Spring naar bijdragen

Concerten/Festivals


Aanbevolen berichten

4 Juni ga ik naar een concert van Neal Morse in Zoetermeer, Jihaaaaaa(d)

Twee en half uur genieten van 's werelds beste prog-rock en nog eens Christelijk ook.

Toevallig meer mensen hier die er heen gaan?

Dat is NIET 's werelds beste prog-rock (Het komt niet in de buurt, de laatste albums althans).

Dat klopt! :) Zijn vorige band bijvoorbeeld, Spock's Beard, was beter dan Neal Morse solo. En er zijn nog wel wat artiesten te noemen die beter zijn in dat genre.

Toegegeven, als Neal op het podium tussen de nummers door zijn mond houdt, is het best oké. Maar dat gépreek.. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 342
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

4 Juni ga ik naar een concert van Neal Morse in Zoetermeer, Jihaaaaaa(d)

Twee en half uur genieten van 's werelds beste prog-rock en nog eens Christelijk ook.

Toevallig meer mensen hier die er heen gaan?

Dat is NIET 's werelds beste prog-rock (Het komt niet in de buurt, de laatste albums althans).

Dat klopt! :) Zijn vorige band bijvoorbeeld, Spock's Beard, was beter dan Neal Morse solo. En er zijn nog wel wat artiesten te noemen die beter zijn in dat genre.

Toegegeven, als Neal op het podium tussen de nummers door zijn mond houdt, is het best oké. Maar dat gépreek.. :(

Kwestie van smaak. Spock's Beard vind ik dodelijk saai, afgezien van een paar nummers zoals Wind in/at my back en Open wide the floodgates. Neal's soloalbums daarentegen vind ik prachtig, samen met Transatlantic.

Het gepreek is inderdaad wel een beetje tenenkrommend, dat geef ik toe. Maar het verhaal dat hij tijdens Testimony Live vertelde, over God die zijn dochtertje genas, dat vond ik toch wel prachtig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan helemaal niets met dat soort verhalen en betaal ook geen geld voor verhaaltjes, maar voor goede muziek. Ik heb me bij wel meer christelijke (en enkele niet-christelijke) bands doodgeërgerd aan dat irritante gelul tussendoor.

Ik vind Transatlantic ook een stuk beter dan Neal Morse solo overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, jij kan er niks mee, andere mensen wel. Geef mij maar bands/artiesten die preken, dan weet je tenminste dat ze echt liefde voor het vak en voor God hebben.

Zelf heb ik mooie herinneringen aan Neal Morse die tussendoor preekt, van mij mag hij het op 4 juni ook doen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zegt net dat je het tenenkrommend vindt. Je spreekt jezelf tegen. ;)

Niet dat het uitmmaakt verder, maar ik zie ook wel dat een artiest echt van z'n vak houdt als hij gewoon doet waarvoor hij betaald wordt. Daarbij denk ik dat uit zijn teksten ook wel blijkt hoe hij over God denkt. Ik heb meer respect voor artiesten die gewoon spelen en op die manier iets uitstralen en op die manier iets 'zeggen' over waar ze voor staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik spreek mezelf niet zo zeer tegen. Moeilijk uit te leggen, ik vind het inderdaad tenenkrommend als artiesten het er erg dik bovenop leggen, maar soms is het wel effectief. Om mijn persoonlijke ervaringen te delen, daar is dit topic niet de goede plaats voor, maar achteraf gezien ben ik toch blij dat artiesten het doen. Al kan je als toeschouwer op het moment zelf denken; "Waar heeft die vent het nou weer over?".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal wel liggen aan het uitgangspunt waarmee je naar concerten gaat, de verwachtingen en wensen die je hebt, je levensovertuiging misschien of een combinatie van factoren. Ik kan me niet een concert herinneren waarbij ik onder de indruk was van een toespraak van een artiest. Of het moet U2 geweest zijn, maar ook aan Bono erger ik me niet zelden.

Vorig jaar heb ik me nog behoorlijk geërgerd aan Haste The Day en hun standaard preekje tussendoor, bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrik er ook niet van, ik stoor me eraan. Zelfs toen ik op Flevo was vond ik het irritant - terwijl ik het daar inderdaad wel had kunnen weten.

Dat een metalband echter gaat preken gedurende een gewone clubshow, dat vind ik irritant. Speel gewoon en doe waarvoor de mensen komen: spelen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yes! Vanavond The Chariot en MyChildren MyBride.

En maandag naar Sonata Arctica.

Oh noes! Jaloers! Ik wist niet dat SA in Nederland kwam optreden.

* Draagt nu een SA Colors last a lifetime and fade to grey t-shirt

Mach ich mitkommen? :E

SA komt in de Effenaar. Vind ze wel duur geworden (26,-).

Als je zelf een kaartje regelt mag je van mij wel meegaan. Ga met nog 'n oud Credibler. ;)

En the Chariot was echt vet! Wat kunnen die een toffe show neerzetten, zeg! Ongelooflijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorig jaar op Sziget geweest met o.a. de hierbovengenoemde band Muse, leuke band verder. Wel beetje standje automatische piloot, verder goede sfeer en te goed weer. Komende zomer voor 2de maal naar belgie voor Dour, ook mooi festival altijd. Ook een aanrader dat, super sfeer altijd, je kan er serieus je telefoon voor je tent laten liggen en wat gaan kopen zonder dat het wordt gejat, ik trek dat zeer goed ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dour lijkt me ook nog wel een keer grappig.

Muse was vroeger helemaal te gek. Nu is het alsnog een fantastische live act, maar wel erg groots, bombastisch, pompeus, en inderdaad - als je pech hebt - standje automatische piloot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren Patrick Wolf gezien in de melkweg, ik vond het in het begin niet zo op gang komen maar tegen het einde was het echt geweldig en vond ik het jammer dat het al gedaan was. Zijn humeur leek ook omgeslagen doorheen het concert, in het begin leek hij een beetje moody en introvert en vond ik de sfeer niet zo super zitten, maar samen met het publiek werd hij vrolijker en enthousiaster doorheen de show leek het wel. Een geweldige muzikant is het sowieso dus ik had niks anders verwacht dan dat, maar ook qua sfeer zat het na verloop van tijd echt goed. Ik kreeg spontaan zin om wildvreemden te gaan groepsknuffelen, dat is meestal een goed teken. ;)

Voorprogramma was trouwens ook wel leuk, maar er is heel weinig van te vinden online zo te zien. Rowdy Superstar heette het. Volgens mij wel alleen leuk live, ik denk niet dat ik er een cd van zou hoeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vorig jaar op Sziget geweest met o.a. de hierbovengenoemde band Muse, leuke band verder. Wel beetje standje automatische piloot, verder goede sfeer en te goed weer. Komende zomer voor 2de maal naar belgie voor Dour, ook mooi festival altijd. Ook een aanrader dat, super sfeer altijd, je kan er serieus je telefoon voor je tent laten liggen en wat gaan kopen zonder dat het wordt gejat, ik trek dat zeer goed ;)

Was ook op Sziget! Alleen de eerste paar dagen, dus Muse helaas gemist.

Vond Faithless ook geweldig, iedereen ging daar compleet uit zn dak

Gorillaz stonden in een tent he? Was echt zonde.. Die gasten horen op de Main Stage thuis. Die tent stond ook zo vol. Stond half binnen, maar werd dermate tegen de zijkant gedrukt en geduwd dat ik weer naar buiten gegaan ben. Echt gekkenhuis

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Yes! Vanavond The Chariot en MyChildren MyBride.

En maandag naar Sonata Arctica.

En, hoe was het gister?

Ik was toch niet meer gegaan. Was iets tussen gekomen, wel jammer. Had ze wel weer een keer willen zien. Alhoewel het laatste album me gestolen kan worden. Oudere werken waren wat mij betreft veel beter.

Waarschijnlijk ga ik er in augustus toch maar weer aan geloven.. Flevo. Underoath komt, dus dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om niet te gaan.

In mei naar Dance Gavin Dance met mijn vriend en ook naar We Came As Romans en Miss May I. En misschien pikken we een dagje Groezrock mee. Was eerst wel de bedoeling, maar toen besloten we niet te gaan en nu twijfelen we nog. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid