Spring naar bijdragen

Children of Bodom en jullie meningen


Aanbevolen berichten

Heey, ik ben hier nieuw op het forum, en heb dus een account aangemaakt omdat ik al een best lange tijd met een vraag zat..

Ik hou van de wat hardere muziek, (metal, death metal, metal core) maar ook wel van rustige als het maar een soort van rock is.

Bands waar ik op het moment veel naar luister:

- Children of Bodom

- Breaking Benjamin

- Flyleaf

- Rise Against

- System of a Down

Zoals je ziet veel variatie puh2.gif Ik speel zelf ook gitaar en vind het leuk om mee te spelen.

Nu dus ff naar het onderwerp:

Children of Bodom, ik vind het echt een te vette band, de muziek is echt geniaal, zo knap gemaakt en ook echt een vette uitdaging om zelf te spelen op de gitaar!

Heb een DvD van hun en een t-shirt besteld.Maar nu vroeg ik me af (ik heb een christelijke afkomst)kan Children of Bodom volgens jullie?

Ik weet dat de lyrics nou niet helemaal goed zijn, maar ik zou er niet aan moeten denken om te stoppen met luisteren naar Children of Bodom

Alvast bedankt!

Griz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie maar 1 metalband in je lijstje staan hoor knipoog_dicht.gif

Children of Bodom hebben wel wat teksten waarvan ik heb van, "hoe bedoelen ze het?", of "hun mening deel ik niet." Verder houd ik niet van hun muziek.

Quote:
Ik weet dat de lyrics nou niet helemaal goed zijn, maar ik zou er niet aan moeten denken om te stoppen met luisteren naar Children of Bodom

Een vraag: Je bent van christelijke afkomst? Geloof je ook actief in God, of ben je alleen gelovig opgevoed en doe je er niet(s) (zoveel) mee?

Als ik zelf moeite heb met teksten luister ik het niet. En dat is soms verrekte moeilijk. Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem met verschillende black metal bands waarbij het net wel\net niet was. Satyricon bijvroobeeld. Geniale muziek, geniale riffs, genialde drum en vocals. En er zijn liedjes die in mijn ogen gewoon kunnen, maar liedjes als (vertaald naar nederlands, ik heb geen noors toetsenbord en wil dat niet instellen widegrin.gif) Dood aan Jezus, en nog een paar, weet zo niet even, gaan te ver. En dus luister ik die band niet meer, ondanks die paar goede teksten. Zelfde geld voor andere bands.

Ik ga niet zeggen of je het wel of niet moet luisteren, aangezien mensen soms hebben dat ik ver ga met teksten, en andere zeggen dat ik veel te vroom daarin ben. Je moet het zelf bepalen, voel je je er lekker bij, en kan je het verantwoorden voor God(Kan Jezus ook een oordopje van je iPod in Z'n oren doen bijvoorbeeld), ga dan je gang. Het is per persoon verschillend hoe je het ervaart.

Iig succes, want makkelijk is het niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen ik probeer er wel achter te komen.. ik wil wel graag iets van een teken krijgen of iets in die richting :S

Dan zou het wel heel makkelijk zijn rofl.gif

Maar zelf over nadenken is het beste.

Meningen aannemen heeft geen zin. De een raad teksten af over wat deprimerende\deppressieve thema's af, en de ander smult ervan.

Quote:
Maar bedankt voor de tips, ik ben er ff over aan het nadenken hoor
smile.gif

Graag gedaan smile.gif

Laat maar horen waar je uit bent gekomen smile.gif

Dan zou het wel heel makkelijk zijn rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ff lopen denken:

Net zoals WonderfulStar zei, ik ga me niet laten beïnvloeden door de eventueel 'foute' teksten.

Als ik nou depressief/agressief zou worden van CoB, dan moet ik gewoon ff een break nemen ervan.

En ben nu lekker bezig met aan het denke over geloof en probeer dinge te zoeke die me aanspreke in de bijbel dan maar denk ik..

pff, das echt lang gelede dat ik een bijbel open, nouja, goeie avond.,

En echt bedankt,

Griz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat WS zegt: luister niet teveel muziek waarvan je bang bent dat het je negatief beïnvloedt. Dat zijn bij niet veel bands, maar ik kan er wel een paar bedenken. Niet dat ik bang ben voor een 'laatste oordeel' waarbij God zegt dat ik slecht bezig ben geweest met mijn muziek - ik geloof namelijk niet -, maar muziek waar ik erg agressief van werd bijvoorbeeld, luister ik niet meer.

Verder moet je even terugdenken aan de Nederlandse lessen die je ooit vast gekregen hebt (of krijgt) op school: je vergeet in heel veel gevallen de 'n' achter woorden te plaatsen: 'denke', 'dinge', 'zoeke', 'aanspreke', 'gelede'... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal houd ik ongeveer eenzelfde lijn aan als morpho. Alles kan als het niet anti-christelijk is en er niet in gevloekt wordt. Expliciet sexuele teksten zijn op het randje wat mij betreft, maar zal ik op credible nooit posten knipoog_dicht.gif

Dus met Scandinavische mythologie, gedoe over trollen en seculiere teksten heb ik geen problemen. smile.gif

Dat was dus ikke persoonlijk.

Voor jou: brengt de muziek je (verder) van God af: niet doen. Kan je het niet verantwoorden naar God: niet doen. Kan je Jezus niet zonder blikken of blozen je mp3speler overhandigen: niet doen. (briljant Morph smile.gif)

Sommige mensen zijn van mening dat alle muziek die niet tot eer van God gemaakt is je verder van Hem afbrengt, maar daar ben ik het niet mee eens. Als al het goede van Hem komt, waar komt de goede muziek die niet tot eer van Hem is dan vandaan? Of is het dan opeens niet 'goed' meer? (wat losse vraagjes omdat ik uit ervaring weet dat dit soort statements gaan komen knipoog_dicht.gif)

Overigens zijn hier een paar gerelateerde topics over geloof ik, ik zal eens wat zoeken yes.gif

Specifiek over de vraag of gothic kan

En over de vraag of (Black) metal kan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Niet dat ik bang ben voor een 'laatste oordeel' waarbij God zegt dat ik slecht bezig ben geweest met mijn muziek

Doelde je op mijn antwoord? engel.gif

Dat zeg ik namelijk niet. Of iig bedoelde ik niet widegrin.gif

Wel meer in de zin van What Would Jesus Do? (Wat zou Jezus doen?) En iedereen vult dat op een andere manier in.

Quote:
luister niet teveel muziek waarvan je bang bent dat het je negatief beïnvloedt

Mwah, wat is negatief? Duister gevoel? Agressief? Occulte gedachten? Deprimerende\Depressieve gedachten?

Ik luister soms wel een expres muziek die bepaalde stemmingen oproepen, zoals een paar van bovenstaande.

Ik moet er werkelijk niet aan denken om ook maar iets vrolijke muziek te luisteren als ik in een deprimerende bui ben. Het is dan gewoon heerlijk om weggezwolgen te worden in een zwart gat zonder iemand of wat dan ook.

Aangezien ik christelijk ben zal ik dan geen anti christelijke\occulte muziek met of zonder zulk gelijke invloeden op zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het wel meet je eens Dagmar smile.gif

Ik zal ook ff die links bekijken, bedankt!

Alleen zelf luister ik geen Black Metal, ik weet dat vaak teksten erg fout zijn daarvan (tegenover christenen) en dat moet ik niet hebbe smile.gif

Ook, als ik eens een nieuwe band tegenkom, luister ik een paar nummers en zoek ook gelijk lyrics op.

Ik ben wel bang dat ik bijvoorbeeld voor een

satanistiche/anti-christelijke band val, daarom zoek ik ook altijd ff snel de lyrics smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het wel meet je eens Dagmar
smile.gif

Ik zal ook ff die links bekijken, bedankt!

Alleen zelf luister ik geen Black Metal, ik weet dat vaak teksten erg fout zijn daarvan (tegenover christenen) en dat moet ik niet hebbe
smile.gif

Ook, als ik eens een nieuwe band tegenkom, luister ik een paar nummers en zoek ook gelijk lyrics op.

Ik ben wel bang dat ik bijvoorbeeld voor een

satanistiche/anti-christelijke band val, daarom zoek ik ook altijd ff snel de lyrics
smile.gif

Als je een lijst christelijke (black) metal bands wil, geef een brul. Ik weet er zelf wel een aantal, maar er zijn hier een paar die er ontzettend veel weten smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Metal is van nature negatief, het verheerlijkt het verwerpelijke van alle beschavingen tot een goeie 50 jaar geleden. Het heeft als enige doel te provoceren. Metal is grotendeels gèèn uiting van opgekropte emoties, het is gèèn superieure muziek ten opzichte van andere muziek en al helemaal niet intellectueel verantwoord zonder je over te geven aan nihilisme of artistiek-links pretentieus geneuzel. Enige voordeel aan metal is de manier van spelen die voor velen een fysieke uitdaging is, maar daarmee is echt alles gezegd.

Sowieso geloof ik nooit dat mensen niet zonder muziek kunnen, een hele hoop mensen verwarren hetgene met wat ze het vaakst doen met het belangrijkste wat ze doen. Er gaat een hoop tijd zitten in muziek luisteren, maar je kan prima zonder. Sowieso moet je de muziek eens luisteren zonder dat je er verder iets bij doet.

PS. Wààrom Children Of Bodom? Vrolijke huppelmetal met een speenvarken met zwarte nagellak. En ze drinken breezers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

het is gèèn superieure muziek ten opzichte van andere muziek

Je hebt uiteraard betere, muzikalere, technisere muziek dan metal maar is dit niet een beetje overdreven?

Tr00 black en old school death is minimalistisch enzo, maar dat gejank van top 40 muziek op 538, en van die kerels die wat inzingen en vervolgens omvormen zodat het lijkt alsof een 8 jarig meisje het heeft ingezongen maar klinkt als een smurf vind ik toch een stuk minder. Het ge-oehhyeah, en ge-baby, I miss you, I love you babè, zoals ze dat elk liedje 10 zingen word een beetje eentonig clown.gif Maar dat is persoonlijke smaak.

Verder vind ik ruimgenomen de artiesten die ik luister wel wat betere teksten hebben, of iig is er over nagedacht.

Verder weet ik uit persoonlijke ervaring dat het moeilijker is om met Iron Maiden of Pilgrim van Crimson Moonlight mee te blèren dan met een willekeurige pop artiest.

Misschien zit ik er totaal naast, maar ik denk, zeker met de opkomst van symphonische metal à la Epica, Dimmu Borgir, Equilibrium dat het zeker muzikaler is geworden.

Zoals je leest heb ik het vooral over de populaire muziek, veel metal kan niet tippen aan Jazz, klassiek whatever, maar bovenstaande gaat m.i. wel wat ver..?

Of zit ik er niet compleet grandioos ernaast?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

PS. Wààrom Children Of Bodom? Vrolijke huppelmetal met een speenvarken met zwarte nagellak. En ze drinken breezers.

Jij met je Bodom haatpuh2.gif

OT:

Ik vraag me bij dit soort topics altijd af wat t doel is. Als wij nou met z'n alle zeggen dat CoB best kan of juist niet, wat doe je daar dan mee? Veranderd het iets aan de teksten die je zegt dubieus te vinden? Vind je de meningen van credible users een goede graadmeter?

Zomaar wat vragen hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt uiteraard betere, muzikalere, technisere muziek dan metal maar is dit niet een beetje overdreven?

Tr00 black en old school death is minimalistisch enzo, maar dat gejank van top 40 muziek op 538, en van die kerels die wat inzingen en vervolgens omvormen zodat het lijkt alsof een 8 jarig meisje het heeft ingezongen maar klinkt als een smurf vind ik toch een stuk minder. Het ge-oehhyeah, en ge-baby, I miss you, I love you babè, zoals ze dat elk liedje 10 zingen word een beetje eentonig
clown.gif
Maar dat is persoonlijke smaak.

Er is genoeg top 40-muziek te vinden die muzikaal gezien beter is dan veel metal. AndreasJ generaliseert misschien een beetje, maar jij net zo goed. smile.gif

Quote:
Verder vind ik ruimgenomen de artiesten die ik luister wel wat betere teksten hebben, of iig is er over nagedacht.

Er zijn genoeg artiesten buiten de metalwereld die goed nadenken over hun teksten. Er is genoeg spitsvondigheid te vinden in bepaalde hiphop- of poplyrics bijvoorbeeld.

Quote:
Verder weet ik uit persoonlijke ervaring dat het moeilijker is om met Iron Maiden of Pilgrim van Crimson Moonlight mee te blèren dan met een willekeurige pop artiest.

Probeer jij maar eens te doen wat Christina Aguilera doet. No way dat het je gaat lukken. Overigens is dat een fantastische zangeres. En zo kan ik er zo nog vele tientallen noemen.

Quote:
Misschien zit ik er totaal naast, maar ik denk, zeker met de opkomst van symphonische metal à la Epica, Dimmu Borgir, Equilibrium dat het zeker muzikaler is geworden.

Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met 'muzikaler', maar met smaak. Overigens heeft AndreasJ wel een punt als hij het heeft over de fysieke uitdaging: veel metal draait uiteindelijk alleen om die fysieke uitdaging en het emotionele gevoel dat die fysieke bruutheid oproept en niet zozeer om het maken van hoogstaande muziek.

Quote:
Zoals je leest heb ik het vooral over de populaire muziek, veel metal kan niet tippen aan Jazz, klassiek whatever, maar bovenstaande gaat m.i. wel wat ver..?

Dat komt alleen door je eigen afkeer van populaire muziek. Er is overigens ook genoeg popmuziek te vinden die niet in de hitparades komt en die ook erg goed is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens! Ik heb het ook niet zo op de Kinderen van Bodom, eigenlijk. Over het algemeen genomen vind ik het 'het' meestal net niet hebben. Heerlijk cryptische zin ook weer eigenlijk.

Tekstueel kan ik er weinig over zeggen, maar die Alexi schijnt toch wel aardig te kunnen spelen? Luister Warmen eens, band van Janne Wirman de keyboardspeler van CoB knipoog_dicht.gif De betere CoB: Skyfire en Kalmah (soms)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er is genoeg top 40-muziek te vinden die muzikaal gezien beter is dan veel metal. AndreasJ generaliseert misschien een beetje, maar jij net zo goed.
smile.gif

widegrin.gif Klopt ook

Tot een tijd geleden vond ik top 40 echt leuke muziek. Gewoon lekker tijdens het werken, of wakker worden. Maar de laatste tijd kan ik het niet waarderen nooo.gif

Quote:
Er zijn genoeg artiesten buiten de metalwereld die goed nadenken over hun teksten. Er is genoeg spitsvondigheid te vinden in bepaalde hiphop- of poplyrics bijvoorbeeld.

Uiteraard, ik zeg ook niet dat die er niet zijn. Ik zei dat die ook in metal zich bevinden knipoog_dicht.gif

Quote:
Probeer jij maar eens te doen wat Christina Aguilera doet. No way dat het je gaat lukken. Overigens is dat een fantastische zangeres. En zo kan ik er zo nog vele tientallen noemen.

Zij is dus iemand die ik altijd wel kon waarderen. Haar nummer Hurt vind ik erg goed smile.gif

Verder die ik niet bij kan houden:

- Mariah Carey

- Beyonce

- Alicia Keys

- Und so weiter

Quote:
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met 'muzikaler', maar met smaak. Overigens heeft AndreasJ wel een punt als hij het heeft over de fysieke uitdaging: veel metal draait uiteindelijk alleen om die fysieke uitdaging en het emotionele gevoel dat die fysieke bruutheid oproept en niet zozeer om het maken van hoogstaande muziek.

Nee, maar daar zijn die gasten misschien wel te dom voor. Je hebt slimme en idiote figuren rond lopen, net als bij elk genre.

En die uitdaging klopt wel ja widegrin.gif

Quote:
Dat komt alleen door je eigen afkeer van populaire muziek. Er is overigens ook genoeg popmuziek te vinden die niet in de hitparades komt en die ook erg goed is.

Jij generaliseert nu ook widegrin.gif

Ik heb dat nooit beweerd. puh2.gif Ik vind de popmuziek van de laatse tijd gewoon niet leuk, en als ik soms hoor wat me zusjes luisteren, daar word je gewoon niet vrolijk van. Daarvan mag je je serieus gaan afvragen of dat muziek is, net als bij Pustulated widegrin.gifrofl.gif

Terug gezien: Ja, ik overdreef wel een beetje.

Metal is niet het beste genre van alle genres. Dat lang niet. Maar er zijn genoeg bands die muzikalitiet icm met techniek tonen.

En dat geld voor elk genre eigenlijk smile.gif

Maar nu BOT widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid