Spring naar bijdragen

gitaar aanslag


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Weet iemand misschien welke gitaar aanslagen er bij de opwekkingsliedjes horen?

want ik verzin meestal iets maar dat klinkt niet echt heel goed...

ik hoop dat jullie het weten

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste liedjes hebben een maat met vier tellen. Je kunt dus heel simpel beginnen om een akkoort 4x aan te slaan (in één maat). Dan heb je al een heeeel simpel ritme. Als je die basis onder de knie hebt, en je kunt er liedjes op zingen, ga je vanzelf meer expirimenteren en ga je de meest rare ritmes aanslaan.

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoiets bestaat niet echt...

Da's gewoon een kwestie van gevoel en goed naar de plaatjes luisteren...

Wanneer je in je eentje speelt luister dan in eerste instantie uiteraard naar de acoustische gitaar in het stuk.

Zit die er niet in, of kom je daar om welke reden dan ook niet mee weg, luister voor de aanslag dan naar drumstel en basgitaar. Klinkt misschien gek, maar op deze manier hou je de "feel" in het nummer..

Vaak is het naar beneden aanslaan op zo'n moment gelijk met de basdrum van het drumstel (leg het accent bij het aanslaan op de lage snaren dus de lage e en de a snaar). de rest is een beetje gevoel en comfort. Soms sla je "naar beneden" aan met het accent op de hoge snaren, soms sla je omhoog aan... Dit heeft vooral met dat gevoel te maken. Dat is iets wat je wel creeert na verloop van tijd.

En dan is het gewoon een kwestie van je helemaal suf oefenen!!!

Mijn schoonzusje is ongeveer even oud als jij en die heb ik het ook zo proberen uit te leggen... dat gaat erg goed bij haar!!! smile.gif

Succes...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Heyhey

Zat hier zelf ook een beetje mee (Speel nu een paar weken slaggitaar, +- 9 jaar terug begonnen met klassiek gitaarspel)

Haha kheb er dus ook niet echt verstand van.

Anyway, watk nu doe is gwn aanslagpatroon verzinnen voor een maat van 4 tellen bijv. en dat proberen bij een liedje. Vond ook een site met een paar basispatronen (www.guitar.gg/strumming.html).

Zo krijg je op een gegeven moment een arsenaal aan basisaanslagpatronen, waardoor je altijd wel een leuke weet voor een liedje.

Kweet ni of je hier iets aan hebt, khoop het puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid