Spring naar bijdragen

Johnny Cash


Aanbevolen berichten

Second that. Oh nee, het moet in het Nederlands hier: +1. Inderdaad een mooie scene. Vraag me af of het echt zo gebeurt is, dat dáár ineens het kwartje viel, het gaat zo plotseling? In een film comprimeren ze vaak de tijdspanne waarin iets in het echt gebeurd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb de film WALK THE LINE thuis... Een van mn favorieten
yes.gif

Een film over zijn leven...

Briljant geacteerd door Joaquin Phoenix (Johnny Cash) en Reese Witherspoon (June Carter)

Een absolute aanrader als je van zijn muziek houdt...

En al doe je dat niet, dan nog is het een aanrader
knipoog_dicht.gif

Ik heb hem niet, maar al wel een stuk of 4 keer gezien. Ik vond het ook een erg goede film. Alleen ben ik blij dat ik van te voren al bekend was met de beste man. knipoog_dicht.gif

Ook leuk dat je Elvis, Jerry Lee Lewis en Roy Orbison ook voor bij ziet komen. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best een alleraardigste film ja, met name het acteerwerk. Maar het is wel verdraaid jammer dat slechts een beperkte fase uit zijn leven behandeld wordt en andere interessante zaken dus niet behandeld worden.

Gelukkig kende ik Cash al goed voor die film - dat verdiende hij wel namelijk, die bekendheid: ook zonder film.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

J. Cash was christen toch? Wat ik wel apart vond is dat zijn muziek niet kon krijgen in de Evangelische Boekwinkel!

Daar moet je sowieso je muziek niet kopen. Afzetters en mensen zonder smaak en kennis. Cash was weliswaar christen, maar opereerde voornamelijk seculier. In een gewone cd-zaak vind je zijn werk echt wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eén van mijn favoriete Cash-nummers:

Als we het over de oude (in de zin van lang geleden, dus de jonge...) Cash hebben, dan raakt dit me toch meer, m'n hart wordt helemaal meegesleept door die muziek.


Samengevoegd:

Ook

- sorry, kippenvel -

"Can I have a glass of water?"

opvallend dat in die tijd de gevangenispopulatie in Amerika nog overwegend blank was kennelijk, of kenden ze aparte gevangenissen voor zwarten in die tijd?

-P.S.: Ik bedoel natuurlijk niet dat zwarten nu crimineler zijn, maar dat American Justice fucked up en klassenjustitie is -

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

De 'American Recordings' van Johnny Cash bevat zijn cover van een nummer van Depeche Mode dat mijns inziens het orgineel overtreft: Personal Jesus.

De songtekst luidt:

Your own, personal, Jesus

someone to hear your prayers,

someone who cares

Your own, personal, Jesus

someone to hear your prayers,

someone who's there

Feeling unknown

and you're all alone,

flesh and bone,

by the telephone,

lift up the receiver,

i'll make you a believer

Take second best,

put me to the test,

things on your chest,

you need to confess,

i will deliver,

you know i'm a forgiver

Reach out and touch faith

Reach out and touch faith

Your own, personal, Jesus

someone to hear your prayers,

someone who cares

Your own, personal, Jesus

someone to hear your prayers,

someone to care

Feeling unknown

and you're all alone,

flesh and bone,

by the telephone,

lift up the receiver,

i'll make you a believer

i will deliver,

you know i'm a forgiver

Reach out and touch faith

Reach out and touch faith

Reach out and touch faith

Reach out and touch faith

Muzische groeten

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid