Spring naar bijdragen

Hulp/Meningen nodig. = P


Aanbevolen berichten

Hey,

Als eerste, geen zorgen.. Ik heb geen erge problemen dat ik zeg hulp nodig... puh2.gif Nee, ik wil ideeen.. Laat me mijn idee uitleggen.

Heel kort geleden... In andere woorden, gisteravond.. Ben ik begonnen met het opzetten van mijn Christelijke site. Geen zorgen Credible, dit wordt geen concurent, haha. puh2.gif Nee, ik zet de site op om mensen meer te leren over God. Alles uitleggen, filmpjes posten etc. etc. etc.

Nu leek me t echt een super gaaf idee om bij die site een youtube Channel te maken. In andere woorde, een serie filmpjes op youtube waar ik de mensen leer over God. Begrijp goed... Ik ben 16 jaar dus dit wordt geen saai lang zeikverhaal waar geen enkele non-Christen naar wil luisteren... Nee.. puh2.gif Dit wordt een grappige serie waarin ik de mensen op een leuke, maar wijze manier over God vertel.

Nu dacht ik er aan om het als volgt te doen... Ik begin natuurlijk mijn naam te zeggen blabla.. Vriend van me doet misschien nog wel mee... Niet interressant.. Maar daarna begin ik met vertellen van de redenen waarom God zo belangrijk is in je leven.

1. Nou leek me het leuk te beginnen met wonderen. Vooral genezingen van mensen etc. Ik plak wat filmpjes van Todd Bentley er tussen en voila! Haha. puh2.gif Ook probeer ik dan de mensen te overtuigen waarom wonderen echt zijn en niet gespeeld.

Hier kan ik jullie hulp dus al gebruiken.. Weet je leuke filmpjes, bewijzen, redenen... Alles wat in je hoofd opkomt.. Plz laat een berichtje achter bij dit forum. ^^

2. Hemel/Hell. Tja, niet echt leuk om over hell te praten.. Dus ik heb al wat ideeen bedacht om het iets grappiger te maken. Maar ik zorg echt wel dat het een serieuze zaak is en dat je koste wat kost NIET naar de hel wil gaan. En dat niemand anders eignelijk ook naar de hel mag gaan....

Weer het zelfde als net.. Geef me alles wat je zin hebt om te schrijven.. Haha. puh2.gif

3. De liefde die God je kan geven...

4. Het beschermt worden tegen angsten.

Bla, bla.... bla.

Nou, met zo'n lijsje wil ik beginnen. Ik zie wel wat het wordt maar dit idee kwam net in me op dus ik heb nog niet heel erg veel. haha puh2.gif

Daarna wou ik verder gaan met het verhaal over wat is geweest, toen jezus er was.. En wat nog moet komen... 3e wereld oorlog, God naar de aarde etc...

Nouw ja, jullie snappen het idee. Ik maak ook een msn waar mensen terecht kunnen met vragen.. Ik zal misschien ook dit forum doorgeven.. Of een chatbox maken ofzo. Maar dat zie ik allemaal nog wel.

Ik blijf hier nog ff verder denken.. Hoop dat er snel ideeen zullen binnenvliegen. knipoog_dicht.gif

Bedankt alvast voor het lezen he. smile.gif

God zegend jullie allemaal!! =D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, een hoop ideeën zeg!

Gaaf als iemand zo gedreven is, en hoewel ik je waarschijnlijk niet veel verder zal kunnen helpen wens ik je toch alle succes toe.

Eerste tip die ik je mee wil geven is dat je rekening moet houden met tegenslag, en dingen die niet gaan zoals je je voorgesteld had.

Laat je daardoor echter niet ontmoedigen, zie ze als uitdaging, en overwin ze!

Succes candle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk idee zeg smile.gif Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat ten eerste mensen weinig weten en veel vooroordelen hebben en ten tweede dat er ook veel scepsis zal zijn. Misschien dat je dus met wonderen juist mensen niet bind zegmaar. Helemaal omdat de achtergrond en dergelijke van Todd Bentley niet helemaal zonder kritiek is. Gewoon maar een tip. Waarom begin je niet bijvoorbeeld met het levensverhaal van Jezus ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alsof er nog niet genoeg christelijke sites bestaan waarop uitgelegd wordt wat het geloof inhoudt. Er is toch ook al een soort christelijke YouTube-variant, GodTube of zo? En Tod Bentley, als ik die naam hoor, haak ik bij voorbaat af. En ik denk dat dat voor veel ongelovigen geldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK, 4given, ik zal eens wat voor je uittikken waarvan ik oprecht denk waar je rekening mee moet houden.

Dude, als je het op die manier wilt spelen krijg je juist een hoop mensen die je gaan pakken met wel saaie droge argumenten op een half filosofische manier. Beter dus wel een lang saai verhaal, anders neemt niemand je serieus.

Niemand hoef je te overtuigen dat de filmpjes gespeeld zijn, het is juist de vraag of deze wel of niet genezen worden en mensen op het podium misleidt worden. Zijn die mensen wel echt genezen en is Bentley wel een rechtzinnig gelovige?

Verder denk ik dat het goed is dat je over de liefdevolle God iets wilt zeggen, wat uiteraard gewoon de hoofdzaak is en blijft van christendom. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden, juist omdat een hoop mensen met de evolutietheorie in gedachten dit niet weten en God alleen maar als een poppenkastspeler van de schepping zien.

O, en alsjeblieft, check alles voordat je het in een filmpje verwerkt, zoek alles goed na, overdenk en herkauw het, doe niks overhaast. Dat is de grootste fout die je kan maken. Als ik het zo zie wil je dingen gaan behandelen die de wijste mensen pas na jaaaren levenservaring, denken, mediteren en bijbelstudie durven te voorzien van commentaar. Dit betekent dus twee dingen, die mensen hebben ook al dingen gezegd zodat jij niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden en dat je altijd goed, heel erg goed moet nadenken voordat je je op dit vlak begeeft.

Eventjes los van je plannen qua inhoudelijk commentaar, hoe staat het met je computerspel? Ben je niet bang dat dit project net zoals het computerspel een beetje verzandt en uiteindelijk toch niks wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom 4given,

Dit soort initiatieven bestaan al wel een tijdje. Dus waarom zoveel moeite doen voor iets wat allang bestaat? Beter kun je zoekers naar die intiatieven wijzen. Want je zult echt niet opvallen tussen alles wat al op internet te vinden is.

Je kunt eigenlijk beter gewoon je eigen persoonlijke verhaal vertellen. Zonder teveel opsmuk, zonder allerlei gedoe eromheen. Gewoon wat het geloof voor jou persoonlijk betekent, wat je zoal hebt meegemaakt met God en hoe jij persoonlijk bijvoorbeeld de dood ziet, of hoe jij persoonlijk met het leed in de wereld omgaat.

Met mooie afbeeldingen en muziek (denk wel aan auteursrechten!) kun je er zo een heel eigen document van maken, zoals niemand die kan maken. Daarbij is het vooral belangrijk vooral niet origineel te willen zijn. Want dan pas zul je origineel worden, als je gewoon begint met je verhaal. Anders krijg je geforceerde onzin waarvan er al veel te veel te vinden is op internet.

Eerlijkheid is daarin het belangrijkst. Dus ook je twijfels, moeilijkheden en vragen niet ontkennen. Ook jezelf en je geloof niet mooier voordoen dan het al is. Doe vooral niet alsof je alles al weet en theoloog bent, want vele mannen en vrouwen hebben al eeuwenlang over genoemde onderwerpen nagedacht en weten er meer en beter over te vertellen dan jij.

Dat bedoel ik niet flauw, maar het is gewoon zo. Echt, mensen zitten niet te wachten op gelikte en standaard evangelisatieverhaaltjes waarvan er dertien in een dozijn zijn. Daar prikken ze metéén doorheen en dan ben je ze al heel snel kwijt.

Met humor moet je zeker oppassen, vooral als het om moeilijke onderwerpen gaat. Humor moet je niet toepassen omdat je humor wilt gebruiken, maar omdat je met humor tegenstrijdige gedachten in één kwinkslag even kunt opheffen en mensen zo even toegang geeft tot die ándere manier van denken. Humor moet een tweede natuur voor je zijn, anders wordt het vervelend en leidt het alleen maar af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey,

Bedankt voor alle reacties. Zowel de beetje ontmoedigende als de positieve knipoog_dicht.gif Ik zal even paar dingentjes beantwoorden... puh2.gif

Ten eerste, lol nooit gedacht dat er commetaar zou komen op het woordje Haha. x'D Maarja, zal er wel mee stoppen. knipoog_dicht.gif Was echt in super blije bui gister. puh2.gif

Etoile.

Voor veel mensen is de achtergrond van Todd Bentley inderdaad verwarrend. Maar dit kan natuurlijk ook als een goed voorbeeld leiden dat iedereen op aarde nog Christelijk kan worden, hoe moeilijk je het ook hebt. Maar bedankt.. smile.gif En ik wou sowieso niet heel veel gebruiken maar gewoon een 10 sec filmpje voor wat voorbeelden van wonderen.

Kurt.

Je weet dat het geloof verspreiden het belangrijkste in het Christendom is. Ook al zouden er super veel van die sites zijn, waar ik niet veel van af weet, kunnen er makkelijk velen bij.

Andreas.

Ik zal echt heel erg proberen duidelijk over te komen. Mensen moeten weten dat de hel onbeschrijfbaar verschrikkelijk is. En dat je daar nooit heen moet gaan. Maar verder wil ik wel wat humor in mijn filmpjes hebben... Iedereval een soort van grappige style zodat Non-Christenen niet gelijk weg klikken.

Overtuigen heb ik beetje verkeerd uitgelegd... Maar ik wil mensen er wel gewoon over uitleggen. En zorgen dat ze niet gelijk denken van wat is dat voor bull****. knipoog_dicht.gif

Verder.. Ik zal inderdaat goed checken. Ik heb ooit, ook op Credible, af en toe dingen gezegt die dan verkeerd overkomen of waar ik niet zeker van was... En dat wil ik echt voorkomen.

Lol, dat je het computerspel nog weet. puh2.gif Ik had inderdaad geen zin meer in. Ben met een ander spel begonnen. Of dit wel groot of groter wordt, weet ik niet. Maar ik heb echt lol in het maken en ik doe niets liever als mensen helpen en over God vertellen. Dus laten we er op hopen en voor bidden. knipoog_dicht.gif

Robertf.

Of dit ooit populair wordt weet ik niet. En zoals ik al eerder zei, het is gewoon heel belangrijk om geloof te verspreiden. Zelfs al zou ik er maar 1 persoon mee helpen, vind ik het de moeite waard.. En ik vind het ook leuk om te doen. Maar ik laat me niet tegenhouden omdat andere mensen ook geloof aan het verspreiden zijn.

Maar wel erg bedankt voor je advies. knipoog_dicht.gif

Uhhm, verder dank ik jullie dus heel erg. Ik laat het zeker weten als het on line staat. smile.gif

....

HAHA! ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik heb echt lol in het maken en ik doe niets liever als mensen helpen en over God vertellen. Dus laten we er op hopen en voor bidden.
knipoog_dicht.gif

[...]

En zoals ik al eerder zei, het is gewoon heel belangrijk om geloof te verspreiden. Zelfs al zou ik er maar 1 persoon mee helpen, vind ik het de moeite waard.. En ik vind het ook leuk om te doen. Maar ik laat me niet tegenhouden omdat andere mensen ook geloof aan het verspreiden zijn.

Echt cool! smile.gif

Quote:
HAHA! ^^

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hou er wel rekening mee dat je meestal pas echt iets goed kan uitleggen als je het zelf onder de knie hebt. Als je in een discussie het geloof verdedigt over onderwerpen die je zelf niet helemaal snapt, volgt of over na gedacht heb loop je altijd het risico om ad hoc te improviseren met als gevolg een niet bijbels argument. Je bent en blijft mens en je moet niet vergeten dat je jong bent met alle bijkomende resultaten.

Maar ik denk dat het wel goed komt, blijf vooral hier op het forum ook discussies opzoeken(of ergens anders uiteraard knipoog_dicht.gif ) en blijf die motivatie vasthouden, dan komt het helemaal goed. Mocht je hulp nodig hebben bij moeilijke dingen moet je het maar gewoon vragen, dit forum zit vol met mensen die staan te popelen om je van antwoorden, inzichten en kennis te voorzien. smile.gif

Ik zie dat je de reacties ter harte neemt, het komt wel snor dan denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje heel erg AndreasJ. Betekend echt veel voor me om positieve recties te krijgen. puh2.gif Ook al snap ik dat er een grote negatieve kant aan komt als ik die filmpjes maak. knipoog_dicht.gif

En ik zal zeker echt alleen dingen waar ik zeker van ben vertellen. En voorzichtig te werk gaan. Ik heb echt veel aan je advies. Bedankt. smile.gif

Geld btw voor alle mensen hier, bedankt =D

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid