Spring naar bijdragen

They Sold Their Soul for Rock n Rol


Aanbevolen berichten

+l(net een lettertje teveel dan toegestaan in een topictitel widegrin.gif)

Over de DVD dus. Deze 4 uur durende documentaire over de vermeende verdorvenheid van een groot aantal artiesten in de pop/rock muziek.

Dit mag best wel eens besproken worden. Zeker om het in het Bob Dylan topic alleen over Bob Dylan te houden. Dit naar aanleiding van een stuk posting van Don't Think Twice...

Quote:

Ik ben sinds kort een groot fan van Bob Dylan.

Ik was een half jaar nog terug nog veel met satanische muziek bezig en zag er niet de ernst van in. Ik luisterde naar bands als Slayer, AC/DC en Metallica. In maart was ik zelfs bij hun concert.

Na onder andere de dvd They Sold Their Soul for Rock n Roll te hebben gezien ben ik erbij stilgaanstaan hoe slecht het eigenlijk is.

Hier het eerste deel op Google Video

Interessant stuk over de DVD

Brand -genuanceerd en respectvol tegenover elkaar - los. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb alle delen gezien en ben tot de conclusie gekomen dat er misschien wel veel fout is, maar dat hier op een typisch overdreven Amerikaanse manier een overdreven fout beeld geschetst van de hedendaagse muziek-scene.

Het is aan jezelf om te beslissen wat je wel en niet wil luisteren, waar je wel of niet achter kan staan.

De docu vind ik dus persoonlijk niet echt een objectief beeld schetsen. Het wordt teveel overdreven en er wordt overal veel te veel achter gezocht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Complot theorieën zijn ook zo makkelijk te verzinnen en heel moeilijk te weerleggen.

Ik ben vergeten of dit voorbeeld uit die docu komt, maar een bekend voorbeeld is dat AC/DC voor antichrist death to christ, of voor antichrist devil child zou staan (tja, zelfs complot theorieën zijn niet consistent...)

Terwijl AC/DC een heel veel voorkomende aanduiding voor elektriciteit is. Goh, dat verklaard ook dat ze in hun logo een bliksem hebben zitten en een album 'high voltage' hebben. Tevens is ook uitgelegd door de band zelf hoe ze hun inspiratie van een electriciteitsbordje hebben.

Geheel in stijl met de band, aangezien die lyrics vaak toch echt nergens over gaan. widegrin.gif

Tweede probleem is dat die docu nog eens enorm zwart-wit kort door de bocht en ongenuanceerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die arme jongens, ze hebben het al zo zwaar en dan worden ze ook nog uitgemaakt voor satanist....

Ridin' down the highway

Goin' to a show

Stop in all the by-ways

Playin' rock 'n' roll

Gettin' robbed

Gettin' stoned

Gettin' beat up

Broken boned

Gettin' had

Gettin' took

I tell you folks

It's harder than it looks

It's a long way to the top

If you wanna rock 'n' roll

Hotel, motel

Make you wanna cry

Lady do the hard sell

Know the reason why

Gettin' old

Gettin' grey

Gettin' ripped off

Under-paid

Gettin' sold

Second hand

That's how it goes

Playin' in a band

It's a long way to the top

If you wanna rock 'n' roll

It's a long way to the top

If you wanna rock 'n' roll

If you wanna be a star of stage and screen

Look out it's rough and mean...

It's a long way to the top

If you wanna rock 'n' roll

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier staat een goede bespreking van TSTSFRnR:

yes.gif

Vooral deze uitspraak

"De uitspraak van Jezus; “wie niet voor mij is die is tegen mij†wordt uit z’n verband getrokken om het idee over te brengen dat alle muziek die niet over Jezus gaat van de duivel is. De situatie waarin Hij die uitspraak deed maakt duidelijk dat je dit niet zomaar op van alles en nog wat kan toepassen, zoals hier gedaan wordt."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die 2 links samen wel een goed beeld geven en ik vind de waarheid ongeveer in het midden liggen. Enerzijds is er heel veel aan de hand in de seculiere muziek, anderszijds is het goed om kritisch te blijven in het beoordelen van deze muziek.

Ik bedenk mij trouwens nog wel iets: op deze link staat een evangelist die -voor zover ik het begrepen heb- eerst een DJ was in de seculiere wereld en die dus nu evangelist is geworden en volgens mij ook ernstig waarschuwt tegen secculiere muziek, volgens mij ongeveer in zelfde soort toonaarden als TSTSFRnR.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif

Vooral deze uitspraak

"De uitspraak van Jezus; “wie niet voor mij is die is tegen mij†wordt uit z’n verband getrokken om het idee over te brengen dat alle muziek die niet over Jezus gaat van de duivel is. De situatie waarin Hij die uitspraak deed maakt duidelijk dat je dit niet zomaar op van alles en nog wat kan toepassen, zoals hier gedaan wordt."

Ik ben het volmondig net je oneens als het over deze documentaire gaat. Het gaat hier namelijk in de meeste gequote gevallen over artiesten die zelf toegeven hun ziel aan de duivel verkocht te hebben of dat ze het gevoel hadden dat ze tijdens hun optreden geen controle meer hadden over hun lichaam.

Kijk nog maar eens terug naar de fragmenten waarin diverse artiesten toegeven toegeven op de hoogte te zijn van hun invloed op fans.

Hedendaags voorbeeld? K3.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben het volmondig net je oneens als het over deze documentaire gaat. Het gaat hier namelijk in de meeste gequote gevallen over artiesten die zelf toegeven hun ziel aan de duivel verkocht te hebben of dat ze het gevoel hadden dat ze tijdens hun optreden geen controle meer hadden over hun lichaam.

Kijk nog maar eens terug naar de fragmenten waarin diverse artiesten toegeven toegeven op de hoogte te zijn van hun invloed op fans.

Hedendaags voorbeeld? K3.

Ow, en die nieuwe van K3 schijnt nog wel een dochter van een dominee te zijn mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben het volmondig net je oneens als het over deze documentaire gaat. Het gaat hier namelijk in de meeste gequote gevallen over artiesten die zelf toegeven hun ziel aan de duivel verkocht te hebben of dat ze het gevoel hadden dat ze tijdens hun optreden geen controle meer hadden over hun lichaam.

Kijk nog maar eens terug naar de fragmenten waarin diverse artiesten toegeven toegeven op de hoogte te zijn van hun invloed op fans.

Hedendaags voorbeeld? K3.

Op welke manier is K3 nu weer duivels? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

"satanistische muziek"... wat doet dat precies met je? bevordert het horentjesgroei?

ik bedoel, misschien ligt het aan mij, maar ik zie uberhaupt niet waar het probleem ligt. "je ziel verkopen" en "luisteren naar muziek" zijn, in mijn ogen, minstens zo verschillend als "muziek componeren" en "luisteren naar muziek"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, Boudewijn de Groot heeft zijn ziel verkocht aan de media een aantal jaar geleden. De vrolijke protestzanger veranderde in een verslaafde mediageilepooier van de commersie.

Niccolò Paganini heeft volgens zeggen wel zijn ziel verkocht aan de duivel, om zo 2 violen in zijn hand te gelijk te bespelen. Dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ach, kom op zeg, The Beatles zijn satanisten??

-Dat fantastisch leuke rockbandje,

-die een groot aantal geweldige platen heeft gemaakt,

-die 3 uitzonderlijk talentvolle componisten bezat,

-die onvergetelijk mooie nrs als Strawberry fields/In my Life/Something/Dear Prudence/(vul hier je favoriet in)...heeft gemaakt

-die de gehele muziekindustrie een revolutie gaf door zelf de productie en controle over de muziek te pakken

-die John Lennon in de band had die actief tegen oorlog en armoede streed en droomde van een betere wereld

-die Paul McCartney in de band had, die overal ter wereld nog optreed en fans de avond van hun leven geeft

-die de meest invloedrijke band aller tijden is, en nog steeds jonge muzikanten inspireerd?

hoe halen ze het in hun hoofd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben het volmondig net je oneens als het over deze documentaire gaat. Het gaat hier namelijk in de meeste gequote gevallen over artiesten die zelf toegeven hun ziel aan de duivel verkocht te hebben of dat ze het gevoel hadden dat ze tijdens hun optreden geen controle meer hadden over hun lichaam.

Kijk nog maar eens terug naar de fragmenten waarin diverse artiesten toegeven toegeven op de hoogte te zijn van hun invloed op fans.

Hedendaags voorbeeld? K3.

Dat kun je echter niet betrekken op de gehele breedte van het popmuziekspectrum. Er zijn vast artiesten die hun ziel verkocht hebben aan de duivel (al dan niet letterlijk) ik kan me heel goed voorstellen dat je bij het bespelen of beluisteren van muziek in vervoering kunt raken en als het ware buiten jezelf kunt zijn. Dat is de mens, dat is de kracht van muziek.

Wanneer er één slechte persoon aan de roots stond van een genre is daarmee niet het genre of alles wat er uit voorkomt automatisch verpest, verrot en des duivels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahahaha. K3 dat terugkeert in een discussie over rock-'n-roll en de duivel. Sowieso is dat hele gezever over rock en Satan grote nonsens. Maar goed, ik ga die discussie niet opnieuw voeren. Aanhangers van deze achterlijke complottheorie, of nee, dat is teveel eer: aanhangers van deze idioterie: lees voor de grap de weerlegging van de film, geschreven door (christen!) DeButler eens, de link is al geplaatst door, ik meen, Raido.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hahahaha. K3 dat terugkeert in een discussie over rock-'n-roll en de duivel. Sowieso is dat hele gezever over rock en Satan grote nonsens. Maar goed, ik ga die discussie niet opnieuw voeren. Aanhangers van deze achterlijke complot-, nee, dat is teveel eer: aanhangers van deze idioterie: lees voor de grap de weerlegging van de film, geschreven door (christen!) The Butler eens, de link is al geplaatst door, ik meen, Raido.

Dat ben ik dus met je oneens en je nogal respectloze reactie kan ik ook niet waarderen.

Heb je de documentaire zelf wel eens goed bekeken? Ik ben nu bij deel 3 en ook al zijn er punten waar ik ook wel zo mijn vraagtekens bij heb; er zitten wel degelijk steekhoudende argumenten en bewijzen in voor het bestaan van een connectie tussen satanisme, muziek en bijvoorbeeld massamoorden zoals in Columbine...

Dat dit niet automatisch betekent dat IEDERE artiest zijn ziel aan de duivel verkoopt, spreekt voor zich, maar toch... NOGMAALS: wellicht is het belangrijkste leermoment wel dat muziek veel meer invloed heeft op de mens als zij zelf beseft of wil toegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hahahaha. K3 dat terugkeert in een discussie over rock-'n-roll en de duivel.

Daar kun je om lachen maar zo gek vind ik die gedachte niet. Ok, om gelijk de duivel er bij te halen is misschien wat ver gezocht maar de teksten van K3 zijn verre van onschuldig.

Quote:
Ik wil jou jij wil mij

Ik weet een plekje waar ze ons niet vinden

Jij mag me verslinden

Doe het heel zachtjes

Geen kreetjes en geen lachjes

Heel zachtjes

Het wordt een leuke zomer

Lieve mooie dromen

Nu kun je zeggen wat je wilt maar op die manier dring je toch een stuk 'zedeloosheid' op bij jonge kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid