En voor de religie oorlogen zijn zat seculiere motieven te noemen. En dan nog zijn de grootste dodenaanvallen en grootschaligste oorlogen niet op religie gemotiveerd. De napoliontische oorlogen, de eerste wereldoorlog, de tweede wereldoorlog, de vietnam oorlog, de balkanoorlog, Rwanda, etc, etc.

En macht is 'stating the obvious' natuurlijk. Volgens Nietzsche is zowat alles vanuit de drijfveer macht te verklaren...

En zo zijn we weer terug bij het satanisme, want dat is een slechte rip-off van Nietzsche's gedachtegoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 juni 2009 schreef Narag het volgende:

Maargoed, ik wil gewoon eventjes weten wat jullie van satanisten vinden.

Ik vind er niet zoveel van. Die mensen boeien me eerlijk gezegd niet zoveel.

Quote:
(probeer je me alsjeblieft niet te bekeren, dat lukt jullie toch niet.)

Waarom zou ik nou weer behoefte hebben jou te bekeren?

Je vindt jezelf wel erg belangrijk he?


Samengevoegd:

Quote:

Primair niet, maar werden wel allerlei schermutselingen onder het mom van geloof... ehh... je begrijpt me...

Mensen proberen graag een legitimatie te vinden voor hun daden. Of dat nou religie, de liefde, een ideologie, etc. is. Zelfs vrijheid, gelijkheid en broederschap wist men daarvoor te gebruiken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou ik nou weer behoefte hebben jou te bekeren?

Je vindt jezelf wel erg belangrijk he?

Nee, hij barst van de vooroordelen.

Christenen haten pèr definitie satanisten. Christenen denken dat satanisten altijd metal en gothic luisteren.

Christenen willen iedereen bekeren.

Ach ja..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, hij barst van de vooroordelen.

Christenen haten pèr definitie satanisten. Christenen denken dat satanisten altijd metal en gothic luisteren.

Christenen willen iedereen bekeren.

Ach ja..

Dat laatste klopt hopelijk wel, anders gedraag ik me niet goed. Staat er niet ergens geschreven dat wij te pas en te onpas het Evangelie moeten verkondigen? Dus ook bij en tegenover satanisten?

@ Narag: je beweert dat je satanist bent om spiritueel te groeien. Is het niet onlogisch, dat je dan juist een gevallen engel uitkiest, een demon, liefhebber en veroorzaker van het kwade, om jou gids bij de spirituele groei te zijn. Ik zou bijvoorbeeld niet meteen dr. Mengele kiezen als tandarts voor mijn kinderen. Hoeveel temeer ben ik dan voorzichtig met mijn onsterfelijke ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat laatste klopt hopelijk wel, anders gedraag ik me niet goed. Staat er niet ergens geschreven dat wij te pas en te onpas het Evangelie moeten verkondigen? Dus ook bij en tegenover satanisten?

Alleen als ze er voor open staan. Zo heb ik een collega die erg anti christelijk is, maar staat er wel voor open om erover te praten en te begrijpen.

Dan praat ik er ook over, en probeer ik hem te helpen met het begrijpen van dingen.

En da's best opmerkelijk als je hem kent.

Maar staan ze er niet voor open, en is er 1 antwoord mogelijk, namelijk in voordeel van die persoon, heb ik geen behoefte om met hem te praten.

Quote:
@ Narag: je beweert dat je satanist bent om spiritueel te groeien. Is het niet onlogisch, dat je dan juist een gevallen engel uitkiest, een demon, liefhebber en veroorzaker van het kwade, om jou gids bij de spirituele groei te zijn. Ik zou bijvoorbeeld niet meteen dr. Mengele kiezen als tandarts voor mijn kinderen. Hoeveel temeer ben ik dan voorzichtig met mijn onsterfelijke ziel.

Wil ik ook graag van je horen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, hij barst van de vooroordelen.

Christenen haten pèr definitie satanisten. Christenen denken dat satanisten altijd metal en gothic luisteren.

Christenen willen iedereen bekeren.

Ach ja..

Volgens de propaganda van enkele jaren terug was alleen Neophyte satanisch toch? Echte satanisten zijn gabber.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens de propaganda van enkele jaren terug was alleen Neophyte satanisch toch? Echte satanisten zijn gabber.

Oh nee hoor. Echte christenen vinden alles wat met gothic en metal te maken heeft satanisch. En daar valt Marilyn Manson ook onder natuurlijk yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh nee hoor. Echte christenen vinden dat alles wat metal en gothic is, automatisch denken dat dat satanisch is. En daar valt Marilyn Manson ook onder natuurlijk
yes.gif

Hmm, dan waren de foldertjes van Stichting Naar House nog van voor jouw tijd denk ik.

Het zijn wel de muziekstromingen die zich overwegend richten op het negatieve, melodramatische en het agressieve. Die stromingen zijn altijd satanisch in de ogen van een hoop christenen, en toch blijft de feelgood muziek buiten schot, de ware slechte muziek die moraal aanvreet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

... (misschien moet hij wel naar school joh, weet jij veel) ...

Ik ken wel een bijbelschool, maar... een satanistenschool?! verbaasd.gif

Quote:

Hoe kom je er eigenlijk op satanist te worden? Er spelen waarschijnlijk verschillende factoren mee, maar welke dan? [/nieuwsgierig]

1. Je afzetten tegen de voorgaande generatie(s)

2. Je afzetten tegen leeftijdsgenoten

3. Verliefd op een satanistisch meisje

4. Verliefd op satan en gedoopt met de onheilige geest

5. De gebrekkige logica die onze satanist hier in twee draden heeft laten zien.

Genoeg factoren? Enne... waarom wil uitgerekend jij dat weten? Had je plannen soms?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha nee hoor. puh2.gif Maar ik vraag het me gewoon af want het lijkt me niet echt zoiets waar je van jongs af aan mee opgegroeid bent, zoals soms bij het christendom.

Dus denk je dan gewoon op een dag: ik word satanist.

Of luister je dan teveel naar de zogenaamde 'duistere' bandjes ofzo. Vroeg me af hoe hij zich daar uit praat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag met trouwens af waar mensen hun informatie vandaan hebben over hekserij en satanisme? Ik ken zelf iemand persoonlijk die in de hekserij heeft gezeten, en ik ken verhalen van iemand die in het satanisme heeft gezeten, en de verhalen die ik van beiden hoor stroken toch niet helemaal met de overtuiging die de meesten hier hebben...

Ik denk dat je moet uitkijken met documentaires en verhalen op internet. Zeker op internet, maar ook in het echte leven is het zo makkelijk om je anders voor te doen dan je bent. En dat is precies wat satanisten en heksen doen. Pas als je er echt diep in zit ga je zien wat voor mensen het werkelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid