Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo leden van Credible,

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het programma Homo Zoekt Kerk te ontwikkelen/maken. En zie hier het resultaat; link

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en hoop jullie mening te horen! Dus ik kom af en toe even op credible kijken om te reageren.

Veel kijk plezier!

Groet,

Robert

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens filternet gaat het hier om aanstootgevend materiaal ofzo. puh2.gif Ik kan het iig niet bekijken.

Eerste opmerking iig alvast na aanleiding van de titel van het programma: Met een titel 'Homo zoekt kerk' ga je volgens mij best wel uit van de mens en wat zijn wensen zijn. Maar is het juist in de kerk niet zo dat mensen zich zouden moeten conformeren naar wat God wil?

Het zou niet zo moeten zijn dat er voor ieder groepje een eigen kerkje is. De kerk is voor iedereen, maar dan wel op Gods voorwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerste opmerking iig alvast na aanleiding van de titel van het programma: Met een titel 'Homo zoekt kerk' ga je volgens mij best wel uit van de mens en wat zijn wensen zijn. Maar is het juist in de kerk niet zo dat mensen zich zouden moeten conformeren naar wat God wil?

Het zou niet zo moeten zijn dat er voor ieder groepje een eigen kerkje is. De kerk is voor iedereen, maar dan wel op Gods voorwaarden.

Je hebt zeker een goed punt. Ik heb voor deze titel en insteek gekozen omdat de IKON veel traditionele kerken in de achterban heeft. Om hun een erkenings punt te geven. Het zou inderdaad kunnen om een vervolg te maken; Homo Zoekt God

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens filternet gaat het hier om aanstootgevend materiaal ofzo.
puh2.gif
Ik kan het iig niet bekijken.

Eerste opmerking iig alvast na aanleiding van de titel van het programma: Met een titel 'Homo zoekt kerk' ga je volgens mij best wel uit van de mens en wat zijn wensen zijn. Maar is het juist in de kerk niet zo dat mensen zich zouden moeten conformeren naar wat God wil?

Het zou niet zo moeten zijn dat er voor ieder groepje een eigen kerkje is. De kerk is voor iedereen, maar dan wel op Gods voorwaarden.

ik heb ook nog niet gekeken maar idd krijg ik ook t gevoel dat er een kerk bij de mens gezocht wordt, ipv dat de mens zich aanpast aan Gods woord..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen zoekt toch een kerk die bij 'm past? Dat heeft niks te maken met niet naar God willen luisteren ofzo.

Ik heb zojuist een collega getipt die ook homo is. Hij was wel geinteresseerd. Wie weet werkt het nog evangeliserend ook. puh2.gif ('k Heb het programma nog niet gezien trouwens.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt zeker een goed punt. Ik heb voor deze titel en insteek gekozen omdat de IKON veel traditionele kerken in de achterban heeft. Om hun een erkenings punt te geven. Het zou inderdaad kunnen om een vervolg te maken; Homo Zoekt God

Wat dan te denken van homo met Joodse moeder zoekt synagoge?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iedereen zoekt toch een kerk die bij 'm past? Dat heeft niks te maken met niet naar God willen luisteren ofzo.

Tot op zekere hoogte is dat niet erg inderdaad. De één heeft het gewoon niet zo op orgel en de ander weer wel. Het wordt alleen lastig als zoeken naar de kerk die bij je past, gaat lijken op 'zoeken naar de God die bij je past'. Want dat kan dan nu net weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik heb ook nog niet gekeken maar idd krijg ik ook t gevoel dat er een kerk bij de mens gezocht wordt, ipv dat de mens zich aanpast aan Gods woord..

Jij doet waarschijnlijk precies hetzelfde, want jij (en ik ook) zoekt waarschijnlijk de kerk die het beste bij je past.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tot op zekere hoogte is dat niet erg inderdaad. De één heeft het gewoon niet zo op orgel en de ander weer wel. Het wordt alleen lastig als zoeken naar de kerk die bij je past, gaat lijken op 'zoeken naar de God die bij je past'. Want dat kan dan nu net weer niet.

Beetje een onderwerp als hier:

link

Valt me op dat God het zo vaak met christenen eens is. Ik hoor weinig pas van evangelisch overgelopen gereformeerden die opwekking een stuk mooier vinden, een hekel aan een kerkorgel hebben en liever een wat informelere kerkdienst zouden willen. Maar ja, helaas, God wilt hun nu eenmaal op die plaats hebben en de waarheid sucks nu eenmaal...

En andersom natuurlijk idem. Evangelischen die hun dienst helemaal geweldig vinden of uiteindelijk wéér een andere kerk zoeken.

En bij mezelf zal het ongetwijfeld ook allemaal van toepassing zijn, iig herken ik dat gevoel weel een beetje bij mezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij doet waarschijnlijk precies hetzelfde, want jij (en ik ook) zoekt waarschijnlijk de kerk die het beste bij je past.

dat ligt eraan wat je verstaat onder 'bij je past'.. Ik zoek iig geen kerk die dingen accepteert die de Bijbel niet accepteert.. Dus geen kerk die me alleen maar blij maakt en me alleen mr ertoe aanzet zoveel mogelijk te genieten op de manier waarop ik dat fijn zou vinden. Ik wil aangesproken worden op dingen die ik verkeerd doe.. Ik probeer dus een kerk te vinden die voor Bijbel kiest, niet een kerk die alles accepteert wat ik fijn zou vinden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik probeer dus een kerk te vinden die voor Bijbel kiest, niet een kerk die alles accepteert wat ik fijn zou vinden..

Ik snap dit punt en vind je hier goed en duidelijk in. Maar toch ligt het aan ieders interpretatie van de Bijbel. En die verschilt vaak tussen kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik snap dit punt en vind je hier goed en duidelijk in. Maar toch ligt het aan ieders interpretatie van de Bijbel. En die verschilt vaak tussen kerken.

das waar.. smile.gif Dus eigelijk gaat het erom dat je een kerk vindt waar gepreekt wordt volgens een interpretatie vd bijbel die jij denkt dat de juiste is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

das waar..
smile.gif
Dus eigelijk gaat het erom dat je een kerk vindt waar gepreekt wordt volgens een interpretatie vd bijbel die jij denkt dat de juiste is..

Maar hoe bepaal jij dan (waarbij jij in de meeste gevallen zonder heel veel theologische kennis is) dan wat welke interpretatie juist is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo leden van Credible,

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het programma Homo Zoekt Kerk te ontwikkelen/maken. En zie hier het resultaat;

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en hoop jullie mening te horen! Dus ik kom af en toe even op credible kijken om te reageren.

Veel kijk plezier!

Groet,

Robert

Waarom specifiek een programma over homo's die een kerk zoeken? Ik snap het doel van het programma echt niet. Zal wel weer iets met homo-emancipatie binnen de kerk te maken hebben?

Waar ik een beetje bang voor ben is dat er al gauw van die stereotypische beelden van homo-christenen ontstaan. Alsof iedere Gay-Christian zou lijken op Jos Brink, (En dat is dan de enige die ik ken (buiten iemand in mijn eigen gemeente.)

het lijkt me heel erg lastig om hier een integer programma van te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar hoe bepaal jij dan (waarbij jij in de meeste gevallen zonder heel veel theologische kennis is) dan wat welke interpretatie juist is?

tsja uiteindelijk blijft gewoon van belang dat je je zoveel mogelijk erin verdiept he.. het komt uiteindelijk toch op kennis neer.. dus onderzoek en beproef alles wat je hoort, neem niks zomaar aan maar kijk of er andere meningen over zijn.. zo zul je uiteindelijk afwegingen moeten maken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

tsja uiteindelijk blijft gewoon van belang dat je je zoveel mogelijk erin verdiept he.. het komt uiteindelijk toch op kennis neer.. dus onderzoek en beproef alles wat je hoort, neem niks zomaar aan maar kijk of er andere meningen over zijn.. zo zul je uiteindelijk afwegingen moeten maken..

Dan wordt de vraag, waar haal je die kennis dan vandaan puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kennis van de bijbel, kennis van de natuur en natuurlijk wat gezond verstand.
knipoog_dicht.gif

Maar de bijbel is interpretatiegevoelig, kennis van de natuur hebben maar heel weinig mensen en het gezonde verstand kan je ook bedriegen.

Maar misschien is dit voer voor een nieuw topic

Edit, nieuw topic gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar de bijbel is interpretatiegevoelig,

Kennis: weet hebben van wat er staat. Daarop volgt pas de interpretatie.

Quote:
kennis van de natuur hebben maar heel weinig mensen

Valt wel mee, toch? er zijn een hoop biologen/natuurkundigen en dat zijn vakken die je kunt leren.

Quote:
en het gezonde verstand kan je ook bedriegen.

Dat is zo. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Valt wel mee, toch? er zijn een hoop biologen/natuurkundigen en dat zijn vakken die je kunt leren.

Maar bijna niemand doet dat....... Ik schat minder dan 5% van de bevolking en wereldwijd minder dan 1%

Vraag maar eens aan 100 HBO-ers om de gravitatiewet van Newton in eenvoudige woorden uit te leggen of op te schrijven. Als je 5 goede antwoorden krijgt is het veel.

Je kan ook 100 tweedekamerleden nemen of 100 journalisten en de score zal niet beter worden. En dan hebben we het over mensen aan de bovenkant van de smaenleving! Wetenschap is vreselijk uncool en dat is al tientallen jaren zo. De laatste keer dat het een beetje hip was, was in de jaren 60, begin jaren 70 gedurende de ruimtevaartpionierstijd met de maanmissies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid