Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit in het Jodendom


Aanbevolen berichten

Maar goed, je zit dus als homo met de volgende situatie: het christendom heeft zich traditioneel beestachtig gedragen tegen holebi's. Met name homomannen waren de lul maar voor de rest was het ook geen pretje kan ik me zo voorstellen. Gelijke rechten voor holebi's zijn ondertussen met succes bevochten en de voornaamste tegenstander? Het christendom. Hier begin ik het al tamelijk vermoeiend te vinden.

Maar het gaat verder, ondertussen zijn er al christenen die zich in een slachtofferrol wentelen. Want trouwende homo's devalueren hun huwelijk, hokkende homo's zouden hun gezinnen destabiliseren en de regenboogvlag is een belediging van God's creatie de regenboog. Tel daarbij op dat christenen sterven in door homo's veroorzaakte natuurrampen als Katrina en het complot achter The Gayagenda. etc etc.

Als het niet zo walgelijk was zou ik het hilarisch vinden. En nee, ik verzin het niet. Er zijn miljoenen christenen die zich onderdrukt voelen door holebi's. Iedere bewijs van die onderdrukking ontbreekt uiteraard. Zoals de meeste problemen die christenen het holebi's hebben gaat het mijns inziens (weer) om ingebeelde problemen.

Het verbaasd me dan ook een beetje dat het mensen verbaasd dat ik o.a. het christendom niet meer zo serieus neem met holebi-issues. De traditionele functie van homo's binnen het christendom is zelfs nu nog vaak die van zondebok. Zelfs je mislukte huwelijk en je hufterige kindjes kun je nog op het bord van MC schuiven. Nou nee, dank je feestelijk.

Oh, nuance mag je zelf aanbrengen, ik heb vandaag geen zin. En mocht de schoen je niet passen... etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar goed, je zit dus als homo met de volgende situatie: het christendom heeft zich traditioneel beestachtig gedragen tegen holebi's. Met name homomannen waren de lul maar voor de rest was het ook geen pretje kan ik me zo voorstellen. Gelijke rechten voor holebi's zijn ondertussen met succes bevochten en de voornaamste tegenstander? Het christendom. Hier begin ik het al tamelijk vermoeiend te vinden.

Maar het gaat verder, ondertussen zijn er al christenen die zich in een slachtofferrol wentelen. Want trouwende homo's devalueren hun huwelijk, hokkende homo's zouden hun gezinnen destabiliseren en de regenboogvlag is een belediging van God's creatie de regenboog. Tel daarbij op dat christenen sterven in door homo's veroorzaakte natuurrampen als Katrina en het complot achter The Gayagenda. etc etc.

Als het niet zo walgelijk was zou ik het hilarisch vinden. En nee, ik verzin het niet. Er zijn miljoenen christenen die zich onderdrukt voelen door holebi's. Iedere bewijs van die onderdrukking ontbreekt uiteraard.

Zoals de meeste problemen die christenen het holebi's hebben gaat het mijns inziens (weer) om ingebeelde problemen.

Ja het is opvallend hoe vaak de Bijbel erbij wordt gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, maar hoe zit dat dan met andere zonden? Kunnen we ergens in de Bijbel lezen dan homoseksualiteit de grootste zonde is? Groter dan b.v. overspel of hoererij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar Marinus, het gaat hier over het Jodendom. Voor christendom, zie
.

Ik weet het, maar dat is de fout van dit topic denk ik dan. Het is al moeilijk om bij dit onderwerp de islam van het Joods-christelijke deel van het abrahamitisme te scheiden, maar de joods-christelijke deel is dus echt een siamese tweeling. Niet alleen de religie is een en al overlap, ook de cultuur is compleet vervlochten. Homo=zondebok is ook van toepassing op het jodendom en de op de islam, en de bijbehorende tirade van mij ook.

Het helpt ook niet mee dat de vraagstelling is waarom joden niet en christenen wel. Voor mij is het wat dit betreft 1 pot nat, alleen is de uitwerking anders zeg maar.


Samengevoegd:

Quote:

Ja, het is opvallend hoe vaak de Bijbel erbij wordt gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, maar hoe zit dat dan met andere zonden? Kunnen we ergens in de Bijbel lezen dan homoseksualiteit de grootste zonde is? Groter dan b.v. overspel of hoererij?

Tja, de bijbel/thora vind homosex precies even zondig als hout sprokkelen op zondag/sabbath aan de strafmaat te zien. De praktijk laat zien dat de geloverts homosex niet zelden als een van de grootste zondes zien. Dat homo's relatief weinig last hebben van joden is een kwestie van kwantiteit, joden zijn namelijk niet te beroerd om homo's te vermoorden. Het is volgens mij zelfs het enige slag wat daadwerkelijk terroristische aanslagen pleegt op homofielen. Het gebeurd niet vaak omdat er maar een paar miljoen joden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

[...]

Ja het is opvallend hoe vaak de Bijbel erbij wordt gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, maar hoe zit dat dan met andere zonden? Kunnen we ergens in de Bijbel lezen dan homoseksualiteit de grootste zonde is? Groter dan b.v. overspel of hoererij?

In de Bijbel wordt geen onderscheid gemaakt tussen de grootte van een zonde, Jesus is voor alle zonden gestoreven.

Maar goed ik vind dit topic beetje dubbel, ik denk namelijk dat God homo's niet veroodeelt maar meer waarschuwt. Waarom roept het zoveel haat op allemaal, waarschijnlijk wist God van tevoren al dat homo's het moeilijk krijgen, en eigenlijk zijn wij in Nederland al behoorlijk tolerant geworden, wat opzicht niet erg is als het maar niet doordraaft.

Ik heb overigens geen kennis van Holebi\s xd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wederom een homo-dram topic.

Volgens mij zijn er op dit moment ernstigere zaken in de wereld.

Ach we weten allemaal wie er begonnen zijn om over homo's te drammen. In Europa zijn dat de christenen. En nu na 2000 jaar christelijk gedram moet je niet zeuren als er wordt teruggedramt.

En inderdaad er zijn ergere zaken in de wereld, en het verbaasd me dan enorm dat geloverts maar door blijven zeiken over nichten en potten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vandaar, dat staat ook in het artikel inderdaad, Tel Aviv wordt een bubble genoemd.

Nee, ik wist dit dus niet en dacht dat homo's en orthodoxe Joden prima door één deur kunnen. Dat de wetenschap dat dit niet zo is gemeengoed is bevreemd me, want nogmaals, mij was het absoluut niet bekend.

Dacht je dat echt? Heb je leviticus wel is gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid