Spring naar bijdragen

Ben je islamofoob?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ben je islamofoob?

    • Ja, heel erg
      6
    • Ja, een beetje
      12
    • Neutraal
      7
    • Nee, hoor
      9
    • Nee, totaal niet
      14


Aanbevolen berichten

@dubito

extreem hoge bruidschatten zijn juist totaal niet Islamitisch

In bepaalde culturen is het wel de gewoonte soms..maar qua islam is het beter om zowel de bruidschat als het feest niet te overdrijven

De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst gemaakt wordt." Overgeleverd door Ibn Hibban, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami', 3300.

En hij heeft gezegd: "De beste mahr is de simpelste (of het meest betaalbaar)." Overgeleverd door al-Hakim en al-Bayhaqi, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami', 3279.

En de Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) zei tegen een man die wilde trouwen: "Zoek (iets om als bruidsschat te geven), zelfs als het een ijzeren ring is." Overeengekomen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

algemeen: Men gaat hier toch niet met droge ogen beweren dat islam geen dominate invloed heeft op de afzonderlijke culturen van landen als egypte, syrie, marrokko, irak..... Dit is wat anders dan zeggen dat hun cultuur voor 100% islamitisch is. Dat deed ik dan ook niet, ik gaf juist in mijn oorspronkelijke verhaal al aan dat ik daar duidelijk verschil in onderscheid.

@zaarah, ik heb nergens gezegd dat de bruidschat uit de islam komt.

@ luxuria Als andermans cultuur / politiek tegen de rechten van de mens in gaat mag en moet je daar wel tegen ingaan. Of mag dat alleen tegen de chinezen, want die zijn lekker atheïstisch? De aspecten van de islam / cultuur waar ik tegenin ga zorgen ook voor onderdrukking van christenen in Arabische landen.........

Tenslotte, over dat overgaan op onze westerse cultuur: Ik denk dat er genoeg overblijft om de cultuur van je voorouders te behouden als je je politiek en rechtssysteem aan de mensenrechten aanpast.

koken,

muziek,

godsdienst,

kleding,

ambachten,

landbouw,

kunst

De globalisering van de wereld economie brengt daar veel schade aan toe, (overal coca cola, overbevissing door mega visserij op de oceanen, waardoor de lokale kust visserij van de bevolking failliet gaat etc etc) Maar dat is voor een ander topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen Islamitische cultuur, evenzo er geen Christelijke cultuur is. Islam is de religie en de cultuur is Arabisch, iet wat er al was voor de Islam. Dat neemt echter niet weg dat in de loop van de tijd deze twee aspecten wel veelal door elkaar verwoven geraakt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is geen Islamitische cultuur, evenzo er geen Christelijke cultuur is. Islam is de religie en de cultuur is Arabisch, iet wat er al was voor de Islam. Dat neemt echter niet weg dat in de loop van de tijd deze twee aspecten wel veelal door elkaar verwoven geraakt zijn.

Waarom deze in mijn ogen nogal vreemde opmerking Michiel?

Zowel in de wetenschap als in het dagelijks leven kan je prima begrippen als christelijke cultuur, islamitische cultuur, boeddhistische cultuur etc etc gebruiken.

Net zoals je ook kan spreken over hiphopcultuur, gevangeniscultuur, surfcultuur, gothic cultuur etc etc

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

algemeen: Men gaat hier toch niet met droge ogen beweren dat islam geen dominate invloed heeft op de afzonderlijke culturen van landen als egypte, syrie, marrokko, irak..... Dit is wat anders dan zeggen dat hun cultuur voor 100% islamitisch is. Dat deed ik dan ook niet, ik gaf juist in mijn oorspronkelijke verhaal al aan dat ik daar duidelijk verschil in onderscheid.

Oke mooi, maar wat je wel deed is ; negatieve dingen uit die cultuur benoemen, zeggen dat Islam een grote invloed heeft op die cultuur, en vervolgens de conclusie; 'Islam deugt niet' , en dát vind ik raar. Ik ontken verder niet dat de islam een grote invloed heeft op het dagelijkse leven daar, dat vind ik overigens juist zo mooi. smile.gif Beter dan hier in Nederland in ieder geval, waar je 1 keer per week eventjes naar de kerk gaat en vervolgens je normale leventje weer oppakt.

Quote:

@zaarah, ik heb nergens gezegd dat de bruidschat uit de islam komt.

Je had het daarover, en daarna zei je toch 'zolang dat soort dingen bij de Islam horen (...) '

Quote:

@ luxuria Als andermans cultuur / politiek tegen de rechten van de mens in gaat mag en moet je daar wel tegen ingaan. Of mag dat alleen tegen de chinezen, want die zijn lekker atheïstisch? De aspecten van de islam / cultuur waar ik tegenin ga zorgen ook voor onderdrukking van christenen in Arabische landen.........

Nee, mag ook niet altijd tegen de Chinezen. Ik vraag me gewoon af waar westerlingen het recht vandaan halen om eventjes wat normen en waarden op te schrijven, en die vervolgens aan iedereen mogen opdringen. En ja, dan denk ik toch vooral aan de Arabische landen, en dan vooral waar de Shariah een beetje een rol speelt. Kijk als mensen geloven dat iemand gered wordt door een paar stokslagen te geven, dan vind ik dat je daar niet aan moet komen met je 'mensenrechten' ..

Quote:

Tenslotte, over dat overgaan op onze westerse cultuur: Ik denk dat er genoeg overblijft om de cultuur van je voorouders te behouden als je je politiek en rechtssysteem aan de mensenrechten aanpast.

koken,

muziek,

godsdienst,

kleding,

ambachten,

landbouw,

kunst

Nou, godsdienst dus iig al niet .. en je weet nooit waar de bemoeienis van het westen dan ophoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oke mooi, maar wat je wel deed is ; negatieve dingen uit die cultuur benoemen, zeggen dat Islam een grote invloed heeft op die cultuur, en vervolgens de conclusie; 'Islam deugt niet' , en dát vind ik raar. Ik ontken verder niet dat de islam een grote invloed heeft op het dagelijkse leven daar, dat vind ik overigens juist zo mooi.
smile.gif
Beter dan hier in Nederland in ieder geval, waar je 1 keer per week eventjes naar de kerk gaat en vervolgens je normale leventje weer oppakt.

Er zijn nog steeds nederlanders die 7 dagen per week met het christendom bezig zijn. Je bent hier vrij (mede dankzij onze hoogstaande mensenrechten knipoog_dicht.gif ) om dat ook te doen en je leven in dienst te stellen van je geloof.

Ik redeneer verder juist door het van dichtbij gezien te hebben dat die dominate invloed van de godsdienst op elk aspect van het dagelijks leven daar een KWAADaardige kracht kan zijn op het leven van vele mensen omdat het ze in onvrijheid ketent. Maar die mening is niet speciaal gericht op de islam hoor, ik ben ook negatief over Jehova Getuigen, Mormonen, Amish, religieus Communisme, Ultra Orthodoxe Joden etc.

Religie waar mensen wel vrij door worden (en die bestaat ook gelukkig! ) daar wordt ik nog steeds blij van. En dat kan best betekenen dat men zich vrijwillig aan (de regels van) God onderwerpt. Maar dat is iets anders dan de knellende banden van menselijke regeltjes)

Quote:
Je had het daarover, en daarna zei je toch 'zolang dat soort dingen bij de Islam horen (...) '

sorry hoor, ik bedoelde natuurlijk, zolang dat soort dingen nog vaak voorkomt binnen culturen die de islam als godsdienst hebben.......

[...]

Quote:
Nee, mag ook niet altijd tegen de Chinezen. Ik vraag me gewoon af waar westerlingen het recht vandaan halen om eventjes wat normen en waarden op te schrijven, en die vervolgens aan iedereen mogen opdringen. En ja, dan denk ik toch vooral aan de Arabische landen, en dan vooral waar de Shariah een beetje een rol speelt. Kijk als mensen geloven dat iemand gered wordt door een paar stokslagen te geven, dan vind ik dat je daar niet aan moet komen met je 'mensenrechten' ..

Ik vind dat we niet even wat normen en waarden op schrijven, maar die normen en waarden die onder consensus (Verenigde Naties!!!!! 1948) als beste, als hoogste als meest beschaafde uit de wereld geschiedenis zijn voortgekomen.

[...]

Quote:

Nou, godsdienst dus iig al niet .. en je weet nooit waar de bemoeienis van het westen dan ophoudt.

Voor mij moet godsdienst over de relatie van de mens met God gaan. Als MENSEN (dus niet God) binnen godsdiensten regels bedenken die tegen de basis rechten van de mens in gaan, dan moeten die regels aangepast worden. Dat hebben wij westeringen binnen onze godsdiensten ook gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom wordt islamitische cultuur en de religie zo uit elkaar getrokken? Ik denk dat dat onterecht is.

Een geloof heeft niks met cultuur te maken, en niet alle moslims hebben de Arabische cultuur

Denk maar aan de grote groep Indonesische moslims, servische/bosnische moslims..Turkse moslims

Elke groep moslim heeft zo een beetje zijn eigen cultuur

Ik ben een Nederlandse moslima...ik heb toch ook niks met de Arabische cultuur te maken, wel leer ik Arabisch maar dat heeft te maken met dat de Koran in het Arabisch is geopenbaard..en ik wil hem in het Arabisch kunnen reciteren en lezen

Verder kan ik nou ook weer niet zeggen dat ik de Nederlandse cultuur naleef, ik vier geen verjaadag, kerst, sinterklaas..kleed me niet zoals de doorsnee Nederlander en hou er over het algemeen andere normen en waarden op na(al verschillen de normen en waarden van een fundamentalistische Christen niet veel van een praktiserende moslim)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Er zijn nog steeds nederlanders die 7 dagen per week met het christendom bezig zijn. Je bent hier vrij (mede dankzij onze hoogstaande mensenrechten
knipoog_dicht.gif
) om dat ook te doen en je leven in dienst te stellen van je geloof.

Ja weet ik, maar het gebeurt dus niet zoveel.. maar goed, dat is een ander onderwerp.

Quote:

Religie waar mensen wel vrij door worden (en die bestaat ook gelukkig! ) daar wordt ik nog steeds blij van. En dat kan best betekenen dat men zich vrijwillig aan (de regels van) God onderwerpt. Maar dat is iets anders dan de knellende banden van menselijke regeltjes)

Maar hoe bepaal jij wat van mensen komt en wat van God komt? Het gaat er toch gewoon om wat mensen geloven, dus als zij geloven dat dat van God komt en ze willen zich daar aan onderwerpen; wie ben jij dan om daar wat van te zeggen of om dat te veranderen zelfs?

Quote:

Ik vind dat we niet even wat normen en waarden op schrijven, maar die normen en waarden die onder consensus (Verenigde Naties!!!!! 1948) als beste, als hoogste als meest beschaafde uit de wereld geschiedenis zijn voortgekomen.

Oke, mag je vinden.. Moslims vinden de regels van God de beste, de meest beschaafde etc.. , en als zij dat willen opdringen aan Westerlingen is dat een grote schande, maar omgekeerd mag het dus blijkbaar wel..

Quote:

Voor mij moet godsdienst over de relatie van de mens met God gaan. Als MENSEN (dus niet God) binnen godsdiensten regels bedenken die tegen de basis rechten van de mens in gaan, dan moeten die regels aangepast worden. Dat hebben wij westeringen binnen onze godsdiensten ook gedaan.

Voor JOU ja, voor anderen zijn regels volgen ook belangrijk en is dat juist een middel om een relatie met God te onderhouden. Accepteer dat gewoon, en gedraag je niet als zo'n superieure Westerling..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is geen Islamitische cultuur, evenzo er geen Christelijke cultuur is. Islam is de religie en de cultuur is Arabisch, iet wat er al was voor de Islam. Dat neemt echter niet weg dat in de loop van de tijd deze twee aspecten wel veelal door elkaar verwoven geraakt zijn.

Godsdienst lijkt me per definitie een uiting van cultuur. Even afgezien van de vraag of godsdienst daadwerkelijk meer is dan cultuur is het zeer zeker ook cultuur. De NL-cultuur is bijvoorbeeld verzadigt van het christendoom. Je komt het overal tegen als je erop let. In de taal, in de muziek, in de architectuur etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar hoe bepaal jij wat van mensen komt en wat van God komt? Het gaat er toch gewoon om wat mensen geloven, dus als zij geloven dat dat van God komt en ze willen zich daar aan onderwerpen; wie ben jij dan om daar wat van te zeggen of om dat te veranderen zelfs?

Een arrogante westerling misschien, maar wel een die wel heel erg gelijk krijgt door alleen maar dagelijks een blik in de krant te werpen. Overigens komen veel van die culturele regels niet van Allah, dat zeggen moslims zelf!! Dus dat hoef ik helemaal niet voor hen te beslissen.

[...]

Quote:
Oke, mag je vinden.. Moslims vinden de regels van God de beste, de meest beschaafde etc.. , en als zij dat willen opdringen aan Westerlingen is dat een grote schande, maar omgekeerd mag het dus blijkbaar wel..

Nee 50% van de moslims, de mannen vinden dat. De ander 50% wordt uitgehuwelijkt en geslagen (ik generaliseer natuurlijk, gelukkig is het minder dan 50%) Er zijn trouwens maar heel weinig moslims die hun regels de beste vinden en die willen opdringen aan ons. Is het je wel eens opgevallen hoe onbekend het begrip zending is onder de moslims? Persoonlijk denk ik dat dat vrijwel 0% is, en dat die weinigen die dat opdringen doen, daar niet uit godsdienstige redenen toe komen maar uit frustratie. Ze zijn ook eeuwenlang uitgebuit door het Westen en hebben veel reden om boos te zijn.

Quote:
Voor JOU ja, voor anderen zijn regels volgen ook belangrijk en is dat juist een middel om een relatie met God te onderhouden. Accepteer dat gewoon, en gedraag je niet als zo'n superieure Westerling..

Ik voel me moreel zeker superieur ja. Maar niet als individu, niet als mens over een andere mens, maar dankzij de cultuur waar ik uit voortkom. Die Egyptenaren die ik ontmoet heb waren hardwerkende vredelievende aardige mensen. Ik heb nog vele anderen ontmoet oa een restauranthouder, een automonteur, een taxichauffeur en een man die 2dehandse europese computers importeerde, die hier door bedrijven afgedankt werden. Ik ben op geen enkel opzicht beter dan welke andere mens dan ook. Zij willen gewoon het beste maken van hun leven, voor zichzelf en hun gezinnen. Culturele regels (religieus of niet) zijn hierin een belemmering.

Moslims zelf (degene die in de gelukkig positie verkeren dat ze dat kunnen) zijn de eersten die aangeven dat vele regels niet eens uit de koran komen maar door culturele tradities zijn gekomen. En ja, de man was gewoon de baas vroeger en slavernij was toegestaan etc etc etc

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat Wilders aanpak averechts werkt. Juist als je de hele Islam over 1 kam gaat scheren gaat de Islam een hekel krijgen aan het Westen.

Het probleem is dat sommige Moslims zich tegen het westen keren. Als je op basis daarvan de gehele Islam over 1 kam scheert en de koran met Mein kampf vergelijkt wat gebeurd er dan?

Juist dan krijgen meer Moslims JUIST een hekel aan het westen. Want stel nu dat het Christendom of atheisme verboden was en je een immigrant was. Als je levensvisie niet werd geaccepteerd in een bepaald land zou je een hekel krijgen aan dat land, En dat is logisch aangezien je niet met respect wordt behandeld.

Hetzelfde geldt voor Moslims, Als je hen niet met respect behandeld krijgen ze een hekel aan je. En wat doet Wilders? Behandeld hij de Islam met respect? Nee, Integendeel.

Het wordt een self-fulfilling prophecy, Als je continu roept dat de islam een gevaar is en de koran verboden moet worden dan wordt de Islam juist een gevaar, Dankzij die uitspraken.

Als reactie daarop zal ook de haat tegen de islam groeien en neemt het aantal rechts-extremisten toe, Als reactie daarop neemt het aantal extremistische Moslims toe en als reactie daarop neemt het rechts-extremisme weer toe, enz. Er is dus sprake van een omhooggaande spiraal waardoor de wederzijdse haat continu groeit.

Dus ik denk dat je wel degelijk wat moet doen op het gebied van integratie, Maar het gaat hier heel erg sterk om de manier waarop. En de manier waarop Wilders dit doet is dus uiterst ineffectief.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken over Wilders. Zijn partij komt echt niet zomaar in de coalitie, Er zijn haast geen partijen die met de PVV willen samenwerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens. Ik heb alleen een bedenking wat betreft het laatste.

Ook met de 'populistische' LPF werd een coalitie gevormd. Er wordt volgens mij in tegenstelling tot Vlaanderen geprobeerd een 'cordon sanitair' te voorkomen, omdat daarmee een populistische partij waarschijnlijk alleen maar populairder wordt. Dus misschien zien partijen zich dan wel gedwongen met de PVV een coalitie te vormen, of in ieder geval serieuze formatiegesprekken te houden. Met het gevaar dat een eventuele regering met PVV niet lang standhoudt, vanwege de radicale ideeën en mogelijke interne strubbelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'One Issue' partijen zoals de PVV houden niet lang stand in een regering. Naast dat hun plannen niet te rijmen valt met die van andere partijen. Schrikken ze zich ook kapot als ze over dingen moeten gaan nadenken waarbij ze de zwarte piet opeens niet meer bij Achmed neer kunnen leggen.

Heel verwarrend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in de krant eens een artikel gelezen over het stemgedrag van de PVV in de Kamer. Blijkt ze vaak tegen allerlei sociale wetgeving te stemmen, terwijl haar achterban het juist ook meestal van dergelijke wetgeving moet hebben. En waarom? Omdat Achmed er ook gebruik van zou kunnen maken...

Electoraal snijdt de PVV zichzelf op een gegeven moment nog in de vingers ook, met haar gedoe over buitenlanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Islamofobie is een manipulatief woord dat is gecreerd om iedereen die kritiek heeft op de islam, af te schrijven als geestesziek. Ik vraag me af wanneer er een speciale therapie komt om mensen van deze aandoening te verlossen, ik denk dat de PVDA zal voorstellen om het verplicht te stellen, net als een prikpil voor "falende moeders"...

Als je kijkt naar de vroege geschiedenis van de islam, zie je dat er alle reden is voor afkeer voor dit geloof. Mohammed was een terrorist die zei dat de moslims die voor Allah vechten in zijn ogen de grootste rang hebben en andere geloofsgroepen moeten onderwerpen, en dat degenen die niet willen vechten, hypocrieten zijn die in de hel zullen branden. Hij martelde mensen om hun rijkdom in bezit te kunnen nemen, handelde in zwarte slaven en deelde krijgsgevangen vrouwen uit als spulletjes aan zijn volgelingen. Voorts beweerde hij dat hij van Allah seks moest hebben met een zesjarig meisje en dat hij goddelijke inspiratie kreeg tijdens deze daad. En tenslotte is hij het perfecte voorbeeld voor iedereen die Allah en de laatste dag vreest.

Alle problemen die je vandaag de dag rond de islam ziet, zijn terug te voeren op wat Mohammed deed en zijn vogelingen opdroeg te doen. Er is dus alle reden om een bezorgd te zijn al we zien hoe de islam in Europa groeit en hoe iedere kritiek erop wordt onderdrukt.

Je moet echter wel onderscheid maken tussen ideologie/religie en de mensen die het volgen, of die het beweren te volgen. Je mag een ideologie niet op de volgers beoordelen en vice versa. Vooral de jonge moslims hier in Europa zullen volgens mij meestal geen idee hebben wie Mohammed was en wat hij ze opdroeg. Alsof al die gehoofddoekte meisjes die ik opstraat zie, of scootermarokkanen echt de hele Koran hebben gelezen en zich in het leven van Mohammed hebben verdiept. Als je bedenkt dat de meesten van hen laag opgeleid zijn, is het beeld van iemand die thuis over de Ibn Ishaq gebogen zit, niet erg waarschijnlijk.

Toch, toen ik laatst met de trein reisde en terloops zag dat een heel Europees geklede Arabier geconcentreerd in een Korannetje stond te lezen, ik had zoiets van: wat zou hij er nu in lezen? "Onderwerp de joden en de christenen en laat ze belasting betalen"? "De dief en de dievegge, houwt hen de hand af, een voorbeeldige straf van Allah"? "Allah heeft degenen lief die voor hem strijden in hechte gelederen"? "Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt, maar soms weet Allah beter wat goed voor u is"? "Als gij niet voortgaat te vechten zal hij u met een pijnlijke straf straffen"? "Gij zult velen hunner joden en christenen tot vrienden zien nemen, dit is een grote overtreding"? Ik vind het maar akelig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Islamofobie is een manipulatief woord dat is gecreerd om iedereen die kritiek heeft op de islam, af te schrijven als geestesziek. Ik vraag me af wanneer er een speciale therapie komt om mensen van deze aandoening te verlossen, ik denk dat de PVDA zal voorstellen om het verplicht te stellen, net als een prikpil voor "falende moeders"...

Als je kijkt naar de vroege geschiedenis van de islam, zie je dat er alle reden is voor afkeer voor dit geloof. Mohammed was een terrorist die zei dat de moslims die voor Allah vechten in zijn ogen de grootste rang hebben en andere geloofsgroepen moeten onderwerpen, en dat degenen die niet willen vechten, hypocrieten zijn die in de hel zullen branden. Hij martelde mensen om hun rijkdom in bezit te kunnen nemen, handelde in zwarte slaven en deelde krijgsgevangen vrouwen uit als spulletjes aan zijn volgelingen. Voorts beweerde hij dat hij van Allah seks moest hebben met een zesjarig meisje en dat hij goddelijke inspiratie kreeg tijdens deze daad. En tenslotte is hij het perfecte voorbeeld voor iedereen die Allah en de laatste dag vreest.

Alle problemen die je vandaag de dag rond de islam ziet, zijn terug te voeren op wat Mohammed deed en zijn vogelingen opdroeg te doen. Er is dus alle reden om een bezorgd te zijn al we zien hoe de islam in Europa groeit en hoe iedere kritiek erop wordt onderdrukt.

Je moet echter wel onderscheid maken tussen ideologie/religie en de mensen die het volgen, of die het beweren te volgen. Je mag een ideologie niet op de volgers beoordelen en vice versa. Vooral de jonge moslims hier in Europa zullen volgens mij meestal geen idee hebben wie Mohammed was en wat hij ze opdroeg. Alsof al die gehoofddoekte meisjes die ik opstraat zie, of scootermarokkanen echt de hele Koran hebben gelezen en zich in het leven van Mohammed hebben verdiept. Als je bedenkt dat de meesten van hen laag opgeleid zijn, is het beeld van iemand die thuis over de Ibn Ishaq gebogen zit, niet erg waarschijnlijk.

Steeds meer allochtonen zijn hoogopleid hoor ( link ), en de meeste moslima's weten ook dondersgoed waarom ze de hoofddoek dragen... en kiezen er bewust voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Krantenberichten zoals gister en vandaag over die wet in Afghanistan die gehuwde vrouwen tot sex dwingt en meer van dat fraais helpen ook niet echt voor de beeldvorming.

Ofwel een vrouw is legaal gezien een sexslaaf. En toch schijnt dat het toppunt van emancipatie te zijn.

Zum kotzen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Helaas kennen de meeste landen die de islam zijn toegedaan nog vaak een patriarchale cultuur.

Het een veroorzaakt het ander denk ik. De islam is seksistisch en dat een vrouw op commando met de benen wijd moet is geen onislamitisch idee. Ik weet niet of het met zoveel woorden in de koran staat, maar het staat zeker wel in de hadith.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Steeds meer allochtonen zijn hoogopleid hoor (
), en de meeste moslima's weten ook dondersgoed waarom ze de hoofddoek dragen... en kiezen er bewust voor.

Het is in de laatste jaren misschien toegenomen, maar vergeleken met de hele allochtone bevolking is dat nog niet veel. Het vmbo blijft zwart en havo-vwo wit. Verder is het van belang wat het niveau van het onderwijs in Nederland is. Als ik aan mijn hbo-medestudenten denk, ook vele niet-Westerse allochtonen, zij zijn echt niet slim hoor. Met allemaal historische thema's of abstracte concepten moet je bij hun over het algemeen niet aan komen zetten, het klinkt misschien arrogant, maar het is echt zo. Er wordt weleens gezegd dat je vroeger slimmer van de middelbare school ging dan je nu van de universiteit gaat.

Bovendien, wat wordt er in dit onderzoek onder allochtonen verstaan? Zijn dat alle allochtonen of alleen niet-Westerse allochtonen? Ik ben ook een allochtoon en ik heb havo gedaan, maar ik ben wel een Westerse allochtoon, dat heeft zeker invloed op je schoolprestaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

nou het gaat vooral over marrokanen, turken etc.., sowieso is het een algemeen bekend feit dat marokaanse meisjes het heel goed doen op school.. En om hbo te doen moet je toch wel een vermogen hebben om te leren, het kan best zijn dat ze veel dingen niet wéten, maar ze hebben iig wel hersens. En weet je hoeveel zij weten over de Islam en de Koran, en de profeet Mohammed? Heb je het ze wel eens gevraagd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid