Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Helemaal crazy van deze band!yes.gif In september ga ik er ook heen, kan ik ze eindelijk live zien, want wat zijn ze live onwijs goed!!!!

Je hoort vaak mensen zeggen dat het allemaal op elkaar lijkt, al die nummers. Misschien komt dat meer omdat Chris Martin (zanger van Coldplay red.) een eigen geluid heeft, een herkenbare stem. De nummers vind ik persoonlijk erg verschillen van elkaar.

Wat is jouw mening hierover?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind dat Chris Martin een vage stem heeft, die op de eerste twee albums nog een soort van pluspuntje geeft. Op de andere albums is het net als het gros van de hitsige, Britse pop heel ijl, te gezapig en doen heel veel andere bandjes dat nu ook. Soms zelfs beter smile.gif

* Harm-Jan gaat Auto's Achtervolgen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Coldplay een van de meest overschatte bands van de 21ste eeuw. In hun begindagen was het allemaal wel aardig, met name het album A Rush Of Blood To The Head vind ik goed. X & Y echter, is een dramatisch matige rip/off van het U2-geluid en vanaf dat moment ging de stem van Martin me ook tegenstaan. Eenzijdig, weinig diepte, irritant (vooral live, nog erger dan op plaat). Ook muzikaal is het steeds minder geworden, met uitzondering van een aardig nummer hier en daar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vond ze in hun begindagen stukken beter dan nu.

Toen experimenteerden ze meer, nu hebben ze een te herkenbaar geluid.

ben ik het niet met je eens. Hun laatste plaat, Viva La Vida is juist een 180 graden draai met hun voorgaande werk. Het is nu juist wel experimenteler/interessanter.

Over het geheel genomen een goede band, met name dus Viva en ook Parachutes.

Die mega-status die ze hebben is wel wat overdreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En daar heeft hij het volste recht toe, volgens de FAQ van Muziek
smile.gif
Daar is Muziek immers voor.

Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar het komt een beetje over als "hij mag het, dus doe ik het ook maar als stil protest dat hij het mag."

Maar verder leuk bandje. Vind The Scientist, Clocks, Talk enzo heerlijke nummers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen echte fan, en juist daarom vind ik de grotere hits denk ik wel echt mooi, ik luister ze niet heel vaak en ken ook niet al hun muziek, dus het gaat niet vervelen.

De stem van de lead zanger vind ik ook goed, maar niet om uren naar te luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sst, laat de zuurpruim lekker, hij kan er niet tegen dat TalkTalk een eigen topic heeft, dus probeert hij het via deze manier.

engel.gif

Niet helemaal. Ik wilde em al langer posten, maar was in de veronderstelling dat dat niet kon. Maar aangezien het blijkbaar toch mag is de weg nu vrij widegrin.gif

Ik vind het trouwens leuk dat ze ook andere dingen proberen, tenminste Chris Martin dan... Zoals dat nummer met Kanye West. Niet echt mijn ding... maar wel grappig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind Coldplay een van de meest overschatte bands van de 21ste eeuw. In hun begindagen was het allemaal wel aardig, met name het album
A Rush Of Blood To The Head
vind ik goed.
X & Y
echter, is een dramatisch matige rip/off van het U2-geluid en vanaf dat moment ging de stem van Martin me ook tegenstaan. Eenzijdig, weinig diepte, irritant (vooral live, nog erger dan op plaat). Ook muzikaal is het steeds minder geworden, met uitzondering van een aardig nummer hier en daar...

Wat mijn grote held zegt...

Al kan ik dan van live-optredens niets zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet het maar een keer zien, dan merk je het wel smile.gif

Live zijn ze beter, zuiverder, spctaculairder dan dat je ze op het album hoort. Ze geven echt een geweldige show weg. Er zijn weinig bands/zangers/zangeressen die daar op dit moment aan kunnen tippen. John Mayer heeft dat ook

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid