Spring naar bijdragen

dag des oordeels komt eraan


Aanbevolen berichten

Ik heb met iemand die in het islam gelooft gepraat over dag des oordeels en volgens hem staan de feiten die hij opnoemde ook in de bijbel maar als het waar is wat hij zegt dan moet eigenlijk iedereen mensen snel laten bekeren voordat het te laat is.

dit zijn zijn feiten hoe je ziet dat het er aan komt en hoe het is voorspelt in de koran.

- de man gaat als een vrouw doen en een vrouw als een man ( dat zie ik nu vaak al gebeuren )

- de zon komt op op een andere plek dan normaal ( 2011 of 14 gaat dat ook inderdaad gebeuren zoek het maar op )

- wat goed is word gezien als slecht en wat slecht is als goed

- er komt meer haat tegen geloven ( metal bandjes enzo )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- er komt meer haat tegen geloven ( metal bandjes enzo )

Dat is al bijna 30 jaar zo knipoog_dicht.gif

Bathory is in 1983 ontstaan, en was een erg satanische band.

Venom komt uit 1979 en hebben ook geen nette teksten.

Daarbij komt dat er tegenwoordige een groote stroom aan christelijke metal binnen komt.

Maar zo had je Paganini in de middeleeuwen, en er zullen vast nog veel meer voorbeelden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

30 jaar is niet zo lang.. want de koran is heel lang geleden geschreven en dat ze dat kunnen verspellen vind wel bijzonder.over de middeleuwen wist ik niet ik weet wel dat in de middeleeuwen de mensen die iets tegen christelijke geloof had op de brand stapel terecht kwam..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

30 jaar is niet zo lang.. want de koran is heel lang geleden geschreven en dat ze dat kunnen verspellen vind wel bijzonder.over de middeleuwen wist ik niet ik weet wel dat in de middeleeuwen de mensen die iets tegen christelijke geloof had op de brand stapel terecht kwam..

Kijk, je moet het zo zien; Toen Jezus was opgevaren naar de hemel, is de eindtijd begonnen. We leven dus al 2000 jaar in de eindtijd.

Nu zal het met het Jodendom iets anders liggen, maar zo ongeveer ligt het.

Ps. Zou je misschien wat meer punten en zo nu en dan op enter willen drukken? Dat leest wat makkelijker knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@fourradi: wil je het over de dag des oordeels hebben of wil je het over de Islamitische versie van de dag des oordeels hebben? De topictitel en de inhoud van dit topic spreken elkaar tegen. Beide opties zijn prima, maar het is wel fijn als je enigszins duidelijkheid daarover kan verschaffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb met iemand die in het islam gelooft gepraat over dag des oordeels en volgens hem staan de feiten die hij opnoemde ook in de bijbel maar als het waar is wat hij zegt dan moet eigenlijk iedereen mensen snel laten bekeren voordat het te laat is.

dit zijn zijn feiten hoe je ziet dat het er aan komt en hoe het is voorspelt in de koran.

- de man gaat als een vrouw doen en een vrouw als een man ( dat zie ik nu vaak al gebeuren )

- de zon komt op op een andere plek dan normaal ( 2011 of 14 gaat dat ook inderdaad gebeuren zoek het maar op )

- wat goed is word gezien als slecht en wat slecht is als goed

- er komt meer haat tegen geloven ( metal bandjes enzo )

Ach Joost, open staan voor andere mensen is geen verkeerde eigenschap knipoog_dicht.gif

En ik zie in die omslag best goede dingen. Mannen die als een vrouw gaan doen in de zin van meer in contact met hun emoties en niet te beroerd die te uiten, zich beter verzorgen. Vrouwen die zich er van bewust worden dat ze hun leven en taken willen delen met hun partner als gelijken i.pv. verdelen is ook niet verkeerd.

Goed en kwaad is een relatief begrip en de oorsprong van onze problemen ( de zondeval waarbij we kennis,maar geen begrip van goed en kwaad kregen en de wereld in goed en kwaad gingen indelen) Dat we goed en kwaad in een ander licht gaan zien, misschien zelfs wel gaan begrijpen is ook niet verkeerd.

En komt er meer haat tegen geloof an sich of tegen de vorm waarin mensen het hebben gegoten? Komt er wellicht een ander begrip van wat geloof van je vraagt en ontstaat er daardoor een afkeer van de stelligheid en dogma's die zich in de loop der eeuwen hebben gevormd?

Die zon (dat is het 2012 verhaal, veel vaagst over te vinden in zweefkringen)moeten we maar even afwachten.

Het hele einde van de wereld verhaal gaat over een omslag in het zijn en denken en natuurlijk zullen er veel mensen zijn die daar problemen mee hebben en zal het "nog lang onrustig zijn" Maar het is niet iets om je druk over te maken, want de bijbel zegt ook dat niemand weet van het wanneer. Belangrijker is dat je je leven op de best mogelijke manier aanpakt en vanuit teligiues opzicht, dat je je band met God ontwikkelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou oppassen met de islam omdat de koran een verdraaiing is van de Tenach.

In de Bijbel staan gebeurtenissen die zullen gebeuren waaraan gelovigen kunnen weten dat het eind der tijden eraan komt. Daar hebben gelovigen dus de koran niet bij nodig.

Mattheus 24 (nieuwe testament)

32 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 33 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dat alles ziet, dat het einde nabij is.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik moet zeggen dat ik zooo moe wordt van dat gezeur over de eindtijd, ik denk dat dat altijd wel gezecht wordt, bovendien is homosexualiteit nou ook niet echt nieuw. als je wanhopig naar dit soort dingen gaat zoeken om je teorie te ondersteuene nben je echt op meerdere vlakken verkeerd bezig.. je kan beter je tijd zinnig besteden. ik leef persoonlijk gewoon voor god, en ik zie wel wat er gebeurt, en ik weet, dat wat er ook gebeurt, ik veilig ben in zijn handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar er staat niet, probeer de buibel wanhopig na te pluizen om zo op die manier aanwijzingen te vindenden voor de Apocalypse

IN TEGENSTELLING tot de beschuldigingen die tegen Jehovah’s Getuigen worden ingebracht, zijn zij geen „apocalyptische sekte†of „doemsdagsekteâ€.

Maar zij aanvaarden de Apocalyps, of het boek Openbaring, wel als een deel van het geïnspireerde Woord van God. Het is waar dat Openbaring oordeelsboodschappen tegen de goddelozen bevat.

Maar in hun openbare prediking vestigen Gods dienstknechten de aandacht voornamelijk op de schitterende hoop die in de bijbel, met inbegrip van de Apocalyps of Openbaring, wordt uiteengezet.

Aldus voegen zij niets toe of nemen zij niets af van de daarin opgetekende profetische woorden. .

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid