Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

@Iryicynthe

Dat zal ik doen, hier zijn wat voorbeelden:

Het is bij rappers niet vaak in hun songs te horen, want die gaat bij de bovengenoemde over Geld, Drugs, en vrouwen. Of in hun geval bitches. Maar bijv. Biggie Smalls heeft gezegd een groot fan te zijn van het boek: The Book of the law. Geschreven door Aleister Crowley. De hoofdregel van het boek is: Do what thou wilt. Maar als je Aleister Crowley niet kent, hij is één van de grootste satanisten ooit geweest. Hij gaf toe honderden baby's te hebben geofferd. Dit gaat in de satanskerk als volgt: Als de baby wordt geboren haal je al het bloed eruit en de ingewanden ook. En zijn vlees eet je op. Hij gaf ook toe honderden jongetjes te hebben misbruikt, hij deedt aan Sodomie en sex met lijken. De laatste twee dingen deed hij met een groepje genaamd O.T.O. Hiervan was ook Mussolini een lid.

En Run DMC zingt:

I sold my soul to the devil, and the price was cheap.

En bij een clip van Snoop Dogg zie je hem bidden voor een omgekeerd kruis en een paar shots later zie je hem in bed liggen terwijl de duivel in hem drijft.

Als je wilt kan ik nog wel doorgaan.

Maar zal Jezus ook naar deze muziek luisteren?

Zelf als ik twijfel vraag ik me zelf deze vraag en probeer daar dan naar te handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@Iryicynthe

Dat zal ik doen, hier zijn wat voorbeelden:

Het is bij rappers niet vaak in hun songs te horen, want die gaat bij de bovengenoemde over Geld, Drugs, en vrouwen. Of in hun geval bitches. Maar bijv. Biggie Smalls heeft gezegd een groot fan te zijn van het boek: The Book of the law. Geschreven door Aleister Crowley. De hoofdregel van het boek is: Do what thou wilt. Maar als je Aleister Crowley niet kent, hij is één van de grootste satanisten ooit geweest. Hij gaf toe honderden baby's te hebben geofferd. Dit gaat in de satanskerk als volgt: Als de baby wordt geboren haal je al het bloed eruit en de ingewanden ook. En zijn vlees eet je op. Hij gaf ook toe honderden jongetjes te hebben misbruikt, hij deedt aan Sodomie en sex met lijken. De laatste twee dingen deed hij met een groepje genaamd O.T.O. Hiervan was ook Mussolini een lid.

En Run DMC zingt:

I sold my soul to the devil, and the price was cheap.

En bij een clip van Snoop Dogg zie je hem bidden voor een omgekeerd kruis en een paar shots later zie je hem in bed liggen terwijl de duivel in hem drijft.

Als je wilt kan ik nog wel doorgaan.

Maar zal Jezus ook naar deze muziek luisteren?

Zelf als ik twijfel vraag ik me zelf deze vraag en probeer daar dan naar te handelen.

Bronnen aub...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal wel uit die docu komen (of een aanverwant) want de informatie klopt al niet bij 'Run DMC zingt'.

(Het is namelijk DMX).

Buiten dat, veel teksten zijn ook juist dubbelzinnig of verboren om een boodschap te brengen (voor de mensen die het nog steeds niet weten: ik luister wel eens Insane Clown Posse en daar zijn de teksten ook niet mis, maar dan ontgaat je de dieper liggende boodschap gewoon).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Liset

Dat van Run DMC is gewoon een liedje wat hij zingt, ik ken niet de exacte naam hoe het liedje heet maar google dat maar even.

En dat van Snoop Dogg is gewoon op tv geweest, dat was gewoon een muziek clip van hem.

En dat van Biggie Smalls heb ik ooit op tv gehoord in een interview.

Maar wees niet zo naief, als je een beetje nadenkt weet je dat een christen er eigenlijk niet naar hoort te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

@ Liset

Dat van Run DMC is gewoon een liedje wat hij zingt, ik ken niet de exacte naam hoe het liedje heet maar google dat maar even.

En dat van Snoop Dogg is gewoon op tv geweest, dat was gewoon een muziek clip van hem.

En dat van Biggie Smalls heb ik ooit op tv gehoord in een interview.

Maar wees niet zo naief, als je een beetje nadenkt weet je dat een christen er eigenlijk niet naar hoort te luisteren.

Wat betreft de voormalige Run DMC weet ik het niet, maar een persoon (of twee) van Run DMC is(/zijn) tegenwoordig christen: link .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik luister de laatste tijd veel The Fugees, Nas en Gang Starr
smile.gif

sjoerule.gif 90's New York Hip-Hop. Goede zaak.

Quote:

Jedi Mind Tricks staat nog op de probeer lijst.

sjoerule.gif Dan moet je zeker van het laatste album [servants In Heaven, Kings In Hell] het nummer Uncommon Valor: A Vietnam Story met R.A. The Rugged Man luisteren.

Quote:

Iemand bekend met Immortal Technique?

Juh. Kan je You Knever Knew met Jean Grey en Dance With the Devil met name aanraden. Veel van zijn andere nummers zijn voornamelijk doorspekt met paranoia en linksigheid, maar niet slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik luister de laatste tijd veel The Fugees, Nas en Gang Starr
smile.gif

Jedi Mind Tricks staat nog op de probeer lijst. Iemand bekend met Immortal Technique?

(En ja, ik heb een brede muzieksmaak, van Joy Division naar Otis Redding. Niks mis mee denk ik
knipoog_dicht.gif
)

Ja wel eens een paar nummertjes van geluisterd, Immortal Technique. Laatst nog een rappende complotdenkert tegengekomen. KRS-One, ook eentje die iets met politiek heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja wel eens een paar nummertjes van geluisterd, Immortal Technique. Laatst nog een rappende complotdenkert tegengekomen. KRS-One, ook eentje die iets met politiek heeft.

Dat valt wel mee hoor. Wel complotdenkert en rapper, maar van dat eerste hoor je niet zo heel veel terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid