Spring naar bijdragen

Waar gaan dieren heen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 03 juli 2005 18:33:50 schreef Kate het volgende:

[...]

Natuurlijk heb jij recht op een eigen mening, Bart! Maar verkondig die mening van jou op op een neutraal forum, ipv op een Christelijk forum.

Waarom zijn er op dit forum tegenstanders van God? Zijn zij zoekende, of proberen zij het werk van de Heilige Geest te dwarsbomen?

Ik dacht toch echt dat dit forum bedoeld was om elkaar (als Christen) te bemoedigen en te versterken, waar mogelijk. Wanneer dat doel gehinderd wordt, is er mogelijk iets mis met dit forum.

Ik weet dat het zwaar off topic is, maar iets hieraan irriteert me mateloos. Als een twijfelaar of ongelovige dit forum bezoekt zou je als christen juist blij moeten zijn. Je kan ze wegwijs maken in het geloof, de positieve kanten ervan laten zien. Met zulke uitspraken breng je ze er alleen verder van af. Ja, je kan zelfs evangeliseren en je hoeft er niet eens de deur voor uit hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee hoe die malaria er in is gekomen. Ik weet wel dat het in de maagjes voorkomt van de malaria muggen. Niet bij allemaal maar wel bij 10% geloof ik. Het is er met toeval in gekomen, de maag van die mug is een goed milieu om in te overleven, de mug is dus een prima drager. Nou als er bij mij een mug in mijn kamer zit sla ik hem gewoon dood. Ik heb echt een hekel aan muggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 05 juli 2005 17:10:59 schreef Luctor het volgende:

Ik weet dat het zwaar off topic is, maar iets hieraan irriteert me mateloos. Als een twijfelaar of ongelovige dit forum bezoekt zou je als christen juist blij moeten zijn. Je kan ze wegwijs maken in het geloof, de positieve kanten ervan laten zien. Met zulke uitspraken breng je ze er alleen verder van af. Ja, je kan zelfs evangeliseren en je hoeft er niet eens de deur voor uit
hamer.gif

Wanneer een ongelovige hier komt om God te leren kennen, juich ik dat alleen maar toe! Helaas komen hier een aantal mensen met het doel om de twijfel bij twijfelaars groter te maken, en de zoekenden zand in de ogen te strooien. Daarmee mist dit forum dan zijn doel. Wanneer je het Christelijk geloof alleen maar de grond in komt boren, blijf hier dan weg. Mijns inziens is dit forum primair bedoeld om elkaar te steunen, en te bemoedigen in het geloof. Daarnaast is er een zeer grote opdracht om mensen - die God niet kennen - bekend te maken met God, dus ja.....evangelisatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 juli 2005 14:53:13 schreef annia het volgende:

[...]

Ja, als je een hond of kat neemt wel. Maar een mier kan niemand iets schelen. Die gaan gewoon dood, denken de meeste mensen. En dan denk ik dat alle dieren gewoon dood gaan. Of God moet onderscheid maken tussen een mier en een hond, maar dat is niet te hopen.

(hihi, trouwens, in de ogen van een mier kijken vind ik wel een grappig idee)

Als alle dieren gewoon doodgaan dan zullen mensen ook gewoon doodgaan. Dan is er niets anders.

Mieren hebben overigens ogen. Dat je ze niet kan zien betekent nog niet dat ze geen ziel hebben. Al eens overwogen om met een loep de natuur in te gaan? Dan wel even kijken naar mieren buiten het volle zonlicht, want anders schroei je de voelsprieten van ze af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Dieren gaan, afhankelijk van hun huidige bewustzijnstoestand en dus ook van wat ze in hun laatste leven allemaal hebben meegemaakt, naar een nieuw lichaam met een 'hogere' bewustzijnsgraad, bijvoorbeeld een ezel komt terug als een olifant of een dolfijn. De 'hogere' dieren, zoals honden, dolfijnen, gorilla's, chimps, etc. kunnen na verloop van tijd als mens herboren worden. Dieren gaan dus net als mensen vooruit in hun geestelijke (bewustzijns) evolutie door wat ze allemaal meemaken.

Tot nog toe kan op deze planeet alleen de mens dat proces zelf versnellen door aktief God (het allerhoogste Bewustzijn) te zoeken. Honden of dierentuin/circusdieren etc. kunnen door intensief contact met mensen (ook door 'trainen/africhten' etc.) een versnelling in hun ontwikkeling meemaken. Zonder eerst een menselijk lichaam te krijgen, kan een dierenziel niet na de dood terugkeren naar God.

De meeste mensen staan helaas nog vrij dicht bij hun dierlijke oorsprong. De zogenaamde beschaving op deze planeet is dan ook vrij jong te noemen, niet veel ouder dan een jaar of vijftienduizend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dieren hebben geen ziel

ziel (de ~ (v.), ~en)

1 het wezen van het niet-stoffelijke van de mens => mensenziel

2 menselijk individu [ongeacht leeftijd of sekse] => mens

3 de voornaamste, werkende kracht in iets

4 het inwendige van bepaalde voorwerpen

kijk naar optie 3 het voornaamste,werkende kracht in iets dat zou voor dieren het instinct zijn. En het instinct gaat naar de hemel??? Dieren hebben geen persoonlijkheid en geen eigen wil ze kunnen alleen maar hun instinct volgen. Toen God de dieren schiep schiep hij ze met een reden: het is niet goed als de mens alleen is zegt Hij. Er wordt niet gesproken over dat God ze een ziel geeft of iets dergelijks.

Quote:
2 Pet 2,12:Maar deze mensen, die net redeloze dieren zijn, van nature bestemd om gevangen en gedood te worden, lasteren wat ze niet eens kennen. Ze zullen aan hun eigen verderfelijke gedrag ten onder gaan

Quote:
re·de·loos (bn.)

1 niet met rede begaafd => verstandeloos

2 het verstand niet gebruikend => onzinnig

3 niet naar rede luisterend, uitzinnig

als ze verstandloos zijn dan zijn het toch net planten en planten gaan ook niet naar de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

All dogs go to heaven.

Weet niet of iemand die film gezien heeft?

Als er al een hemel is denk ik dat dieren daar ook heen gaan. In ieder geval zou de hemel voor mij geen perfecte plek zijn als er geen dieren zijn. En daar de hemel een perfecte plek is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er absoluut van overtuigd dat er dieren in de Hemel zullen zijn. Ik denk alleen niet dat je Fikkie daar nog tegen zult komen, in de zin van de hond die je altijd gehad hebt. Maar honden zul je er denk ik wel tegenkomen.

De reden dat je Fikkie niet meer zult tegenkomen is dat Fikkie geen geest/ziel oid heeft. Als Fikkie overlijdt, is Fikkie gewoon verdwenen. Maar er zullen best honden in de Hemel zijn die op Fikkie lijken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:04:49 schreef Raido het volgende:

In de hemel zullen geen dieren zijn omdat het geen fysieke plaats is, op de nieuwe aarde lijkt mij het volkomen logisch dat ze er zullen zijn. En als je hond dood gaat, tja dan is hij gewoon dood.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar zei het per ongeluk niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:00:18 schreef Eli7 het volgende:

De reden dat je Fikkie niet meer zult tegenkomen is dat Fikkie geen geest/ziel oid heeft. Als Fikkie overlijdt, is Fikkie gewoon verdwenen.

ik weet zeker dat sommige fikkies absoluut wel een ziel hebben! Weet ook zeker dat ik ze Daar zal tegen komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:13:47 schreef Dwarrel het volgende:

[...]

ik weet zeker dat sommige fikkies absoluut wel een ziel hebben! Weet ook zeker dat ik ze Daar zal tegen komen!

Dat komt denk ik omdat ik nooit een hond of ander huisdier heb gehad en jij wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid