Spring naar bijdragen

bilderberg groep (vrijmetselaars)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 21:32:22 schreef Ol Moth het volgende:

gorthaur.. ik wil niet zeiken.. maar ik geloof als christen zijnde echt zwaar in sommige van deze complot theorien waar onder de illuminati en vrijmetselaars.. maar ga niet als een idioot mensen bang maken.. dus mensen die er in geloven zijn niet per eerste instantie negatief...

Het was meer een reactie op wat hij over mij schreef. Voorwaarts zet me neer als een soort satanische infiltrant die christenen in slaap loopt te sussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is ook het benauwende van complot-theorieën: je moet ze altijd geloven, want je weet maar nooit... Straks zijn ze toch wél waar en ben jij mooi de pineut. Even een paar bijbelteksten erbij over 666 en verdoemenis en hoppakee, duizenden christenen zijn zo bang als het maar kan.

Vroeger werden kerken er terecht op aangesproken dat ze hun volgelingen bang maakten met verhaaltjes over hel en verdoemenis. Nu is het weer toegestaan in de vorm van verhaaltjes over complotten. En wee degene die het niet gelooft...

Al sinds er organisaties bestaan bestaan er complot-theorieën. Verhalen die inspelen op de angst van mensen en deze goed aandikken door met indek-argumenten alles dicht te timmeren. En ze hebben allemaal dezelfde kenmerken, die ik hier al genoemd heb.

Ze zijn mooi verzonnen, maar door dat hele beklemmende en intimiderende sfeertje eromheen hou ik er helemaal niet van. Je voelt weer zo'n afschuwelijke onzekerheid: is het nu waar of niet...? Het is gokken en hopen dat je niet misgokt.

Wat mij betreft kan dit topic ook wel gesloten worden want ik zelf ben helemaal niet gediend van zulke onbezonnen bangmakerij. De redenen waarom ik ze niet geloof heb ik reeds genoemd hier, maar het enige wat ik als antwoord krijg zijn intimiderende indek-argumenten.

Ik heb dit topic echt wel doorgelezen, maar ben niet overtuigd van complotten. Goed, de Vrijmetselarij is beslist niet christelijk, zo occult als het maar kan en helemaal niet zo fris onder de oksels. Geloof ik meteen, dat is niet te ontkennen. Maar het is onzin om te beweren dat ze achter allerlei aanslagen zitten.

Altijd bijzonder dat men van geheime organisaties altijd véél meer weet en doorziet dan van niet-geheime... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 september 2004 21:26:44 schreef Gorthaur het volgende:

voorwaarts
moslimstrijders

(boek van)Robert Spencer

Zegt genoeg of niet, wie kiest er nu zo'n nick en gaat Christenen bang maken met complot theoriën?

Voorwaart christenstrijders!!!

Joh de heer nr 106

Ik denk dat hij em daar vandaan heeft gorthaur!

En ik ben een christen, geloof in complottheorieën maar ben echt niet bang er voor!

En ik dacht dat jij Saviour Machine luisterde?

Daar word toch ook wel tussen de lijntjes door aangedrongen op die feiten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat ik wel eens zeg is: de beste leugen is 90% waarheid.... en de beste manier om de waarheid een leugen te laten lijken is door het te verpakken in 90% leugen.. dus het is altijd een strijd met visies van verschillende mensen op verschillende zaken.. en ik heb zo hier en daar mijn opvattingen over zaken.. en complottheorien enz.. maar ik houd ze voor mezelf... in plaats van mensen er mee bang te maken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wel dat dat het niet van moslimstrijders afkomt. smile.gif

Quote:

Maar moet je kijken wat hij allemaal over mij en oogje schrijft!!!

aaahhhh.....master of illusions and changes of form

Dit verraad al meeer dan genoeg over de motieven van deze persoon. Wie probeert nu wie te misleiden? Was het symbool voor Gorthaur/Sauron niet een 'oogje'?....Oogje post hier ook, toevallig weer een persoon die Christenen in slaap proberen te sussen als iemand op een bazuin blaast???

Je (mensen) mag veel dingen over me zeggen.

Maar waar ik niet tegen kan is dat mensen leugens over mij vertellen. En al helemaal niet als het leugens zijn die de indruk wekken dat ik de duivel dien.

Maar ik vraag me toch af of dit allemaal een grapje is van voorwaarts. Immers zou ik m'sn slechte bedoeling toch nooit veraden door mijn nickname???

Oogje en ik, allebij Sauron die tot leven gekomen zijn!!! help. :S

De feiten:

Ik ben christen en de betekenis van mijn nickname klopt. Ik ben een Tolkien fan nl. Ben niet de enige met een tolkien nick name, want eru iluvatar heeft er ook één. Volgens voorwaarts beschouwd eru zich dus als God. En volgens zich zelf is voorwaarts geen mens maar een liedje.

Nu een complot therorie antwoord:

Muhahahahaa!!! ik kom jullie in slaap sussen!!! De wereld zit te vergaan maar ik verblind jullie met mijn listige leugens, want ik ben de 50% sauron (die andere 50% is oogje)!

Muhahaha!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom ik fel reageer?

Ezechiël 33

5)Hij hoorde het geluid der bazuin, maar liet zich niet waarschuwen, zijn bloed is op hem; maar hij, die zich laat waarschuwen, behoudt zijn ziel.

6)Wanneer daarentegen de wachter het zwaard ziet komen, en blaast niet met de bazuin, zodat het volk niet is gewaarschuwd; en het zwaard komt, en neemt een ziel uit hen weg; die is wel in zijn ongerechtigheid weggenomen, maar zijn bloed zal Ik van des hand des wachters eisen.

Ik geloof en vertrouw op Jezus en wil zoveel mogelijk mensen wijzen op het naderende gevaar zodat zij zichzelf en hun naasten kunnen redden. Ik denk dat de meesten van jullie de 'toeter' nu wel hebben gehoord. Doe ermee wat je wilt. Slaap rustig verder, steek je kop in het zand of doe van mij part propjes in je oren.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Int Hollands: 1 Hoort het woord des HEREN, gij Israëlieten, want de HERE heeft een rechtsgeding met de bewoners van het land, omdat er geen trouw, geen liefde en geen kennis Gods is in het land. 2 Vloeken, liegen, moorden, stelen en echtbreken! Men pleegt geweld, bloedbad volgt op bloedbad. 3 Daarom treurt het land, en al wat erin woont verkwijnt, zowel het gedierte des velds als het gevogelte des hemels; ja, zelfs de vissen der zee komen om.

4 Laat maar niemand een aanklacht inbrengen en laat maar niemand een terechtwijzing uiten, aangezien mijn aanklacht u geldt, o priester! 5 Gij zult struikelen bij dag, en met u zal ook de profeet struikelen bij nacht, en verdelgen zal Ik uw moeder. 6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp Ik u, dat gij geen priester meer voor Mij zult zijn; daar gij de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik uw zonen vergeten.

7 Hoe talrijker zij werden, des te meer zondigden zij tegen Mij. Hun eer zal Ik in schande verkeren. 8 Van de zonde van mijn volk eten zij, en op zijn ongerechtigheid zetten zij hun zinnen. 9 En het wordt: zo priester zo volk. Daarom zal Ik zijn wandel aan hem bezoeken en zijn handel hem vergelden. 10 Dan zullen zij eten, maar niet verzadigd worden; zij zullen ontucht bedrijven, maar niet talrijk worden; want zij hebben nagelaten de HERE te vereren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Mijn beste vrienden,

Ik veronderstel dat jullie veel interesse hebben voor de vrijmetselarij.

Eerst een voetnootje: je moet een onderscheid maken tussen de reguliere loges, die met een Heilig Boek werken (zij het Bijbel, Koran,... naargelang de geloofsbelijdenis van de vrijmetselaar) Daarnaast heb je de niet-reguliere obedienties, meestal bevolkt met atheisten of agnostici, en die meestal werken zonder Heilig Boek (en ter informatie voor sommige lezertjes: ook geen afbeelding van Satan of een andere sater)

Wat me nu verwondert zijn die onbesuisde lulligheden die je hier kan lezen, en dat in het internet-tijdperk, en nog straffer, de boekkunst is al een paar eeuwen oud, iedereen kan lezen, maar er zijn personen die al hun wijsheid uit hun prachtig gevormd duimpje zuigen.

Lees eens een paar boekjes, bv. van Piet Van Brabant, of die filosofische kanjer van Leo Apostel over de vrijmetselarij...En doe er de Willibrordus maar bij.

Of snuister eens op internet, gewoon Google opzoeken, vrijmetselaar intypen (ev. met bv. bouwsymboliek, lichtsymboliek etc.) en kijk, er opent zich een nieuwe wereld.

Nog veel lees- en studiegenot.

Ik zal eindigen met twee zinnetjes, een soort afzakkertjes als het ware, bv uit Johannes (de meest esoterische evangelist)

- Het licht scheen in de duisternis maar de duisternis heeft het niet gegrepen.

-Ken u zelve.

Vriendelijke groeten,

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Voor alle mensen die meer info willen en in het bezit zijn van het oudste chat programma irc

/join New_World_Order

Ik ken hier maar 1 ding over zeggen er is te veel informatie en dr zijn teveel plannen en dingen in beweging gezet om de geschiedenis aan te passen aan de voorspellingen en alles in bepaalde volgorde en numerieke dingen uit te drukken om toeval te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog iets wat ik nog niet heb voorbij zien komen.

www.lucent.com

Deze multinational staat in samenwerking met at&T

Lucent staat voor lucifers enterprise. Vroeger heette het bedrijf, lucifers trust. Na veel klachten en andere zaken hebben ze de naam naam lucent moeten veranderen.

http://www.texemarrs.com/101996/bloodmoney.html

Deze mensen staan er ook nauw in verband.

Dit is een grote multinational.

Ook heb ik deze posts allemaal zitten doorlezen. Zeer interessant allemaal. Ik begrijp alleen niet waarom dat iedereen hier complot theorieën in ziet. Ik bedoel, veel van de feiten die hier zijn genoemd zijn ondersteund met bewijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Hier zijn enkele interessante links, die gaan over militaire en politie organisaties die tegen de nieuwe wereld orde strijden:

http://www.patriotamerica.com/JackMcLamb/Index.htm

http://www.mega.nu:8080/ampp/vampkiller.html

In het Europa van de 18e eeuw bestonden zeer veel geheime genootschappen, die radicale filosofieën aanhingen en betrokken waren bij vele complotten, die gericht waren op het grijpen van de macht. Vele autoriteiten op dit gebied zijn het erover eens, dat de "Grand Orient de la France" (vrijmetselarij), die in 1872 uit 266 loges bestond, het middelpunt van deze agitatie vormde. In het boek "Proofs of a conspiracy", dat voor het eerst in 1798 verscheen en geschreven was door John Robison — een professor in de natuurkundige filosofie aan de universiteit van Edinburgh in Schotland — lezen we dat de loges van het Grote Oosten de loge van de Lyons als het centrum van hun activiteiten beschouwden. De loge Theodore de Bon Consrille werd in 1775 in München opgericht en had nauwe banden met de moederloge in Lyons. Professor Robison schrijft: "Onder de fanatieke leden van de Loge Theodore was dr. Adam Weishaupt, professor in het canonieke recht in Ingolstadt (Beieren), de meest opvallende." (Het boek van Robison, bedoeld als waarschuwing tegen de praktijken der Illuminaten, verscheen in 1798 ook in het Nederlands. In de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag is een exemplaar aanwezig). Er is reeds opgemerkt dat in de vijf jaar na de ontmoeting tussen Weishaupt en Kölmer eerstgenoemde bezig was plannen te maken voor een geheim genootschap. Op 1 mei 1776 stichtte hij de Orde der Illuminati en een jaar daarna begon hij de Loge Theodore te gebruiken als dekmantel voor zijn samenzweringsactiviteiten. Professor Robison geeft weer hoe de Loge Theodore "en verschillende andere loges" als "kinderkamer of voorbereidende school" gingen fungeren "voor een andere Orde van Vrijmetselaars, die zichzelf de Verlichten noemden, en .... het uitdrukkelijk doel van deze Orde was de vernietiging van het christendom en de overname van alle burgerlijk gezag." De Britse historica Nesta Webster schrijft in haar boek "World Revolution; the Plot against Civilisation": Het was echter niet in zijn bittere kritiek op de beschaving waar Weishaupt verder ging dan Rousseau, maar in het plan dat hij ontwikkelde om de beschaving over te nemen. Rousseau had alleen de weg geplaveid voor revolutie, Weishaupt zelf zette het eigenlijke raderwerk voor de revolutie in elkaar." Met het doel hun identiteit geheim te houden, kregen de leden van de Orde der Illuminaten te horen dat zij klassieke namen moesten aannemen. Weishaupt zelf nam de naam Spartacus aan, de leider van een opstandige slavenbeweging in het oude Rome. Herr Von Zwack, zijn belangrijkste medestander en particulier schatkistbewaarder van de Rijngraaf Frederik von Salm, noemde zich Cato. De markies Di Constanza ging Diomedes heten. Hassenhausen noemde zich Ajax, Bartel werd Marius, baron von Schroekenstein werd bekend als Mahomed en baron Mengenhofen noemde zich Sula. Op eenzelfde manier werden plaatsnamen versluierd: München, het hoofdkwartier van de Orde, werd Athene, Ingolstadt, de plaats waar het Illuminisme was ontstaan, Efeze. Om ook in de briefwisseling de grootst mogelijke geheimhouding te betrachten werd besloten het woord Illuminisme te vervangen door het codeteken O en het woord loge door "=". Voor het coderen van data werd de Perzische kalender aangehouden. In navolging van de Jezuïeten, waar hij een opleiding kreeg, ontwikkelde Weishaupt een overeenkomstige piramidale bevelstructuur. Abbé Barruel schreef: "Hij bewonderde dat regime der Jezuïeten, die onder een éénhoofdige leiding zoveel mensen verspreid over de gehele wereld samenvoegden naar hetzelfde doel; hij voelde dat iemand hun methodes zou kunnen nabootsen, ondanks het feit dat zijn eigen inzichten diametraal tegenover die van hen stonden." (In 1769 werd de Orde der Jezuïeten door Paus Clemence XIV verboden. Deze paus gaf de volgende motivatie: "Voor de vrede en omdat de sociëteit niet langer de bij de stichting gestelde doelen kan halen en op geheime gronden die we in ons hart bewaren, moeten we de arme sociëteit onderdrukken." St. Alphonse Ligouri verklaarde de "gehele geheime gronden als een infiltratie van Jansenisten en Infidelen: illuminaten en mysterieuze radicalen." In de hiërarchie van zijn orde gaf Weishaupt drie belangrijke graden of niveaus aan: a. de minervals; b. de vrijmetselaars; c. de magiërs. Iedere graad was weer onderverdeeld. Op het lagere niveau van de orde werden de novices of nieuwelingen voortdurend volgestopt met idealistische ideeën door leermeesters die Iluminatus Dirigens genoemd werden en, als alles goed ging, werden de kandidaten aangenomen in de graad der minervals. De leden werden schijnbaar zolang "verlicht" (geïllumineerd), totdat ze allen vanuit een dusdanige conditionering kritiekloos de ware doelstellingen van de orde aanvaardden. Degenen die geen discipline wensten te accepteren kwamen nooit hoger dan de laagste graden en maakten ook nooit kennis met de subversieve leerstellingen. Alle leden van de orde moesten een eed van geheimhouding en gehoorzaamheid aan hun meerderen zweren. Op deze wijze bereikte slechts een kleine elite geschikte meedogenloze revolutionairen de top. Door zorgvuldige penetratie van andere geheime genootschappen en loges in geheel Europa bereikte men het moment, dat Weishaupts illuminaten de belangrijkste revolutionaire krachten domineerden en dirigeerden. Dominee Clarence Kelly maakt dit duidelijk in zijn boek "Conspiracy against God en Man" (Samenzwering tegen God en mens): "Wij denken dat de meest aannemelijke verklaring is dat de Illuminaten zich als Orde in een leidinggevende positie manoeuvreerde en op die manier de meestersamenzwering werd van de Grote Samenzwering." Slechts een paar vertrouwelingen mochten weten dat Weishaupt de grondlegger en het opperhoofd van de orde was. Zijn instructies werden naar beneden doorgegeven door vijf of zes naaste medewerkers. En inderdaad, tot het moment dat de geheime papieren van de Illuminati in beslag genomen werden, kende niemand buiten de binnenste kring de leider van de groep. De papieren werden aangetroffen op een koerier die door de bliksem getroffen was en zouden zich nog in het Rijksarchief te Beieren bevinden.

De macht en invloed van de Illuminati nam sterk toe door een formeel verbond met de vrijmetselarij (dat al bestond vóór die tijd) van het Europese vasteland. Deze handeling werd bezegeld op het Congres van Wilhelmsbad, dat op 16 juli 1782 begon. Hier kregen de afgevaardigden van ongeveer drie miljoen leden van de Europese geheime genootschappen de organisatorische plannen, zoals die waren opgesteld door de Illuminati, onder ogen en keurden ze goed. Graaf De Virieu, een vrijmetselaar uit de Martinistische loge van Lyons zei na zijn terugkeer uit Wilhelmsbad: "Ik kan u slechts vertellen dat dit alles veel en veel ernstiger is dan u denkt. De samenzwering die in elkaar is gezet, is zo goed doorwrocht, dat het hoegenaamd onmogelijk zal zijn voor de monarchie en de kerk eraan te ontkomen." Vanaf het moment van de grote coalitie in 1782 begon het Illuminisme zijn activiteiten over geheel Duitsland uit te breiden. De loge van Eichstètt onder leiding van Mahomed (baron Schroekenstein) "verlichtte" Bayreuth en andere keizersteden; Berlijn werd onder leiding van Nicholai verlicht; Leuchtsenring verlichtte de provincies Brandenburg en Pommeren, Frankfurt verlichtte Hannover en zo ging het door. Toch werden al deze afdelingen gecontroleerd door een leidinggevende top van 12 man onder aanvoering van Weishaupt zelf, die op zijn beurt ook alle touwtjes van de loge in München persoonlijk in handen had. Later werd het hoofdkwartier van de Illuminati overgebracht naar Frankfurt, wat een belangrijk financieel centrum was en dat het toneel was van vele internationale intriges van die tijd.

Nesta Webster vatte de doelstelling van de Illuminati in de zes volgende punten samen:

1. afschaffing van de monarchie en al het opgelegde gezag;

2. afschaffing van het privé-bezit;

3. afschaffing van het erfrecht;

4. uitbanning van het begrip vaderlandsliefde;

5. opheffing van de instelling "gezin" en daarmee het huwelijk en alle daarmee samenhangende moraal; tevens de instelling van een collectieve opvoeding van kinderen.

6. uitbanning van de godsdienst.

Zie voor meer info:

http://freemasonrywatch.org/tracingboard.html

http://freemasonrywatch.org/siteindex.html

http://freemasonrywatch.org/1index.html

http://freemasonrywatch.org/2index.html

http://freemasonrywatch.org/3index.html

http://www.antonysutton.com/

http://www.bilderberg.org/

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid