Spring naar bijdragen

Welk "huis" in Al-Baqarah?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Omdat het alweer heel wat jaren geleden is, ben ik de Koran maar weer eens gaan lezen. Ik loop zo nu en dan tegen wat onduidelijkheden aan, wellicht dat iemand hier de antwoorden kent.

Is hier iemand die weet wat bedoeld wordt met het huis dat genoemd wordt in vers 125 van Al-Baqarah?

Quote:
En toen Wij het Huis tot een plaats van verzameling voor de mensheid en een toevluchtsoord maakten, zeggende: \"Neemt de plaats van Abraham als een plaats voor gebed\". En Wij geboden Abraham en Ismaël, zeggende: \"Reinigt Mijn Huis voor degenen, die de ommegang verrichten en voor degenen, die er toegewijd in verblijven en voor degenen, die zich neder buigen en zich ter aarde werpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Ik leg je vraag voor op het islamforum. Ik weet het zelf namelijk niet.

Ter verduidelijking voor de anderen: het betreft hier Soera De Koe, tweede Soera en meteen ook de langste (dacht ik). De Soera waarin ook wordt gesteld dat Christenen en Joden (Mensen van Het Boek) "niet zullen treuren" en hun beloning bij hun Heer ligt. Vers 68, gok ik. Mijn favo vers. smile.gif

Je hoort nog van me, mocht dat nodig zijn. knipoog_dicht.gif

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Antwoord van een zuster:

De Ka'ba

Tafsier 2:125: link

------------------------------------------------------------- ---------------

Wat ik dus al vermoedde. Waarom zei ik het gewoon niet! Oh zo voorzichtig met Koraninterpretaties, dat ben ik... Zelfs over dat vers dat ik aanhaalde, lopen de meningen uiteen, dus neem vooral wat ik zeg niet als Waarheid.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was de Ka'ba volgens de islamitische leer niet ook de plaats waar Abraham zijn eerstgeboren zoon wilde offeren? En is de ommegang niet de rite van het zeven maal om de Ka'ba lopen tijdens de Hadji? Want dan zou het denk ik wel logisch zijn om dat vers te lezen als een aanduiding voor de Ka'ba.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Als je dat wenst... Mijn (van CvW eigenlijk) vraag heeft aanleiding gegeven tot een reeds 4 pagina grote discussie over het 'waarom geen christenen in Mekka'.

link

Wa salaam,

Ilyas

Edit:

Of nee, laat maar. Het is eerder een kruisverhoor van andere 'afvallige' broeders. Ik mocht CvW blijkbaar ook geen broeder heten, want ik zou nu de islam hebben verlaten volgens iemand. Ai ai ai. Ik trek het me toch niet aan. Allah swt kent mijn intenties, en Hij alleen zal daarover oordelen.

Oh jullie die geloven, vermijdt veel van de kwade vermoedens. Voorwaar,

een deel van de kwade vermoedens zijn zonden. En bespioneert elkaar niet

en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid. Zou iemand van

jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten? Jullie zouden het

zeker haten. En vreest Allah. Voorwaar, Allah is Berouwaanvaardend, Meest Barmhartig. (49:12)

(sorry voor het off topic gaan, maar heel veel kan je hier toch niet aan toevoegen. Misschien meteen sluiten?)

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid