Spring naar bijdragen

Niet menen wat je zingt


Als je iets zingt moet je het eigenlijk ook menen.  

  1. 1. Als je iets zingt moet je het eigenlijk ook menen.

    • True
      12
    • False
      4


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ja en nee. Het komt wel "uit jezelf" omdat het Christus is die in je is. Maar het komt niet "uit jezelf" in de zin dat niet jijzelf leidend bent, maar Christus.

Dus komt het niet uit jezelf.

Het zingen (aanbidden) naar God toe is om Hem groot te maken. >Dat doe je natuurlijk door de Heilige Geest, maar zoals jij het zegt lijkt het net of God zichzelf aanbidt door jou heen.

als ik het verkeerd begrijp, dan sorry, leg het dan even uit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik vind dat je absoluut moet menen wat je zingt.

Het is belangrijk om daar goed bij stil te staan, ik betrap me er ook wel eens op gedachteloos mee te zingen...

Maar het is belangrijk, als je God echt wil aanbidden, dat je alles meent

Goed zo party.gif Ik houd van mensen die het met me eens zijn widegrin.gif

Quote:

Als jullie trouwens niet mee zingen, heb je dan niet het gevoel alsof iedereen kijkt en denkt 'waarom zingt hij/zij niet mee?' .. Ik weet niet, ik vind het zo de aandacht vestigen op jezelf, zo demonstratief van 'ik ben het hier niet mee eens' .

Zelf vond ik dit ook wel vervelend. Pas vroeg iemand aan mij "Hoe gaat het met de studies?" Toen zei ik "Waarom vraag je me niet eerst hoe het met m'n geloof gaat?" Toen antwoordde ze "Ik weet dat dat goed gaat knipoog_dicht.gif dat zag ik tijdens de aanbiddingsdienst al smile.gif".

Dat geeft mij een beetje het idee dat mensen aan de hand van enthousiast meezingen bepalen of het goed gaat met m'n geloof :S

Maar nu heb ik zoiets van "Liever een neerkijkende blik van de mensen dan liegen tegen God, bovendien kan ik zo juist aan God laten zien dat ik van Hem houd, dóór niet mee te zingen clown.gif (dat God me meer boeit dan meningen van anderen)"

Khad net trouwens nog iets prachtigs!!!

In m'n hele leven had ik nog maar twee andere personen dit uit hunzelf horen zeggen, dat je écht moet menen wat je zingt. M'n vader een paar jaar terug een keer & Keith Green een paar maand terug.

En juist de eerste keer jeugdgroep van de kerk nadat ik deze thread heb gestart hoor ik het voor de derde keer. Van iemand met wie ik het er helemaal niet over heb gehad smile.gif (Al die mensen die vinden dat je niet alles zin voor zin hoeft te menen wat je zingt, hier, lieten me bijna twijfelen aan de correctheid van m'n mening xD, dus leuk om te horen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Goed zo
party.gif
Ik houd van mensen die het met me eens zijn
widegrin.gif

widegrin.gif

Quote:

Zelf vond ik dit ook wel vervelend. Pas vroeg iemand aan mij "Hoe gaat het met de studies?" Toen zei ik "Waarom vraag je me niet eerst hoe het met m'n geloof gaat?" Toen antwoordde ze "Ik weet dat dat goed gaat
knipoog_dicht.gif
dat zag ik tijdens de aanbiddingsdienst al
smile.gif
".

Dat geeft mij een beetje het idee dat mensen aan de hand van enthousiast meezingen bepalen of het goed gaat met m'n geloof :S

Maar nu heb ik zoiets van "Liever een neerkijkende blik van de mensen dan liegen tegen God, bovendien kan ik zo juist aan God laten zien dat ik van Hem houd, dóór niet mee te zingen
clown.gif
(dat God me meer boeit dan meningen van anderen)"

Goed zo party.gif Ik houd van mensen die het met me eens zijn widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Khad net trouwens nog iets prachtigs!!!

In m'n hele leven had ik nog maar twee andere personen dit uit hunzelf horen zeggen, dat je écht moet menen wat je zingt. M'n vader een paar jaar terug een keer & Keith Green een paar maand terug.

En juist de eerste keer jeugdgroep van de kerk nadat ik deze thread heb gestart hoor ik het voor de derde keer. Van iemand met wie ik het er helemaal niet over heb gehad
smile.gif
(Al die mensen die vinden dat je niet alles zin voor zin hoeft te menen wat je zingt, hier, lieten me bijna twijfelen aan de correctheid van m'n mening xD, dus leuk om te horen)

Nou, ik ben het ook nogal met je eens hor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat?

Eigenlijk exact zoals ik het schreef. Ik bedoel daarmee dat de mens als wezen niets kan doen om God te behagen. Wanneer we worden wedergeboren vergeeft God onze zonden en zendt Hij Zijn Heilige Geest om ons te heiligen, ons te bekeren (of hoe je het ook maar wilt noemen).

Het is God die de genade werkt, het is God die ons doet geloven, Het is God die ons heiligt. Uit ons zelf doen wij geen goede daden (goede daden zijn zaken waardoor wij het 'Heil' krijgen), dat is onmogelijk. De goede dingen die wij doen, de zaken waarmee we ons geloof omhangen. Waaruit blijkt dat ons geloof niet dood is (uit ons zelf), maar waaruit blijkt dat ons geloof uit God is, is een gave van de Heilige Geest niet van onszelf..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid