Spring naar bijdragen

Korte vragen Geloof Algemeen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 493
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Het leven begint al bij de conseptie, als een eicel wordt bevrucht door een zaadcel.

Dat is het begin van een een uniek wezen. Deze dingen zijn voor de ware God niet verborgen. David zei hierover in Psalm139:13,16 ' Gij hebt mij afgeschermd gehouden in de buik van mijn moeder.......Uw ogen zagen zelfs het embryo van mij'.

Good dat,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

God heeft een verbond gesloten met Christus en hij op zijn beurt met zijn broeders (voor een koninkrijk) die met Gods Heilige Geest gezalfd zijn. Deze kleine kudde is een beperkt aantal discipelen die met Jezus de hemelse regering gaan vormen.

Alle andere christenen die God goedkeurt behoren tot de grote schare en zijn niet in het verbond opgenomen maar ervaren er wel de voordelen van en mogen in de toekomst in een aards paradijs leven.

good day,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
In Genesis 3:16 staat: tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’Wat ik me daardoor af begon te vragen, was de zwangerschap vóór de zondeval geen 'zware last'? En zouden mensen in de hemel ook zwanger kunnen worden? Bijvoorbeeld als je op aarde om een of andere reden geen kinderen kon krijgen, dat je die in de hemel nog wel kunt krijgen.

Wat staat er in de bijbel?

Als je goed leest en onderzoekt vind je dat je een opstanding kunt krijgen hier op aarde dat ten eerste.

Ten tweede zal iedereen in de nieuwe wereld gezond zijn niet meer gehandicapt dement enz enz.

Dus lijkt mij duidelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
In Genesis 3:16 staat: tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’Wat ik me daardoor af begon te vragen, was de zwangerschap vóór de zondeval geen 'zware last'? En zouden mensen in de hemel ook zwanger kunnen worden? Bijvoorbeeld als je op aarde om een of andere reden geen kinderen kon krijgen, dat je die in de hemel nog wel kunt krijgen.

Wat staat er in de bijbel?

Als je goed leest en onderzoekt vind je dat je een opstanding kunt krijgen hier op aarde dat ten eerste.

Ten tweede zal iedereen in de nieuwe wereld gezond zijn niet meer gehandicapt dement enz enz.

Dus lijkt mij duidelijk

Wat moet je doen om een opstanding te krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb eigenlijk 2 (oprechte) vragen ;

- Als Jezus voor al onze zonden gestorven is, en we op aarde dus eigenlijk niets méér hoeven te doen dan dat geloven, waarom is dit hele leven er dan nog? Waarom niet gelijk naar het paradijs als je eenmaal gelooft? Waarom moeten we al dat dood en verderf doorstaan..?

- Als Jezus voor al onze zonden gestorven is , waarom dan niet ook de zonde van het ongeloof? Ik vind het eigenlijk best stom als iemand mij een kado brengt en dat als ik het niet aanneem diegene in plaats van gewoon het kadootje bij mij neer te leggen , wegrent met het kado .. zo van "okeej als je het niet wilt, krijg je het ook niet.. lekker puh" .. Is dat nu echt liefhebbend?

Christenen gaan na hun bekering niet gelijk naar het paradijs, omdat ze de goede boodschap nog moeten doorgeven aan andere mensen die dreigen verloren te gaan.

Jezus is ook gestorven voor de zonde van het ongeloof. Het is door Zijn werk mogelijk om geloof te hebben, door het geloof aan te nemen.

Dat Jezus voor de zonden gestorven is, betekent niet dat gelovigen nooit meer een fout maken. Dat Hij voor de zonden gestorven is, betekent dat de fouten niet meer worden aangerekend.

Jezus rent ook niet weg met het kado, maar houdt het de hele tijd vóór mensen en moedigt mensen aan het aan te nemen, net zolang tot ze het aanpakken.

Fouten worden niet meer aangerekend ? .?

Spoor jij wel

Je moet sterk in geloof wandelen.

Dus ik kan nu lekker naar de hoeren homo worden iemand vermoorden maar dat word mij toch niet aangerekend.

Dat is net als eerder dat je het eens was over dat 1000 jarige rijk.

Dat dat van nu is tot Jezus wederkomst?.???

Dan moet dat toch bekend zijn wanneer hij komt binnen nu en duizend jaar dus of ?? Vanaf wanneer gaat nu in???

Heel duidelijk wij zullen een wederopstanding krijgen een opstanding des oordeels.

Daarna zullen wij 1000 jaar de tijd krijgen dan laat hij de duivel nog 1 keer los.

Ik doe al erg lang bijbel studie maar voor jullie lijkt het wel gesluierd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fouten worden niet meer aangerekend ? .?

Spoor jij wel

Je moet sterk in geloof wandelen.

Dus ik kan nu lekker naar de hoeren homo worden iemand vermoorden maar dat word mij toch niet aangerekend.(...)

Oh my. _:)__'>

Ja "sterke" tekst, zover het is na te gaan word je als homo geboren dus worden lijkt me nogal sterk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spreuken 23,9

Spreek niet tegen een dwaas, hij veracht je verstandige woorden.

Wat wordt met deze tekst bedoeld?

Categorie, dwijlen met de kraan open, water naar de zee dragen en vechten tegen de bierkraai. Er zijn mensen op deze wereld die goed advies, om welke reden dan ook (in dit geval dwaasheid) in de wind slaan.

Daarnaast, er zijn ook mensen (weet niet exact wat de context is van Spreuken 23) die je vragen om je mening over iets om je daarmee enkel te willen bespotten. In dat geval is het soms beter het voor je te houden.

Dat kan variëren van 'geloof je in de Schepping' tot 'wat vind je van mijn nieuwe jurk'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sterk verlangen naar rijkdom en succes, is dit een truc van de duivel om je te laten verwijderen van de Heer?

Meestal is het niet eens een truc van de duivel, maar iets dat diep in de mens zelf leeft. Het is de zondigheid van de mens, die het meestal veel leuker vindt om voor zichzelf te kiezen dan om te doen wat goed is in Gods ogen. Iedere keer dat je deze verlangens in jezelf voelt, mag je aan God vertellen dat je die verlangens hebt, maar dat je ze niet wilt en dat je Gods wil wilt doen. Vervolgens mag je God vragen of Hij een goed verlangen in jouw hart wil leggen. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sterk verlangen naar rijkdom en succes, is dit een truc van de duivel om je te laten verwijderen van de Heer?

Meestal is het niet eens een truc van de duivel, maar iets dat diep in de mens zelf leeft. Het is de zondigheid van de mens, die het meestal veel leuker vindt om voor zichzelf te kiezen dan om te doen wat goed is in Gods ogen. Iedere keer dat je deze verlangens in jezelf voelt, mag je aan God vertellen dat je die verlangens hebt, maar dat je ze niet wilt en dat je Gods wil wilt doen. Vervolgens mag je God vragen of Hij een goed verlangen in jouw hart wil leggen. *:}

Als je zelf karig (wat ik al doe) leeft, maar je werkt hard en je word goed in om verdienmodellen te bedenken en uit te voeren. Dit geld gebruik je dan om godskoningrijk te dienen, zou dat een mogelijkheid kunnen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sterk verlangen naar rijkdom en succes, is dit een truc van de duivel om je te laten verwijderen van de Heer?

Meestal is het niet eens een truc van de duivel, maar iets dat diep in de mens zelf leeft. Het is de zondigheid van de mens, die het meestal veel leuker vindt om voor zichzelf te kiezen dan om te doen wat goed is in Gods ogen. Iedere keer dat je deze verlangens in jezelf voelt, mag je aan God vertellen dat je die verlangens hebt, maar dat je ze niet wilt en dat je Gods wil wilt doen. Vervolgens mag je God vragen of Hij een goed verlangen in jouw hart wil leggen. *:}

Als je zelf karig (wat ik al doe) leeft, maar je werkt hard en je word goed in om verdienmodellen te bedenken en uit te voeren. Dit geld gebruik je dan om godskoningrijk te dienen, zou dat een mogelijkheid kunnen zijn?

Vraag het eens aan God. ;) Stel God de vraag wat de beste manier is waarop jij Hem dienen mag, Hij zal je zeker antwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Hoe wil God aanbeden worden?

Alereerst de tekst in Micha:....

(Micha 6:8) . . .Hij heeft u verteld, o aardse mens, wat goed is. En wat vraagt Jehovah van u terug dan gerechtigheid te oefenen en goedheid lief te hebben en bescheiden te wandelen met uw God?

De ware God aanvaardt uitsluitend de aanbidding van degenen die in overeenstemming met zijn wil leven (Mt 15:9; Mr 7:7).

Tot een Samaritaanse vrouw zei Christus Jezus: „Het uur komt waarin gijlieden de Vader noch op deze berg [Gerizim] noch in Jeruzalem zult aanbidden. Gijlieden aanbidt wat gij niet kent; wij aanbidden wat wij kennen . . . Maar het uur komt, en is nu, waarin de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, ja, want de Vader zoekt zulke mensen om hem te aanbidden. God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.†— Jo 4:21-24.

good day,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Welke apostelen waren aanwezig tijdens de Kruiziging van Jezus?

En bij het kruis van Jezus stonden Zijn moeder en Zijner moeders zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria Magdalena.

Jezus nu, ziende Zijn moeder, en den discipel, dien Hij liefhad, daarbij staande, zeide tot Zijn moeder: Vrouw, zie, uw zoon.

er was er maar 1 omdat de anderen zich verstopt hadden na de aangifte van Jezus in de tuin

en dat was dezelfde discipel die vroeg aan Jezus tijdens het laatste avondmaal wie zal het zijn die u verraad

En een van Zijn discipelen was aanzittende in den schoot van Jezus, welken Jezus liefhad.

Simon Petrus dan wenkte dezen, dat hij vragen zou, wie hij toch ware, van welken Hij dit zeide.

En deze, vallende op de borst van Jezus, zeide tot Hem: Heere, wie is het? joh 13:23

Zij liep dan, en kwam tot Simon Petrus en tot den anderen discipel, welken Jezus liefhad, en zeide tot hen: Zij hebben den Heere weggenomen uit het graf, en wij weten niet, waar zij Hem gelegd hebben.

Petrus dan ging uit, en de andere discipel, en zij kwamen tot het graf. joh 20:3

naar alle waarschijnlijkheid was dit dus Johannes hij heeft zelf de dingen meegemaakt en opgeschreven

hij is dus ook Maria's zoon geworden en was bij de kruisiging als enige discipel die niet bang was om opgepakt te worden.

Duidelijk moet wel zijn dat Jezus Maria niet als zijn moeder zag zoals kinderen hun moeder zien.

Want toen ze buiten stonden en wensten Jezus te spreken, zei Jezus dat de mensen die bij hem waren opdat moment zijn moeders en zusters waren.

En op het eind zegt Jezus niet Moeder ziedaar Uw zoon, maar Vrouw ziedaar uw zoon

En Jezus heeft vaker aangegeven dat ze Maria niet als zijn moeder moesten zien.

vereer niemand anders dan Vader/Zoon/Heilige Geest want niemand is heilig dan alleen die drie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid