Spring naar bijdragen

Wat is God nou eigenlijk?


Aanbevolen berichten

Ja hoi, ik heb me net aangemeld, en tja, heb 2 vraagjes aan gelovigen.

Ik geloof wel of niet, ik weet het niet precies, ik geloof niet dat er echt een soort hemel en hel is zoals men denkt zoals deze is. Wel denk ik dat er iets is na het leven, niet dat het gewoon over is.

Ik denk ook dat er een reden moet zijn voor alle ziektes, bacteriën ja. Maar er moet toch echt iets gebeuren als je een perfect gezond lichaam hebt en OPEENS heb je een ziekte. Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Dan nu die vragen.

- Wat zien jullie als \"God\"?

- Wat gebeurt er na je dood?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Hint: veruit de meeste bacterien zijn geen ziekteverwekkers. Je zit trouwens vol met allerlei schattige bacterien die helpen met de vertering van voedsel, het onderhoud van je huid en sommigen hebben zelfs een soort functie in het afweersysteem. Dat is trouwens dat organensysteem in je lichaam dat de meeste ongewenste indringers uit je lichaam houd. Als het afweersysteem het begeeft wordt je dus wel heel snel ziek en zonder maatregelen haal je wss het eind van de maand niet eens in dat geval. En soms komt er ook bij gezonde mensen wel eens een ziekteverwekker binnen, en dan krijg je bijvoorbeeld griep. Dan zorgt je afweer er trouwens voor dat het virus binnen no time opgeruimd is en nooit meer de kans krijgt om binnen te komen. Je afweer onthoud namelijk welke ziektes er al langs zijn geweest.

Verder: er zijn zeer veel visies op god en dus ook zeer veel antwoorden op wat god is. Idem voor een leven na de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja hoi, ik heb me net aangemeld, en tja, heb 2 vraagjes aan gelovigen.

Ik geloof wel of niet, ik weet het niet precies, ik geloof niet dat er echt een soort hemel en hel is zoals men denkt zoals deze is. Wel denk ik dat er iets is na het leven, niet dat het gewoon over is.

Ik denk ook dat er een reden moet zijn voor alle ziektes, bacteriën ja. Maar er moet toch echt iets gebeuren als je een perfect gezond lichaam hebt en OPEENS heb je een ziekte. Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Dat heb je goed gezien, daar zit inderdaad wat achter smile.gif

Quote:
Dan nu die vragen.

- Wat zien jullie als \"God\"?

Een God daar kunnen wij als mensen geen voorstelling van maken. God is Degene die alles wat je kan bedenken geschapen heeft. God is bij je, je kan bij Hem terecht als je het moeilijk hebt en Hij zal je door de moeilijke tijden heen helpen. God is Genadig en Almachtig.

Quote:
- Wat gebeurt er na je dood?

Dat ligt eraan, hoe erg je in Hem gelooft, of je Godvrezend bent. Dat is een Vraag, waar alleen God jou antwoord op kan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja hoi, ik heb me net aangemeld, en tja, heb 2 vraagjes aan gelovigen.

Ik geloof wel of niet, ik weet het niet precies, ik geloof niet dat er echt een soort hemel en hel is zoals men denkt zoals deze is. Wel denk ik dat er iets is na het leven, niet dat het gewoon over is.

Ik denk ook dat er een reden moet zijn voor alle ziektes, bacteriën ja. Maar er moet toch echt iets gebeuren als je een perfect gezond lichaam hebt en OPEENS heb je een ziekte. Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Dan nu die vragen.

- Wat zien jullie als \"God\"?

- Wat gebeurt er na je dood?

Op allebei je vragen kan je gewoon kijken wat iedereen die zich christen noemt op credible gelooft, en geformuleerd is in de Twaalf Artikelen(ook vermeld in de F.A.Q.);

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde.

En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;

die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;

die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, neergedaald in de hel;

op de derde dag opgestaan uit de doden;

opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;

vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.

Ik geloof in de Heilige Geest.

Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;

vergeving van de zonden;

opstanding van het vlees;

en een eeuwig leven.

Wat er na de dood gebeurt is inderdaad de hemel en de hel, hoe deze twee nou echt vormgegeven zijn(naar mijn idee compleet vormloos, want buiten de schepping die bestaat in ruimte en tijd) weet niemand en kunnen we fijn over speculeren, maar concreet weet niemand dat.

Heb je wel eens in de bijbel gelezen en wat gevonden erover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja hoi, ik heb me net aangemeld, en tja, heb 2 vraagjes aan gelovigen.

Ik geloof wel of niet, ik weet het niet precies, ik geloof niet dat er echt een soort hemel en hel is zoals men denkt zoals deze is. Wel denk ik dat er iets is na het leven, niet dat het gewoon over is.

Ik denk ook dat er een reden moet zijn voor alle ziektes, bacteriën ja. Maar er moet toch echt iets gebeuren als je een perfect gezond lichaam hebt en OPEENS heb je een ziekte. Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Dan nu die vragen.

- Wat zien jullie als "God"?

- Wat gebeurt er na je dood?

Welkom smile.gif

Inderdaad is er meer tussen hemel en aarde wat ook te maken heeft met ziekten.

Het is goed om zelf de Bijbel te lezen om de antwoorden op je vragen te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, ziekte komt niet van God, maar van de duivel. Gezondheid en genezing komen van God.

Dat kan en God geneest inderdaad.

Zelf heeft God in de Bijbel mensen ziek gemaakt (2 Samuel 24:15 Diezelfde morgen nog liet de HEER in Israël de pest uitbreken, die duurde tot de vastgestelde tijd. Van Dan tot Berseba vonden zeventigduizend mensen de dood.)

Job 2:6 Toen zei de HEER tegen Satan:Goed, doe met hem wat je wilt, maar spaar zijn leven.7 Hierop vertrok Satan en overdekte Job van voetzool tot kruin met kwaadaardige zweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God bepaald wel of je ziek wordt en er dood aan gaat of niet, ten tweede heb je bacteriën nodig... als je ziek wordt, word je meestal ook weer beter
yes.gif

Er is niets wat tegenwoordig nog wijst op een bovennatuurlijk mechanisme als het gaat om ziekten. Zelfs al zou god ziekteverwekkers hebben geschapen, dan nog gaan die ziekteverwekkers hun eigen gang. Bovennatuurlijk ingrijpen zou ondertussen al zijn aangetoond trouwens, omdat je dan met onverklaarbare zaken zou zitten. Spontane genezingen van HIV of hondsdolheid bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zullen we ons weer op de vragen zelf concentreren?

Dit is toch ook een van de vragen? >>

Quote:

Ik denk ook dat er een reden moet zijn voor alle ziektes, bacteriën ja. Maar er moet toch echt iets gebeuren als je een perfect gezond lichaam hebt en OPEENS heb je een ziekte. Ik geloof niet dat dat het werk is van een bacterie. Bacteriën zijn overal, dus dan zou je vele ziektes hebben. Daar moet toch iets achter zitten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer mezelf zo weinig mogelijk af te vragen over het hoe en waarom van de Almachtige. Het is natuurlijk de aard van de mens, met goede en slechte gevolgen.

Dat als bescheiden antwoord op vraag 1.

Het antwoord op de tweede vraag weet eveneens niemand, behalve God.

Kennis en wetenschap ten spijt, dit zal altijd een van Gods wegen zijn die de mens nooit zal doorgronden. Het is de ultieme gedachte van iedere gelovige om daarvan overtuigd te zijn, en hopelijk de redding te vinden.

Ik geloof in een eeuwige wederopstanding voor zij die gered zullen worden, maar ik geloof ook ergens in een pijnlijke hel. Hoe dan ook, hier kan je nachten over doorbomen. Enkel God en Zijn Engelen kunnen dit weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het antwoord op de tweede vraag weet eveneens niemand, behalve God.

Kennis en wetenschap ten spijt, dit zal altijd een van Gods wegen zijn die de mens nooit zal doorgronden. Het is de ultieme gedachte van iedere gelovige om daarvan overtuigd te zijn, en hopelijk de redding te vinden.

Een gelovige hoeft geen redding te vinden, want een gelovige is al gered. Iemand die nog geen redding heeft gevonden, is geen gelovige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook al was er de Big Bang, wat heel goed kan, dan nog weerlegt dat het bestaan van God niet. Niets doet dat immers, daar heeft God zelf voor gezorgd.

De Evolutietheorie wankelt, maar is zeker niet een verzameling van onzin. Echter wederom: ook daar zie ik de Hand van God.

Genesis ga ik niet letterlijk interpreteren, maar de fundamenten van het Scheppingsverhaal onderschrijf ik zeker.

Plaats me maar bij de Oude Aarde creationisten... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik was nog iets vergeten, het begin van alles. Geloven jullie in adam en eva? Want ik zat laatst na te denken over de big bang en de evolutietheorie. Allemaal onzin volgens mij, want in het begin was er niets, en toen ontplofte het? Juist ja. En, eén soort aap veranderd, en de rest niet?

Wat denken jullie?

Ik geloof in Adam en Eva smile.gif de evolutietheorie vind ik ook nep, wordt in je hoofd gestampt op de basisschool als een feit, maar echt feitelijke bewijzen zijn er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik was nog iets vergeten, het begin van alles. Geloven jullie in adam en eva? Want ik zat laatst na te denken over de big bang en de evolutietheorie. Allemaal onzin volgens mij, want in het begin was er niets, en toen ontplofte het? Juist ja. En, eén soort aap veranderd, en de rest niet?

Wat denken jullie?

Ik denk dat je nu toch eerder tegen je eigen onwetendheid aanloopt, dan tegen de evolutietheorie zelf. Misschien een idee om er eerst wat over op te zoeken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik was nog iets vergeten, het begin van alles. Geloven jullie in adam en eva? Want ik zat laatst na te denken over de big bang en de evolutietheorie. Allemaal onzin volgens mij, want in het begin was er niets, en toen ontplofte het? Juist ja. En, eén soort aap veranderd, en de rest niet?

Wat denken jullie?

De evolutietheorie is zo belachelijk vaak bevestigt dat het duidelijk is dat het een feit is. Of god er nu een hand in had of niet, evolutie vond plaats. Je tegenargumenten zijn een lachertje voor iedereeen met een basiskennis van evolutie. Alle apen veranderden, en een stam veranderde in de mens. Dit was niet het doel van evolutie, want evolutie is doelloos vanuit menselijk perspectief.

Het enige argument tegen evolutie is de scheppingshypothese. Daar zijn geen bewijzen voor, dus wetenschappelijk staan Adam en Eva ver onder de evolutietheorie.... Lucy was tot voor kort de stammoeder, maar ondertussen is er een andere homonide ondekt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

... maar ondertussen is een andere homonide ontdekt, en zo gaat het maar door.

Ik ben geen deskundige terzake, maar laat duidelijk zijn dat in de evolutieleer van de mens op zijn minst wat hiaten zitten.

Qua dna-leer is er ook iets niet helemaal pluis rond die mutatietheoriën. Verder ga ik me in deze materie niet wagen, maar een duidelijk, 100% onweerlegbaar feit waar zelfs de wetenschap het over eens is? No way.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De evolutietheorie is zo belachelijk vaak bevestigt dat het duidelijk is dat het een feit is. Of god er nu een hand in had of niet, evolutie vond plaats. Je tegenargumenten zijn een lachertje voor iedereeen met een basiskennis van evolutie. Alle apen veranderden, en een stam veranderde in de mens. Dit was niet het doel van evolutie, want evolutie is doelloos vanuit menselijk perspectief.

Het enige argument tegen evolutie is de scheppingshypothese. Daar zijn geen bewijzen voor, dus wetenschappelijk staan Adam en Eva ver onder de evolutietheorie.... Lucy was tot voor kort de stammoeder, maar ondertussen is er een andere homonide ondekt...

Mwah, ben ik het niet mee eens, voor zover ik nu heb gelezen in een boek over de evolutie van mensen kan ik beamen dat er evolutie bestaat. Het is inderdaad raar om te veronderstellen dat mensen 6000 jaar geleden(als we even ervan uitgaan dat toen de wereld geschapen was) de mensen precies hetzelfde waren als de mensen vandaag de dag. Als een van de twee ouders lelijk is, of allebei de ouders lelijk, dan is het logisch dat er na een aantal generaties geen knappe mensen zijn.

Maar! Het grootste probleem zit em in die soorten ontwikkelen. Opeens is het wel mogelijk om voor een geïsoleerde groep van een bepaalde basissoort zich door te evolueren ten opzichte van de rest van de groep buiten een equilibrium dat zich binnen de voortplantingvan de soort voordoet. En dan zijn die raadselachtige omstandigheden waardoor die groep geïsoleerd raakte(vogels die tijdens slecht weer gaan vliegen en dan op een eiland raken, evolueren, en door een andere storm opeens weer terugkomen. Hoeveel vogels vliegen er nou bij een storm? Zo kan ik ook wel speculeren.). Dat is een gat waar ik nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.

En de gevonden homonides worden volgens mij ook vanuit een evolutionistisch kader geïnterpreteerd. Aan de hand van een klein stukje skelet wordt er een hoop omheen gebouwd.

Evolutie bestaat wel, maar niet zoals de meeste mensen denken dat het bestaat. Naar mijn inzien bestaat het binnen kaders.

Trouwens, zijn hier niet al leuke topics voor denken jullie niet? Ook de topicstarter, zoek eerst op het forum of daar je vragren niet al beantwoord kunnen worden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid