Spring naar bijdragen

bilderberg groep (vrijmetselaars)


Aanbevolen berichten

Quote:
Daar zit het probleem ook juist maar je zegt het zelf al. Het hangt helemaal vanaf hoe je het toepast.

Vroeger, voor de 4e eeuw stond het pentagram zelfs voor de vijf wonden van Christus aan het kruis. Tegenwoordig staat dit 'inverted pentagram' symbool voor het kwade of anti-Christus.

Dus je wilt zeggen dat er meerdere betekenissen achter het pentagram zitten, maar jij enkel een wilt zien? Dus dat je eigenlijk oogkleppen op doet om het makkelijk te houden?

Quote:
Het wapen van de FreeMason “United Grand Lodge of England†met gehoefde engelen? Dan is dat plaatje ernaast natuurlijk van het 'engeltje' der tempeliers (Baphomet) want het naar boven wijzende pentagram duidt op pure goedheid.

Ow nee! Hoeven!! Laten we even eerlijk zijn. De duivel (en al het kwaad) word afgebeeld met hoeven omdat bijna elke natuurgodsdienst een god heeft met hoeven. Je haald dan dus meteen bijna alle concurenten onderuit.

Quote:

New-Agers & Schuller('s volgelingen)

• Nemen zichzelf en de eigen situatie als uitgangspunt

• Zijn mensen die door eigen gedrag hun doel menen te kunnen bereiken

• Nemen succes, positief gedrag en handelen als doel

• Veranderen daarmee in gedrag en handelen ('succesformule')

• Sporen anderen aan hetzelfde te doen (ieder voor zichzelf)

• Menen, dat 'de vrucht van positief gedrag' succes, vrede en liefde is (voor elkaar).

Dit is de grootste generalisering ooit en laat zien dat je stiekem niet veel (van new-age) af weet. Bestudeer het eerst voor je je oordelen velgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ow nee! Hoeven!! Laten we even eerlijk zijn. De duivel (en al het kwaad) word afgebeeld met hoeven omdat bijna elke natuurgodsdienst een god heeft met hoeven. Je haald dan dus meteen bijna alle concurenten onderuit.

Elke 'natuurgodsdienst' dus ook NewAge is door mensen of de duivel gemaakt en komt niet van de levende God.

Quote:
Je haald dan dus meteen bijna alle concurenten onderuit

De levende God heeft geen concurrentie, hij geeft mensen allen maar de vrije keuze om te kiezen voor goed of slecht. Als je niet exact weet wat slecht is raad ik je aan om toch maar eens de bijbel te pakken.

Het is maar net waar je voor kiest. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je jezelf op glad ijs begeeft en wat de herkenningspunten van Christenen vs Occulte godsdiensten zijn. Er zijn natuurlijk veel meer occulte stromingen. Ik haalde hier alleen maar de meest populaire punten aan. Daarom zijn films als Harry Potter ook erg verwarrend voor kinderen. Het lijkt alsof het occulte goed is en van de levende God komt, het laat ze alvast wennen aan de New Age. Ook veroordeel ik niemand dat is een taak van God. Het verder bestuderen van NewAge is onnodig omdat de signalen duidelijk genoeg zijn om te begrijpen dat het om een occulte/natuurgodsdienst gaat en niet afkomstig is van de levende God.

Ik weet ook wel dat de NewAge stromingen (incl Freemasons) samensmelten tot de nieuwe wereldorde. Dit staat zwart/wit in Openbaringen. Aan het hoofd van de wereldstaat(het 4e rijk) komt een nagenoeg perfecte mens te staan die niet wordt geleidt door de Christus.

Grijp je kans en lees het nieuwe testament eens en vraag aan God of Hij je uitleg geeft. Wapen jezelf tegen de valse profeten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Occult lijkt helemaal niet of het van 'de levende God' afkomt. Het lijkt of het van andere dingen af komt, je weet er duidelijk niets van dus probeer met lange replies niet mij en andere voor de gek te houden... En de quote was nergens voor nodig omdat je het over iets totaal anders hebt.

En even voor de duidelijkheid, de nieuwe wereld-orde is er al een tijdje. Kijk maar, zoek daar maar wat over op (dit is de harde realiteit)... Zoek ook maar meteen over de G.A.T.T verdragen en andere 'goede' zaken waar deze organisatie voor staat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wereldorde is er nog niet. De WTO/EU/G8/VN zijn instrumenten om deze te stichten. Er zal ook 1 taal gesproken worden en de meerderheid van de wereld zal 1 occult (NewAge) geloof aanhangen. Zonder het nummer van het beest (identificatie chip) wordt leven nagenoeg onmogelijk.

We zijn wel aardig op weg EU/WTO/Bilderberg/G8/VN/GATT. Wie staan aan deze organisaties aan de top? Juist Freemasons, wat hangen Freemasons aan? Juist Occult geloof. Er zal eerst er nog een laatste wereldoorlog uitbreken, daarna wordt de leider van de nieuwe wereldorde naar voor geschoven. De anti-Christ. Lees als reverentie Openbaringen en de planning van Albert Pike. Als jij van mening bent dat je door het occulte (=anti-Christ) het 'goede' aanhangt dan moet je dit vooral doen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

De goede zaken van het occulte is maskering om de duisternis te verbergen.

Quote:
probeer met lange replies niet mij en andere voor de gek te houden...

Mijn 'lange' replies zijn om wat meer duidelijkheid te scheppen. De enige die ik hier kan betrappen op 'anderen voor de gek houden' zijn juist de mensen die op een CHRISTENLIJK forum jonge mensen voor de duivel willen winnen. Mijn motieven zijn VOOR Christus, jouw motieven zijn TEGEN. Tegen Christus is Anti-Christ, als je nu al moeite hebt met onze denkbeelden hoe denk je het dan in de hemel uit te houden? Daar zit het vol met Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbare lezing in Den Haag op 8 mei 1999 door Mat Herben.

- In 1666 woedde in het grotendeels houten Londen een enorme brand, die tachtig procent van de stad in as legde.

toevalig (1)666, Freemasons zijn verzot op nummersvooral 666

- Een unie van dertien staten die onder een gekozen president samenwerken weer die 13

-De vrijmetselarij is een levenshouding voor deze tijd. Weliswaar is er niet langer sprake van kerkelijke dwingelandij.

Geen kerk, geen Christus = anti-Christ

-De vrijmetselarij laat zien dat het mogelijk is de individuele mens centraal te stellen

de mens, het aardse voor God

-De vrijmetselarij biedt op de drempel naar de 21ste eeuw een beproefde eeuwenoude methode die nog niets aan waarde heeft ingeboet.

Juist bepoefde eeuwenoude occulte godsdiensten

-Wie nu eenmaal meedeint op "Frühlingsstimmen" en inslaapt bij een orgelconcert en er anderzijds van doordrongen is, dat iedere vrijmetselaar op zijn eigen wijze de werktuigen moet hanteren bij de bouw van de tempel, wie zich betrokken voelt bij het grootse maar nooit groteske spel van de vrijmetselarij, die mag ook op de hem eigen wijze uiteenzetten, wat hém in de vrijmetselarij boeit, wat de vrijmetselarij hém heeft geschonken en schenkt, waartoe de vrijmetselarij hém inspireert, zo lang iedere broeder - vrijmetselaar hem een volkomen gelijkwaardige medereiziger op de weg naar het Licht is.

lights out!!!!

bron: http://www.vialucis.nl/bouwstenen.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees gerust u vals profeten, dit onderwerp is veel te moeilijk, veel mensen zullen er er dus gewoon overheen 'klikken' zonder het te begrijpen.

Christenen zijn aan God verplicht een liefdevolle vuist te maken tegen de invloed van het occulte, de NewAge-anti-christ. Zij slepen onze vaders, moeders, broers, zussen, kinderen, vrienden en vriendinnen weg van Christus met de vals boodschap. Het zijn wolven in schaapskleren die de taal van de wereld spreken.

Ik heb de mensheid en Gods creatie lief en wil ze informeren opdat zij de juiste keus kunnen maken! Je hebt geen 2e, 3e of 4e (reincarnatie) kans!

Ezechiël 33

5)Hij hoorde het geluid der bazuin, maar liet zich niet waarschuwen, zijn bloed is op hem; maar hij, die zich laat waarschuwen, behoudt zijn ziel.

6)Wanneer daarentegen de wachter het zwaard ziet komen, en blaast niet met de bazuin, zodat het volk niet is gewaarschuwd; en het zwaard komt, en neemt een ziel uit hen weg; die is wel in zijn ongerechtigheid weggenomen, maar zijn bloed zal Ik van des hand des wachters eisen.

Ik ben een wachter in de naam van de heilige geest, Jezus Christus, de zoon van God.

De keus is aan jezelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Voorwaarts.

Ik ga niets quoten, omdat ik niet wil dat jouw beschuldigingen en aantijgingen nog vaker op dit forum terrecht komen.

Iemand die zoveel onderzoek doet om het slechte in iets anders te vinden, kijkt over het goede heen.

Vechten voor idealen is makkelijker dan ernaar leven is bij jou van toepassing.

Wijzen met een vinger naar vrijmetselaars, om de mogelijke zwakke plekken in het eigen geloof te verhullen.

En wat betreft de plaatjes en foto's die je post.

Dat frustreert mij ten top, je begrijpt niet waar ze voor staan; Russische Iconen, schilderijen geïnspireerd op de bijbel, of een dode man hangend aan een kruis, spijkers die zijn handen doorboren en een doornenkroon op, dat ziet er zeg maar ook niet gezellig uit, maar de betekenis is heel anders!

Als ik zo'n kruis aan me muur hang, betekend het dan dat ik een ieder die mijn huis betreedt zal kruizigen?

Natuurlijk niet! Je kijkt naar de diepere betekenis achter het icoon, en dan zul je de gruwel niet meer zien. Ik ben geen Christen, maar ga vaker naar de kerk dan veel Christenen die ik ken, waarom? Omdat ik graag leer kennen wat ik nog niet goed genoeg ken, zodat ik daardoor misschien meer inzichten in mezelf kan verwerven.

Daarintegen zijn er ook mensen die wijzen naar het Christendom en zeggen dat het slecht is, omdat ze het niet kennen.

Zo zijn er ook mensen die wijzen naar vrijmetselarij en zeggen dat het slecht is, omdat ze het niet kennen.

Als ik een kind wat nog nooit iets van het Christendom gehoord heeft een icoon van Jezus aan het kruis laat zien, zal hij verschrikt zijn, en het voor slecht en eng uitmaken.

Deze reactie probeer jij uit te lokken door je posts over vrijmetselarij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik ga niets quoten, omdat ik niet wil dat jouw beschuldigingen en aantijgingen nog vaker op dit forum terrecht komen.

Dankzij verdraaiingen van Bijbelse feiten en verdedigen door (wannabe) Freemasons op dit forum komen er juist meer 'beschuldigingen en aantijgingen' richting deze 'anti-Christenen'. Het proberen om anti-Christelijke organisaties als de Illuministen, Skull and Bones of Freemasons te verdedigen is alleen maar olie gooien op het vuur van de heilige geest, of in geval van 'Prins der zwaarden' blaast hij het alleen maar aan. Dankzij deze kritiek komt alleen maar meer in het openbaar dat de vrijmetselaars willen verbergen. Daar waar de vrijmetselaars en andere occulte klonen baadt hebben bij geheimzinnigheid en duisternis treedt de levende God juist in het licht met openheid en eerlijkheid. In het nieuwe testament staat exact hoe met vals profeten om te gaan en hoe deze te herkennen zijn.

Erg moeilijk om een Christelijk weerwoord te geven op (jouw) occulte verdediging is er dus niet. Daar waar je de jeugd nog enigszins kan beïnvloeden met aardse en occulte geloven zal mijn weerstand alleen maar groter worden. Misschien dat het NIET MEER reageren -door de vijanden van de levende God, Christus en de heilige geest- op dit topic wel het gewenste effect heeft. Het topic is dan vanzelf na een paar maanden van de lijst omdat er niet meer gepost wordt of je kunt er ook een kinderachtige 'flame' van maken en zoveel op dit topic gaan schelden dat een moderator er een slotje op plaatst.

@Prins der Zwaarden

De boodschap van de 21e graad van Capricornus tot 20e Aquarius wordt hierdoor 'dubbel lucht'smile.gif

Het is echt niet dat ik bang of geshockeerd ben door vrijmetselaars of occulte tradities, ik heb niet in een klooster geleefd. Bijna 1 1/2 decennia bij het Korps Mariniers en uitzendingen naar Irak, Bosnië, Cambodja en Kosovo heeft me wel laten zie waar mensen toe in staat zijn als ze de wetten van God aan hun laars lappen.

Het is wel zo dat, hoe meer ik over de vrijmetselaars te weten kom en inzie hoe gevaarlijk deze enorme organisatie bezig is, hoe sterker mijn geloof in de levende God wordt. Het draagt dus zeker bij in het verbeteren van mijn zwakke'geloofs'punten. Ook ik zit vol met zwakke plekken maar vecht ervoor om mezelf hiertegen te wapenen....en dat lukt soms maar vaak ook niet. Verhullen heeft weinig zin. Erkenning van deze punten is een eerste stap.

Van vrijmetselaars krijg ik sterk de indruk dat zij wel veel verdraaien en vanuit de top zelfs proberen de komst van Jezus te versnellen door bewust een 'NewAge' wereldorde van de anti-Christ op te zetten. Ze volgen exact de voorspelling van Johannes in de Bijbel m.b.t. de eindtijd. Je kunt verdraaien wat je wilt maar de overeenkomsten met 2000 jaar oude openbaringen uit het nieuwe testament en het programma van de Freemasons zijn schokkend.

Alleen de planning van Albert Pike al. Dit is regelrecht een werkbare detailleren van de opkomst van de anti-Christ hoe dit in openbaringen staat beschreven.

Veel Christenen denken 'het zal mijn tijd wel duren', ik probeer ze alleen maar met hun neus op de feiten te drukken door ze voor te houden dat we nog wel eens dichter tegen de eindtijd aan kunnen leunen als iedereen wil geloven.

vwb de kruisbeelden, Mariaverering en iconen, dit zijn door en voor mensen gemaakt dit wordt ook door de Bijbel verboden. Een Christen mag, net als Joden en Moslims geen afbeeldingen/beelden aanbidden van iets in de hemel, op aarde of onder de aarde. Mensen hebben echter vaak een hulpmiddeltje nodig om God te aanbidden en slaan hier dan weer volledig in door. Dit is menseigen. Jezus zou de enorme kathedralen en symbolieke rituelen van b.v. de Roomse kerk onwijs op prijs stellen....maar dat is een ander verhaal. Ik blijf op het topic.

Waarom doe je niet hetzelfde als Mat Herben, die haalde in een vrijmetselaarspeech aan dat vrijmetselaars mensen zijn die van symbolen en gebaren houden. Een bloemetje geven bijvoorbeeld, de meeste mensen zijn hier gevoelig voor, andere vinden dat bloemen te snel verwelken en geven dit dan maar niet. De mensen in de laatste categorie passen, volgens Herben, dus niet thuis in de orde van vrijmetselaars. Mat vermeld er echter niet bij dat de installatie in de vrijmetselaars het lopen over een pentagram en eed met galgstrop om je nek inhoudt, een eed met dolk in de vorm van een omgekeerd kruis op je -ontblote- linker borst. Lekkere vergelijking met het symbool "een bloemetje geven", over verdraaien gesproken. (Maar we zijn ondertussen wel aan de 'wijze' en lichtende uitspraken van Mat LPF Herben gewend). Ook de gezellige gewoontes als het 'duistere' avondmaal met wijnazijn, waterloze doop en aanbidden van Lucifer als drager van het licht, Aquarius, Pan en de zonnegod Ra (in de bijbel ook wel Satan genoemd) laten weinig te raden over de ware levensovertuiging van een vrijmetselaar. Je kunt het heel leuk verpakken onder de noemer verdraagzaamheid, internationale vrede, eeuwen oude wijsheden, studie, broederschap en zelfontplooiing. Vanuit de Bijbel (zowel OT als NT) gezien is vrijmetselarij gewoon een antichristelijke, occulte en ketterse levenswijze.

De Bijbel erkent wel degelijk de aanwezigheid van de onderwereld en occulte krachten. Het advies uit de bijbel(OT/NT) is hier ver vandaan te blijven omdat je jezelf of anderen zal beschadigen. Wat je met deze waarschuwingen doet moet je natuurlijk zelf weten, ieder mens heeft een vrije keus van God gekregen.

Door de opzet van de vrijmetselaarorganisatie en de geheimhoudingsplicht kan het ook erg gevaarlijk zijn. Je kunt op deze manier hele volkeren tegen elkaar opzetten. Het is namelijk wel erg toevallig dat veel regeringsleiders uit heden en verleden zoals Hilter, Bush, Roosenveld, Saddam Hussein en Bin Laden allen lid waren van een één of andere vrijmetselaars gerelateerde stroming. (Illuminatie, Skull & Bones, FreeMasons of Brotherhood of Muslims) Dan heb ik het nog niet eens over de WTO, Bilderberg, EU en andere globalisatie. Met de Planning van Albert Pike ernaast wordt het je misschien een stuk duidelijker. Ik had dit al een keer eerder neergezet maar waarschijnlijk was deze boodschap niet goed begrepen, ik zal het dus uitkauwen.

three future world wars would prepare the world for the New World Order. In the third world war "we shall unleash the Nihilists and atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirit will from that moment be without a compass (direction), anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the pure light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view, a manifestation which will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."

Albert Pike, Des Griffin, Fourth Reich of the Rich

Werkelijk schattig die oude beproefde wijsheden van verdraagzaamheid en zelfontplooiing. Laat me raden Albert Pike "Sovereign Grand Commander of the Scottish Rite - Southern Jurisdiction" staat niet voor de Freemasons, net zo'n leugen als dat Pike binnen de KKK bekend staat als medeoprichter. In de Supreme Council 33e graad, Washington is wel een koperen plaquette opgenomen met de woorden: "He has lived. The fruits of his labors live after him. - Albert Pike, 33°"

Maar het gaat over bloemetjes geven, iemand die rationeel is niets om symbolieken geeft is ongeschikt als Freemason.

Mat Herben bron: http://www.vialucis.nl/watisvrijmetselarij.htm

Welterusten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:51:39 schreef Yogacara het volgende:

Petra, als je dol bent op samenzweringen, lees de Slinger van Foucault, voer voor Conspiracy Addicts... Daar heeft Umbertho Eco, zo'n beetje alles wat los en vast zit mbt de vrijmetselarij verklaard. Echt smullen en goed voor de hersenen.

Dat boek staat al heel lang op mijn lijstje van te-lezen-boeken

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Het is inderdaad een vaag gezelschap. Duidelijk is wel waar hun "roots" liggen en dat is Egyptische mythologie. Ook het feit dat ze het oog van Horus gebruiken. Horus wiens verhaal mythologisch hetzelfde is als van Mozes. Wellicht weet dit groepje de waarheid over de "goddelijke" oorsprong en werkt een scenario uit dat vele eeuwen al geschreven is........

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Rowan Williams: geen plaats voor vrijmetselaars in Kerk

London – Voor vrijmetselaars is er geen plaats in de Kerk. Dat zegt de anglicaanse aartsbisschop Rowan Williams op 15 november in de Britse krant The Independent. Williams zal begin volgend jaar worden geïnstalleerd als aartsbisschop van Canterbury en daarmee ook als primaat van de anglicaanse wereldkerk.

Volgens Williams zijn christendom en vrijmetselarij ‘incompatible’. De aartsbisschop noemt de vrijmetselarij een ‘geheime organisatie’, met ‘dubieuze opvattingen’. Daarom weigert hij geestelijken die lid zijn van een vrijmetselaarsloge te bevorderen. In de afgelopen vijftig jaar zijn Britse vrijmetselaars die tot de hoogste echelons behoren, doorgedrongen tot belangrijke posities in de Kerk van Engeland. Al eeuwenlang bestaan er connecties tussen vrijmetselaars en anglicanen. Groot-Brittannië telt ongeveer 350.000 vrijmetselaars, waaronder duizenden anglicanen.

Priester G. Cameron, een medewerker van Williams, zei tegenover The Independent dat de aartsbisschop zich zorgen maakt over het feit dat sommige Britse christenen lid zijn van geheime genootschappen. Een zegsman van de nieuwe primaat voegde daaraan toe dat Williams verontrust is over bepaalde vrijmetselaarsrituelen, die mogelijk ‘satanische geïnspireerd’ zijn.

Een woordvoerder van de vrijmetselarij in Engeland reageerde als volgt op Williams’ uitspraken: “Wat ons betreft is er helemaal geen sprake van onverenigbaarheid tussen het christendom en onze organisatie.â€

De vrijmetselarij is een internationale geestesrichting van humanistische aard, bestaande uit rituele broederschappen, loges genaamd. In haar huidige vorm is zij in 1717 in Engeland ontstaan. Vrijmetselaars zetten zich af tegen iedere vorm van dogmatisme en zijn voorstander van menselijke vrijheid. Er bestaan verschillende stromingen binnen de vrijmetselarij. Sommige loges zijn atheïstisch en andere erkennen het bestaan van een godheid, die zij ‘Opperbouwmeester van het Heelal’ plegen te noemen.

In de Rooms-Katholieke Kerk mogen katholieken die lid zijn van de vrijmetselarij niet de Heilige Communie ontvangen, omdat ze in een staat van zware zonde verkeren. Deze bepaling werd op 26 november 1983 uitgevaardigd door kardinaal Ratzinger, prefect van de Congregatie van de Geloofsleer.

Bron: Katholiek Nederland

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet. ik heb me er nooit in verdiept. Ik weet dat er enkele echte christenen tussen zitten. In de lage orde, maar toch.

Het leek mij meer een kinderachtige bezigheid met mistiek. Misschien is het wel fout. Ik weet het niet. Ik ben wel benieuwd naar een objectief artikel hierover. Een RKK artikel noem ik helaas niet objesctief, hoewel het wel waar kan zien natuurlijk. Maar ze staan natuurlijk in op een objectieve plek in dit gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal hier omschrijven wat ik er van weet.

De Illuminati

Het is een geheime organisatie die op 1 mei 1776 opgericht is door Adam Weishaupt.

1 Mei is dus niet de dag van de arbeid maar is eigenlijk de stichtingsdag van de Illuminatie die op deze manier gevierd word.

Weishaupt zijn instructies aan de nieuwelingen in de organisatie is dat ze de liefde voor een land of volk moeten laten verminderen of verdwijnen, zodat de mensen elkaar leerden kennen en en elkaar als mensen op een menselijke wijze respecteert. Iedereen gelijk, vrijheid, gelijkheid en broederschap.

De doelstellingen werden als volgt"

Afschaffing van elke vorm van monarchie en soortgelijke regeringen,

Afchaffing van private eigendommen,

Afschaffing van het erven van goederen, bedrijven en kapitaal,

Het afschaffen van nationalisme en partiotisme,

Afschaffing van het gezinsverband zoals het nu is en altijd was, trouw en moraliteit,

Instelling van gezamelijke opvoeding door meerdere personen voor kinderen,

Afschaffen van godsdienst,

Eén wereldregering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik moest hier verder gaan met posten andere topic is geclosed

Dus post ik mijn vraag ff opnieuw:

Mijn overgrootvader heeft aan vrijmetselarij gedaan.

Nu vroeg iemand aan mij wat het eigenlijk inhield.

Omdat ik dit best moeilijk vind om ff uit te leggen (omdat er ook niet zo veel over bekend is).

Was ik op zoek naar info uit christelijk oogpunt.

Alleen die kon ik via google niet vinden.

Gelukkig staat in dit topic al het nodige aan informatie.

Nu was mijn vraag:

Als iemand van jullie nog een andere goede uit christelijk oogpunt website over vrijmetselarij weet, zou je hem dan a.u.b. even willen posten.

Alvast bedankt,

Dennis

P.s. Ol Moth: Er zijn al mensen met me aan het bidden e.d. want ik heb er idd erge last van.

Wordt snachts vaak aangevallen enzo helemaal nu ik er mee bezig ben.

Maar ik ben al gekocht en betaald door het bloed van Jezus Christus dus ze kunnen mij voor de rest niks maken, Prijs de Heer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Afschaffen van godsdienst is wel appart aangezien er mensen zijn die zowel hier van lid zijn als lid van de RKK. (LPF-er Herben is een voorbeeld daarvan.)

De Rooms-Katholieke Kerk heeft de praktijken van de vrijmetselaars uitdrukkelijk verworpen. Katholieken die lid zijn van zo'n organisatie zondigen daarom tegen hun God en hun Kerk. Echte oprechte katholieken zullen waarschijnlijk niet lid worden van zo'n occulte organisatie, het is vrijmetselaars ook officieel verboden om deel te nemen aan de H. Communie.

Er zijn trouwens ook genoeg protestanten lid hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:58:31 schreef Ichtus het volgende:

[...]De Rooms-Katholieke Kerk heeft de praktijken van de vrijmetselaars uitdrukkelijk verworpen. Katholieken die lid zijn van zo'n organisatie zondigen daarom tegen hun God en hun Kerk. Echte oprechte katholieken zullen waarschijnlijk niet lid worden van zo'n occulte organisatie, het is vrijmetselaars ook officieel verboden om deel te nemen aan de H. Communie.

Er zijn trouwens ook genoeg protestanten lid hoor.

Vast, maar daar ken ik geen voorbeelden van.

Mijn punt is dat als je tegen godsdienst bent dat het dan raar is dat je lid bent en naar de kerk gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een voorbeeld wilt moet je de Amerikaanse presidenten maar eens bestuderen. Vergeet vooral de familie Bush niet.

En ja het is heel raar dat je tegen godsdienst bent en toch naar een kerk gaat. Waarschijnlijk is de aversie tegen godsdienst niet in alle loges aanwezig of wordt die pas tijdens latere inwijdigen bekend gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid