Spring naar bijdragen

Kán Green Day?


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat het geweten van een mens dat het best kan zeggen. Als het geweten van een mens iemand niet veroordeelt, kan diegene het luisteren; als het geweten van een mens iemand wel veroordeelt, kan diegene het niet luisteren.

En wat als dat geweten zegt dat satanistische black metal goed is, of nog verder dat het vermoorden van mensen geen enkel probleem is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wie weet kent iemand Green Day van Basket Case, American Idiot of Boulevard of broken dreams.

Kan zulk soort muziek volgens christenen?

Persoonlijk vind ik als christen dat het niet kan.

De band maakt namelijk hopeloos commerciële muziek en is wat mij betreft een type band waar het album van Refused 'the shape of punk has to come' over gaat.

Begrijp me goed, ik heb niks tegen commerciële punkpop, maar geef mij dan Blink182, Sum41 of Paramore. Dat vind ik namelijk best leuke punkpop. Maar Green day? No thanks!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Persoonlijk vind ik als christen dat het niet kan.

De band maakt namelijk hopeloos commerciële muziek en is wat mij betreft een type band waar het album van Refused 'the shape of punk has to come' over gaat.

Begrijp me goed, ik heb niks tegen commerciële punkpop, maar geef mij dan Blink182, Sum41 of Paramore. Dat vind ik namelijk best leuke punkpop. Maar Green day? No thanks!

Quote:
Persoonlijk vind ik als christen dat het niet kan.

Deze zin snap alleen niet zo goed?

Je vindt dat het niet kan als christen, omdat het commercieel is? Die link volg ik niet helemaal

* Mister_L hoort trouwens nu op 3fm Green Day met 21st Century Breakdown puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was ook een beetje een grapje. knipoog_dicht.gif

Dat je als christen een beetje muzieksmaak moet hebben zeg maar.

(En ik overdrijf ook, ik heb nl. een stuk minder hekel aan Green Day dan ik aan Anti-flag heb die ik pas echt een stel posers vind (jaja, kheb ze gezien... widegrin.gif En dan heb ik het nog niet eens over ongelofelijk slechte live performance van Pennywise! widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben christen en sluit me aan bij Olorin.

Green Day kan niet omdat het bagger is.

Verder verschil ik wel van mening met Olorin over de bands die hij verder nog noemt: die vindt ik namelijk ook niks. Het hele idee 'punkpop' vind ik persoonlijk walgelijk. Commerciële punk ... hamer.gif ... in wat voor wereld leven we?

Maar wellicht is de vraag meer gericht op de boodschap die Green Day wil overbrengen. Die heeft mij nooit bereikt, mijn afstandbediening is daar te snel voor.

De sokken die Barbapappa aan het breien is zijn me iets te wollig knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En wat als dat geweten zegt dat satanistische black metal goed is, of nog verder dat het vermoorden van mensen geen enkel probleem is?

Dan is het geweten zo afgestompt dat het geen zin zou hebben als ik zou zeggen dat dat verkeerd zou zijn.

Mijn eigen geweten staat het mij niet toe om naar Green Day te luisteren, maar daar hoeft iemand anders geen boodschap aan te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het hele idee 'punkpop' vind ik persoonlijk walgelijk. Commerciële punk ...
hamer.gif
... in wat voor wereld leven we?

Punkpop is dan ook geen punk he, je moet het gewoon beschouwen als leuke pop muziek. knipoog_dicht.gif Als je echte punk wilt moet je Hardcore(punk) opzoeken, had ik al Refused genoemd? widegrin.gif

Of voor mijn part ga je voor the dead kennedies, Black flag, of als je van melodieuze hardcore houdt Boysetsfire. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Punkpop is dan ook geen punk he

Aha, dank voor je uitleg. Ik liet me waarschijnlijk een beetje op het verkeerde been zetten door de eerste vier letters in het woord 'punkpop'.

Gelukkig ken je je klassiekers: Dead Kennedy's (Crass, Discharge)

Maar ik wil graag van de TS nog even weten wat zij bedoeld met:

Quote:

Kan zulk soort muziek volgens christenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Aha, dank voor je uitleg. Ik liet me waarschijnlijk een beetje op het verkeerde been zetten door de eerste vier letters in het woord 'punkpop'.

Gelukkig ken je je klassiekers: Dead Kennedy's (Crass, Discharge)

Maar ik wil graag van de TS nog even weten wat zij bedoeld met:

[...]

Ik wil weten of de band een soort boodschap brengt, ik heb veel topics gelezen en daar staat dat het niet kan vanwege de boodschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wil weten of de band een soort boodschap brengt, ik heb veel topics gelezen en daar staat dat het niet kan vanwege de boodschap.

Wat is de boodschap van Green Day dan? Ben je zelf al eens op zoek gegaan naar hun teksten, zelf al eens nagedacht over waar ze voor staan? Wat zijn jouw (voorlopige) conclusies daaruit? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is heel simpel. Als christen mag je luisteren wat je wilt, want er is vrijheid. Maar vrijheid komt met verantwoordelijkheid en de vraag is hoe je die in wilt vullen.

De meeste mensen vinden muziek mooi omdat het aansluit bij gevoelens, emoties, gedachten ed die ze zelf hebben. Het idee van je in zekere zin kunnen herkennen in muziek is belangrijk. Als je op dat punt bent aangekomen is het wellicht wel interessanter om je af te vragen wat de muziek die je luistert over jou zegt, dan de vraag of je die muziek wel mag luisteren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid