Spring naar bijdragen

Hoofdbedekking als Wil van God


Aanbevolen berichten

het is vast geen antwoord op de vraag , maar ik wil toch even

zeggen dat ik hoofddoekjes eigenlijk wel mooi vind!

En God heeft ons geloof ik naakt op aarde gezet , die kleding

zijn we toch uit schaamte gaan dragen?

Daarbij gaat bidden volgens mij dus om het gebed , de rest is bijzaak!(mening)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Salaam aleykom,

Over hoofddeksels. Ik draag het constant nu dezer dagen, en zéker in de moskee. Daar zie je natuurlijk geen vrouwen, maar zelfs de mannen doen het.

Echter, niet allemaal al is er idd een cultureel verschil, ook wat betreft de baard. Maar ik ben geen cultuurgebonden moslim en de cultuur waarin ik ben opgegroeid verwerp ik voor het grootste deel, dus schik ik me naar de Wil van Allah swt en dat is de énige manier om tijdens het gebed Zijn aanwezigheid te voelen. Althans, zo ervaar ik het subjectief toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hier kan ik me ook wel bij aansluiten. God wil altijd dingen die tot heil en zegen van gelovigen zijn. (Alleen zijn er wel dingen waarvan de gelovigen niet doorhebben dat het tot zegen leidt, maar wil God toch dat de gelovigen dit doen, om gelovigen toch tot zegen te brengen. Maar de mens heeft weer de vrije wil om niet te gehoorzamen en die zegen zo mis te lopen.) Aansluitend op dit topic: het zou dus interessant zijn te weten of hoofdbedekking tot zegen leidt.

Een christen kan niet oordelen over hoe een ander gekleed zou moeten zijn (tenzij de christen verantwoordelijkheid draagt, zoals een leraar). Het kledingvoorschrift moet de christen voor zichzelf toepassen, naar eigen geweten. Als je een vrouw bent, zou je dus zelf je eigen geweten moeten onderzoeken. Als het geweten van een vrouw haar veroordeelt, kan ze het beste haar klederdracht veranderen.

Salaam aleykom,

En jij leeft naar Leviticus, zei je? Dat zou je niet zeggen als ik je liberale mening lees... knipoog_dicht.gif

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Salaam aleykom,

En jij leeft naar Leviticus, zei je? Dat zou je niet zeggen als ik je liberale mening lees...
knipoog_dicht.gif

Wa salaam,

Ilyas

Op basis van Matth. 22 leef ik naar Leviticus:

37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja maar dat is menselijk , en God maakt het denk ik niet uit hoe je erbij loopt , als je God echt nodig heb , kun je volgens mij zelfs

op de toillet nog bidden , met je broek omlaag,als je het echt meent

moet dat geen probleem zijn!

Salaam,

Als je dat doet als moslim... wallah! Er is 1 plaats waar je niet mag bidden, 1, en dat is het toilet. Komaan zeg. Godsvrees, respect? Iemand?

Wanneer wij bidden, staat Allah swt voor ons. Dat doe je niet op het toilet, het spijt me, jij mag er anders over denken hoor.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar vinden jullie een hoofddoek mooi staan bij vrouwen? ,een andere vraag !

of is dit niet de bedoeling???

Niet echt de bedoeling, maar goed, ik vind sommige vrouwen met hoofddoek wel mooi hoor. Alhoewel je de laatste tijd meer hoofddoekjes ziet met glanzende stof, maar dan vind ik het al snel op een paaseitje lijken. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Jb:

Het is maar de vraag of het liberaal is, want als het geweten zegt dat je je hoofd moet bedekken, moet je je hoofd bedekken.

Salaam aleykom Eulogía,

Dat is een waarheid als een koe. Heel subjectief dus, maar zo is het wel. Je 'taqwa' bepaalt dat, inderdaad.

Michael, absoluut. Ik vind dit mooi, en voor naaktheid waar andere mannen op kikken, wend ik mijn blik af. Dus die man "die zich niet kan inhouden", dat ben ik allerminst!

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Salaam aleykom,

Over hoofddeksels. Ik draag het constant nu dezer dagen, en zéker in de moskee. Daar zie je natuurlijk geen vrouwen, maar zelfs de mannen doen het.

Echter, niet allemaal al is er idd een
cultureel verschil
, ook wat betreft de baard. Maar ik ben geen cultuurgebonden moslim en de cultuur waarin ik ben opgegroeid verwerp ik voor het grootste deel, dus schik ik me naar de Wil van Allah swt en dat is de énige manier om tijdens het gebed Zijn aanwezigheid te voelen. Althans, zo ervaar ik het subjectief toch.

En? draag je al een baard? Aangezien je je mond zo vol hebt over hijab voor vrouwen ben ik daar wel benieuwd naar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou als ik een hartaanval krijg , waar dan ook ,roep ik echt wel om God,s hulp! al zit ik op de toillet , maar zo denk ik ! sorry....

Salaam aleykom Michael,

Voor mij hoef je je NOOIT te excuseren, laat dat maar aan mij over, weet dit. knipoog_dicht.gif

En om hulp schreeuwen in nood is niet gelijk aan bidden, he.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En? draag je al een baard? Aangezien je je mond zo vol hebt over hijab voor vrouwen ben ik daar wel benieuwd naar.
smile.gif

Salaam aleykom Luxuria,

Ik ben consequent: hij is nu twee weken oud. Maar ik ga zondigen, en hem binnenkort wat trimmen, want ik wil geen Kerstmanbaard. knipoog_dicht.gif

Maar ja inderdaad, ik draag een hoofddeksel en een baard, en ik gooi binnekort insha Allah mijn jeans en strakke kleding weg. Ik begin er alhamdulillah (= haleluja) uit te zien als een moslim.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gisteravond wel een Lion uit de automaat verslonden, telt dat ook?

Uhm....

"Voedsel kwam uit de eter en zoetigheid uit de sterke!"

Toeval?

Heb je een vriendin die zeurt dat "Een kort koppie je zo leuk zou staan?" eentje die je af en toe vastbind als je slaapt en zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid