Spring naar bijdragen

bilderberg groep (vrijmetselaars)


Aanbevolen berichten

Hmm oke, maar er is nog meer info over te vinden. De 33 graden, de link met oude religie's, de link met symbolen. Welke personen er in zitten en welke rituelen er worden uitgevoerd etc.

Er is wel achter te komen, al is het vrij lastig. Degenen die uit de vrijmetselarij willen stappen worden al snel uitgeschakeld om het "hogere doel" niet te schaden.

Daarom dat ook niet elk boek op waarheid te schatten is, omdat de uitgave van zo' n boek zeker word gecontroleerd. En als het de grote meneren niet zint word daar echt wel wat tegen gedaan.

Het is ontzettend lastig om uit te vinden wat waar en onwaar is over de Illuminatie en de vrijmetselarij.

Als je zelf wel wat verstand hebt van symboliek, religie en oude mthologie dan kom je al een heel eind al ga je wat dingen bestuderen.

Ik heb zelf het idee dat zelfs datgene wat wij weten een dekmantel is, om wat de hoge misters willen te beschermen. Men zal echt niet zo achterlijk geweest zijn om te denken dat nieman achter de symboliek zou komen. Of men moet hebben gedacht dat men dan toch wel veilig genoeg zat.

Dat het interessant is kan ik alleen beamen! Aardig artikeltje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:17:51 schreef Pretender het volgende:

Ik weet hier niet veel vanaf en zou er graag iets van af willen weten.. Heeft iemand hier een idee wat er zo speciaal is aan deze groep?? Ik weet dat ze 1 grote wereldheerschappij willen hebben (klinkt stom, maar ik geloof wel dat dat het doel is). Vaak hebben de vrijmetselaars een soort logo: The all seeing eye. George Washington was ook vrijmetselaar en op het 1 dollar billet van de amerikanen staat op de achterkant een pyramide met een oog (the all seeing eye)... Wat heeft de all seeing eye met vrijmetselaars te maken?? Ook heb ik een keer gezien dat het logo van de europese unie sterren heeft met de vorm van een pentagram, die ook door vrijmetselaars gebruikt word. Ik weet niet of ik paranoide word, maar wat zijn deze mensen van plan en waarom hebben ze die vreemde logos??

Ik hou van metal, en ik draag dit uit dmv. mijn shirts enz,.. ik heb me 'n tijd beziggehouden met de Masonry, en Lodges,...en 't zijn tegenwoordig alleen maar bijeenkomsten, met voordrachten, overdenkingen en speeces,.. masonry.com-vrijmetselarij.nl of iets dergelijks,.. in 't zijn nog best veel verenigingen hoor, ik dacht in den Haag bijvoorbeeld nog 3 ofzo,..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:46:43 schreef Watchman het volgende:

In het engels is er meer over te vinden, ook van ex-vrijmetselaars, zoals The Secret Brotherhood. Daarin komen ook anonieme hoge Engelse Lords aan het woord die bij de VM zitten.

Er is ook een vrijmetselaarsboek dat helemaal in symbolen geschreven is.

Churchill, en 'the Queen Mum' ook hoor,..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

ik kom op dit forum via deze topic omdat ik informatie aan het zoeken was over de bildergroep inwinnen was.

de dingen dat ik weet over de vrij metselaars is:

de vm hebben een leider op dit moment is het david rockefeller.

om david rockefeller (machtigste man ter wereld en bank direteur) zijn een stel vertrouwelingen die een eigen groep bezitten. die mensen die in die groepen zitten hebben ook groepen. enzovoort ik weet niet hoe diep dit gaat maar een ding is zeker de mensen weten niet wie de leider is van de leider.

in elke circel wordt duidelijk gemaakt dat zij de hoogste circel is maar in ware is david rockefeller de leider van die organistatie.

in de tak van de bildergroep zitten oa de volgende mensen:

Frits Bolkenstein - Internationale Markt Commissie ( Europese Cie.)

Willy Claes - voormalig Minister in België; voormalig Secretaris Generaal NAVO

Victor Halberstadt - Prof. Economie Univ.. Leiden; voormalig Secr. Bilderberg

De Hoop Scheffer, Jaap G.- Minister. van Buitenlandse Zaken

Wim Kok, - voormalig. Minister President

Anthony Ruys - voorzitter Raad van Bestuur.van Heineken

Jeroen van der Veen, - Vice-voorzitter Manag. Directors van Royal Dutch Shell

Klaas de Vries - lid van de Partij van de Arbeid

H.M.Koningin Beatrix der Nederlanden - namens Royal Dutch Shell,

Z.K.H. Prins Philippe van België

H.M. de Koningin van Spanje

Uit de V.S. ( dat overigens ruim vertegenwoordigd was) o.a.:

Henry A.Kissinger

Richard Perle - lid PNAC

David Rockefeller

Paul Wolfowitz - Departement van Defensie

Verder:

Anna Lindh - Minister van Buitenlandse Zaken Zweden

Paavo Lipponen - voormalig. Minister Presresident Finland

Anders Fogh Rasmussen - 1e Minister Denemarken

Jacob Wallenberg - namens de Skandinavische Enskilda Banken.

het is waar dat zij een eenhoofdige regering willen op de hele aarde maar in meerdere geloven is dit terug te vinden.

de voorspelling die ik gehoord heb is dat er echt een antichrist is opgestaan. deze persoon is helemaal anti-geloof.

de voorspellingen zeggen ook dat er in 2012 hij de macht grijpt en dat hij in 2025 de regering klaar is.

de vm die bepalen in america wie de president is.

bush is als president neergezet hij gaat de wil van de vm uitvoeren.

mijn naam heeft niets met de bildersgroep te maken

2012 is in mijn vorm van het christesdom de terug keer van jezus voorspeld en de zoveel dagen van licht

welke kant wijst de pentagram van de vm op

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
Gast Anon_phpbb

Het blijkt dat veel mensen niet begrijpen wat vrijmetselaars zijn en men moet zaken kunnen onderscheiden.

De VM houdt zich niet bezig met politiek, toch in het verleden hebben er invloedrijke personen middels de VM zich verenigd om hier politiek en economisch voordeel uittehalen.

En vormde er zich vaak aftakkingen van deze groepen binnen de VM.

Men kan de VM ook niet vergelijken met 250 jaar geleden, de wereld is te veranderd.

Feit is dat er groepen uit de VM in Frankrijk de grondslag hebben gelegd voor een nieuw politiek systeem en vervolgens de franse revolutie.

Feit is ook dat de USA, de nieuwe wereld, is gegaan volgens een afsplitsing van een groep in de VM niet alleen het politieke systeem maar ook de meeste overheidsgebouwen zijn gebouwd, volgens concepten uit de VM.

Deze groep bestaat nog steeds en noemt men ook wel de Amerikaanse illuminati, die tot op heden de economie en politiek voor een groot deel bepalen, blijkt ook dat de families van de meeste presidenten deel uitmaakten van deze groep.

Kennedy behoorde bv niet tot deze groep, toetreding is bijna onmogelijk, zelfs niet al zou je multimiljonair zijn, daar deze groep zich ziet als de stichters en bewakers van de nieuwe wereld. De Kennedy familie was te katholiek en te Iers.

Voor nieuwkomers is er een speciale groep van invloedrijke ondernemers en politici, doch deze dansen naar de pijpen van de eerste groep en is een relatie met de VM duister.

Zo ook met de Bilderberggroep, waarin invloedrijke nederlanders hun belangen en eigendommen bewaken in samenwerking met hun collegas in de USA en Europa.

Ook bij de bilderberggroep zullen VMers zitten maar vaak ook niet.

Toch gaat het dus alleen om hun economische belangen en macht te beschermen en te vergroten.

In Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italie zijn adelijke families en machtige ondernemers al eeuwenlang met elkaar verbonden en hebben een pact om elkanders economische en politieke belangen te beschermen, doch is daar heel weinig over bekend en laat men helemaal niemand toe.

De Bilderberg groep is niet meer als aanvulling om dat ook in Nederland te hebben, de oorzaak ligt dat Nederland zich tussen 1600 en 1800, zichzelf buiten het politieke Europese klimaat heeft geplaatst.

Men kon dan een machtige republiek zijn, maar de grote Europese landen mochten Nederland niet.

Pas tussen 1800 en 1930 is Nederland politiek belangrijker geworden in Europa en ontstonden de voor Europa in economisch en politiek aantrekkelijke multinationals en zodoende ook het idee deze belangen te beschermen.

Maar wees realistich over de VM, dat er afspitsingen zijn of loges waarin bovengenoemde groepen of personen van deel uitmaken zal best en dat ze een grotere invloed hebben dan we denken is ook een feit.

Maar 99% van alle bijeenkomsten en leden van de VM hebben daar niets meetedoen en zullen daar ook nooit mee in aanraking komen, de VM is voor iedereen toegankelijk, wel voor een door hun bepaalde procedure, maar daar is niets geheimzinnig over.

De VM is voor de meeste een verrijking van hun geestelijk leven, zichzelf en de mens beter te leren kennen en vooral van elkaar te leren en zelfstandig tezijn en men helpt elkaar, als men in moeilijkheden zit.

De rol van de VM is door films en boeken alleen maar overdreven, om het smeuig en spannend temaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke zichzelf respecterende complotdenker moet toch wat hebben met vrijmetselaars, de RKK en een vleugje Illuminati. Ik had laatst bijna het boek van een ex-vrijmetselaar gekocht, die allerlei dingen ontkracht. Bijvoorbeeld dat Illuminanten super-vrijmetselaars zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 mei 2006 19:49:33 schreef Raido het volgende:

Elke zichzelf respecterende complotdenker moet toch wat hebben met vrijmetselaars, de RKK en een vleugje Illuminati. Ik had laatst bijna het boek van een ex-vrijmetselaar gekocht, die allerlei dingen ontkracht. Bijvoorbeeld dat Illuminanten super-vrijmetselaars zouden zijn.

Tuurlijk.

De vrijmetselaars is gewoon een jongensclubje voor volwassenen. Zo'n salon groepje wat je rond de verlichting wel vaker zag. Maar deze heren hielden zoveel geheim. En als je dingen geheim gaat houden, dan gaan buitenstaanders speculeren en hun fantasie erop los laten. En zo krijg je uiteindelijk complot theoriën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 mei 2006 19:53:26 schreef Tom het volgende:

Het is een groot joodsch complot om het christendom en het jodendom tegen elkaar op te zetten en zo het "blanke ras" te vernietigen!
hamer.gif

Maar even serieus: Alqaida is gewoon een Zionistisch complot en Bush is de leider daarvan. Dat weet iedereen.

Oja, die zionisten zitten ook achter de spotprenten en ook achter dat ik last van mijn oog heb omdat ik net in een zaklamp heb lopen kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uitgeverij Jongbloed zit ook in het complot trouwens

greatseal2.jpg

Het alziende oog met daar onder in het Latijn: New World Order

142048574.jpg

Lijkt er op hè?

142053527.jpg

Arme bevindelijk-gereformeerde kerken met de Statenvertaling te vallen in de handen van de Illuminati

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 mei 2006 19:59:34 schreef Gorthaur het volgende:

Ik vraag me af: Zou Darwin ook een vrijmetselaar geweest zijn? Je weet wel, die man die riep dat door toeval met een grote oerknal knal wij van een aap gingen af te stammen.

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het dreigt hier weer een parodie-topic te worden. Nu is er niets mis met parodie, maar het moet niet te lang doorgaan hier. Je hoeft die complotten niet te geloven, maar dat betekent niet dat er niet serieus informatie en meningen kunnen worden uitgewisseld over de Vrijmetselaars.

Graag dus weer BOT.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit topic c.q. de openingspost niet echt aanleiding geven tot een serieus gesprek over Vrijmetselaar en aanverwante organisaties. Vrijmetselaar is inderdaad een veredelde club voor rijke mensen die opzoek zijn naar wat mystiek en symboliek. Zomaar pats-boem alle alziende ogen koppelen aan Vrijmetselaar (of nog liever Illuminati) gaat mij 4 stappen te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tweetal jaren geleden een beetje om me heen gekeken en kwam tot de conclusie dat er best veel vrijmetselaarsloges zijn (waarbij het je vrij veel geld kost om lid te worden). Wat het doel is weet ik intussen nog steeds niet, behalve de complottheorieen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gewoon een soort studentvereniging, in veel studentenverenigingen heb je ook allerlei rituelen, aanspraakvormen etcetra; ik zie dit als een vervolg daarvan. Teuten over religie, weteschap, sport whatever met soms een ritueeltje om het leuk te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vroeger begonnen als een soort ambachtsvereniging van de metselaars. Het is echter veel verder uitgegroeid en vergaan tot wat het nu is. De gehele geschiedenies werd mij niet duidelijk in het gesprek met de beste man, maar dat zal vast wel op Internet na te zoeken zijn knipoog_dicht.gif

Het doel van vrijmetselaars is om een betere IK te creeëren. De complottheorien die de mensen erom heen bedacht hebben, zijn ook niet meer dan theorieën. Ontstaan van de vrij-metselaarij is wel anders dan dat er later van is geworden.

Tegenwoordig kan je lid worden, of het veel geld kost weet ik niet, maar het gaat om het hoger ideaal van de IK. Hoe kan IK voor een ander ook beter zijn. Bijeenkomsten zijn veelal filosofische gesprekken en discussie's. Ik heb nog gevraagd waar het alziende oog vandaan kwam, maar dat weet ik niet meer. Moet ik weer even nakijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had ik dat boek nou laatst maar wel gekocht, het heette iets als 'de tempel van Salomo' of 'de Schatten van Salomo' ging over wat Vrijmetselarij wel was en wat het juist niet was, wat waar was en wat verzonnen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid