Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb zin om naast mijn werk een deeltijd studie op te gaan pakken en ik ben serieus aan het overwegen om theologie te gaan doen. Ik wil vooral veel kennis over het geloof opdoen, predikant worden o.i.d. voel ik momenteel niet zoveel voor. Hebben jullie ervaringen/kennen jullie verhalen over scholen? (en welke liggen op goede reisafstand per OV van Lelystad? Ook wel belangrijk voor mij..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan goed studeren, makkelijk informatie opnemen e.d. Wil de studie graag doen om meer te weten te komen maar ook om God te eren om de gave te gebruiken die Hij mij gegeven heeft.

Driebergen-Ede/Wageningen-Voorthuizen is echt niet te reizen met OV vanaf hier, heeft iemand ervaringen met ThUK en/of Theologisch Evangelische Academie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb zelf met geen van de theologie opleidingen ervaring, maar ik heb zelf ook wel eens met dit idee gespeeld (maar laat ik nou eerst m'n opleiding nu afmaken). Volgens mij is er ook een deeltijd opleiding in Utrecht (weet ik niet helemaal zeker, ik trek die conclusie alleen van een gesprek dat ik dit weekend in de trein hoorde, maar ze kunnen ook al vanuit Ede gekomen zijn).

Het is ook mogelijk om in Kampen de studie ism de LOI te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Om dit topic uit de vergetelheid te halen knipoog_dicht.gif

Ik loop met de gedachte om na voltooiing van mijn HBO opleiding 1 jaar (maybe deeltijd) naar de bijbelschool te gaan omdat ik toch wel behoefte heb aan meer diepgaande bijbelkennis en een degelijke omgeving om mijn geloofsleven verder te ontwikkelen. Hier in het zuiden is daar helaas niet zoveel (fanatieke) mogelijkheid wat betreft protestantse stroming.

Wie kan mij een paar goeie bijbelscholen noemen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was vandaag bij een bruiloft van vrienden die het afgelopen half jaar in Zeist op de Wittenberg hebben gezeten. smile.gif Mooie school smile.gif Een traditionele instelling, maar toch een goede optie smile.gif

Btw, buitenlandse bijbelscholen mag ook hoor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb afgelopen jaar Politicologie gedaan aan de Universiteit van Amsterdam, en ga dit volgend jaar waarschijnlijk combineren met Religiestudies (UvA). (hoe de combi wordt weet ik nog niet pcies).

Waarom ik dit zeg is omdat het misschien ook interessant is om wat breder te orienteren op religie.

Helemaal omdat je aangeeft dat het zuiden je te katholiek is.

Het lijkt mij beter om juist van alle kanten elke vorm van religie te bekijken, en daarbij hoort ook zeker vrij veel bijbelstudie.

Iig, altijd doen, leren is het mooiste wat er is!

succes met je keuze

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga geschiednis en staatsinrichting studeren.

Hierbij krijg ik onder andere kerkelijke geschiednis en het ontstaan van het huidige christendom. Joepie smile.gif

Ook krijg ik... tja hoe moet je het noemen, een tussen vorm van godsdienst en theologie.

ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

worshippy.gif Dag luitjes!!

De Wittenberg is echt aan te raden. Zit er op dit moment op. Ik doe bijbelstudie en geloofsopbouw (is 1 jaar). Erg leuk en inspirerend. Voor wie dicht bij God wil leren leven is het echt een aanrader!!! Ik zou nog wel veel meer kunnen / willen vertellen. Vraag maar als je vragen hebt...!!!

Liefs.

Visje

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid