Spring naar bijdragen

Gezocht goeie nederhiphop/hardstyle


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Quote:

ik ken die artiesten niet maar ik ben het niet helemaal met je eens

Je bent het er niet mee eens dat er genoeg seculiere acts zijn die iets zinnigs te melden hebben? Nu val je wel erg door de mand. Verdiep je eerst eens in muziek voordat je dit soort rare dingen zegt.

Quote:
het gaat in de seculiere wereld veelal om geld sex drugs ed + je hoort veelal schuttingtaal / gevloek en het F woord ! Het gaat om de personen die erachter zitten (het hart met wat voor intensie is het gemaakt)

Er is een hoop troep beschikbaar inderdaad, maar ook een hoop goede, eerlijke muziek, gemaakt door eerlijke muzikanten die wellicht niet altijd christelijk zijn, maar hé, koop jij je brood alleen bij een christelijke bakker? (Om er maar even een flauwe vergelijking tegenaan te gooien.)

Je moet er wel wat voor over hebben. Als je alleen maar luistert wat de media je voorschotelen... Tsja, dan vind je ook veel troep (al zijn er ook in de top-40 met regelmaat positieve uitzonderingen te vinden).

Quote:
das net zoals in de seculiere metal ik kan bv geen slayer deicide morbid angel luisteren daar krijg ik geen lekker gevoel bij, maar das persoonlijk !

Daarmee wil ik niet zeggen dat alle seculiere muziek fout is, integendeel moet ieder voor zich uitmaken en verantwoorden naar God, waar het mij nu omgaat (want we wijken af van het onderwerp) is dat ik verantwoordelijk ben voor mijn kind wat hij doet naar luistert ed. (zolang als hij hier in huis woont)!

Verantwoordelijkheid heeft niets te maken met in je eigen wereldje blijven plakken en hem koste wat kost van 'foute dingen' afhouden (vooral omdat het nog maar de vraag is of het luisteren naar niet-christelijke muziek wel zo fout is; ik heb het juist altijd ervaren als een verrijking, ook toen ik nog wel geloofde).

Quote:
En het enigste wat ik vroeg zie bovenstaande vraag !!!

Er is bijna geen echt goede christelijke hiphop, nederhop of hardstyle. Dat is jammer, maar ik kan er niets anders van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

* JoostG vraagt zich nog steeds af wat de definitie is van 'christelijke hardstyle'

Men noemt iets al snel "christelijk" als er God en Jezus in voorkomt (en dan niet op een negatieve manier).

Vind ik jammer, want er zijn ook zoveel goede artiesten die iets zinnigs te zeggen hebben waar God het (volgens mij) zeker mee eens is, maar niet als christelijk wordt bestempeld omdat het toevallig niet bekend is in het christelijke wereldje.

Bijv; Dio - Duivelszoon yes.gif

edit: Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat iets per se als christelijk bestempeld moet worden, maar dat het nou allemaal per se in hokjes gestopt moet worden vind ik zo jammer. Daar is muziek veels te breed voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onzin, muziek kan prima in hokjes gestopt worden, kwestie van hokjes kennen. Hokjes brengen alleen maar duidelijkheid, die hokjesvrees vind ik altijd zo vreemd. Door de muziek te kennen en in een hokje te plaatsen gaat er niets verloren aan de muziek zelf, je kan het alleen duidelijker beschrijven en aan de hand van de hokjescriteria je er beter in oriënteren of zelfs meer gaan waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar dan? smile.gif

Ik snap verder natuurlijk wel dat er verschillende stijlen en stromingen zijn en dat daar gewoon onderscheid ingemaakt moet worden. knipoog_dicht.gif Dus bang voor hokjes ben ik niet puh2.gif Maar ik vind het wel heel vervelend dat er zoveel christenen zijn die iets al heel snel als onchristelijk bestempelen alleen omdat Jezus niet in de tekst voor komt. En tsja als het niet christelijk is, is het niet goed en dáár ben ik het dus ook niet mee eens. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere mensen daar over denken.. Zou je eens willen kijken waar dat topic is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

trashboy"

Iets wat lijkt op 50 cent/snoop dogg ed. en christelijke hardstyle bestaat dat eigenlijk ?

HMM the Lord knows everything.. Check deze rap artiesten; Lacrae of trip lee, niet alleen word hier het evangelie gerapt maar de message zal duidelijk over worden gebracht!

Lacrae - Prayin for you

Lacrae - Jesus Musik

Lacrae - Don't waste just life

Trip Lee - Cash ore Christ

Trip Lee- True love

en als je zoekt na goede gospel..: Kirk Franklin is tha men!!

Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid