Spring naar bijdragen

Waar gaan dieren heen?


Aanbevolen berichten

Correct en Jezus weerlegde hen reeds toen er nog geen nieuwe testamenten waren en zei dat God geen God van de doden is. Als jij dan zegt dat het OT duidelijk leert dat er geen leven is na de dood, dan heeft Jezus de geschriften verkeerd uitgelegd. Dat is de enige rationele conclusie van je betoog, je moet hem alleen wel durven trekken.

Heeft Jezus het OT geschreven en geinterpreteerd? Het is een feit dat de Joden in t begin niet in een hiernamaals geloofden en dat ook ten tijde van Jezus sommige groeperingen er niet in geloofden. Probeer niet opeens de discussie om wat Jezus of alleen de Bijbel er van vindt te laten gaan.

Sommige joodse groeperingen wel en anderen niet. Helemaal juist. Was dat nou zo moeilijk om toe te geven? :)

Oh ja voor jou is discussieren n wedstrijdje. Ehm lees nog s goed wat ik scrhijf. Er staat 'ten tijde'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ook dieren....of niet.....

De dieren die wij vangen op de Noordzee,verdwijnen als voedsel in de maag.

onze levensbehoeften...

(Platvis)=!!!!Tong,Schol,,Tarbot,Griet,(Rondvis)=Kabeljauw,wijting,Zeebaars,enz.

ja sorry...ik moest even reageren..

Dieren op de Nieuwe Aarde? ..... het zal er (Volmaakt) zijn!!!

deze aarde is niet meer Volmaakt...en er zijn nog steeds dieren!

en ehhhh ook mensen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Dieren zijn evenals mensen gemaakt uit stof van de Aarde en hebben nu dezelfde afloop volgens Salomo......

(Prediker 3:18-21) . . . Ik, ja ik, heb in mijn hart gezegd met betrekking tot de mensenzonen, dat de [ware] God hen zal selecteren, opdat zij mogen zien dat zij op zichzelf genomen dieren zijn. 19 Want er is een afloop met betrekking tot de mensenzonen en een afloop met betrekking tot de dieren, en zij hebben dezelfde afloop. Zoals de één sterft, zo sterft de ander, en zij allen hebben slechts één geest, zodat er geen superioriteit is van de mens over het dier, want alles is ijdelheid. 20 Allen gaan naar één plaats. Zij zijn allen uit het stof ontstaan, en zij keren allen tot het stof terug. 21 Wie weet of de geest van de mensenzonen opstijgt naar boven en of de geest van de dieren neerwaarts daalt naar de aarde? 

Maar, de mens is naar Gods beeld geschapen dieren niet. Het was de bedoeling dat mensen eeuwig zouden leven van dieren is dat nooit gezegd.

Ook in Gods nieuwe wereld zullen dieren niet eeuwig leven.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dieren zijn evenals mensen gemaakt uit stof van de Aarde en hebben nu dezelfde afloop volgens Salomo......

(Prediker 3:18-21) . . . Ik, ja ik, heb in mijn hart gezegd met betrekking tot de mensenzonen, dat de [ware] God hen zal selecteren, opdat zij mogen zien dat zij op zichzelf genomen dieren zijn. 19 Want er is een afloop met betrekking tot de mensenzonen en een afloop met betrekking tot de dieren, en zij hebben dezelfde afloop. Zoals de één sterft, zo sterft de ander, en zij allen hebben slechts één geest, zodat er geen superioriteit is van de mens over het dier, want alles is ijdelheid. 20 Allen gaan naar één plaats. Zij zijn allen uit het stof ontstaan, en zij keren allen tot het stof terug. 21 Wie weet of de geest van de mensenzonen opstijgt naar boven en of de geest van de dieren neerwaarts daalt naar de aarde? 

Maar, de mens is naar Gods beeld geschapen dieren niet. Het was de bedoeling dat mensen eeuwig zouden leven van dieren is dat nooit gezegd.

Ook in Gods nieuwe wereld zullen dieren niet eeuwig leven.

Ed

waar vind je dat in Gods Woord??

Wat ik lees is:

en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan

Openb;21:4

De dood is in de wereld gekomen door de opstand van de mens

Daarom, gelijk door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, zo is ook de dood tot alle mensen doorgegaan, omdat allen gezondigd hebben; Rom 5:12

Als er dan geen opstand meer zal zijn wordt het terug de toestand zoals vóór de zondeval dat betekent dan ook dat noch mens noch dier meer zullen sterven

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid