Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Gisteren bij het concert (misschien wel de laatste in NL) van Coldplay geweest in het Goffert Park!

Dat was echt veruit de beste live-act die ik ooit heb gezien. Geloof me dat zijn er wel een aantal.

Het klonk zo zuiver, wat zijn die gasten live goed zeg!

En niet alleen dat. Veel artiesten gaan daar staan en zingen hun liedjes. Coldplay had er echt een feest van gemaakt. Een super show mte geweldige licht- en andere effecten, vuurwerk, de hele mikmak. Het was echt grandioos.

Met YELLOW kwamen er honderden gele ballonnen tevoorschijn, het hele podium werd geel (qua lichten zegmaar).

Er waren twee uptempo versies (van GOD PUT A SMILE UPON YOUR FACE en ik dacht TALK)

En nog een geniale akoestische versie van MJ's Billie Jean.

Als je 65.000 man los gan krijgen en mee kan laten zingen met bijvoorbeeld VIVA LA VIDA, LIFE IN TECHNICOLOR II ,CLOCKS en weet ik veel meer, dan ben je goed bezig yes.gif

Ook waren de schitterende nummers IN MY PLACE, 42 en LOST geniaal. 42 natuurlijk dat schitterend mooie begin en het explosieve einde ervan

Verder was natuurlijk de gitaarsolo van FIX YOU een van de betere die er zijn yes.gif

Kortom, het was gewoon geniaal, er zijn weinig bands die zoiets kunnen laten zien. Het had gewoon alles was een concert legendarisch kan maken.

Hier een filmpje van Death Will Never Conquer en de versie van Billie Jean:

Wat slecht kwaliteit, maar het moet er maar mee. Dit stukje was een tijdje lang akoestisch midden in het publiek

Hier Life in Tecnicolor II: link

En Yellow (GEWELDIG!!): link

Verder nog weinig van gisteren op Youtube. Meer volgt dus nog knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken in vrijwel alle genres bands die een stuk overtuigender zijn live dan Coldplay. Soms bands die qua grootte (enigszins) vergelijkbaar zijn en ook dezelfde theatrale act neerzetten (bands als Muse en Radiohead). Vaak ook bands die een stuk onbekender zijn en het gewoon moeten hebben van het maken van geweldige muziek in plaats van het bedienen van de grote massa met hap-slik-weg-pop à la Coldplay.

... maar, Kurt, Muse is hap-slik-weg-overbombastische-stadionrock...

EDIT: Yup, ik was er ook bij big-smile.gif en het was echt vet. De effecten bij Lovers In Japan waren echt.... whoa. vooral als je vooraan stond big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde totaal andere verhalen: ongeïnspireerd, saai, matig, en slecht gezongen. Apart.

Maar ik ben blij dat ik er niet was. Luisterde onlangs nog eens het latere werk van Coldplay, en wat zijn ze slecht geworden door de jaren heen. boosrood.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

... maar, Kurt, Muse is hap-slik-weg-overbombastische-stadionrock...

Wát? Jij durft Muse weg te zetten als hap-slik-weg-muziek, als overbombastische stadionrock? Prima hoor, en je het daar natuurlijk gelijk in. Maar je vergeet dat Coldplay een ontzettend clean stadiongeluid produceert, zonder een rauw en smerig randje, zonder creativiteit en originaliteit - iets wat Muse vroeger in ieder geval nog wel had. Coldplay is verworden tot een nare U2-kloon in een iets ander jasje - al is die laatste plaat wel iets beter dan het zeer matige en eigenlijk gewoon slechte X&Y. Daarbij probeert Martin geforceerd over te komen als een of andere Bono-achtige messias, terwijl het gewoon een kneus is. Bellamy heeft in ieder geval nog een goede podiumpresentatie, uitstraling én hij is retemuzikaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

och, Kurt, als jij Muse live, of uberhaupt, beter vind dan Coldplay, dan heb ik daar alle respect voor. Sterker nog, ik pretendeer geenszins dat Coldplay de band aller bands is of iets dergelijks, en ik zie ook wel in dat Radiohead per album gemiddeld een veel grotere bijdrage heeft geleverd aan de muziekwereld dan Coldplay op al hun albums bij elkaar. Feit blijft echter dat er mensen zijn die graag naar Coldplay luisteren. Misschien wel liever dan naar Radiohead. Of misschien gaan ze wel liever naar een concert van Coldplay dan van Muse (stel je voor!)

Maargoed, misleidt als mensen als ik, Mister_L en andere coldplay-fans hier wel niet mogen zijn, toch vrees ik, en dit meld ik met groot verdriet voor jouw zaak, dat jouw pure intenties om ons de waarheid in te doen laten zien aan ons, of in ieder geval aan mij, verloren zijn.

Ik heb me kostelijk vermaakt bij het concert afgelopen donderdag. Ik luister met groot genoegen eens in de zoveel tijd een CD van Coldplay, zelfs X&Y is een album die ik graag beluister. Dat zijn de feiten, en ik schaam mij er niet voor.

Zo, nu dat uit de weg is, terug naar het concert, hopelijk zonder tussenkomst van Zij Die De Waarheid Kennen & Co. Zijn er nog meer Crediblers naast Mister_L en mij heen geweest? Waar stonden jullie? En was it just me, of was dat verjaardagsliedje voor Jonny hilarious? xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid