Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik vraag mij af of tattoo's verboden zijn in het Christendom.

Ik heb een tekst gevonden , waar staat dat het niet mag , als je in rouw bent ...

Maar gewoonweg omdat je het mooi vind ?

God , heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld, dus waarom zouden we ons dan \"veranderen\"?

En wat met jezelf opmaken (make-up), mag dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties !

Ik vind tattoo's(met een mooie betekenis) echt prachtig,ik wil er al heel lang ,maar wil er zeker van zijn dat het niet wordt afgekeurd door god.

Ik ga het zondag proberen aan een priester te vragen.Maar ben bang voor zijn reactie ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bedankt voor de reacties !

Ik vind tattoo's(met een mooie betekenis) echt prachtig,ik wil er al heel lang ,maar wil er zeker van zijn dat het niet wordt afgekeurd door god.

Ik ga het zondag proberen aan een priester te vragen.Maar ben bang voor zijn reactie ...

Of mail anders eens met Arie Boomsma

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een goede priester zal je op vriendelijke, herderlijke wijze helpen met je vraag. Geen zorgen dus, hij zal je niet bijten.
smile.gif

Admod note: Steek onder water verwijderd.

Dat plaatje van Arie lijkt indrukwekkend. Jammer dat je niet kan zien wat de voorstelling is.

@ Daria: wat zou je zelf willen laten zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste mensen,

ik vraag mij af of tattoo's verboden zijn in het Christendom.

Ik heb een tekst gevonden , waar staat dat het niet mag , als je in rouw bent ...

Maar gewoonweg omdat je het mooi vind ?

God , heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld, dus waarom zouden we ons dan \"veranderen\"?

En wat met jezelf opmaken (make-up), mag dit?

hier een site link waar een goeie studie over tattoo's tussen staat.

ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden.

grtz bartjan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hier een site
waar een goeie studie over tattoo's tussen staat.

ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden.

grtz bartjan

Het is maar wat je 'goed' noemt. Ik vind het nogal een waardeloze studie, eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

hier een site
waar een goeie studie over tattoo's tussen staat.

ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden.

grtz bartjan

Iemand die kennelijk met een priester in gesprek wil doorverwijzen naar Marc Verhoeven. Dat is bijna grappig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Iemand die kennelijk met een priester in gesprek wil doorverwijzen naar Marc Verhoeven. Dat is bijna grappig.

Boeiende site trouwens, waar evangelischen en pinkstergemeenten in het bijzonder, samen met de RKK er flink van langs krijgen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tattoo's mogen niet omdat ze asociaal zijn, vooral als ze groen worden
puh2.gif

Ze worden niet groen wanneer ze de goede inkt gebruiken. Je hebt namelijk echt zwarte inkt en zwarte inkt met groen pigment. Nogal logisch dat de tweede op den duur groen wordt.

En er is niets mis met tattoos. Ik heb er zelf 'onderzoek' naar gedaan en kon niets vinden in de bijbel, waaruit ik kon concluderen dat ik mijn tattoo niet mocht laten zetten. (Dus ja, ik geloof en heb er ook een.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid