Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd of er hier mensen bekend zijn met deze opkomende stroming. Zelf luister ik het niet de hele dag, maar af en toe is het wel aardig en een feestje meepikken op z'n tijd is ook niet verkeerd. Maar goed, mensen bekend met dit? Zoals jullie misschien wel weten zijn er wel christelijke dj's, maar ben ze helaas nog niet in dit genre tegengekomen. Voor de mensen die nog niet bekend zijn heb ik hieronder een youtube gedropt. Spoel wel even door tot het midden anders hoor je nog maar weinig.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opkomend? Dubstep bestaat al een paar jaren hoor. smile.gif Dubstepartiesten (of artiesten die dubstepinvloeden gebruiken in hun muziek) die ik erg waardeer, zijn:

2562, AC Slater, Benga, Burial, The Bug, Digital Mystikz, Flying Lotus, Kode9, Paradox, Skream, et cetera. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, burial ken ik zeker zou hem nog live zien tijdje terug maar kwam wat anders tussen. Binnenkort staat Rusko op de planning die ken je vast en zeker? En 2562 ken ik niet, de enige nederlanders die ik ken en gezien heb zijn Osiris, Piro en Gomes. Die laatste haha, is altijd het mannentje wat het publiek bij de wat grote artiesten als die skream en rusko e.d moet warm draaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Burial doet geen livesets knipoog_dicht.gif Hij is 'enkel' een producer en wát voor heen. Ik ben er helemaal weg van zijn dubstep is tijdloos. Skream (vooral Watch the Ride) is heerlijk. Daarnaast uiteraard de eerder genoemden Kode9 (& The Spaceape), Rusko en Benga.

Luister eens naar de recente uitgave van de Wu-Tang Clan (Wu-Tang Meets The Indie Culture Vol. 2: Enter The Dubstep) en South Rakkas Crew meets Tricky (http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/42805707)

Voor Nederlandse dubstep: Martyn knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rusko ja, die was ik nog vergeten. smile.gif Ook te gek. Osiris ken ik nog niet heel goed, maar is hij niet de moderator van Dubstep.nl? Hij moest laatst ook het publiek van Skream e.d. warmdraaien op een feestje in Engeland geloof ik. Ook kwam ik een Nederlandse dubstepproducer uit Utrecht tegen, hij heet TMSV volgens de link: link Ik vond het wel vet. smile.gif

Martyn? Is dat wat ja?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, vetjes ben benieuwd.

@Kurt, ja klopt Osiris draait wel vaker publiek warm. Maar met name die Gomes, hij is wel aardig goed hoor, maar is nooit headliner maar altijd de baas wanneer iedereen zijn jas ophangt.. haha!

@Raido, dat is niet helemala correct wat je zegt, Burial staat wel degelijk live op het podium hij staat namelijk te touren, komt ook regelmatig hier langs hoor..

Ja, ken ik inderadad Rinse fm, over piratenzenders gesproken het is groots daar hoor. Organiseren veel dingen in UK met mannen als Skream, Benga en Caspa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Je moet echt Watch the Ride van 'Skream' eens luisteren, dat is echt een gewelidge mix van een van de Godfathers van de dubstep. Vooral de overgang van track 1 naar 2 is zo heerlijk...

En het laatste track is geweldig (Late - Saw, Sine, Square) ook te vinden op Joepstroep is zo heerlijk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Quote:

Jah met dat probleem zit ik dus ook, ik denk dat je het van mixtapes moet hebben. En derest via internet moet bestellen? Maar waar haal je die mixtapes dan? Haha.. Het moet nog opkomen in de nederlandse markt denk ik.

Wat dacht je van de Rinse.FM en Low End Theory Podcasts?

RinseFM

LET

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat ik die eventjes ga checken! Zijn beide radiozenders?

Rinse.FM was tot voor kort een Londense piratenzender. Het zo'n beetje waar de dubstep is ontstaan. Sinds kort hebben ze nu een frequentie toegewezen gekregen. Daarvoor dus illegaal en online.

Low End Theory is een club in ik dacht San Francisco waar o.a. The Gaslamp Killer draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

The Low End Theory
worshippy.gif

(Het
hip-hop
album dan, de dubsteppodcast die deze naam ijdel durft te gebruiken ken ik niet)

Van A Tribe Called Quest ja. Mja, sommige dubstep is best wel door hiphop beïnvloed (voornamelijk de grime variant dan). Hoe dan ook, Low End Theory Club is niet dubstep-pur-sang. The Gaslamp Killer is ook niet direct een dubstep-DJ, maar een feestbeest die hiphop, electro, jazz en dub vermengt tot een eclectisch experimentele shizzle-de-wizzle die je van je psychedelische schoenen blaast. Moeilijk, maar zo nu en dan heerlijk smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Zou wel vet zijn als ik die rinse.fm werkend krijg dan. Wat doe ik verkeerd?

Gebruik je Firefox? De link in mijn posting is namelijk een RSS-feed. In Firefox zie je ook gewoon de mp3-bestanden staan die je kunt downloaden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid