Spring naar bijdragen

Ken de homo die je veroordeelt


Aanbevolen berichten

Beetje raar praatje is dat, Borrelnootje. Maar dat is wat ik er van vind. Ik weet ook niet of je Michael Moore al positief moet ontvangen. De heer Moore is nl een ontiegelijke propaganda prostitué. Waar ze in Babylon also also also tegen zouden zeggen.

Oscar, heeft in link een boek in elkaar geflanst. En heeft de deelnemers laten meelezen.

Mogelijk heeft Borrelnootje hier nog iets http://forum.credible.nl/topic.php?id=12720&page=1# wat hij kan gebruiken.

Blijf het een raar praatje vinden. Dat dan weer wel. En denk dat er niets meer en niets minder achterzit dan een Michael Moore propaganda stukje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Omdat borrelnootje nog geen uitgebreid profiel heeft zet ik dit even hier neer:

Quote:

[...]

Mooi om te horen, Michael Moore? dat is een compliment
smile.gif

Ik mag geen promotie maken op dit forum, dus ik kan je een persoonlijk berichtje sturen!

@Borrelnootje: als mensen ernaar vragen mag je ze heus wel verwijzen naar een plek waar ze een voorproefje ofzoiets kunnen bekijken. Het is meer zo dat je niet mag zeggen van : 'mensen, kom hier kijkenm dit is veel beter dan credible!'

Zo heb ik ook al ongestraft een aantal keer verwezen naar mijn eigen fotowebsite^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Mr. Emilio

Aha. Dus jij mag mij vergelijken met een belastingontduiker ondanks dat ik dat (buitengewoon) kwetsend vind, maar ik mag niet zwartekousenkerk zeggen omdat jij dat kwetsend vind. Dat is inderdaad heel logisch ja.

Kijk van mij hoef je mij niet te accepteren, hoor. Ik heb jouw acceptatie niet nodig. Maar ik vind dat je nu wel een beetje lullig doet, eerlijk gezegd, en met twee maten meet.

Als homofobe zwartekousenkerkganger (ok, van beide meen ik niet heel veel) kan ik wel het één en ander uitleggen hoop ik.

In onze hoek van het christendom is het te doen gebruikelijk om onderscheid te maken tussen de zonde en de zondaar. God houdt van de zondaar, maar haat de zonde. Dat wil niet zeggen dat je elke dag iemand er op moet wijzen dat hij een zondaar is dat hij dingen fout doet en dergelijke. Het is een uitgangspunt in zowel de theologie als het pastoraat.

Theologie omdat God juist die zondaren wil redden, dat is het grootste Wonder ter wereld. Pastoraal, omdat er vergeving bij God is, een open gesprek ook vanuit de kerk richting haar leden. Er mag; er moet gezegd worden wat zonde is, niet om je dan alleen rot te voelen, maar om te vluchten tot God.

In onze kerken wordt homoseksualiteit (dus de praxis) gezien als zonde. Net als seks voor je huwelijk b.v. Ik keur de homoseksuele praxis af, ik denk dat die zondig is. Zo zijn er meer dingen zondig. Al die dingen zijn even zondig, ze missen hun doel. Één ding wat men echter welk vaak vergeet is dat wij allemaal zondig zijn, niet om het daarmee goed te praten. Wanneer ik hoor hoe mensen praten over homoseksuelen, ben ik verdrietig. Ze vergeten hun eigen zondaarsbestaan en ik denk dat die belangrijker is dan jou of mijn homofilie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beetje raar praatje is dat, Borrelnootje. Maar dat is wat ik er van vind. Ik weet ook niet of je Michael Moore al positief moet ontvangen. De heer Moore is nl een ontiegelijke propaganda prostitué. Waar ze in Babylon also also also tegen zouden zeggen.

Beetje raar dat je dan oppert dat ik de Nederlandse Moore ben, waar komt dat vandaan....? nosmile.gif Als het een grapje is dan begrijp ik het wel. Cheers in dat geval!

Hier is het format;

Homo Zoekt Kerk; Jonge homo/journalist gaat op zoek naar een kerk die hem geheel accepteerd. We gaan langs gereformeerde, evangelische, vrijzinnige en katholieke kerken. Met dit programma willen we een zoektocht/verhaal van iemand laten zien die oprecht iets zoekt wat bij hem past. We woonen de dienst bij, en praten na afloop met de pastoor, dominee, voorganger en kerkleden over het onderwerp homoseksualiteit en theologie/kerk/geloof. We weten dat we niet een geheel accuraat beeld van de gehele situatie in Nederland kunnen scheppen. Maar wel kunnen we op kleine schaal kerken bezoeken en in gesprek gaan. (uitleg in een notendop)

We hebben in principe geen eigen website omdat dit project valt onder de websites; link en link

Hier is wel de hyve link; link

Oke, vraag maar raak...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar, het onderwerp is oubollig. Begrijp je dat?

Je weet dat er kerken, en scholen, zijn die homoseksuelen niet toelaten.

Je weet dat er nagenoeg geen ruimte is binnen het theologie/kerk/geloof gebeuren.

De mensen die hun schouders ophalen zijn wat verder ontwikkeld. En slikken het gewoon. Niet letterlijk, anders word je de toegang tot de kerk ontzegd.

Het probleem wordt al vanuit huis gecreëerd. Als een gereformeerde zijn zoon, of dochter keer op keer met de Bijbel mishandeld, om het zondigen op de pijnbank te leggen. Dat moet je in beeld brengen. Dan heb je een punt om ergens over te praten. Niet wat jij aan het creëren bent. Dat is gewoon onnodig subsidie opslurpen. En oude koeien uit het schlachthaus slepen.

Tijd steken in onderwerpen als: link levert meer op denk ik.

Oké, vraag maar raak…

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar, het onderwerp is oubollig. Begrijp je dat?

Je weet dat er kerken, en scholen, zijn die homoseksuelen niet toelaten.

Je weet dat er nagenoeg geen ruimte is binnen het theologie/kerk/geloof gebeuren.

Het probleem wordt al vanuit huis gecreëerd. Als een gereformeerde zijn zoon, of dochter keer op keer met de Bijbel mishandeld, om het zondigen op de pijnbank te leggen. Dat moet je in beeld brengen. Dan heb je een punt om ergens over te praten. Niet wat jij aan het creëren bent. Dat is gewoon onnodig subsidie opslurpen. En oude koeien uit het schlachthaus slepen.

Tijd steken in onderwerpen als:
levert meer op denk ik.

Oké, vraag maar raak…

RawRax, uitleg over mijn programma was niet als aanval bedoelt. Ik merk dat je het wel zo voelt, in je reply doe je juist negatief over dit initiatief. Maar dat is niet terecht er zijn wel degelijk mensen die dit interessant gaan vinden. Je zou me ook positieve feedback kunnen geven.

Het programma is er juist voor mensen die zich ook buitengesloten voelen, dit is juist voor de homo's/Lesbo's die zich niet welkom voelen. Ze kunnen dan zien dat er kerken zijn, beter verwoord mensen zijn die er anders tegen aan kijken dan het cliche beeld.

Het onderwerp is inderdaad voor sommige mensen oubollig, ik sprak laatst nog iemand die er al 40 jaar geleden klaar mee was. Maar er zijn nog mensen die dit onderwerp nog wel aanspreekt, de homogemeenschap die zich uit gespuugt voelt. Bijvoorbeeld de leden van; chjc, ContariO en RefoAnders.

Het is ook belangrijk om aandacht te geven aan de mensen die er nog wel mee zitten, daarvoor is dit programma.

En die voorbeelden zijn ook heftig, ik helaas niet de tijd om dat ook uit te vogelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

RawRax, uitleg over mijn programma was niet als aanval bedoelt. Ik merk dat je het wel zo voelt, in je reply doe je juist negatief over dit initiatief. Maar dat is niet terecht er zijn wel degelijk mensen die dit interessant gaan vinden. Je zou me ook positieve feedback kunnen geven.

Het programma is er juist voor mensen die zich ook buitengesloten voelen, dit is juist voor de homo's/Lesbo's die zich niet welkom voelen. Ze kunnen dan zien dat er kerken zijn, beter verwoord mensen zijn die er anders tegen aan kijken dan het cliche beeld.

Het onderwerp is inderdaad voor sommige mensen oubollig, ik sprak laatst nog iemand die er al 40 jaar geleden klaar mee was. Maar er zijn nog mensen die dit onderwerp nog wel aanspreekt, de homogemeenschap die zich uit gespuugt voelt. Bijvoorbeeld de leden van; chjc, ContariO en RefoAnders.

Het is ook belangrijk om aandacht te geven aan de mensen die er nog wel mee zitten, daarvoor is dit programma.

En die voorbeelden zijn ook heftig, ik helaas niet de tijd om dat ook uit te vogelen.

Ik voel mij niet aangevallen. Laat dat duidelijk zijn. Ik vind het alleen zonde voor de tijd.

Vandaar dat ik jouw mijn kostbare gratis advies geef: "Het bij de wortels af-te-hakken". En niet langs kerkjes, en bijbel gordel af te reizen.

Dat is gezellig een keer per jaar met Koninginnedag. Lekker koekhappen, regenton werpen, en flesje poepen. Ik vraag mij gelijk af of er 8 man nodig zijn om een regenton te maken. 8 man die tegelijk de plankjes naar elkaar toebuigen, en dan een andere man die snel het ringetje er overheen gooit. Kijk dat zijn pas hoezo, en waarom dat dan vragen.

Maar goed...

Het probleem wordt al vanuit huis gecreëerd. Als een gereformeerde zijn zoon, of dochter keer op keer met de Bijbel mishandeld, om het zondigen op de pijnbank te leggen. Dat moet je in beeld brengen.

Misschien dat de forumleden je daar wat meer over kunnen vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik snap je voorbeeld, goed verwoord.

Met vele programma's richten zich op een klein onderdeel van een discussie, soms pakken ze ook echt de bron soms ook weer een vertakking van die bron. We hebben echt een vertakking gekozen.

Why?

De vertakkingen zijn er al. Je moet daarom de wortel uit de grond rukken. En dat met een hoop geweld. Je hebt nu de kans de tegenhangers op de pijnbank te leggen.

Ik denk zelfs dat het vertekende zelfbeeld van deze forumleden, voor een mooi staaltje TV kan zorgen. Zeker als zij worden geconfronteerd met de boosdoener van hun "ik ben uitgespuugd" gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Why?

De vertakkingen zijn er al. Je moet daarom de wortel uit de grond rukken. En dat met een hoop geweld. Je hebt nu de kans de tegenhangers op de pijnbank te leggen.

Ik denk zelfs dat het vertekende zelfbeeld van deze forumleden, voor een mooi staaltje TV kan zorgen. Zeker als zij worden geconfronteerd met de boosdoener van hun "ik ben uitgespuugd" gevoel.

Ik volg jouw posts nu al een tijdje, en ik heb werkelijk geen idee wat je nou bedoelt, en of het nog ontopic is of niet. Kun je alsjeblieft even uitleggen wat nou bedoelt allemaal? Kort en krachtig, als het even kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De vertakkingen zijn er al. Je moet daarom de wortel uit de grond rukken. En dat met een hoop geweld. Je hebt nu de kans de tegenhangers op de pijnbank te leggen.

Langzaam gebeurt er toch wat, bijvoorbeeld (somige kerken) de gereformeerde en hervormde gemeenschappen wilden liever dat het onderwerp niet bestond. Nu komt er langzaam beweging in; RefoAnders.

Wie noem je de tegenstander? En zijn deze tegenstanders ook gewoon geen slachtoffers van het systeem?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Langzaam gebeurt er toch wat, bijvoorbeeld (somige kerken) de gereformeerde en hervormde gemeenschappen wilden liever dat het onderwerp niet bestond. Nu komt er langzaam beweging in; RefoAnders.

Wie noem je de tegenstander? En zijn deze tegenstanders ook gewoon geen slachtoffers van het systeem?

Tegenstanders zijn idd ook slachtoffer van het systeem. Dat klopt.

En ja, je hebt gelijk dat het langzaam, je zou bijna kunnen zeggen als een soort van evolutie, begint te bewegen. Zou mooi zijn om de slachtoffers ook aan het woord te laten. En dan de slachtoffers te confronteren met de slachtoffers die zij hebben gecreëerd.

Maar, Borrelnootje, volgens mij zijn wij nu als enige aan het typen. Ik ben hetero. Dus ik vraag mij af waar de lesbiennes & homoseksuelen zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik volg jouw posts nu al een tijdje, en ik heb werkelijk geen idee wat je nou bedoelt, en of het nog ontopic is of niet. Kun je alsjeblieft even uitleggen wat nou bedoelt allemaal? Kort en krachtig, als het even kan.

Nou, ik vraag mij gewoon af hoe die mannen dat doen zo een regenton in elkaar zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik snap dit antwoordt ook niet. Kan je uitleg geven wat je daarmee bedoelt. Waarvan is je voorbeeld afgeleid.

Quote:

[...]

Goed, nevermind. Zulke antwoorden ga ik niet serieus nemen hoor..

Dat heet geestelijke ontspanning. En heeft helemaal niets en dan ook niets te maken met het onderwerp.

annzie, ik denk dat het nu wel duidelijk is. Borrelnootje, und ich, hebben een soort trechtertje gemaakt. Wat het mogelijk wat duidelijker maakt allemaal. En dan meer de hoe, waarom, is dat zo, vragen te beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik volg jouw posts nu al een tijdje, en ik heb werkelijk geen idee wat je nou bedoelt, en of het nog ontopic is of niet. Kun je alsjeblieft even uitleggen wat nou bedoelt allemaal? Kort en krachtig, als het even kan.

De wortels. De mensen die er voor hebben gezorgd dat de jongens & meisjes niet voor hun geaardheid uit durven te komen. Meten op de pijnbank worden gelegd. En niet dat er weer een documentje komt over een leuke rondreis langs kerkjes en zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De wortels. De mensen die er voor hebben gezorgd dat de jongens & meisjes niet voor hun geaardheid uit durven te komen. Meten op de pijnbank worden gelegd. En niet dat er weer een documentje komt over een leuke rondreis langs kerkjes en zo.

Kan je er zelf dan geen aandacht voor geven. Start een stichting op, geef zelf geluid aan dit onderwerp.

Het is goed om kritisch te zijn op programma's. Maar denk aan de mensen waar dit programma wel aansluiting heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kan je er zelf dan geen aandacht voor geven. Start een stichting op, geef zelf geluid aan dit onderwerp.

Het is goed om kritisch te zijn op programma's. Maar denk aan de mensen waar dit programma wel aansluiting heeft.

En dat zijn de eerdergenoemde leden van dit forum? Waar zijn ze eigenlijk? Ik dacht dat MC ook samenwoonde met ene man, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid