Spring naar bijdragen

Jehovah's getuigen: wie zijn zij? 3


Aanbevolen berichten

Daar het vorige topic vol was is dat topic gesloten door de Mod,s.

Vandaar deel 3

Hier de beginpost uit deel 1:

Het kon natuurlijk niet uitblijven: een informatief topic over één van de meest zichtbare groeperingen. Gek genoeg is het ook één van de meest onbekende groeperingen. Wie weet nu écht wat ze leren en... zijn ze nu wérkelijk zo verschrikkelijk sektarisch en satanisch?

In dit topic kun je posten over wat je van ze weet. Als je onderzoek naar ze verricht kun je de resultaten hier kwijt en als je meer info zoekt over deze groep, dan kun je hier met je vragen terecht. Maar ook ervaringen met hun vergaderingen en lectuur kun je hier posten.

Misschien wel goed om enkele regels in acht te houden:

Laat generaliserende, sarcastische of cynische uitlatingen achterwege en onderbouw alles wat je zegt. Laat ook het veroordelen van de Getuigen zélf achterwege, het gaat hier om het Wachttoren Genootschap en haar leer. Voor ervaringen met de Getuigen zelf kun je terecht in het topic Jehova. Niet hier dus.


Samengevoegd:

De openstaande vraag van Aimé :

Op zondag 19 juli 2009 03:54:50 schreef rem het volgende:

607 kan niet de juiste datum zijn !!!

Wat is de juiste datum dan volgens u?

Antwoord:

De Totale vernietiging want daar hebben moeten we het over hebben was ongeveer 20 jaar later. 587.

archeologische vondsten bewijzen dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga even mee in je redenering.

Dan eindigen de tijden der heidenen 20j later in 1934.

Dan dienen kringopzieners ,districtopzieners,zoneopzieners daarvan in kennis te worden gesteld.

Zij zullen dit dan op de juiste wijze aan het besturend lichaam overbrengen.

Het besturend lichaam zal de nodige veranderingen dan openbaar moeten maken.

Nu wat veranderd er dan in praktijk?

Dat het geduld van God nog 20 jaar langer duurt dan eerst was gedacht.

Helpt u ondertussen nog mee aan het bekendmaken van het goede nieuws?

Indien het veld in onze contreien hier verzadigd is,kunt u zich beschikbaar stellen om te dienen waar de behoefte groter is.

Met het huidige congres zijn veel zendelingen nu terug even in ons midden,en ik kwam toevallig een zendelingenpaar tegen in een grootwarenhuis.

De broeder zei tegen mij:"Hier wordt je aangemoedigd zoveel mogelijk met de bijbel te werken en hem open te doen,daar moet je zoveel mogelijk uw bijbel trachten dicht te houden!".

Wat wilde hij daarmee zeggen?

Dat zij selectief soms moesten te werk gaan ,want anders konden zij de stroom werk niet aan!

Duizenden uit 'alle natiën' voegen zich bij onze gelederen ,elke dag,net zoals het voorzegd is.Allemaal mensen die 'de oorlog niet meer leren'(dat detail is voor mij belangrijk).

Groeten Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
1. Ja, want ik heb je verteld hoe er bij ons in het dorp gereageerd werd op de soms meerdere bezoekjes per week door altijd vriendelijke, maar vaak wel erg vasthoudende JG. Ik heb echter nergens gezegd dat iedereen er op dezelfde manier mee omging.

Tenzij je duidelijk interesse hebt getoond, is dit onmogelijk. Iedere gemeente krijgt z'n eigen gebied, zodat niet het ene dorp belaagd wordt en de andere nooit bezocht.

Quote:
2. Het was toch echt zo. Het congrescentrum trok/trekt een heel wisselend publiek, volgens mij ook vaak van buiten Nederland. Je had dus nooit dezelfde mensen voor je neus staan bij wie je aangaf geen interesse te hebben.

Het is al even geleden dat er nog congressen in Bennekom werden gehouden maar zelfs toen hielden mensen zich aan hun gebied.

Quote:
3. Je haalde zelf al het zendungsbevel aan, dus de wijze van evangeliseren en mijn vragen daarover en/of kritiek daarop zijn dus weldegelijk leer-gerelateerd.

Dat vind ik wat makkelijk. Je zei iets over hoe onbijbels de JG wel niet waren en dat het wolven in schaapskleren waren. Toen ik je vroeg wat je dan onbijbels vond aan de JG begin je duidelijke leugens te spuien over het predikingswerk. Het doet het natuurlijk altijd goed, die verhalen over JG op verjaardagsfeestjes, in de kantine.. En de een heeft het nog gekker meegemaakt dan de ander: Daar zette er een z'n voet tussen de deur, daar sloeg er een met een bijbel en zoals met vele verhalen wordt er nogal t een en ander opgeblazen. Haha, die gekke JG met hun nette kleren en leren koffers, maar hier zit je verkeerd met die indianenverhalen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga even mee in je redenering.

Dan eindigen de tijden der heidenen 20j later in 1934.

Dan dienen kringopzieners ,districtopzieners,zoneopzieners daarvan in kennis te worden gesteld.

Zij zullen dit dan op de juiste wijze aan het besturend lichaam overbrengen.

Het besturend lichaam zal de nodige veranderingen dan openbaar moeten maken.

Nu wat veranderd er dan in praktijk?

Dat het geduld van God nog 20 jaar langer duurt dan eerst was gedacht.

Helpt u ondertussen nog mee aan het bekendmaken van het goede nieuws?

Indien het veld in onze contreien hier verzadigd is,kunt u zich beschikbaar stellen om te dienen waar de behoefte groter is.

Met het huidige congres zijn veel zendelingen nu terug even in ons midden,en ik kwam toevallig een zendelingenpaar tegen in een grootwarenhuis.

De broeder zei tegen mij:"Hier wordt je aangemoedigd zoveel mogelijk met de bijbel te werken en hem open te doen,daar moet je zoveel mogelijk uw bijbel trachten dicht te houden!".

Wat wilde hij daarmee zeggen?

Dat zij selectief soms moesten te werk gaan ,want anders konden zij de stroom werk niet aan!

Duizenden uit 'alle natiën' voegen zich bij onze gelederen ,elke dag,net zoals het voorzegd is.Allemaal mensen die 'de oorlog niet meer leren'(dat detail is voor mij belangrijk).

Groeten Aimé

Ook ik ga even mee met de stelling,

Het verschuiven van een datum is in deze situatie namelijk niet zo makkelijk als je denkt.

Immers aan het jaar 1914 hangen een aantal dingen vast.

Zo hangt daar de stelling van de Getrouwe en beleidvolle slaaf aan vast.

Iets dat naar mijn mening gewoon als illustratie is bedoelt.

Daarnaast kun je in de geschiedenis van het WTG terug vinden dat het door het WTG gekenmerkte jaar 1914 tot nog toe alleen maar voor problemen heeft gezorgd voor dat zelfde WTG.

Ik noem een scheiden van schapen en bokken,

Ik noem een Harmagedon,

Ik noem een geslacht dat geenszins voorbij zal gaan,

Maar het belangrijkste punt dat regelrecht in verband staat met 1914 is toch wel de benoeming als zijnde Gods aardse organisatie hier op aarde die miljoenen getuigen hier op aarde de wet voorschrijft.

Dit gaat zelfs zo ver dat men 99% van de kleine kudde de mond snoert.

Terwijl die zelfde 99% volgens de leerstellingen van het WTG met jezus zal moeten regeren.

Ik ben dus niet van mening dat je zo maar ongestraft kunt blijven schuiven met datums.

Iets waar het WTG toch echt een handje van heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tenzij
je duidelijk interesse hebt getoond, is dit
onmogelijk
. Iedere gemeente krijgt z'n eigen gebied, zodat niet het ene dorp belaagd wordt en de andere nooit bezocht.

[...]

Het is al even geleden dat er nog congressen in Bennekom werden gehouden maar zelfs toen hielden mensen zich aan hun gebied.

[...]

Dat vind ik wat makkelijk. Je zei iets over hoe onbijbels de JG wel niet waren en dat het wolven in schaapskleren waren. Toen ik je vroeg wat je dan onbijbels vond aan de JG begin je duidelijke leugens te spuien over het predikingswerk. Het doet het natuurlijk altijd goed, die verhalen over JG op verjaardagsfeestjes, in de kantine.. En de een heeft het nog gekker meegemaakt dan de ander: Daar zette er een z'n voet tussen de deur, daar sloeg er een met een bijbel en zoals met vele verhalen wordt er nogal t een en ander opgeblazen. Haha, die gekke JG met hun nette kleren en leren koffers, maar hier zit je verkeerd met die indianenverhalen..

Woon jij in Bennekom? nooo.gif

De congressen zouden er volgens jou niet meer zijn?

Afgelopen weekend nog een. Er liepen heel veel mensen met een converentie-badge in Ede e.o.. (die zich keurig aan de regels hielden.)

En hoe weet jij zo zeker dat het in de tijd waar ik het over heb, het ook volgens de regels ging?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Woon jij in Bennekom?
nooo.gif

Nee.

Quote:
De congressen zouden er volgens jou niet meer zijn?

Afgelopen weekend nog een. Er liepen heel veel mensen met een converentie-badge in Ede e.o.. (die zich keurig aan de regels hielden.)

Kring en dagvergaderingen worden er in Bennekom gehouden, geen congressen.

Quote:
En hoe weet jij zo zeker dat het in de tijd waar ik het over heb, het ook volgens de regels ging?

Zucht, omdat ik me al enige tijd onder de JG begeef en hun manier van prediken ken. Wat jij beweert kan niet waar zijn!!! Je hebt een indianenverhaal verzonnen en durft het niet toe te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus ik ben een leugenaar? Ik "verzin" niet zomaar dingen. om JG zwart te maken. Blijkbaar is eea inmiddels ook doorgedrongen tot het congrescentrum (zoals het nog steeds genoemd word door zowel omwonenden als verdwaalde JG die ons de weg vragen.)

Kring- en dagvergaderingen met en de hele parkeerplaats vol met touringcars en auto's met Belgische, Duitse, Poolse en Franse kentekens? (het is maar wat je een kring noemt...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus ik ben een leugenaar? Ik "verzin" niet zomaar dingen. om JG zwart te maken. Blijkbaar is eea inmiddels ook doorgedrongen tot het congrescentrum (zoals het nog steeds genoemd word door zowel omwonenden als verdwaalde JG die ons de weg vragen.)

Kring- en dagvergaderingen met en de hele parkeerplaats vol met touringcars en auto's met Belgische, Duitse, Poolse en Franse kentekens? (het is maar wat je een kring noemt...)

Vroeger waren daar congressen, nu naar ik verneem alleen nog maar dag en kringvergaderingen, waarna echt niet meer gepredikt word, hoor.

Het congres is in utrecht dit jaar alsook vele voorgaande jaren....

Ik geloof best dat jullie wel is getuigen aan de deur hebben gehad, ik geloof ook dat sommige echt niet van ophouden weten, die ken ik zelf ook widegrin.gif maar dat ze zowat iedere week langs zouden komen terwijl jullie duidelijk aangeven dat dat niet gewenst is, is gewoon klinklare onzin.

Aangezien de JG aangestuurd worden door een besturend lichaam en allemaal hetzelfde onderwijs ontvangen en op dezelfde manier prediken is het onmogelijk dat dit gebeurd is, tenzij jullie last hebben gehad van een groepje fanatieke guerillia predikers:S

Zoals je aan jezelf merkt heeft dat namelijk een tegenovergesteld effect, en dat is niet iets wat de JG willen bereiken. Let er op dat er meer denominaties zijn die van huis tot huis werken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook ik ga even mee met de stelling,

Het verschuiven van een datum is in deze situatie namelijk niet zo makkelijk als je denkt.

Immers aan het jaar 1914 hangen een aantal dingen vast.

Zo hangt daar de stelling van de Getrouwe en beleidvolle slaaf aan vast.

Iets dat naar mijn mening gewoon als illustratie is bedoelt.

Daarnaast kun je in de geschiedenis van het WTG terug vinden dat het door het WTG gekenmerkte jaar 1914 tot nog toe alleen maar voor problemen heeft gezorgd voor dat zelfde WTG.

Ik noem een scheiden van schapen en bokken,

Ik noem een Harmagedon,

Ik noem een geslacht dat geenszins voorbij zal gaan,

Maar het belangrijkste punt dat regelrecht in verband staat met 1914 is toch wel de benoeming als zijnde Gods aardse organisatie hier op aarde die miljoenen getuigen hier op aarde de wet voorschrijft.

Dit gaat zelfs zo ver dat men 99% van de kleine kudde de mond snoert.

Terwijl die zelfde 99% volgens de leerstellingen van het WTG met jezus zal moeten regeren.

Ik ben dus niet van mening dat je zo maar ongestraft kunt blijven schuiven met datums.

Iets waar het WTG toch echt een handje van heeft.

Hun motief is altijd zuiver geweest.

Wij zijn waakzaam en wakker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hun motief is altijd zuiver geweest.

Wij zijn waakzaam en wakker.

of iemands motief "zuiver" is, betekent nog niet dat iemand ook gelijk heeft. De motieven van Paulus waren ook heel zuiver toen hij nog Saulus heette en de gemeente van Christus vervolgde. Hij schrijft dat zelf ergens aan een gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

of iemands motief "zuiver" is, betekent nog niet dat iemand ook gelijk heeft. De motieven van Paulus waren ook heel zuiver toen hij nog Saulus heette en de gemeente van Christus vervolgde. Hij schrijft dat zelf ergens aan een gemeente.

Paulus stond er als eerste bij toen er GEMOORD werd.

Het Wtg is als eerste om mensen tot WAAKZAAMHEID aan te moedigen door een datum te noemen.

Hier ga je volledig de mist in!

Ik vermoed zelfs dat uw motief voor uw laatste post niet zuiver is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als Jezus duidelijk zegt dat niemand de datum weet van zijn Wederkomst, en het WTG meent toch heel onschuldig een datum te kunnen noemen, dan lijdt ze mijns inziens toch vooral aan schuldige onwetendheid. Zeker als ze wel vaker data noemt die dan niet blijken te kloppen.

Van dag en uur wist ten tijde van Jezus inderdaad niemand.

(Mattheüs 24:36) . . . Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ƒ

De tijd dat Jezus Christus tegenwoordig zou zijn in koningsmacht 'regerende tussen zijn vijanden' zouden zijn discipelen wel kunnen onderscheiden.

(Lukas 21:28) . . . Als nu deze dingen beginnen te geschieden, richt U dan rechtop en heft UW hoofd omhoog, omdat UW bevrijding nabij komt.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â

Dat men berekeningen mag maken,MOEST maken om christus komst te bepalen heeft trouwens een precedent.De Joden wisten heel goed de tijd te bepalen van zijn komst als messias adhv het boek Daniël.Lees aub even verder:

(Daniël 9:25-26) 25 En gij dient te weten en het inzicht te hebben [dat] er vanaf het uitgaan van [het] woord om Jeru?zalem te herstellen en te herbouwen tot op Messi?as [de] Leider, zeven weken, alsook tweeënzestig weken, zullen zijn. Ze zal terugkeren en werkelijk herbouwd worden, met een openbaar plein en een gracht, maar in de druk der tijden. 26 En na de tweeënzestig weken zal [de] Messi?as worden afgesneden, met niets voor zichzelf. . . .

Waarom zouden we dit dan niet mogen om zijn komst in koninrijksmacht te bepalen?En van deze datum 1914 zijn we nog nooit afgestapt!

Andere datums zoals bv.1975 zijn soms heel opgeblazen door tegenstanders!

Raadpleeg even de ingebonden tijdschriften van 1974-1975 van de Ontwaakt en de WT.,elke JG die bij u aan de deur komt kan u deze bezorgen.Dan zal je zelf de waarheid daarover kunnen vaststellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zouden we dit dan niet mogen om zijn komst in koninrijksmacht te bepalen?En van deze datum 1914 zijn we nog nooit afgestapt!

Nooit ?

- Welk geslacht zou geenzins voorbij gaan ?

- Op welk jaarttal kom je uit als je vanaf de TOTALE vernietiging van Jeruzalem gaat rekenen?

- Wanneer is het scheiden van de schapen en de bokken begonnen ?

En waarom is deze zienswijze veranderd ?

Ik denk dat het antwoord kort en krachtig kan zijn.

Omdat het niet klopt.

En hoe meer je zal draaien des te lastiger zal het op een gegeven moment zijn om het in stand te gaan houden.

Met het gevolg dat op een dag dus het fundament van het WTG instort.

De Goddelijkheid van de organisatie kan dan niet langer bewezen worden.

Quote:
Andere datums zoals bv.1975 zijn soms heel opgeblazen door tegenstanders!

Je wil toch niet dat ik stukje voor stukje alle citaten hier over moet typen of wel ?

Quote:

Raadpleeg even de ingebonden tijdschriften van 1974-1975 van de Ontwaakt en de WT.,elke JG die bij u aan de deur komt kan u deze bezorgen.Dan zal je zelf de waarheid daarover kunnen vaststellen.

Hmm blijkbaar toch wel..

Okee ik zal beginnen met de belangrijkste:

Betekent dit dat harmagedon dan in 1975 zal komen ,

Nee want de bijbel zegt dat van de dag en het uur niemand iets afweet.

Dat even daarvoor in het zelfde artikel (en vele andere artikelen) diverse malen de sugestie wordt gewekt dat het toch ZEER nabij is doet dan volgens het WTG niet ter zaken ?

Voor degen die niet exact weten waar het om gaat hier even een korte samenvattig:

Volgens deze berekening was het in 1975 precies 6000 sinds de schepping van Adam. Aangezien een scheppingsdag van Genesis volgens WTG 7000 jaar duurde was het in 1975 tijd voor het 1000 jarige Messiaanse koninkrijk. (In 6 (7000 jaar durende) "dagen" had God alles geschapen. Aan het begin van de zevende dag rustte God, hetgeen tot heden voortduurt.) Aan het einde van de 7de scheppingsdag moest ook het 1000 jarige Messiaanse koninkrijk eindigen.

In onderstaand citaat valt bijvoorbeeld het volgende te lezen:

De bijbelse chronologie, die te kennen geeft dat Adam in het najaar van het jaar 4026 v.G.T. werd geschapen, zal ons echter op het jaar 1975 G.T. brengen als de datum die 6000 jaar menselijke geschiedenis kenmerkt, waarna er nog 1000 jaar moeten volgen voor Christus’ koninkrijksregering . (Wachttoren 70 1/8 blz. 465 Een inzameling die de gehele mensheid aangaat.)

of deze:

De bijbel toont aan dat wij het einde naderen van 6000 jaar menselijke geschiedenis. De bijbelse chronologie onthult dat het menselijke leven ongeveer 4058 jaar vóór de dood van Jezus (in het voorjaar van het jaar 33 G.T.) met de schepping van Adam is begonnen. Wanneer wij hier de jaren vanaf Jezus’ dood tot op heden aan toevoegen, bemerken wij dat het einde van 6000 jaar van ’s mensen bestaan omstreeks het midden van dit decennium van de jaren ’70 zal komen. (Ontwaakt 72 22/4 blz. 27 Tijd van rust en verkwikking nabij.)

of deze:

Zeven jaar vanaf de herfst van 1968 zou ons tot de herfst van 1975 brengen, 6000 volle jaren in Gods zevende dag, zijn rustdagâ€. Gelieve te weten dat de Jehovah-getuigen de 6000 en 1000 jaar samen nog eens zien als de lengte van de zevende scheppingsdag: 7000 jaar dus. 1-08-1968

Uit diezelfde uitgave:

De onmiddelijke toekomst zal beslist vol uiterst kritieke gebeurtenissen zijn.Want dit oude samenstelsel van dingen nadert zijn volledige einde,BINNEN OP ZIJN HOOGST ENKELE JAREN zullen de laatste onderdelen met betrekking tot deze laatste dagen in vervulling gaan.

Je kan er dus niet omheen dat het WTG wel degelijk sugesties deed in die richting.

En zoals we inmiddels geleerd hebben op dit forum, Getuigen nemen behoorlijk wat serieus.

Er hoeft in de bijbel maar sprake te zijn van een moord op een verjaardag en idd.. men viert geen verjaardagen.

Of als er in de bijbel sprake is van het onthouden van bloed en vlees dat verstikt is moet dit absoluut gezien worden als ook onthouding van levensreddend bloed.

Hoe krom is het dan om te denken dat door de sugestie te wekken omtrent het jaar 1975 iedere getuigen meteen dacht owww dat moeten we eerst nog maar eens zien.

Je kunt immers niet ontkennen dat keer op keer die sugestie werd gewekt.

Quote:

[...]

Hun motief is altijd zuiver geweest.

Wij zijn waakzaam en wakker.

Ik ben blij te horen dat je motief altijd zuiver is geweest.

Toch is zuiver en de waarheid niet echt een tautologie en ook geen Pleonasme.

Het behoeft namelijk niet hetzelfde te zijn,

Neem als voorbeeld eens UZA.

Uza was hoogswaarschijnlijk zuiver in zijn bedoeling om de Ark des verbonds te behoeden van een val.

Toch was het niet zuiver en God strafde hem.

en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden in de bijbel.

Dan het thema van het Congres.

Je zegt wij zijn waakzaam en wakker.

Weet je hoe de inwoners van een zeker stadje dat vlak bij een vulkaan was gebouwd reageerde op de zoveelste aankondiging van een uitbarsting?

Inderdaad.... Zij waren de vele waarschuwingen en voorspellingen die niet uitkwamen meer dan zat.

En Ja ze kwamen om.

Wat een wijze les !!!

Je kan hier namelijk 2 dingen uit halen.

God zal ingrijpen ondanks het feit dat mensen die het beter te denken te weten dan zijn woord en valselijk getuigen in zijn naam.

En 2

Waakzaamheid kan verslappen als met te vaak voor niets op de alarmknop drukt.

Gelukkig waarschuwt de bijbel ons:

Wanneer die profeet in de Naam van Jahweh zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat Jahweh niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.

Spreekt het WTG (aankondiger,profeet) uit de naam van Jehovah ?

Zijn de voorspellingen uitgekomen ?

Staat het WTG dan onder Gods leiding ?

Wees waakzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nooit ?

- Welk geslacht zou geenzins voorbij gaan ?

- Op welk jaarttal kom je uit als je vanaf de TOTALE vernietiging van Jeruzalem gaat rekenen?

- Wanneer is het scheiden van de schapen en de bokken begonnen ?

En waarom is deze zienswijze veranderd ?

Ik denk dat het antwoord kort en krachtig kan zijn.

Omdat het niet klopt.

En hoe meer je zal draaien des te lastiger zal het op een gegeven moment zijn om het in stand te gaan houden.

Met het gevolg dat op een dag dus het fundament van het WTG instort.

De Goddelijkheid van de organisatie kan dan niet langer bewezen worden.

[...]

Je wil toch niet dat ik stukje voor stukje alle citaten hier over moet typen of wel ?

[...]

Hmm blijkbaar toch wel..

Okee ik zal beginnen met de belangrijkste:

Betekent dit dat harmagedon dan in 1975 zal komen ,

Nee want de bijbel zegt dat van de dag en het uur niemand iets afweet.

Dat even daarvoor in het zelfde artikel (en vele andere artikelen) diverse malen de sugestie wordt gewekt dat het toch ZEER nabij is doet dan volgens het WTG niet ter zaken ?

Voor degen die niet exact weten waar het om gaat hier even een korte samenvattig:

Volgens deze berekening was het in 1975 precies 6000 sinds de schepping van Adam. Aangezien een scheppingsdag van Genesis volgens WTG 7000 jaar duurde was het in 1975 tijd voor het 1000 jarige Messiaanse koninkrijk. (In 6 (7000 jaar durende) "dagen" had God alles geschapen. Aan het begin van de zevende dag rustte God, hetgeen tot heden voortduurt.) Aan het einde van de 7de scheppingsdag moest ook het 1000 jarige Messiaanse koninkrijk eindigen.

In onderstaand citaat valt bijvoorbeeld het volgende te lezen:

De bijbelse chronologie, die te kennen geeft dat Adam in het najaar van het jaar 4026 v.G.T. werd geschapen, zal ons echter op het jaar 1975 G.T. brengen als de datum die 6000 jaar menselijke geschiedenis kenmerkt, waarna er nog 1000 jaar moeten volgen voor Christus?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? koninkrijksregering . (Wachttoren 70 1/8 blz. 465 Een inzameling die de gehele mensheid aangaat.)

of deze:

De bijbel toont aan dat wij het einde naderen van 6000 jaar menselijke geschiedenis. De bijbelse chronologie onthult dat het menselijke leven ongeveer 4058 jaar vóór de dood van Jezus (in het voorjaar van het jaar 33 G.T.) met de schepping van Adam is begonnen. Wanneer wij hier de jaren vanaf Jezus?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? dood tot op heden aan toevoegen, bemerken wij dat het einde van 6000 jaar van ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?s mensen bestaan omstreeks het midden van dit decennium van de jaren ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?70 zal komen. (Ontwaakt 72 22/4 blz. 27 Tijd van rust en verkwikking nabij.)

of deze:

Zeven jaar vanaf de herfst van 1968 zou ons tot de herfst van 1975 brengen, 6000 volle jaren in Gods zevende dag, zijn rustdag?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â. Gelieve te weten dat de Jehovah-getuigen de 6000 en 1000 jaar samen nog eens zien als de lengte van de zevende scheppingsdag: 7000 jaar dus. 1-08-1968

Uit diezelfde uitgave:

De onmiddelijke toekomst zal beslist vol uiterst kritieke gebeurtenissen zijn.Want dit oude samenstelsel van dingen nadert zijn volledige einde,BINNEN OP ZIJN HOOGST ENKELE JAREN zullen de laatste onderdelen met betrekking tot deze laatste dagen in vervulling gaan.

Je kan er dus niet omheen dat het WTG wel degelijk sugesties deed in die richting.

En zoals we inmiddels geleerd hebben op dit forum, Getuigen nemen behoorlijk wat serieus.

Er hoeft in de bijbel maar sprake te zijn van een moord op een verjaardag en idd.. men viert geen verjaardagen.

Of als er in de bijbel sprake is van het onthouden van bloed en vlees dat verstikt is moet dit absoluut gezien worden als ook onthouding van levensreddend bloed.

Hoe krom is het dan om te denken dat door de sugestie te wekken omtrent het jaar 1975 iedere getuigen meteen dacht owww dat moeten we eerst nog maar eens zien.

Je kunt immers niet ontkennen dat keer op keer die sugestie werd gewekt.

[...]

Wanneer die profeet in de Naam van Jahweh zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat Jahweh niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.

Houden we in de prediking mensen nu nog bepaalde datums voor ogen ?

Je bent blijkbaar volledig het thema van onze prediking vergeten.

Waarom etaleer je de onvolkomenheden van de organisatie?

Wij prediken GODS KONINKRIJK als de enige hoop voor de mensheid!

ZAL DIT NOOIT UITKOMEN?Zijn wij daarom valse profeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het streven om GODS KONINKRIJK als hoop aan en voor de mensheid aan een ieder te prediken is inderdaad een mooi en nobel streven.

En ik spreek dan ook de hoop uit dat jullie en vele andere geloven dit zullen blijven doen.

De vraagtekens die ik er echter bij plaats zijn echter NIET MIJN vraagtekens maar die van de bijbel.

De bijbel leert ons dat het WTG niet Gods organisatie kan zijn zoals het WTG zich graag noemt en ook naar gedraagt.

Dat is de reden waarom ik de onvolkomenheden van deze organisatie etaleer.

Immers, een leraar geschiedenis die bepaalde delen uit de geschiedenis weglaat en of verkeerd uitlegd aan zijn klas kan niet als betrouwbaar worden bestempeld.

Ondanks het feit dat hij andere dingen beter uit kan leggen dan welke leraar op deze aarde dan ook.

Er zijn meerdere geloven, Organisaties die hoop voor de mensheid bieden.

Zijn ze daarom Gods Organisatie ?

Moet ik daarom aan hun geschiedenis en fouten voorbij gaan ?

Moet ik bij die andere geloven dan denken ach God,s arm is niet te kort en God zal die geloven nog gaan zuiveren ?

Waarom moet ik dit bij het WTG dan wel doen ?

Het is niet voor niets een smalle weg.

Als zijnde een Organisatie die God dichterbij de mensheid wil brengen vind ik het WTG een prima organisatie.

Maar als Organisatie die mensen dingen oplegd (lees een grotere last) en dingen denkt te verbieden en verkondigen uit naam van mijn GOD vind ik de organisatie dus totaal niet goed.

Ik vraag mezelf dikwijls af hoe ver het WTG bij getuigen kan gaan tot men denkt dit kan niet meer juist zijn,

De ervaring heeft mij echter geleerd dat het stellen van deze vraag vaak een standaard antwoord kent.......

Ondanks dit standaard antwoord, Blijf ik die vraag stellen.

Hoe ver staat het WTG boven jouw zuivere aanbidding ten aanzien van jou God Jehovah ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het streven om GODS KONINKRIJK als hoop aan en voor de mensheid aan een ieder te prediken is inderdaad een mooi en nobel streven.

Volgens mij (corrigeer mij indien ik het mis heb)zijn Jehovah's Getuigen de enigen die dit doen.

Of heb jij de zienswijze laten varen van een aardse en hemelse hoop?

Vind u het niet erg als sommigen religies verkondigen dat Gods koninkrijk een 'harte toestand' is,of dat ze de mensen wijs maken dat iedereen naar de hemel gaat?

Of dat men eeuwen de mensen heeft geleerd en nog leert dat Jehovah iemand is die eeuwig zielen pijnigt in een hel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, Mormonen doen zoiets als zendingswerk maar ook evangelische denominaties trekken het land in om het geloof te prediken...

En ook de "traditionele" kerken doen dit, het is geen unieke actie van het WTG. Het is verspreiden van het evangelie door de wereld heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En ook de "traditionele" kerken doen dit, het is geen unieke actie van het WTG. Het is verspreiden van het evangelie door de wereld heen.

Het gaat hem over het bekend maken van het goede nieuws omtrent 'Gods Koninkrijk'.

Eerst dient men heel juist te weten wat Gods Koninkrijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En ook de "traditionele" kerken doen dit, het is geen unieke actie van het WTG. Het is verspreiden van het evangelie door de wereld heen.

De nadruk op de individuele verantwoordelijkheid daarin is wel vrij uniek voor sekten als de Mormonen en Jehovah Getuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De nadruk op de individuele verantwoordelijkheid daarin is wel vrij uniek voor sekten als de Mormonen en Jehovah Getuigen.

In januari 1994 zei paus Johannes Paulus II dat het „niet de tijd [is] om zich voor het Evangelie te schamen, het is de tijd om het van de daken te predikenâ€.

De Rooms-Katholieke Kerk legt nieuwe nadruk op evangelisatie, bericht de New York Newsday. Kerkelijke functionarissen maken zich er zorgen over dat grote aantallen katholieke immigranten tot andere religieuze groeperingen overgaan. Daarom heeft paus Johannes Paulus II opgeroepen tot „de nieuwe evangelisatie†en louter voor dat doel een nieuwe organisatie, Evangelisatie 2000, in het leven geroepen. „Tot deze methoden behoort zelfs het evangeliseren van deur tot deur, een methode die gewoonlijk met Jehovah’s Getuigen en andere christelijke groeperingen in verband wordt gebrachtâ€, aldus Newsday.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij (corrigeer mij indien ik het mis heb)zijn Jehovah's Getuigen de enigen die dit doen.

Of heb jij de zienswijze laten varen van een aardse en hemelse hoop?

Vind u het niet erg als sommigen religies verkondigen dat Gods koninkrijk een 'harte toestand' is,of dat ze de mensen wijs maken dat iedereen naar de hemel gaat?

Of dat men eeuwen de mensen heeft geleerd en nog leert dat Jehovah iemand is die eeuwig zielen pijnigt in een hel?

Er zijn inderdaad meerdere groeperingen die ook van huis tot huis verkondigen,

maar (corrigeer mij indien ik het mis heb) is er geen een organisatie die het op deze manier en op zo,n grote schaal doet.

Andere groeperingen gebruiken andere manieren om God onder de mensen "te brengen".

Ik vind het inderdaad erg dat andere relgie,s dingen leren die niet in de bijbel staan of anders worden uitgelegd.

Waarschijnlijk is dat dan ook de reden dat ik mij niet opnieuw heb aangesloten bij een organisatie.

Wel ben ik van mening dat het WTG een grotere inbreuk maakt op het leven van mensen dan bijvoorbeeld een katholieke kerk.

In eerste instantie misschien niets mis mee,

Tot je iets verder gaat kijken.

Dan zie je dat het WTG van buiten een erg open organisatie lijkt maar dat het tegendeel juist waar is.

Dat gesloten gedeelte maakt het allemaal erg wazig en zelfs eng.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid