Spring naar bijdragen

bilderberg groep (vrijmetselaars)


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:53:52 schreef Raido het volgende:

De Illuminati is geen opper-vrijmetselarij het is maar de vraag of het uberhaupt nog bestaat.

Maar dat de vrijmetselaars de beierse illuminati van adam

weishaupt in de armen gesloten hebben met hun (new world order) is wel duidelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De geschiedenis van de Beierse Illuminati begon op 1 mei 1776, toen mensen uit de vrijmetselarij samen met de voormalige jezuïet Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij. De organisatie van de Illuminati was gebaseerd op de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. Adolf von Knigge steeg op binnen de orde en probeerde die te reformeren, maar na een ruzie verliet hij de orde. De invloed van de Illuminaten groeide snel en al in 1785 werd ze door de Beierse keurvorst Karel Theodoor op grond van de inmenging in de buitenlandse politiek verboden. Pas 111 jaar na het verbod werd de orde in 1896 opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter sinds 1929 is ze weer verdwenen uit de boeken van de Kamer van Koophandel.

En in New World Orders geloof ik niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kunt er misschien niet in geloven, maar de New Age is al aardig druk op te komen, de Eu is al bezig met babylon op te bouwen, er zijn al zoveel iedeën voor een 1 wereldleider (de antichrist) en 1 wereld munt en 1 wereld rijk.

Hier een hele onderzoek, naar de nieuwe wereld orde.

http://home.hetnet.nl/~fm-ter-horst/Nieuwe%20Wereld%20Orde%20i n%20opkomst.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Ik zit er aan te denken me bij deze groep mensen te voegen. Na veel te hebben gelezen over de vrijmetselarij ben ik tot de conclusie gekomen dat ze me wellicht een stimulans kunnen geven in mijn persoonlijke groei. De open dag van vorig jaar was erg informatief en er lopen veel wijze en vriendelijke mensen rond in de logés.

Het museum is ook zeker een bezoek waard (helaas alleen op afspraak). Er zijn veel historische en waardevolle spullen te bezichtigen.

Het is natuurlijk gemakkelijk en zeer vermakelijk om al die grote conspiracy theorieën te geloven maar er is geen sprankje bewijs te vinden voor één van die theorieën. Alleen het Bohemian Grove verhaal is soms nogal freaky maar daar heeft het Grootoosten der Nederlanden als vrijmetselarij niets mee te maken.

Het lijkt mij de ideale manier om kennis op te doen en mensen te ontmoeten waarmee je in discussie kan treden over allerlei verschillende onderwerpen. Advocaten, rechters, priesters en marktkoopman zijn lid. De ervaring die ik er mee heb bewijst voor mij dat het geen elite club is van hooggeklede functionarissen die elkaar de handen boven het hoofd houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

logés lijken me mensen die logeren knipoog_dicht.gif, een loge en nog een loge is volgens mij "loges".

Overigens, als je stelt dat "priesters" lid zijn, is het wellicht goed om er bij te vermelden dat katholieken die lid worden, als ik me niet heel erg vergis, daarmee automatisch de Kerk verlaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:03:57 schreef diakio het volgende:

logés lijken me mensen die logeren
knipoog_dicht.gif
, een loge en nog een loge is volgens mij "loges".

Overigens, als je stelt dat "priesters" lid zijn, is het wellicht goed om er bij te vermelden dat katholieken die lid worden, als ik me niet heel erg vergis, daarmee automatisch de Kerk verlaten.

Ik vind het nog altijd zo kenmerkend dat een redelijk liberale paus als Leo XIII toch een vrij felle encycliek over de Vrijmetselarij heeft geschreven. Toch bijzonder. En voor wat betreft de Vrijmetselarij, je wéét gewoonweg niet wat zich daar allemaal afspeelt omdat ze zo gesloten zijn, dus alle spookverhalen kunnen toch nooit geverifieerd worden. Ik denk dat ze nog het meest weg hebben van de 'godsdienst van de rede' zoals Robespierre die voor zich zag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:57:43 schreef diakio het volgende:

Robespierre? Help me ff, wie was dat ook alweer? de grondlegger van La Terreur?

Yep:

Quote:
Op 9 Thermidor van het jaar I (27 juli 1793) werd Robespierre lid van het "Comité van nationale redding" (Comité de salut public), een revolutionair orgaan dat de functie van regering vervulde. Hij richtte een regime, een Schrikbewind, op dat gebaseerd was op "de deugd". Omdat hij overal om zich heen corruptie en verraad zag (of meende te zien), liep zijn ijver voor de "deugd" uit op "terreur" tegen allen die in zijn ogen onvoldoende ijver voor de revolutionaire beginselen aan de dag legden. In de oren van Robespierre en zijn fanatieke geestverwanten had het woord "terreur" overigens een positieve bijklank. Men verklaarde de terreur "tot de orde van de dag", noodzakelijk om de revolutie te doen slagen. Vanaf 5 september 1793 tot de val van Robespierre kwamen ruim 16 000 mensen onder de guillotine, het "nationale scheermes" terecht.

Men gaf Robespierre de bijnaam "l'Incorruptible" (=De Onomkoopbare) vanwege zijn overtuigingen en zijn sobere levenswijze. Mirabeau, een der revolutionaire leiders van het eerste uur, had in 1789 over Robespierre gezegd: "Deze man is gevaarlijk, hij gelooft in alles wat hij zegt".

Robespierre, sterk beïnvloed door de verlichtingsfilosofen, was een patriot die een ongedeelde volkssouvereiniteit voorstond. De republiek was "één en ondeelbaar". Met Rousseau beschouwde Robespierre de volonté générale of de algemene wil van het volk als de grondslag van politieke legitimiteit.

Robespierre had grote invloed op het "Comité van nationale redding". Ondanks zijn radicalisme moest hij van het echte atheïsme weinig hebben. Atheïsme was voor de Robespierre een decadent, aristocratisch verschijnsel, onverenigbaar met de ware aard van het het door hem zo hoog geschatte volk. Omdat hij het christendom beschouwde als hopeloos aangetast door het oude bestel, propageerde hij een "rationele godsdienst": de Eredienst van het Opperwezen (mei 1794), een vorm van verlichte staatsreligie of een vorm van deïsme. Op 7 mei 1794 ging hij voor in het grootse Fête de l'Etre suprême. Radicale atheïsten die hem voor deze houding bekritiseerden, zoals Jacques Hébert, raakten in ongenade en kwamen onder de guillotine.

Dramatisch was ook de wijze waarop Robespierre vervreemd raakte van zijn vroegere strijdgenoot Georges Danton. Hij aarzelde niet ook Danton en diens aanhangers, onder wie Camille Desmoulins, tot de guillotine te laten veroordelen (5 april 1794).

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:01:36 schreef Mind het volgende:

Ik zit er aan te denken me bij deze groep mensen te voegen. Na veel te hebben gelezen over de vrijmetselarij ben ik tot de conclusie gekomen dat ze me wellicht een stimulans kunnen geven in mijn persoonlijke groei. De open dag van vorig jaar was erg informatief en er lopen veel wijze en vriendelijke mensen rond in de logés.

Het museum is ook zeker een bezoek waard (helaas alleen op afspraak). Er zijn veel historische en waardevolle spullen te bezichtigen.

Het is natuurlijk gemakkelijk en zeer vermakelijk om al die grote conspiracy theorieën te geloven maar er is geen sprankje bewijs te vinden voor één van die theorieën. Alleen het Bohemian Grove verhaal is soms nogal freaky maar daar heeft het Grootoosten der Nederlanden als vrijmetselarij niets mee te maken.

Het lijkt mij de ideale manier om kennis op te doen en mensen te ontmoeten waarmee je in discussie kan treden over allerlei verschillende onderwerpen. Advocaten, rechters, priesters en marktkoopman zijn lid. De ervaring die ik er mee heb bewijst voor mij dat het geen elite club is van hooggeklede functionarissen die elkaar de handen boven het hoofd houden.

Hi, het is natuurlijk goed om je ergens in te verdiepensmile.gif Maar heb je bv al eens een kerk bezocht? clown.gif

Ik heb zelf ook heel wat gelezen over de Odd fellows, vrijmetselarij. Maar ik ben er eigenlijk meer van geschrokken. Ik weet niet of je Jezus kent, maar is het ook een idee om Hem ook te gaan zoeken? Want bij Hem is is goedparty.gif

Als je wil heb ik wel een link met info voor je over de vrijmetselarij. God's zegen, Arjan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 27 februari 2007 17:50:47 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Ik vind het nog altijd zo kenmerkend dat een redelijk liberale paus als Leo XIII toch een vrij felle encycliek over de Vrijmetselarij heeft geschreven. Toch bijzonder. En voor wat betreft de Vrijmetselarij, je wéét gewoonweg niet wat zich daar allemaal afspeelt omdat ze zo gesloten zijn, dus alle spookverhalen kunnen toch nooit geverifieerd worden. Ik denk dat ze nog het meest weg hebben van de 'godsdienst van de rede' zoals Robespierre die voor zich zag.

Afgaande van wat ik van ze heb gezien op tv, komt het op mij over als een jongensclubje voor volwassenen met panden ipv een boomhut.

Verder een hoop rituelen. Iets wat je clubje natuurlijk ook een zekere charme geeft.

Voor de rest is het een filosofie clubje waar de heren met elkaar over van alles en nog wat over praten. Binnen die club kun je prima agnost, christen, boeddhist, of you name it zijn. Wel hangt die club een bepaalde filosofie aan waardoor je dan wel een erg vrijzinnige christen zult zijn...

Ik houd me liever bezig met wat ik wel weet ipv te speculeren over wat ik niet weet. Op grond daarvan kom ik ook tot de conclusie die ik weergaf en als orthodox christen kan ik goed begrijpen dat je liever niet ziet dat je gemeenteleden daar bij zitten. Orthodoxe christenen zullen waarschijnlijk ook niet toe gelaten worden. Maar de erg vrijzinnigen zullen er denk ik prima gedijen.

Maaruh, mijn kennis gaat wbt de vrijmetselarij niet verder dan wat docu's...

Btw, hoe zit het met Mat Herben? Die man schijnt ook katholiek en vrij metselaar te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 27 februari 2007 19:18:27 schreef ArjanH. het volgende:

[...]

Hi, het is natuurlijk goed om je ergens in te verdiepen
smile.gif
Maar heb je bv al eens een kerk bezocht?
clown.gif

Ik heb zelf ook heel wat gelezen over de Odd fellows, vrijmetselarij. Maar ik ben er eigenlijk meer van geschrokken. Ik weet niet of je Jezus kent, maar is het ook een idee om Hem ook te gaan zoeken? Want bij Hem is is goed
party.gif

Als je wil heb ik wel een link met info voor je over de vrijmetselarij. God's zegen, Arjan

Hoi Arjan,

bedankt voor je advies maar die weg heb ik al eens bewandelt en ik voelde me er niet fijn bij. Ik was een trouw bezoeker van een grote gemeente te Almelo. Wellicht ken ik Jesus niet genoeg of wellicht wil ik hem nog niet kennen. Momenteel zijn er andere dingen in mijn leven die ik belangrijker vind en waar ik in geloof. Ik zou kunnen zeggen dat de wetenschap mij meer antwoorden geeft dan religie momenteel kan. Wie weet verandert dit ooit nog eens.

Als ik Gods zegen zou zeggen dan heb ik het gevoel dat ik misbruik maak van "zijn" naam maar bedankt voor je informatie en ik wens je al het goede. Die link van je zou ik graag een keer lezen.

@Pius: Godsdienst van de rede vind ik een erg goede uitspraak en ik ben tijdens het lezen van boeken deze uitspraak helaas nog niet tegengekomen. Merci, merci smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:25:33 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Afgaande van wat ik van ze heb gezien op tv, komt het op mij over als een jongensclubje voor volwassenen met panden ipv een boomhut.

Verder een hoop rituelen. Iets wat je clubje natuurlijk ook een zekere charme geeft.

Voor de rest is het een filosofie clubje waar de heren met elkaar over van alles en nog wat over praten. Binnen die club kun je prima agnost, christen, boeddhist, of you name it zijn. Wel hangt die club een bepaalde filosofie aan waardoor je dan wel een erg vrijzinnige christen zult zijn...

Ik houd me liever bezig met wat ik wel weet ipv te speculeren over wat ik niet weet. Op grond daarvan kom ik ook tot de conclusie die ik weergaf en als orthodox christen kan ik goed begrijpen dat je liever niet ziet dat je gemeenteleden daar bij zitten. Orthodoxe christenen zullen waarschijnlijk ook niet toe gelaten worden. Maar de erg vrijzinnigen zullen er denk ik prima gedijen.

Maaruh, mijn kennis gaat wbt de vrijmetselarij niet verder dan wat docu's...

Vrijmetselarij gaat uit van een soort Deisme, en is eigenlijk een product van de Verlichting. De rest is eigenlijk speculatie, omdat ze zoveel geheimhouden. Zeker is wel dat ze vooral in het verleden veel hebben geagiteerd tegen de Kerk. Je zou Humanum Genus eens kunnen lezen, Leo XIII is daarin ongebruikelijk fel voor z'n doen.

Quote:
Btw, hoe zit het met Mat Herben? Die man schijnt ook katholiek en vrij metselaar te zijn.

Tja, dat zegt niet zo veel he? Katholiek ben je door je doop. Ik heb even wat citaatjes e.d. verzameld:

"Mat Herben (LPF) noemt zichzelf 'katholiek vrijmetselaar' en gaat twee a drie keer per jaar naar de kerk. Hij meent dat de Kerk maar eindeloos "zevert over seksualiteit" en daarmee "kleinburgerlijk en provinciaal" is."

“Ik ben een katholieke vrijmetselaar. De vrijmetselarij is voor mij een mooie aanvulling op de officiële katholieke geloofsleer. Ik zie het katholicisme als een snelweg naar het heil, maar er zijn ook hele mooie provinciale weggetjes. Soms kan je beter die nemen."

"De katholieke achtergrond van Mat Herben heeft nog steeds z’n plaats: hij bidt het onze vader, is er van overtuigd dat een God bestaat en hoopt op een hemel na de dood. De samenkomsten van de vrijmetselarij inspireren echter vooral in zijn leven"

Duidelijk een lauwe katholiek op z'n best.

Samengevoegde post 27-2-2007 21:59:52:

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:19:58 schreef Mind het volgende:

@Pius: Godsdienst van de rede vind ik een erg goede uitspraak en ik ben tijdens het lezen van boeken deze uitspraak helaas nog niet tegengekomen. Merci, merci
smile.gif

Je zou in je overweging mee kunnen nemen dat je misschien van het ene uiterste in het andere uiterste vervalt. Tot nu toe zijn alle Godsdiensten van de rede en alles wat daar op lijkt, ook niet echt een succes geworden, om het maar zachtjes uit te drukken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:52:17 schreef elric het volgende:

Over de vrijmetselaars weet ik weinig, maar er word gezegt dat elke president (tot jfk) een lid was van deze orde en dat de bijbel in het witte huis waar de presidenten op zweren ook een vrijmetselaars bijbel was. Verder zouden de straten van Washington DC zo zijn aangelegt dat het een spirituele betekenis had:

Hierin kun je het ongekeerde pentagram herkennen en het vrijmetselaars logo:

Er word gepraat over een unie (oid) tussen de illuminati en de vrijmetselaars, maar dat is in mijn ogen echt onzin.

Het lijkt misschien een beetje vergezocht, maar toch duiken deze verhalen om de zoveel tijd weer op. Vrijmetselaarij, de DaVinci Code... Misschien is er wel meer aan de gang dan wij onszelf (onaantastbaar achtende) Christen (willen) beseffen.

Tegelijkertijd: Welk patroon vind je terug op de kaarten van Amsterdam, Parijs en Londen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:14:35 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Het lijkt misschien een beetje vergezocht, maar toch duiken deze verhalen om de zoveel tijd weer op. Vrijmetselaarij, de DaVinci Code... Misschien is er wel meer aan de gang dan wij onszelf (onaantastbaar achtende) Christen (willen) beseffen.

Tegelijkertijd: Welk patroon vind je terug op de kaarten van Amsterdam, Parijs en Londen?

Het patroon van een staduitbreiding die gebouwd is op sanitaire mogelijkheden en van vroeger uit de beste verdediging van buiten. Ik neem aan dat je op het pentagram duidt?

Samengevoegde post 28-2-2007 9:20:00:

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:14:35 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Het lijkt misschien een beetje vergezocht, maar toch duiken deze verhalen om de zoveel tijd weer op. Vrijmetselaarij, de DaVinci Code... Misschien is er wel meer aan de gang dan wij onszelf (onaantastbaar achtende) Christen (willen) beseffen.

Tegelijkertijd: Welk patroon vind je terug op de kaarten van Amsterdam, Parijs en Londen?

Het patroon van een staduitbreiding die gebouwd is op sanitaire mogelijkheden en van vroeger uit de beste verdediging van buiten. Ik neem aan dat je op het pentagram duidt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel zo dat de vrijmetselarij is ontstaan uit een bouwvakkersgilde. En tot op zekere hoogte is het zijn wortels niet vergeten. Binnen de architectuur en de planalogie, waren (zijn?) relatief veel vrijmetselaars te vinden. En één van de symbolen die door de vrijmetselarij veel wordt gebruikt is idd ook het pentagram. En ik kan me dan ook best voorstellen dat die architecten en planalogen zich best wel eens door hun vrijmetselaarsachtergrond hebben laten inspireren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Als iemand meer wil weten over vrijmetselarij, raad ik je van harte het boek "DE GEHEIME WERELD ACHTER VRIJMETSELARIJ" van Wilkin van de Kamp aan.

Ik las net dat iemand overwoog/overweegt om zich bij deze geheimzinnig genootschap aan te sluiten. Daar heb ik maar één antwoord op: NIET DOEN! Want alles wat in duisternis/mystiek is gehuld is per definitie NIET van de Here God! Want waarom zou God dingen van jouw verborgen willen houden als ze goed voor je zijn?! Think about That! God = Liefde en Jezus Christus = LIEFDE!!

Vrijmetselarij is doordrenkt met het occulte. In het begin wordt hier niets over verteld, maar naarmate je dieper in deze vrijmetselarij terecht komt, deste occulter het wordt. Mystiek uit het oosten, afgoderij uit de oudheid.. van alles.. De duivel wil niets liever dan de mens de afgrond in helpen. En deze vrijmetselarij vormt de basis voor 1 wereldreligie... de Duivel werkt in vele vormen. Van vrijmetselarij tot religies die een valse god als waarheid verkopen.

Ik krijg het al benauwd als ik dit schrijf...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ben ik niet meer zo benauwd voor de Vrijmetselarij, al blijft het opmerkelijk dat een vrij liberale en gematigde Paus als Leo XIII zo'n heftige encycliek erover heeft geschreven, al is het ook wel weer verklaarbaar gezien de activiteiten toentertijd. Maar tegenwoordig ligt het zwaartepunt van de donkere macht niet meer daar denk ik. Bij de Vrijmetselarij wéét je gewoonweg niet wat er in de hogere regionen afspeelt, maar een al te rationalistisch deisme is gewoon uit. Het trekt niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees dat boek maar eens ... het staat barstens vol info over de 'hogere regionen'. Ik weet niet meer hoeveel het boek heeft gekost (was bij een conferentie over bevrijdingspastoraat). De prijs was rond de 8 - 12 euro. Je kan m bestellen via bevrijdingspastoraat.nl (Auteur is Wilkin van de Kamp)

Tevens is op internet genoeg info te vinden over die "hogere regionen" en dat met name van mensen die uitgetreden zijn uit de vrijmetselaars loge.

Het is simpel: Vrijmetselaarij is doordrenkt van occultisme, maakt niet uit hoe je het noemt. Mystieke riten die komen uit het oosten.. oude godheden, etc... Mij zegt dit méér dan genoeg.

Bovendien... als zo een 'oude' kerkvader al iets schreef over vrijmetselarij.. begin dan toch maar eens achter je oren te krabben. De duivel weet dat zijn laatste uren geslagen zijn en zal blijven rondblazen als een briesende leeuw en verschijnt in vele vormen... Just think about that!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lees dat boek maar eens ... het staat barstens vol info over de 'hogere regionen'. Ik weet niet meer hoeveel het boek heeft gekost (was bij een conferentie over bevrijdingspastoraat). De prijs was rond de 8 - 12 euro. Je kan m bestellen via
(Auteur is Wilkin van de Kamp)

Tevens is op internet genoeg info te vinden over die "hogere regionen" en dat met name van mensen die uitgetreden zijn uit de vrijmetselaars loge.

Het is simpel: Vrijmetselaarij is doordrenkt van occultisme, maakt niet uit hoe je het noemt. Mystieke riten die komen uit het oosten.. oude godheden, etc... Mij zegt dit méér dan genoeg.

Bovendien... als zo een 'oude' kerkvader al iets schreef over vrijmetselarij.. begin dan toch maar eens achter je oren te krabben. De duivel weet dat zijn laatste uren geslagen zijn en zal blijven rondblazen als een briesende leeuw en verschijnt in vele vormen... Just think about that!

Ik ken dat soort info al. knipoog_dicht.gif Deels is het waar, deels overdreven. Een katholiek mag trouwens nog steeds geen lid zijn van de Vrijmetselarij op straffe van excommunicatie. En ondanks hun geheimhouding is er allang veel naar buiten gekomen over het gekonkel van de Vrijmetselarij in het verleden. Denk maar aan de Franse revolutie, de liberale revoluties rond 1848 enzovoorts. Mijn punt is alleen dat het zwaartepunt allang niet meer dáár ligt. Seculier deisme heeft er gewoon niet genoeg appeal meer voor. De toekomstige bedreiging moet je veeleer zoeken in een combinatie van New age, Dawkinsiaans gedachtegoed en een flinke scheut vervormd Boeddhisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid