Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Emiel?!?! Ik leer je andere kant kennen
smile.gif

Ik vind ook echt niet alles mooi en het hangt ook echt van mijn stemming. Van Muse vind ik vooral Unintended mooi, van Damien Rice The Blower's Daughter en van Live Heaven, Dolphin's Cry (accoustisch), Run to he water en They stood up for love.

van Coldplay kan ik niet eens een nummer noemen zonder te spieken op Wiki.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou... ik hoorde vandaag een stukje op de radio vanaf Rock Werchter, wat alles behalve zuiver klonk
nosmile.gif

Ik hoorde een commentaar van iemand die op Rock Werchter geweest was (op 3fm) en die zei dat dit een van de beste Coldplay festival-optredens was!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hoorde een commentaar van iemand die op Rock Werchter geweest was (op 3fm) en die zei dat dit een van de beste Coldplay festival-optredens was!

nou... het stuk wat ik hoorde was echt absoluut niet goed te noemen.

Maar vaak klinkt het wel anders op de radio, dus misschien viel het mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kurt, je punt is nou wel duidelijk hoor...

Jouw punt niet echt. Waarom zou ik niet mijn mening mogen geven? Ik onderbouw 'm zelfs enigszins, dus wat zeur je?

Quote:
"Mister_L" schreef het volgende:

Live zijn ze beter, zuiverder, spctaculairder dan dat je ze op het album hoort. Ze geven echt een geweldige show weg. Er zijn weinig bands/zangers/zangeressen die daar op dit moment aan kunnen tippen. John Mayer heeft dat ook

John Mayer ken ik niet echt, dus daar kan ik weinig van zeggen. Maar je zegt dat Coldplay live van grote klasse is en dat weinig bands daaraan kunnen tippen. Ik ken in vrijwel alle genres bands die een stuk overtuigender zijn live dan Coldplay. Soms bands die qua grootte (enigszins) vergelijkbaar zijn en ook dezelfde theatrale act neerzetten (bands als Muse en Radiohead). Vaak ook bands die een stuk onbekender zijn en het gewoon moeten hebben van het maken van geweldige muziek in plaats van het bedienen van de grote massa met hap-slik-weg-pop à la Coldplay. Daarbij ben ik het ook buiten dat niet helemaal met je eens, want je zegt dat Chris Martin live beter en zuiverder zingt dan op de plaat. Ik heb best wat shows bekeken van Coldplay (online, dan hoor je het toch vaak beter/objectiever dan wanneer je bij een show aanwezig bent), maar ik vind 'm zeker niet altijd even sterk. Een zanger als Matthew Bellamy (Muse) zingt daarentegen live áltijd goed (althans, op alle filmpjes en alle keren dat ik erbij was zong hij fenomenaal). Dat er live meer spektakel is, klopt inderdaad. Daar is een deel van de succesformule immers op gebaseerd. Bovendien hebben grote bands met veel geld nu eenmaal de mogelijkheden om een grote show op te zetten. Er zijn ook shows van U2 die qua aankleding werkelijk fenomenaal waren.

Quote:
"Ceasarion" schreef het volgende:

Lijkt me vrij stug, je Live verhaal. Zouden de eerste zijn.

Dan moet jij nodig meer shows bezoeken of naar goede bands gaan luisteren. knipoog_dicht.gif

Quote:
"Mr. Emilio" schreef het volgende:

Doe mij dan maar de band Live(...)

Live was alleen leuk ten tijde van Throwing Copper en na The Distance To Here is het al helemaal niets meer.

Overigens hoorde ik net toevallig ook een stukje Coldplay op Werchter en het was zeker niet heel goed. Dat is dus precies mijn punt Mister_L: als je erbij bent en het wordt spectaculair gebracht, klinkt het al snel best wel goed. Als je echter óf later terugluistert (of gewoon als buitenstaander ernaar luistert) óf je hebt een getraind gehoor, ben je beter in staat een objectief oordeel te vellen. smile.gif

Overigens is het niet mijn doel om Coldplay af te schilderen als een rukband, want zo erg is het nu ook weer niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

John Mayer ken ik niet echt, dus daar kan ik weinig van zeggen. Maar je zegt dat Coldplay live van grote klasse is en dat weinig bands daaraan kunnen tippen. Ik ken in vrijwel alle genres bands die een stuk overtuigender zijn live dan Coldplay. Soms bands die qua grootte (enigszins) vergelijkbaar zijn en ook dezelfde theatrale act neerzetten (bands als Muse en Radiohead). Vaak ook bands die een stuk onbekender zijn en het gewoon moeten hebben van het maken van geweldige muziek in plaats van het bedienen van de grote massa met hap-slik-weg-pop à la Coldplay. Daarbij ben ik het ook buiten dat niet helemaal met je eens, want je zegt dat Chris Martin live beter en zuiverder zingt dan op de plaat. Ik heb best wat shows bekeken van Coldplay (online, dan hoor je het toch vaak beter/objectiever dan wanneer je bij een show aanwezig bent), maar ik vind 'm zeker niet altijd even sterk. Een zanger als Matthew Bellamy (Muse) zingt daarentegen live áltijd goed (althans, op alle filmpjes en alle keren dat ik erbij was zong hij fenomenaal). Dat er live meer spektakel is, klopt inderdaad. Daar is een deel van de succesformule immers op gebaseerd. Bovendien hebben grote bands met veel geld nu eenmaal de mogelijkheden om een grote show op te zetten. Er zijn ook shows van U2 die qua aankleding werkelijk fenomenaal waren.

Jammer dat je er zo over denkt. MAarja smaken verschillen. Het klopt dat er meer bands zijn die live erg goed (misschien wel beter) zijn.

Bono vind ik meestal live niet zo zuiver. Wel mooie shows

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bono zingt tegenwoordig een stuk slechter dan vroeger, je merkt dat hij de noten niet altijd meer haalt. Daarbij zijn de nummers die U2 de laatste pak 'm beet tien jaar geschreven heeft doorgaans inwisselbaar en in veel gevallen zelfs totaal overbodig.

Waarom is het trouwens jammer dat ik er zo over denk?

Daarbij is het niet alleen een smaakkwestie. Ik geef namelijk argumenten waarom ik zo denk. Als ik alleen op basis van mijn gevoe zou oordelen, zou ik hooguit zeggen dat ik de muziek van Coldplay te makkelijk en te saai vind, maar dat ik de albums op X & Y na best oké vind. (Hoewel het nieuwe album ook geenszins het niveau haalt als A Rush Of Blood....)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zijn alleen posts die positief uitpakken voor coldplay gewenst in het coldplay topic?
:o

Tip: zie mn smileys knipoog_dicht.gif

Quote:

Nee. Zie mijn bijdragen.

Radiohead is inderdaad wel een stukje genialer dan Coldplay. Ik mag toch hopen dat alle serieuze muziekliefhebbers dat inzien.

Ik mag toch hopen dat dat niet richting mij bedoeld is. Als er hier iemand een muziekliefhebber is en verstand en kennis van muziek heeft dan ben ik dat wel. Presenteer niet voor niets een radioprogramma.

Natuurlijk zijn er meer goeie bands naast coldplay... maak daar anders gewoon een topic over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het presenteren van een radioprogramma maakt nog geen muziekkenner van iemand, gezien het aantal kneuzen dat werkzaam is in radio- en televisiekringen. Maar ik beschuldig je helemaal nergens van en ik zeg ook niet dat je geen muziekliefhebber en -kenner bent. Ik zeg alleen dat volgens mij iedereen moet inzien dat qua creativiteit, originaliteit, betekenis in de popwereld (dus niet per se bekendheid, want dat wint Coldplay), et cetera, Radiohead de betere band is.

Overigens wil ik wel een wedstrijd muziekkennis met een radiopresentator aangaan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid