Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Toch maar ffies een eigen topic ervoor:

Hand van God? Nee, PSR B1509-58

Christenen rond de wereld zijn in extase. Beelden van een reuzennevel in de ruimte tonen 'de hand van God'. Of is het gewoon een pulsar?

9C2964F938C41A6DEC63FD480797B.jpg

Ooit afgevraagd waar God woont? Volgens sommige mensen houdt het opperwezen domicilie in het sterrenbeeld Circinus, 17.000 lichtjaren van aarde. Een recent röntgenbeeld van die constellatie, gemaakt door het Chandra ruimteobservatorium van Nasa, toont wat lijkt op een hand. De hand van God, volgens sommigen.

Nasa meldt echter dat het gaat om een pulsar met de naam PSR B1509-58. Deze spuwt grote hoeveelheden straling uit, wat op de foto's lijkt op de vingers. Die straling komt bij een nabijgelegen nevel tot ontlading, wat zorgt voor rode vlekken op de foto.

In de Verenigde Staten zijn verschillende polls gehouden over het onderwerp. Hoewel die geen wetenschappelijke status hebben, tonen ze wel aan dat een flinke minderheid van de Amerikanen denkt dat het hier inderdaad God is 'die zijn bestaan aan ons duidelijk maakt'.

Het is overigens niet de eerste keer dat mensen God in de ruimte aantreffen. In 2004 zagen gelovigen al het oog van God in de Helix sterrennevel.

Sommige moslims zien de naam 'Allah' (gespeld in het Arabisch) terugkomen in verschillende aardse objecten, van een paard tot de wolkenhemel boven Australië.

Wat denk jij ervan? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje statisch als dat de hand van God zou zijn. Het is een mooi plaatje, dat sowieso, maar het is onzin om in dat soort dingen echt God te zien. Het is een bewijs van zijn grootheid, die schoonheid in het heelal, maar het is niet God zélf. Ik bewonder zo'n foto om die schoonheid en omdat het getuigt van God. Maar niet omdat Hij het zelf zou zijn. Quatsch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beetje statisch als dat de hand van God zou zijn. Het is een mooi plaatje, dat sowieso, maar het is onzin om in dat soort dingen echt God te zien. Het is een bewijs van zijn grootheid, die schoonheid in het heelal, maar het is niet God zélf. Ik bewonder zo'n foto om die schoonheid en omdat het getuigt van God. Maar niet omdat Hij het zelf zou zijn.

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch maar ffies een eigen topic ervoor:

Hand van God? Nee, PSR B1509-58

Christenen rond de wereld zijn in extase. Beelden van een reuzennevel in de ruimte tonen 'de hand van God'. Of is het gewoon een pulsar?

Ik ben gek op ruimte plaatjes. In een ander leven ga ik eens sterrenkunde studeren ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat het te maken heeft met de eindtijd, er duiken wel vaker de laaste tijd dingen in het helal op wat onverklaarbaar is voor de astronomen.

pas geleden was er nog een onverklaarbare gebrul te horen in de ruimte, het was 6x zo hard dan de geluiden die zich in het helal voor doen, wat ze niet konden verklaren.

lucas 21 vers 11

Er zullen zware aardbevingen komen en hongersnoden en epidemieën alom, en er zullen aan de hemel grote en verschrikkelijke tekenen verschijnen.

er staat ook geschreven in lucas 21 vers 25

Dan zullen er tekenen zijn aan de zon en de maan en de sterren, en op aarde zullen de volken sidderen van angst voor het gebulder en het geweld van de zee.

ik denk dat het iets te maken heeft met de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat het iets te maken heeft met de eindtijd.

We leven in de eindtijd. Al zo'n twee duizend jaar trouwens.

Kheb trouwens wel tekstjes gelezen van duizend jaar geleden, waar men ook allerlei tekenen zag dat de wederkomst er spoedig aan zat te komen.

Dat soort dingen relativeert het allemaal wel lekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat het te maken heeft met de eindtijd, er duiken wel vaker de laaste tijd dingen in het helal op wat onverklaarbaar is voor de astronomen.

Maar als ik het goed begrepen heb is deze "hand" toch net wel perfect verklaarbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat plaatje doet me trouwens denken aan de serie 'Berserk', waarschijnlijk een afbeelding van 'God of the Abyss'.

Ah, ik heb een voorbeeld gevonden:

link

Eerste paar seconde van dit filmpje.

Beserk, de zwartste manga/anime serie die ik ken. Wat uit de anime uit episode 1 en vooral uit de laatste episodes wel naar voren komt. (De manga strips lopen nog veel verder dan de anime, maar heb ze nooit gelezen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

We leven in de eindtijd. Al zo'n twee duizend jaar trouwens.

Kheb trouwens wel tekstjes gelezen van duizend jaar geleden, waar men ook allerlei tekenen zag dat de wederkomst er spoedig aan zat te komen.

Dat soort dingen relativeert het allemaal wel lekker.

En volgens mij is het 1000 jarig rijk ook nog niet geweest widegrin.gif

Dus als we dat letterlijk moeten nemen, betekent het dat we de eindtijd niet levend zullen mee maken, iig de meeste onder ons yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En volgens mij is het 1000 jarig rijk ook nog niet geweest
widegrin.gif

Dat is een (pre)milenialisme discussie waar ik me niet aan wil branden. clown.gif

Quote:

Dus als we dat letterlijk moeten nemen, betekent het dat we de eindtijd niet levend zullen mee maken, iig de meeste onder ons
yes.gif

Maar dan krijg je dat opname gedoe, of wel een wederkomst na de verdrukking of zo iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom wil iedereen die discussie mijden vraag ik me altijd af widegrin.gif

Maar stel hè.. Stel dat het 1000 jarig rijk nog moet komen, en het zou letterlijk gebeuren zoals het staat. satan wordt gebonden, en we hebben 1000 jaar geen last van hem. Als het al was geweest hadden we het geweten, als het nu bezig is, had ik het wel gemerkt.

Dus tenzij we minimaal nog 1000 jaar leven, zouden we in dat geval de wederkomst niet levend meemaken..

Maarja, het blijft hoogstwaarschijnlijk bij een rijke fantasie widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom wil iedereen die discussie mijden vraag ik me altijd af
widegrin.gif

Omdat ik het een hoog speculatief gehalte vind hebben. Zo van 'laten we ff een boek vol vage symboliek herinterpreteren'. Vind je het gek dat Openbaring bijna buiten de bijbel canon gelaten was. widegrin.gif

Verder boeit het mi. ook niet aangezien je dan over toekomst dingen praat. Zeker die premilenialistische Darby opname gedachte boeit niet, aangezien dat als Darby gelijk zou hebben wij toch al in de hemel zouden zitten...

Ennuh, het probleem is dat je het niet letterlijk neemt, het boek is symboliek. Als je dat letterlijk neemt geloof je in een zoveel koppig zeemonster. knipoog_dicht.gif

Het is een interpretatie van Darby (geboren in 1800) die in bepaalde kringen (zoals de mijne) hip is.

En zoals ik zei, ik wil me er niet aan snijden. Maar een paar kleine twijfeltjes ontstaan wel bij me als je bedenkt dat die 1800 christendom voor hem dan niet met zijn letterlijke interpretatie kwam aanzetten. knipoog_dicht.gifengel.gif

Binnen m'n kerk kom je die theorie van Darby veel tegen bij predikanten. Maar het is geen officiële doctrine, dus ik hou maar de vrijheid het in twijfel te trekken en me toch geen 'ketter' te voelen. widegrin.gif

De wederkomst van Christus is trouwens wel een doctrine, maar die betwijfel ik dan ook totaal niet. smile.gif

Als ik het me goed herinner krijg je volgens de Darby leer eerst de opname, dan de (7 jaar?) verdrukking, na de verdrukking de wederkomst en dan het duizend jarig rijk.

Waarbij trouwens bepaalde groepen per-milenialisten weer niet in de verdrukking te geloven, maar dat gedoe laat ik maar ff buiten beschouwing.

Kortom, dan maak je het wel mee. Vanaf aarde, of van bovenaf. widegrin.gif

Maaruh, alles is denk ik en sorry knipoog_dicht.gif

Maar goed, dit topic ging over de hand van God.

Ennuh, het deed me gelijk aan Berserk denken. widegrin.gif

Voor mensen die van enorm zwarte duistere Japanse Anime houden een aanrader. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En volgens mij is het 1000 jarig rijk ook nog niet geweest
widegrin.gif

Dus als we dat letterlijk moeten nemen, betekent het dat we de eindtijd niet levend zullen mee maken, iig de meeste onder ons
yes.gif

marcus 13

Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. 30 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.

met de vijgenboom word israel bedoelt, de joden hebben in 1948 hun land terug gekregen, als je dan kijkt dat deze generatie dit mee gemaakt heeft niet zal verdwijnen dan zijn we aardig op weg.

hoelang is een generatie? max 120jaar maar aangezien niet iedereen dit word zal het na mijn idee korter zijn.

+ de rest van de tekenen die genoemd worden, ook die komen steeds vaker uit en heftiger.

ezechiel 38 en 39 begint nu ookal aardig uit tekomen.

iedere omliggend moslim land rond israel hebben al een verbond met elkaar gesloten inclusief rusland, en het laaste moslim land turkije heeft in feb van dit jaar zijn verbond met israel verbroken en is een verbond met de rest van de moslim landen aangegaan.

deze puzzelstukjes liggen nu klaar en het is nu alleen maar wachten op een grote oorlog tussen hen en israel.

en als je het mij vraagd is iran al aardig opweg om israel van de kaart te willen vegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bedankt voor alle serieuze reacties

Geen dank smile.gif

Nee, even serieus..

Ik zie deze verschijning eigenlijk niet als de hand van God. Het kan net zo goed een hand van iemand anders zijn. Ook kan het iets anders dan een hand zijn.

Serieuzer vind ik inderdaad de tekenen van de tijden, zoals profetieën over de volken die in deze tijd uitkomen en andere tekenen zoals in de Bijbel staan zoals in Hand. 2.

19 En Ik zal wonderen geven in de hemel boven

en tekenen op de aarde beneden: bloed en vuur en rookwalm.

20 De zon zal veranderen in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en doorluchtige dag des Heren komt.

Ik weet niet of de 'hand' kan worden opgevat als 'wonder in de hemel', maar als die andere kenmerken zichtbaar worden, begint het aardig serieus te worden smile.gif

Maar sowieso moeten we altijd waakzaam zijn, want sinds het begin van de jaartelling zijn het woelige tijden in de aanloop naar Jezus' wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bedankt voor alle serieuze reacties

Oke... Mijn mening dan bij deze:

Ik vind het een mooi plaatje, maar daar blijft het ook bij. Ik hecht er net zoveel waarde aan als bijvoorbeeld een kussen met het gezicht van Jezus erop (http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/14668).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid