Spring naar bijdragen

Twee lichamen?


Aanbevolen berichten

Quote:

En waaruit blijkt dat het boeddhisme onzin is? Ik vind het een van de zinnigere "religies" op deze planeet.

Het lijkt me hier niet het juiste topic. Ook heb ik geen illusie dat ik jou makkelijk van deze gedachte af zou kunnen helpen, dus bespaar ik mij liever de moeite.

Quote:

Hier komt ie nogmaals zie
1 Kor 15,44
!

Ja, je moet de hele context lezen, niet alleen 1 Kor. 15:44b. Ook 1 Kor. 15:44a en de rest van het hoofdstuk (en de rest van de Bijbel). Je kan niet zomaar een zinnetje er tussenuit plukken. Ook moet je de andere vertalingen bekijken.

Quote:
1 Kor. 15

12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof. 15 Dan blijken wij ook valse getuigen van God te zijn, want dan hebben wij tegen God in getuigd, dat Hij de Christus opgewekt heeft, die Hij toch niet heeft opgewekt, indien er geen doden opgewekt worden. 16 Immers, indien er geen doden opgewekt worden, dan is Christus ook niet opgewekt; 17 en indien Christus niet is opgewekt, dan is uw geloof zonder vrucht, dan zijt gij nog in uw zonden. 18 Dan zijn ook zij, die in Christus ontslapen zijn, verloren. 19 Indien wij alleen voor dit leven onze hoop op Christus gebouwd hebben, zijn wij de beklagenswaardigste van alle mensen.

20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn. 21 Want, dewijl de dood er is door een mens, is ook de opstanding der doden door een mens. 22 Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar ieder in zijn eigen rangorde: Christus als eersteling, vervolgens die van Christus zijn bij zijn komst; 24 daarna het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader overdraagt, wanneer Hij alle heerschappij, alle macht en kracht onttroond zal hebben. 25 Want Hij moet als koning heersen, totdat Hij al zijn vijanden onder zijn voeten gelegd heeft. 26 De laatste vijand, die onttroond wordt, is de dood, 27 want alles heeft Hij aan zijn voeten onderworpen. Maar wanneer Hij zegt, dat alles onderworpen is, is blijkbaar Hij uitgezonderd, die Hem alles onderworpen heeft. 28 Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

29 Wat zullen anders zij doen, die zich voor de doden laten dopen? Indien er in het geheel geen doden opgewekt worden, waarom laten zij zich nog voor hen dopen? 30 Waarom zijn ook wijzelf van uur tot uur in gevaar? 31 Zowaar als ik, broeders, op u roem draag in Christus Jezus, onze Here, ik sterf elke dag. 32 Indien ik te Efeze, naar de mens, met wilde dieren gevochten heb, wat baat het mij? Indien er geen doden worden opgewekt, laten wij eten en drinken, want morgen sterven wij. 33 Misleidt uzelf niet; slechte omgang bederft goede zeden. 34 Komt tot de rechte nuchterheid en zondigt niet langer, want sommigen hebben geen besef van God. Tot uw beschaming moet ik dit zeggen.

1 Kor. 15:44a

Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.

Eerst is er een tijd van komen, daarna is er een tijd van gaan. Dit is niet gelijktijdig, maar na elkaar.

Quote:
Pred. 3

1 Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd;

2 er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te rukken,

3 een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen,

4 een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwklagen en een tijd om te dansen,

5 een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te zamelen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich van omhelzen te onthouden,

6 een tijd om te zoeken en een tijd om te laten verloren gaan, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen,

7 een tijd om te scheuren en een tijd om dicht te naaien, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken,

8 een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd van oorlog en een tijd van vrede.

Zijn al deze gebeurtenissen gelijktijdig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.

Eerst is er een tijd van komen, daarna is er een tijd van gaan. Dit is niet gelijktijdig, maar na elkaar.

[...]Zijn al deze gebeurtenissen gelijktijdig?

Tja leuk om teksten uit hun verband te rukken, maar Jezus preekte de wedergeboorte uit water en Geest (Joh 3,5) en hij zei:

Joh 5,24

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven.

Dus als het geestelijke lichaam er nog niet is tijdens het leven zoals jij beweert, dan maak je van Christus een leugenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh. 5:24 en Joh. 3:5 hebben hier niets mee te maken. De discussie ging over lichamen en niet over de wedergeboorte.

1 Kor. 15:44a

Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt.

Vóór de opwekking is er een natuurlijk lichaam. Na de opwekking is er een geestelijk lichaam. De opwekking heeft nu nog niet plaatsgevonden, dus is er alleen sprake van een natuurlijk lichaam. Wel heeft een wedergeboren christen een wedergeboren geest. Dat is wat anders dan een geestelijk lichaam.

Quote:
Mar. 16

6 Hij zeide tot haar: Weest niet ontsteld. Jezus zoekt gij, de Nazarener, de gekruisigde. Hij is opgewekt, Hij is hier niet; zie de plaats, waar zij Hem gelegd hadden.

7 Maar gaat heen, zegt zijn discipelen en Petrus, dat Hij u voorgaat naar Galilea; daar zult gij Hem zien, gelijk Hij u gezegd heeft.

8 En zij gingen naar buiten en vluchtten van het graf, want siddering en ontzetting hadden haar bevangen. En zij zeiden niemand iets, want zij waren bevreesd.

9 [Toen Hij des morgens vroeg op de eerste dag der week opgestaan was, verscheen Hij eerst aan Maria van Magdala, van wie Hij zeven boze geesten uitgedreven had.

10 Zij ging heen en berichtte het hun, welke bij Hem geweest waren, die treurden en weenden.

11 En toen zij hoorden, dat Hij leefde en door haar gezien was, geloofden zij het niet.

12 Daarna verscheen Hij in een andere gedaante aan twee van hen op de weg, terwijl zij zich naar het land begaven.

13 En ook die gingen heen om het aan de anderen te berichten. En ook die geloofden zij niet.

14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden, die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid