Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Update: de E-sigaret blijkt uitstekend te werken voor me. Ik ben van 25 naar 4 sigaretten per dag gegaan. En dus zonder te proberen om minder te roken. Ik kan me makkelijk voorstellen dat ik binnenkort alleen nog aan mijn robotsigaretje lurk. Sterker nog, ik vind mijn dampvriendje een stuk leuker dan de analoge variant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hopelijk hou je het vol.
smile.gif

(Dat niet over een tijdje je robot sigaret een beetje saai geworden is ofzo.
knipoog_dicht.gif
)

Ik denk dat het wel moet lukken. Andere hulpmiddelen hadden niet dit spontane succes. Daarbij: als de smaak saai wordt: er zijn 10-tallen smaken op de markt, die zich ook niet eens beperken tot traditionele sigarettensmaken. Als je banaan wilt dampen kan dat, wil je rumsmaak dampen dan kan dat ook. Roken is saaier dan dit. Ik zal af en toe wel bleren hoe het gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zou dan mooi zijn als de e-sigaret een groot succes wordt in tabakminnend Nederland en ook op de lange termijn niet gevaarlijker is dan gewoon roken. Dan kan er weer gerookt worden in cafés of gewoon op het werk. Denk ik dan.

Er moet altijd met nadruk gesteld worden dat nicotine ongezond is en bovendien zeer verslavend. Maar als je rookt en niet kunt stoppen is het een uitstekend alternatief. En geen gevaar op meeroken, dus het kan ook op plekken waar het rookverbod van kracht is.

De pest is dat de eerste commerciele E-sigaret, de SuperSmoker een flop was door de vele kinderziekten, slechte service en ondermaatse prestaties. En tot op de dag van vandaag worden alle E-sigaretten daarop afgerekend, terwijl "my precious" puh2.gif een derde generatie is die wel uitstekend werkt.

Doordat er steeds meer tevreden dampers bijkomen verwacht ik dat het binnen een paar jaar de E-sigaret steeds normaler zal worden in het straatbeeld. Stichtingen als Stivoro zullen moord en brand schreeuwen, dat dan weer wel. Maar goed, Stivoro is vleesgeworden gezeik natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alas, ik heb gisteren een peuk opgestoken na een echtelijke ruzie. (Ons heeft minstens 1 x per week een echtelijke ruzie, en je moet dat meer zien als een onweersbui die de atmosveer fris houdt, geen zorgen dus)

Minder alas was het feit dat ik het belachelijk smerig vond om analoog te roken en dat het ding na 3 trekjes eindigde in de asbak.

Ik ga niet opnieuw tellen, dus ik houdt het op 8 dagen gestopt nu.

@ Mr E. Ik ga wel proberen om de sterkte van de nicotineampullen af te bouwen tot 0, maar ik houd er wel rekening mee dat dat misschien niet gaat lukken. Echter, als E-roken een verslaving blijft dan nog het ik zowel financieel als gezondheidstechnisch een fors lager verlies.

Nicotine is niet goed voor het hart, maar roken heeft veel meer nadelen en is bovendien nog duurder ook. Ik danmp nu voor een kwart van de kosten die ik normaal rook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waar kan je die E-sigaret halen? Plaatselijk apotheek\trekpleister ofzo?
smile.gif

Een paar pagina's terug is een link naar een E-rookforum waar ze e.e.a. prima kunnen uitleggen, maar het beste materiaal (zeg maar) koop je bij bepaalde webwinkels. Hier is de link nogmaals....

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid