Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De verdorvenheid van de mens kwam anders wel mooi ter sprake. yes.gif En ook het idee dat ons aardse lichaam behoorlijk beperkend is. yes.gif

Ik vond de plaatjes iig mooi, het verhaal was inderdaad niet bijster origineel. Het is iig ook wat waard om halverwege de film je bril eens af te zetten en achterom te kijken. widegrin.gif Ik heb iig wel van de film genoten. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

boosrood.gif

Ik haat dat ongenuanceerde beeld van het Kolonisme. Geschiedkundig is duidelijk te zien dat het ook positieve kanten had. Zo kregen de indianen accuut mensenrechten, zelfbestuur en koffie van de Verlichte Westerse Atheisten en het waren eigenlijk alleen de vieze, achterbakse, ecologisch onverantwoorde, brandstapelminnende en met pokken besmette dekens uitdelende paapsche en andere gristenen echt slecht waren.

En die waren dus ook gemeen tegen pocahontas *).

*) vergeet de disneyfilm. Pocahontas was volgens betrouwbaardere bronnen "een meisje/jonge vrouw die ter vermaak van de kolonisten oa naakt radslagen maakte"

rofl.gif

(In Mexico vereert men nog steeds een aantal jezuieten, omdat die de bevolking hielpen zich te ontworstelen aan die fijne, beschaving brengende Spaanse adel)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik von 't een mooie film yes.gif Pocahontas in fantasy/Sci-Fi setting inderdaad.

Maar, ik ben dan ook een soort-van-hippie die Pocahontas een van de mooiste disneyfilms vind smile.gif

Ik heb trouwens de 2D versie gezien omdat de 3D al uitverkocht was toen ik er samen met m'n broertje heen wilde. De 3D wil ik een keer gaan zien puur omdat ik benieuwd ben naar de gebruikte techniek, wat een compleet nieuwe techniek is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

-knipperdeknip-

Eh. Ik bedoel. Avatar.

Weet iemand op welke techniek de 3D gebaseerd is? Ik kan de specs ervan niet vinden en ik ben zoo beniehieuwd
nosmile.gif

puh2.gif

Stereoscopisch?

Tenminste, welke kleur hebben die brilletjes? Als ze gekleurd zijn, worden de kleuren per oog gefilterd.

Zijn ze donker(der(grijs)) van kleur, dan is het hoogstwaarschijnlijk stereoscopisch smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dus zo'n weirdo die het verhaal van avatar nog wel interessant vindt, maar de fancy 3D-dinges nogal een turn-off vindt. Geef mij maar goeie ouwe tekenfilms.

*moet Pocahontas nog maar eens kijken*

(En ja, Apocalypto is vet. widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg...

Ik had ook een topic kunnen maken over stereoscopisch filmen en het bekijken ervan?

Daar zijn namelijk 2 technieken voor.

Het filteren van de beelden dmv zogenaamde shutterglasses. Enig vereiste is dat je minimaal een 120hz beeldscherm moet hebben. Elk glas knippert namelijk 60x per seconde, en laat dus alleen het beeld zien wat voor dat stuk glas bedoeld is dmv. infrarood.

Poly-nog-wat-dinges-glasses

Deze filterd dmv. anders geplaatst stuk plastic de linkse en de rechtse beelden eruit. Hierdoor kun je gewoon een 60hz beeldscherm gebruiken.

bij bedie technieken wordt de vericale resolutie verdubbeld, en vervolgens door de bril gehalveerd, geloof ik smile.gif

Dus. Het is maar een film inderdaad, en we hebben het ook over de film, en niet over de techniek.

Of, als je bovenstaand geblaat niet hebt gelezen, ik snap je niet? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Quote:

Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg...

Ik zat helemaal klaar om meegesleurd te worden.. Maar helaas, na 2 uur was de lol er voor mij toch een beetje vanaf. En had ik een houten kont nosmile.gif

* hopeloos gaat nooit meer naar de bioscoop in Ede.. Geen pauze en geen popcorn boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid