Spring naar bijdragen

kaballah = magie?


Aanbevolen berichten

ik hoorde een tijdje terug over kabbalah wat is dat precies en klopt het dat als je er veel over leert dat je dan beetje magie hebt?

ik hoorde dat je geesten kan oproepen enzo maar dat is verboden volgens de jodendom. hoe is dat uitgevonden staat het in een geloof? is dat kabbalah? wat is het precies?

zwarte magie is tog slecht en wat houd het precies in?

als zwarte magie bestaat en slecht is is er tog ook een goede magie? hoe heet dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Inderdaad is kabbalah niet kosher. Het is niet goed.

Geesten oproepen is inderdaad verboden volgens het jodendom.

Ik zou als ik jou was je er niet mee bezighouden en je richten op Jezus de Messias en G-d.

1 Kron 10,13

Saul vond de dood omdat hij de HEER ontrouw was geweest door niet uit te voeren wat de HEER hem had opgedragen. Ook had hij de geest van een dode geraadpleegd

Kabbalah en magie zullen slecht voor je zijn. Zwarte magie en witte magie zijn allebei slecht. Zwarte magie is sowieso slecht en witte magie lijkt goed, maar is ook slecht. Kabbalah, witte en zwarte magie komen allemaal van de satan.

Deuteronomium 18

9 Wanneer u in het land komt dat de HEER, uw God, u geven zal, mag u de verfoeilijke praktijken van de volken daar niet navolgen. 10 Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, 11 bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen. 12 Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen, en om die verfoeilijke praktijken verdrijft hij deze volken voor u. 13 U moet volledig op de HEER, uw God, gericht zijn. 14 Ook al luisteren de volken in het land dat u in bezit zult nemen wel naar wolkenschouwers en waarzeggers, ú heeft de HEER, uw God, dat verboden.

Kabbalah en magie leiden tot een vloek. Het leven met Jezus de Messias en G-d leidt tot shalom.

G-d is een bovennatuurlijke, krachtige G-d. Als je wonderen en tekenen van G-d wil meemaken, kun je Hem en Jezus de Messias aanbidden. G-d wil het bovennatuurlijke doen en wonderen en tekenen in je leven doen.

Deut 26,8

En de HEER bevrijdde ons uit Egypte, met sterke hand en opgeheven arm, op angstaanjagende wijze, met tekenen en wonderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Voor iemand die zegt waarde te hechten aan zijn Joods zijn wel heel opvallend dat je niet weet wat Kaballah is, namenlijk de mystieke leer vanuit het Jodendom.

En voor iemand die op een forum kan communiceren ook opvallend dat zelf elementaire kennis via google niet aanwezig lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

is kabbalah slecht dus :o

een rabbijn die ik ken geeft mensen les daarin en betekent volgens hem het zin van het leven.

en volgens michiel is het de mystieke leer van het jodendom..

hoe kan het dan slecht zijn als het een leer is van het jodendom?

dus is het jodendom in andere woorden ook slecht?

ik wist niet dat geesten oproepen bij het kabbalah hoorde.

hoe kan het dat mensen in contact komen met de doden als het verboden is volgens G-d. hoe is die mogelijkheid ooit gemaakt en waarom als het toch verboden is?

ik ben echt in de war...

ik haal die kennis niet uit google omdat het voorkomt dat die kennis een leugen is net als roddels over beroemdheden enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, het is een kwalijke sekte van het jodendom. Die rabbijn moet je niet geloven. Dan kun je nog beter naar een rabbijn luisteren die kabbalah verbiedt. De satan wil mensen verleiden om met kabbalah, magie en doden bezig te gaan, maar G-d wil dat niet, omdat dat heel slecht is voor de mens. G-d wil dat je je met de levenden bezighoudt. De satan probeert altijd de wil van G-d tegen te werken, om de mens kwaad te doen.

Het is inderdaad goed om voorzichtig om te gaan met informatie van internet. Er staan een hoop leugens op internet.

Als je waarheid zoekt, kun je het beste de Bijbel lezen en bidden tot G-d en Jezus de Messias.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het houdt in dat het geen gezonde leer is die G-d, de profeten en Jezus hebben gegeven aan de mensen, maar het houdt in dat het een afwijking is van de waarheid en dat de leer door de duivel is misvormd tot leugens met het doel om mensen kwaad te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en hoe heeft de duivel het op papier gezet of staan die dingen over geestenoproepen in de oudetestament ik weet er echt niks van alleen ik hoorde vorige zomervakantie van een emo die bij mij op de camping ook was veel trucjes maar het komt ineens in me op... wie heeft die trucjes verzonnen en voor wat? als het geen gezonde leer is die ze aan de mensen hebben gegeven waarom hebben ze het uberhaupt dan gegeven? het moet tog wel een doel hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het oude testament is op zich goed en het nieuwe testament is ook goed.

Maar er zijn mensen die de waarheid van het oude testament hebben verdraaid en er een soort tovenarij van hebben gemaakt. Het oude testament is geen toverboek, maar een boek van waarheid van G-d dat Hij aan de mensen heeft gegeven, zodat het goed zou gaan met de mensen.

Maar er zijn mensen die niet meer G-d gingen aanbidden, maar die het oude testament probeerden te gebruiken als een magisch boek voor hun eigen plezier en niet meer voor de wil van G-d.

De duivel bracht deze mensen op het slechte idee om zo het oude testament voor iets slechts te misbruiken. Op dezelfde manier heeft de duivel ook bijvoorbeeld het boeddhisme en hindoeïsme enzo verzonnen.

Elke religieuze leer die niet overeenkomt met de leer van G-d, de profeten en Jezus, komt van de duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

misgien zijn me vragen egt irritant aan het worden maar hoe kunnen ze van de bijbel/thora die zo goed is, er een toverboek van maken en slechte dingen er uit leren. waarom laat G-d de duivel toe om deze mensen het oude testament voor iets slechts te gebruiken terwijl er gezegt word dat G-d het oude testament zou beschermen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het christelijke concept van de duivel als een soort grote tegenpool van God nogal anders dan het joodse idee van de duivel, de duivel in bijvoorbeeld het boek Job is veel meer een geest die door God gebruikt wordt om mensen te beproeven (net als bijvoorbeeld de wraakengel).

Ik weet weinig over de Kaballah, waarom en hoe het is ontstaan geen idee. Daarvoor zul je waarschijnlijk gewoon echt op een joods forum moeten zijn of het aan de joden zelf vragen smile.gif Christenen kunnen wat meer met bevindelijkheid en christelijke mystiek dan met kaballah, net als moslims waarschijnlijk iets meer over soefi kunnen vertellen (alhoewel ze dat niet altijd als islamitisch zien).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het niet irritant als je vragen stelt. Ik denk dat het alleen maar goed is als je vragen stelt.

De duivel is altijd al tegen G-d ingegaan, maar zal daarvoor ook worden gestraft, dus hij krijgt z'n verdiende loon.

Het oude testament is ook beschermd, want het oude testament is gewoon bewaard gebleven en wordt door miljoenen mensen op aarde op een goede manier gebruikt.

Kabbalah wordt alleen door een kleine groep op aarde gebruikt als misleiding.

In het oude testament kun je ook al lezen dat er ook in die tijd mensen waren die afdwaalden van de waarheid van G-d. Er waren soms slechte Joodse koningen die offerpalen voor Baäl lieten maken en offerplaatsen op heuvels en die Astarte gingen vereren, terwijl G-d had gezegd dat Zijn heiligdom de tempel in Jeruzalem was. Het vereren van Baäl en Astarte is ook toverij, net zoals Kabbalah. Zo zie je telkens in de geschiedenis Joodse leiders die het goede doen en G-d eren en die gezegend worden en soms ook slechte leiders die het slechte doen en een vloek brengen over het land, zodat het volk uiteindelijk wordt verslagen door de Assyriërs of de Babyloniërs.

Zoals de duivel het oude testament heeft misbruikt om er kabbalah van te maken, zo heeft de duivel ook het oude testament gebruikt om er de koran van te maken. De duivel gebruikte Mohammed om de verhalen van het oude testament te misvormen, waardoor er nu meer dan een miljard moslims op aarde zijn die in deze leugens van de koran geloven. Soms zeggen mensen: 'Hé, de koran lijkt best op het oude testament', maar de duivel heeft het allemaal net wat anders op laten schrijven, zodat het er wel een beetje op lijkt, maar uiteindelijk toch heel anders is en een leugen is en slecht is voor mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

volgens het jodendom mag ik dat niet doen omdat hoe hij ook genoemd word zijn naam is heilig dus IK doe dat niet sorry begrijpt u wel hoop ik?


Samengevoegd:

barbapapa dank u wel voor de uitleg die u net gaf dat is me echt duidelijk.

maar dan zouden de moslims tog niet slecht zijn? want veel jongens uit me buurt waar ik mee omga geloven in de islam en willen zo goed mogelijk leven. hun kunnen er ook niks aan doet dat ze zo zijn opgevoed toch


Samengevoegd:

maar maar hoe kwamen die slechte joden dan aan die kennis van de kabbalah er moet tog wel een oorzaak zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk begrijpen we dat. Maar Barbapappa is niet joods en die kan spontaan ook de "o" niet meer op het toetsenbord vinden knipoog_dicht.gif

Overigens wel bijzonder hoe verschillende religies daarmee omgaan. Bij de Hare Krshna is het uitgangspunt juist dat het noemen (chanten) van Gods naam een zuiverende werking heeft.

Ik heb me suf gechant, gevolg: ik ben tot bekering gekomen ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

barbapapa dank u wel voor de uitleg die u net gaf dat is me echt duidelijk.

maar dan zouden de moslims tog niet slecht zijn? want veel jongens uit me buurt waar ik mee omga geloven in de islam en willen zo goed mogelijk leven. hun kunnen er ook niks aan doet dat ze zo zijn opgevoed toch

Inderdaad. De moslims bedoelen het goed. Ze willen goed leven en G-d ziet dat ook wel en vind het goed dat ze goed willen leven. Ze kunnen er inderdaad weinig aan doen, maar ook de moslims zullen Jezus de Messias moeten aannemen als Heer en moeten geloven dat Hij uit de dood is opgestaan en dit allemaal moeten zeggen, als ze in Zijn Koninkrijk willen komen en gered willen worden van de eeuwige pijn en verdriet.

Quote:

maar maar hoe kwamen die slechte joden dan aan die kennis van de kabbalah er moet tog wel een oorzaak zijn?

Ja, oorspronkelijk kwam die kennis van de duivel. De duivel probeerde altijd verkeerde kennis in het Joodse volk te brengen, zoals kennis over Baäl, Astarte en andere goden van de Filistijnen, Kanaänitische volken en andere heidense volken en ook kennis van de Kabbalah. Hij leerde deze joden die de fout in gingen, om het oude testament op een heel verkeerde manier te lezen. Deze mensen volgden niet de kennis die al eeuwenlang aanwezig was, maar ze volgden een eigen leer. Ze hadden gewoon de leer van Abraham, Izaäk, Jakob, Mozes, Jozua, David, Salomo, Jesaja enz. moeten blijven volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dankuwell
smile.gif
ik snap t

maar sommige zeggen dat de duivel niet letterlijk moet nemen maar symbolish is? dat is het dus niet? en regeert de duivel over de hel?

Nee, de duivel bestaat wel echt, maar is wel verslagen door Jezus de Messias.

De duivel regeert niet over de hel, maar wel over de aarde. Hij regeert nu nog op de aarde, maar wordt steeds meer verslagen. Hij is verslagen door Jezus, maar wordt nog uiteindelijk helemáal afgemaakt. Het zijn de gelovigen die steeds meer gebied zullen innemen, zodat het Koninkrijk van G-d steeds groter wordt en het koninkrijk van de duivel steeds kleiner. Uiteindelijk wordt het koninkrijk van de duivel helemaal vernietigd en belandt hij in de hel. De hel is de eindbestemming van de duivel, waar hij wordt gestraft voor alle slechte dingen die hij in alle eeuwen heeft gedaan tegen de mensen.

Omdat de duivel nu nog regeert over de aarde, komen er ook nog nare dingen voor waar mensen onder lijden. Maar als mensen in het Koninkrijk van G-d gaan leven, zullen ze uit het lijden komen en in de shalom komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe dienen wij het kabbalistische gebed tot herstel (tikkoen) dan te bezien?

wat bedoelt u en wat is dat?


Samengevoegd:

ik heb een paar verhalen gehoord over de duivel over ontstaan maar het is me nooit uitgelegd ofzo. kan iemand dat mischien doen? ik denk dat het een lang verhaal is dus als je geen zin hebt geen probleem


Samengevoegd:

ow dus de hel is niet alleen voor mensen gemaakt, of is de duivel ook een mens? wat is d eplek van de demonen? hebben dieren ook een geloof en zijn er dan slechte dieren die ook in de hel komen ik weet het die laatste vraag is raar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb een paar verhalen gehoord over de duivel over ontstaan maar het is me nooit uitgelegd ofzo. kan iemand dat mischien doen? ik denk dat het een lang verhaal is dus als je geen zin hebt geen probleem

De duivel was ooit een goede en de belangrijkste engel van G-d, maar was zo belangrijk dat hij zichzelf ook belangrijk ging vinden en hij vond zichzelf uiteindelijk zelfs belangrijker dan G-d en wilde toen de macht van G-d afpakken en begon een oorlog tegen G-d.

Maar G-d versloeg de duivel en zijn leger en gooide hem voor straf uit de hemel op de aarde.

Quote:

ow dus de hel is niet alleen voor mensen gemaakt, of is de duivel ook een mens? wat is d eplek van de demonen? hebben dieren ook een geloof en zijn er dan slechte dieren die ook in de hel komen ik weet het die laatste vraag is raar

De hel was inderdaad nooit voor mensen gemaakt, maar voor de duivel en de demonen. De duivel is geen mens, maar een slechte engel. De demonen zijn nu ook op aarde, maar komen uiteindelijk ook in de hel. Dieren hebben geen geloof. Waar die uiteindelijk komen, weet ik niet. Ik denk dat die niet voor het kwaad kunnen kiezen, dus ook niet geoordeeld worden. Ik denk dat op de nieuwe aarde wel weer dieren zullen zijn.

Ook al was de hel niet gemaakt voor mensen, maar voor de duivel en de demonen, toch zijn er mensen die uiteindelijk in de hel komen. Dit zijn mensen die zich niet laten redden door Jezus de Messias. Mensen die zich niet laten verlossen, worden door de duivel meegesleept naar de hel en kunnen niet ontkomen aan de duivel, maar blijven in de hel.

Alleen de mensen die dus verlost worden, kunnen in het Koninkrijk van G-d komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid