Spring naar bijdragen

Joy Division


Aanbevolen berichten

Heerlijke band, alleen wel ongelovelijk depressieve muziek. Maar daar kan ik vrij goed tegen. Ze hebben maar twee studio-albums uitgebracht, omdat de zanger zelfmoord heeft gepleegd.Ik overweeg sterk 'Control' te bestellen, een film over deze fan-tas-tische band.Ik weet dat van dit forum iig CvW deze band erg kan waarderen, en omdat het toch een beetje dezelfde scene is, denk ik Iriacynthe ook wel.

Een muziektopic is natuurlijk niets waard zonder Youtube:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word eerder depressief van vrolijke muziek op de één of andere manier.Van de muziek word ik niet depressief, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen knipoog_dicht.gif

Ian Curtis was eigenlijk natuurlijk een tragisch figuur, dat besef ik me ook wel, maar die zware grafstem van 'm past precies bij die muziek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je ook albums van ze?

Ik heb naast de twee studio albums Unknown Pleasures en Closer, een Greatest Hits en een live album wat ze bij John Peel opnamen. Ik ben wel blij dat ik die Greatest Hits heb, want Love Will Tears Us Apart is nooit op een album verschenen, is altijd een losse single geweest.


Samengevoegd:

Ge-wel-dig nummer! Vooral die synths.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op De Kift na mijn meest favoriete band ever. Mijn persoonlijke top 3:

Beste Nederlandse band: De Kift,

Beste buitenlandse band: Joy Division,

Beste buitenlandse artiest: Anne Clark.

Ik heb het geluk via diverse wegen veel bootlegs te hebben bemachtigd. Er is ooit eens een 4CD box verschenen (titel Heart and Soul - ???) met ook veel concertopnames. Ik heb een paar cassettes van een vriend van mij en ook in de CD-zaak zijn er concertopnames verschenen. Les Bains Douches (Parijs) heb ik helaas aan me voorbij laten gaan - spijt, spijt - maar ik heb wel Preston, waar geluidstechnisch van alles misgaat en ze op een gegeven moment alles over Hooky's basversterker gooien.

Als ik depressief ben, dan heb ik behoefte aan depressieve muziek. Dan kunnen alleen bovengenoemde bands, of The Sisters of Mercy, of The Cure mij troosten.

Oh ja, of Fields of The Nephilim.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joy Division zou tot het rijtje favorieten van iedere zichzelf respecterende muziekliefhebber moeten behoren. knipoog_dicht.gif

Geniale band.

De drums zijn ook geniaal opgenomen. In de studio kregen ze het juiste geluid niet bij mijn weten, dus hebben ze ze volgens mij opgenomen op het dak van een gebouw in de buurt.


Samengevoegd:

O, en Control is een prachtig, maar eveneens bijzonder aangrijpende film. Ik was dagen van de kaart (figuurlijk c.q. geestelijk) na het bekijken van Corbijns meesterwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ah, goede muzieksmaak. Alleen Anne Clark en De Kift ken ik dan niet.

De Kift, ok, ook nog nooit van gehoord, maar Anne Clark is toch wel een beetje een gat in je cultuur. Ik vind haar ook fantastisch live, haar concerten klinken elke keer heel anders, niet zo'n artiest waarvan je het gevoel hebt dat je naar een cd'tje luistert met bewegend beeld erbij. En de muzikanten die ze weet te verzamelen, klasse. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een van de allerbeste bands idd, vooral Closer is een meesterwerk.

De 'Heart and soul' CD-box is een aanrader, omdat naast de 2 normale albums er ook heel veel andere nummers opstaan, zoals de singles Transmission, Atmosphere en Love will Tear,

maar ook de 4 nrs van 'Ideal for Living' (o.a. Leaders of men en No love lost, 2 geweldige nrs en te horen in 'Control')

En de laatste 2 nrs die ze opgenomen hebben vlak voor Ian's dood, Ceremony en In a lonely place.

En 'Still' is een goede CD, vooral Dead Souls en Walked in line, + het laatste concert staat erop.

En dan heb je nog de (bootleg)CD 'Warsaw' met het complete afgekeurde eerste album (niet te verwarren met Unknown pleasures), met o.a. alternatieve versies van Shadowplay, Transmission en Interzone.

En de DVD-documentaire 'Joy Division' is trouwens ook mooi.

In ieder geval een band met behoorlijk wat mooie releases.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid