Spring naar bijdragen

Boek en leestips


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goede boeken... Even kijken wat er in me opkomt.

-'Op het randje van de eeuwigheid' van Randy Alcorn is mooi. (alleen spontaan weet ik niet meer waar die precies over gaat... maar hij is echt mooi, bijzonder)

- De Bijbel knipoog_dicht.gif

-'Het rama-document' van Paul Maier is een leuk boek.

-'Het geheim' van Anna Enquist voor wie van pianospelen houdt.

-'Het theater, de brief en de waarheid' van Harry Mulisch voor wie houdt van boeken die je met zo'n gezicht achterlaten: verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Voor het geval je ze nog niet gelezen hebt: De Harry Potter-reeks. Dat vind ik nog de best/snelst leesbare boeken. Boeken waarvan je om half vier 's nachts denkt: nog één hoofdstuk....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Een topic naar mijn leesgrage hartje :-)

Enkele van mijn persoonlijke favorieten:

De naam van de roos - Umberto Eco (een soort van middeleeuwse klooster-detective waar ook nog eens een pak meer in zit dan 'wie is de moordenaar?' - aan de dikke kant en het leest niet altijd even vlot, maar ik heb hem al verschillende keren gelezen en het blijft genieten)

Het parfum - Patrick Süskind (prachtig, gewoonweg prachtig - het verhaal over een verdorven en tegelijk angstig herkenbaar geurengenie)

de Aardzee-reeks van Ursula LeGuin (ik beschouw mezelf niet echt als fantasy-fan, maar die heb ik toch al verschillende keren verslonden)

Paravion - Hafid Bouazza (niet echt iets voor iemand die graag realistische en duidelijke boeken heeft, maar een schrijfstijl om je van kop tot teen in te wentelen)

Rode rozen en tortilla's - Laura Esquivel (leuk boekje in de typische overdreven en soms vrij surrealistische Spaanse stijl, een aanrader voor wie van liefde en koken/eten houdt)

Het huis met de geesten, Fortuna's dochter en Portret in Sepia (niet in die volgorde, maar ik vergeet de juiste volgorde telkens) - Isabel Allende (niet echt een trilogie aangezien ze alle drie perfect leesbaar zijn op zichzelf, maar ze vormen samen wel één verhaal - een beetje dezelfde stijl als rode rozen etc. maar iets zwaarder en met een minder grote passie voor koken)

de kleine Johannes - Frederick van Eeden (een klassieker en bovendien een droom van een boek)

Jane Eyre - Charlotte Brönte (denk ik, alleszins één van de zusjes Brönte) (wederom een klassieker, ietwat aan de melige kant en niks voor zakelijke en onromantische zielen, maar aangezien ik mij daar in de verste verte niet toe reken vond ik het schitterend)

Veel plezier, en als je er eentje van leest, laat dan eens weten wat je er van vond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:04:36 schreef Gods child het volgende:

Goede boeken... Even kijken wat er in me opkomt.

-'Op het randje van de eeuwigheid' van Randy Alcorn is mooi. (alleen spontaan weet ik niet meer waar die precies over gaat... maar hij is echt mooi, bijzonder)

...

-'Het rama-document' van Paul Maier is een leuk boek.

...

Die heb ik ook al gelezen, samen met wat de heren nog meer geschreven hebben.

Maar ik wil meer!

Weet je naast deze twee nog meer goede schrijvers in dit genre?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik Randy Alcorn hoor, denk ik gelijk aan Frank Peretti! geweldige schrijver..

Verder qua goede boeken... komtie:

Alles van Francine Rivers, Lynn Austin, Angela Ellwell Hunt, Beverly Lewis, Linda Chaikin en Dee Henderson

Verder mooie boeken zijn:

- t huis op de heuvel - Elisabeth Musser

- Serie: Dappere vrouwen - Elyse Larson

- beproeving - Sylvia Bambola

- geen musje zal vallen - Linda Nichols

enjah.. pfff.. ik kan nóg wel ff doorgaan.. maar dat zal ik jullie besparen smile.gif

Nog ééntje dan: niet echt een leesboek, maar heel mooi voor bij je stille tijd ofzo: Mijn geliefd kind van Colin Urquhart

(moet ik meer zeggen dan dat ik ze allemaal thuis heb?? knipoog_dicht.gifbig-smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm.. wat nu in me opkomt is Frank Peretti. Die schrijft vooral over de strijd tussen engelen en demonen.

Bijvoorbeeld: 'De duisternis aanwezig', 'licht door de duisternis', 'de eed', 'de bezoeking'. Verder weet ik even geen titels.

En romans over Bijbelverhalen, vind je dat ook leuk? Lynn Austin schreef bijvoorbeeld over Hizkia (3 delen, ik geloof dat ze heten: God is mijn licht, God is mijn sterkte en nog een waarvan ik de titel niet weet).

Thom Lemmons schreef 'De timmerman die het kruis moest maken' en volgens mij ook 'Jeremia, de man die huilde'.

Als ik nog iets bedenk zet ik het hier wel neer, maar voorlopig is dit het (ik heb nu geen boekenkast bij de hand knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van hizkia zijn: God is mijn lied, God is mijn sterkte en God is mijn redding

Daarna komen er weer 2 boeken als 'vervolg' daarop over manasse: Mannasse, de God van mijn vader en Manasse, de God van mijn volk

Errug verslavend om ze allemaal te kopen.. K heb ze allemaal op de laatste na.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Lyne Austin

Francine Rivers

Linda Nichols

John Grisham

Dee Henderson

Ben persoonlijk niet zo'n fan van 'Left Behind'

Maar als je naar een boekhandel ofzo toegaat moeten er volgens mij heeeeeeeeeel veeeeeeeeel leuke dingen te vinden zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde al een aantal titels noemen, maar ik d8: ff zien wat je leeftijd is (dus van de starter van het topic big-smile.gif); dus laat ik dan maar niet zeggen: Godin van de Jacht van Heleen van Royen big-smile.gif Ik denk dat je dan nog ff een paar jaar moet wachten...

Wat wel een mooi boek is, is van Geert Mak - de Eeuw van mijn vader; echt een verschrikkelijk interessant boek over onze vaderlandse geschiedenis.

Of de Dollanganger serie van Virginia Andrews (dus de bloemen op zolder serie is dat) Is wel geschikt voor jouw leeftijdscategorie.

Als je een vervent leester bent, kan je denk ik ook wel genieten van: Nevelen van Avalon (Marjon Bradley); gaat over de priesteressen van het eiland Avalon in de tijd van Koning Arthur; 'tis op zich wel pittig, omdat er veel namen in voorkomen.

Een erg mooi boek is ook: "De blanke Masai" van Corinne Hofman; een biografie van een Zwitserse vrouw die verliefd wordt op een Afrikaan (masai) met hem trouwt en in zijn stam leeft en uiteindelijk met hun dochtertje terug naar Zwitserland vlucht, omdat ze onoverkomelijke verschillen met haar man heeft. Erg aangrijpend.

de inhoud van mijn boekenkast vind je hier: www.nightmarepatrol.net/sarjenka/boeken.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 20:11:14 schreef Gods child het volgende:

Uhm.. wat nu in me opkomt is Frank Peretti. Die schrijft vooral over de strijd tussen engelen en demonen.

Bijvoorbeeld: 'De duisternis aanwezig', 'licht door de duisternis', 'de eed', 'de bezoeking'. Verder weet ik even geen titels.

Die ken ik inderdaad. Ik heb bij mijn weten alles al van hem gelezen.

En een tip aan jou, als je dat leuk vond moet je ook deze boeken van Bill Myers lezen:

* Het Genodyne Experiment

* Gevarenzone

* Vuurregen

En dan bij voorkeur in deze volgorde. De eerste komt namelijk zijdelings terug in de tweede, en het verhaal van de tweede vervolgt weer in het derde boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier nog een vervent lezer, maar ik geloof dat ik toch een ander genre boeken lees. Ik moet zeggen, veel christelijke schrijvers heb ik nog niet gehad, ooit wel es wat van Francine Rivers, maar ik was er niet zo heel erg weg van. Misschien dat het ooit nog es gaat komen.

De laatste tijd ben ik vooral into oude literatuur. Op dit moment vind ik Jules Verne wel weg leuk.

Wat meer hedendaagse literatuur, dan vind ik 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulisch zeker een aanrader. Ook 'Een hart van steen' van Renate Dorrestein vind ik een supermooi boek met weliswaar een tragisch verhaal. Ook 'De verborgen geschiedenis' van Donna Tart is zeker aan te raden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid