Spring naar bijdragen

Ben je islamofoob?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ben je islamofoob?

    • Ja, heel erg
      6
    • Ja, een beetje
      12
    • Neutraal
      7
    • Nee, hoor
      9
    • Nee, totaal niet
      14


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het organiseren van terreuracties tegen onschuldige mensen is volkomen tegen de Islam indruist en dat het onwaarschijnlijk is dat een moslim zo'n misdaad kan uitvoeren.

In tegendeel moslims zijn er verantwoordelijk voor om deze mensen te stoppen, "onheil uit de wereld" te verwijderen en vrede en veiligheid te brengen voor de gehele mensheid in de wereld.

Het is niet mogelijk om te spreken over "christelijke terreur", "joodse terreur" of "islamitische terreur". Wanneer we de achtergrond van de daders die zulke daden verrichten nader onderzoeken, komt naar voren dat dit terrorisme niet een religieuze, maar een sociaal fenomeen is.

Sommige mensen die niet goed geïnformeerd zijn over de Islam, hebben volledig onjuiste verklaringen gegeven, dat deze religie van vrede zelfmoordaanslagen toestaat, terwijl zelfmoord en het doden van andere mensen ten strengste verboden is. Met de woorden "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) heeft God zelfmoord tot een zonde verklaard. In de Islam is het verboden voor iemand om zelfmoord te plegen om wat voor reden dan ook.

De Profeet (vzmh) maakte kenbaar dat zelfmoord een zonde is. Volgens een overlevering van Abu Huraira, verklaarde hij dat ieder die zichzelf van het leven rooft in de hel terechtkomt, waar hij in eeuwigheid verblijven zal.5

Hier komt duidelijk naar voren, dat zelfmoord en dus ook het plegen van zelfmoordaanslagen, die de dood van duizenden onschuldige mensen veroorzaken, een totale schending van het islamitische moreel is. God zegt in de Koran dat het een zonde is om zelf je eigen leven te beëindigen. Om deze reden is het onmogelijk voor iemand die in God gelooft en volgens de Koran leeft, om zoiets te doen. Alleen mensen die een volkomen verkeerde denkbeeld over de religie hebben, die geen besef hebben van het ware moreel van de Koran, falen bij het gebruik van hun verstand en geweten, die onder invloed staan van atheïstische ideologieën en mensen die zijn gehersenspoeld met emoties van haat en wraak kunnen zoiets gruwelijks doen. Iedereen moet zulke acties belemmeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is allemaal te makkelijk. Een moslim doet nooit iets heel ergs. Leer er maar mee leven dat moslims ook heel erge dingen doen. Dat maakt je geloofwaardiger. Gewoon omdat mensen van alle levensovertuigingen heel erge dingen doen en vrijwel iedereen (hier iig) dat onderkent.

He ik ontken niet dat een moslim niks slechts doet, zeker wten wel. Maar waar ik het over heb is dat ze die slechte dingen doen en dan zeggen dat het van de islam komt. snap je?.. In elke geloof zitten rotte appels..

Maar goed, ik weet niet waar het gesprek verder heen gaat leiden, en heb er oook geen zin meer in. Het is nu mijn woord tegen die van jou.. Ik ga lekker slapen..

laterss

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

He ik ontken niet dat een moslim niks slechts doet, zeker wten wel. Maar waar ik het over heb is dat ze die slechte dingen doen en dan zeggen dat het van de islam komt. snap je?.. In elke geloof zitten rotte appels..

Zou het niet zo kunnen zijn dat die slechte daden ook vanuit de Koran ondersteund worden, door te wijzen op de 72 maagden die je zullen opwachten als je een martelaarsdood sterft?

Daarnaast ben ik het wel eens dat de Islam in principe niet aanzet tot geweld, maar dat we door de media aandacht voornamelijk te maken krijgen met de excessen. Evenzo dat we excessen uit het Christendom uitgebreid in beeld krijgen. Echter staat hier wel tegenover dat er landen zijn waar de Sharia gehanteerd wordt en dan vraag ik me wel heel sterk af of dat nu zoveel verwarring is tussen cultuur en religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Sammie,

Heb ik toch een misschien wat kritische, maar wel brandende vraag voor je. Hopelijk wil je hem beantwoorden.

Als een zekere Deense cartoonist beledigende spotprentjes tekent over Mohammed en Allah, dan springt de hele moslimgemeenschap woest op en roept dat de cartoonist gestraft moet worden. Zo'n prent is een belediging voor de islam. Ook als ze het idee hebben dat de paus zou zeggen dat de islam gewelddadig zou zijn, word de gemeenschap kwaad en roept op tot, tja, strijd.

Maar als iemand bijvoorbeeld een aanslag pleegt in naam van Allah, of als een moslim homoseksuelen in elkaar slaat, dan lijkt het wel opvallend stil aan moslimzijde. Misschien schetst de media een verkeerd beeld, maar het valt me op dat de moslimgemeenschap zich daar veel minder druk over lijkt te maken, terwijl veel niet-moslims dan uit juist weer uit woede opspringen en zulke geintjes niet accepteren.

Als terroristische aanslagen, geweld tegen vrouwen en homo's en al dat soort dingen totaal tégen de islam zijn, daarom Allah net zo beledigen en de daders gestraft moeten worden, waarom dan die schijnbare stilte na zo'n incident? En waarom dan de woede na een veel onschuldiger incident door een Deense cartoonist of iemand in het algemeen die een spottende opmerking richting de islam maakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ZOu ik mogen vragen hoe je daarbij komt?
smile.gif
En dat met het nadruk op minderaardige positie..

Groetjes

Enkele dingen:

- Het gebrek aan stemrecht voor vrouwen in het midden-oosten

- Het feit dat moslimmannen een harem mogen hebben

- Er in Iran vrouwen in de gevangenis zitten omdat ze een verkrachting hebben uitgelokt

Waar de islam ophoudt en cultuur/menselijke onvolmaaktheden beginnen weet ik niet, daarvoor is mijn kennis te beperkt. Wat ik zie is vrouwen die kuis in gewaden gehuld zijn en jongens die vrouwen uitmaken voor 'hoer'. Nu is mijn beeld natuurlijk maar subjectief wellicht kun jij toelichten hoe het vanuit de zuivere leer bedoeld is?smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens is polygynie niet altijd vrouwenonderdrukking of komt het daaruit voort. De genderrelatie is sociaal-cultureel anders geconstrueerd dan bij ons, maar om daar dan direct het label onderdrukking en minderwaardig aan te plakken... Maar ik weet het niet zo goed hoor.

* Karin worstelt soms nog een beetje met de begrippen ethnocentrisch en cultuurrelativisme en het evenwicht daartussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het organiseren van terreuracties tegen onschuldige mensen is volkomen tegen de Islam indruist en dat het onwaarschijnlijk is dat een moslim zo'n misdaad kan uitvoeren.

In tegendeel moslims zijn er verantwoordelijk voor om deze mensen te stoppen, "onheil uit de wereld" te verwijderen en vrede en veiligheid te brengen voor de gehele mensheid in de wereld.

Het is niet mogelijk om te spreken over "christelijke terreur", "joodse terreur" of "islamitische terreur". Wanneer we de achtergrond van de daders die zulke daden verrichten nader onderzoeken, komt naar voren dat dit terrorisme niet een religieuze, maar een sociaal fenomeen is.

Sommige mensen die niet goed geïnformeerd zijn over de Islam, hebben volledig onjuiste verklaringen gegeven, dat deze religie van vrede zelfmoordaanslagen toestaat, terwijl zelfmoord en het doden van andere mensen ten strengste verboden is. Met de woorden "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) heeft God zelfmoord tot een zonde verklaard. In de Islam is het verboden voor iemand om zelfmoord te plegen om wat voor reden dan ook.

De Profeet (vzmh) maakte kenbaar dat zelfmoord een zonde is. Volgens een overlevering van Abu Huraira, verklaarde hij dat ieder die zichzelf van het leven rooft in de hel terechtkomt, waar hij in eeuwigheid verblijven zal.5

Hier komt duidelijk naar voren, dat zelfmoord en dus ook het plegen van zelfmoordaanslagen, die de dood van duizenden onschuldige mensen veroorzaken, een totale schending van het islamitische moreel is. God zegt in de Koran dat het een zonde is om zelf je eigen leven te beëindigen. Om deze reden is het onmogelijk voor iemand die in God gelooft en volgens de Koran leeft, om zoiets te doen. Alleen mensen die een volkomen verkeerde denkbeeld over de religie hebben, die geen besef hebben van het ware moreel van de Koran, falen bij het gebruik van hun verstand en geweten, die onder invloed staan van atheïstische ideologieën en mensen die zijn gehersenspoeld met emoties van haat en wraak kunnen zoiets gruwelijks doen. Iedereen moet zulke acties belemmeren.

Sammie ik wil je er op wijzen dat plagiaat op dit forum niet is toegestaan. Citeren uit andere bronnen mag, ter ondersteuning van je eigen verhaal, maar gebruik daarbij altijd een bronvermelding.

een gedeelte van jouw post kwam uit deze link.

meer over de FAQ kun je hier lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen mensen die een volkomen verkeerde denkbeeld over de religie hebben, die geen besef hebben van het ware moreel van de Koran, falen bij het gebruik van hun verstand en geweten,
die onder invloed staan van atheïstische ideologieën
en mensen die zijn gehersenspoeld met emoties van haat en wraak kunnen zoiets gruwelijks doen. Iedereen moet zulke acties belemmeren.

Oh, op die manier. Moslims doen nooit iets fout en als ze dat wel doen komt dat oa door het atheisme.... Leg even verder uit wil je? Nog een paar gedachten/vragen om je te inspireren.

Wat zijn atheistische ideologien?

Als je onder invloed moet staan van atheistische ideologien om een zelfmoordaanslag te plegen, waarom plegen atheisten dan zelden of nooit zelfmoordaanslagen?

Ergens anders vraag je respect, en hier schuif je een groep (waar ik min of meer toebehoor) totaal ononderbouwt de meest gruwelijke dingen in de schoenen. Dat terwijl duidelijk is dat een fiks deel van de zelfmoordaanslagen door moslims werd gepleegt die dachten dat ze handelden in naam van allah

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@MC: WAarom verdraai je Sammie's woorden zo ?

Dat is wat ik lees. In het heel kort staat er dit.

Een moslim pleegt geen zelfmoordaanslagen, dan komt er een heel verhaal waarom iemand zoiets dan wel zou doen, en een van de dingen die zelfmoordaanslagen veroorzaakt is het onder invloed staan van atheistische ideologien.

Dan is het aan jou om uit te leggen wat ik precies verdraai...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat jij zegt dat sammie zegt dat moslims nooit iets fout doen, wat zei dus niet zegt.

Ik zeg dat nergens op die manier. ("Dus jij zegt dat.... etc. ) En je gaat ook aan het punt voorbij denk ik. Sammie implceert dat moslims geen zelfmoordaanslagen plegen, en beweert dat het atheisme een van de oorzaken is.

Dit is mi een zeer kwalijke vorm van het "No-true-Scotsman" argument, waar ik terecht op in ga omdat ik zelf atheist ben. (sort of). En hier gaat het specifiek om zelfmoordaanslagen, maar als ik even teruglees komt er nooit iets (heel)slechts bij de islam weg. (bijvoorbeeld: "Dat is de Islam niet, dat is de cultuur" over vrouwenonderdrukking.)

Het is zeer kwalijk omdat men op die manier niet alleen de kont wegdraait onder de eigen verantwoordelijkheid, maar ook nog een een andere groep beschuldigt. Verder getuigt het van een misplaatst superioriteitsgevoel van de eigen groep.

Als er " oiv christelijke ideologien" had gestaan had je hetzelfde gedaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, op die manier. Moslims doen nooit iets fout en als ze dat wel doen komt dat oa door het atheisme

Sammie zegt dat het niet islamitisch is om zelfmoordaanslagen te plegen, niet dat moslims het niet doen. En van wat ik wel en niet zou doen als er christelijke invloeden zou hebben gestaan weet jij niets, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sammie zegt dat het niet islamitisch is om zelfmoordaanslagen te plegen, niet dat moslims het niet doen. En van wat ik wel en niet zou doen als er christelijke invloeden zou hebben gestaan weet jij niets, lijkt me.

En in dezelfde post zegt ze dat het wel atheistisch is om te doen. (want atheistische ideologien zetten mensen blijkbaar wel aan tot zelfmoordaanslagen) Ik voel me als atheist aangesproken, en ik vind dat niet onlogisch. Dat jij je in mijn plaats wellicht niet aangesproken zou voelen is inderdaad jouw zaak.


Samengevoegd:

Quote:

Om deze reden is het onmogelijk voor iemand die in God gelooft en volgens de Koran leeft, om zoiets te doen.

De conclusie dat hier (echte) moslims bedoeld worden is niet erg ver gezocht btw.


Samengevoegd:

Maar goed, zonder sammie is dit een tamelijk doelloze metadiscussie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat sammie zegt is dus dat het tegen de islam ingaat om zelfmoordaanslagen te plegen.

Als ik even de vergelijking trek met christenen dan heb ik ook weinig van doen met "Army of God" en de "Westboro baptist church". Zijn deze mensen christenen? Ja, niet echt aan mij om over te oordelen. Ik denk wel dat ze de boodschap niet zo goed begrepen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Op zich kan ik wel begrijpen dat je er niks mee hebt als typische westerling, maar fobie ... dat betekent toch 'angst' .. Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom er bang voor zijn? Wat denk je nu werkelijk dat jou kan gebeuren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich kan ik wel begrijpen dat je er niks mee hebt als typische westerling, maar fobie ... dat betekent toch 'angst' .. Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom er bang voor zijn? Wat denk je nu werkelijk dat jou kan gebeuren?

Angsten hoeven niet voor jezelf te zijn, ook voor een samenleving die je -ondanks alles- lief hebt.


Samengevoegd:

Quote:

Nou ja, vooral de moslims zelf stellen niet zoveel voor denk ik.
smile.gif

Een miljard mensen die niet zoveel voorstellen is nog steeds een groep om rekening mee te houden. [knip]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Islamofoob ben ik niet, wel tegen de islam omdat het toch werkelijk deels een cultuur is die wij hier al een eeuw of wat achter ons hebben gelaten. onaardig gezegd, een achterlijke cultuur.

Ik ben eens op vakantie naar Egypte geweest en daar buiten de toeristen route om wat rondgetrokken. Kwam daar een aantal mensen tegen waar ik ook thuis op bezoek ben geweest. Dit was voorbij de 'hoe krijg ik geld van de rijke europeaan' barrière waar je als Nederlander eerst doorheen moet, want zelfs als studentje met een minimaal inkomen en een cheap-ass D-reizen vlucht hoor je daar nog tot rijkste paar procent.

Het mooiste was een dag op bezoek bij een vrij rijke (voor hun doen) Egyptische boer. Deze had een flink groot huis, akkers langs de Nijl en een boel ezels, en wat paarden en misschien een roestige trekker. En een Isuzu pick up truck uit 1988. Oh ja hij had ook 3 of 4 vrouwen en 13 kinderen.

Hij sprak een beetje engels en zijn oudste zoon sprak goed engels en ging iets werktuigbouwkundigs studeren. Ik leerde deze familie kennen omdat ze een zeilboot verhuurden waarop we gevaren hadden en we hadden het erover dat we na de vallei der koningen wel eens een andere kant van Egypte wilden zien, en we werden meteen uitgenodigd.

De hele familie was moslim. De vader was erg pro europa (vandaar ook de uitnodiging denk ik, ik was met wat vrienden, allen begin 20, man, deze mensen wilden niet ons geld, maar wel verhalen over hoe het is in Europa. wij waren zonder vrouwen en daarom geschikt om uit te nodigen. In de boot vroeg de zoon ook nog of we geen vrouwen of vriendinnen achter hadden gelaten in het hotel)

Het geboortecijfer is daar schrikbarend hoog. De landbouw productie is ook best goed, maar groeit niet hard genoeg meer om de groei van de bevolking in de toekomst op te vangen. Zoveel mogelijk mensen proberen daarom inkomsten uit de toerisme te krijgen, want iets anders hebben ze daar niet langs de Nijl.

Deze vader probeerde zijn zoons op hoger onderwijs te krijgen om zo te ontsnappen. Hij was dankbaar dat hij 9 zoons en 4 dochters had. De jongens vanaf een jaar of 10 zagen we ook steeds bezig met ezels, hooi, etc. De meisjes deden de was en keken meteen naar de grond zodra je naar hen keek. De vrouwen zeiden geen woord. Het viel ook op dat de jongens ook de vrouwen commandeerden, zo van 'Ga thee maken ofzo...' Maar de oudere jongens commandeerden ook hun jongere broertjes... De oudste zoon voelde zich erg verantwoordelijk voor de rest van het gezin, en hij moest wel succesvol worden om al het geld dat in hem werd geïnvesteerd terug te verdienen. Alle kinderen gingen wel naar school, maar er waren wel lange vakanties van 3 maanden ofzo. ze woonden op de oost oever en moesten elke dag 3 km lopen naar de pont, dan over de nijl, en dan nog 2 km lopen. Maar ze gingen ook wel met de toyota taxi trucks die daar overal rondrijden.

Het huis was mooi en groot. We werden rondgeleid in alle kamers behalve de slaapkamers van de volwassen. Ze hadden vrijwel nergens glazen ramen, maar het is daar het hele jaar door 30 graden ofzo, en koel binnen door de hele dikke muren en luiken. We mochten ook foto's maken, maar ik had toen nog geen digitale camera.

Er werd uitgebreid gekookt voor ons, maar alleen de vader, de oudste zoon en nog een buurman ofzo ging met ons eten, de kinderen bleven naar ons kijken vanuit deuropeningen en een meisje van een jaar of 12 kwam steeds met een nieuw gerecht aandragen wat ze zwijgend neerzette.

Ik voelde me alsof ik 100 jaar terug in de tijd was gereisd.

Later hebben we nog op ezels over de landbouwgrond gereden onder leiding van kinderen van een jaar of 13,14 en met de peutertjes gespeeld.

De mensen (mannen dan, want vrouwen spreek je niet) waren aardig en wilden van alles weten en vonden het ook leuk om over hun land te vertellen. Veel mannen zijn ongetrouwd omdat je (veel) geld moet hebben om een vrouw te trouwen. Je moet een dure bruiloft kunnen betalen en de familie van de bruid geeft pas toestemming als je als het ware aantoont dat je goed kan zorgen voor de vrouw. De man koopt als het ware een vrouw. Arme egyptenaren zonder land of bedrijf kunnen dat wel vergeten. Dus de rijke hebben meerdere vrouwen en de arme 0.

Zolang dat soort dingen bij de islam horen, en de algehele onderdrukking van de vrouw ben en blijf ik anti islam. Hoe aardig de mensen ook zijn, die cultuur deugd gewoon niet in onze ogen en ik vond de behandeling van vrouwen echt erg (ook wat ik elders in de stad zag)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid