Spring naar bijdragen

Peacedog Festival


Aanbevolen berichten

Goed, het zal misschien niet iedereen hier ontgaan zijn, maar voor de mensen die het nog niet wisten: lange tijd organiseerde Peacedog allerlei concerten en festivals in Ede. Vaak traden christelijke en niet-christelijke bands heerlijk samen op en ging het gewoon om goede muziek, zonder gezeik over hokjes e.d. Ik herinner me vele vette optredens van onder meer Oceansize, Silence The Foe, The Skidmarks, Face Tomorrow, Stretch Arm Strong, JR Ewing, Blindside, Denison Witmer, ZAO, The Spirit That Guides Us, This Beautiful Mess, LPG, Callisto, Lampshade, e.v.a. Veel bands, zoals This Beautiful Mess, hebben toch wel een en ander aan het festival te danken gehad! Maar sinds een paar jaar is Peacedog niet meer... Helaas.

Echter, er komt een eenmalige reunie. Nog een keer (vooralsnog) een Peacedog Festival! Op 03-07-2010!

De eerste namen zijn vanavond bekendgemaakt en de website is online.

De eerste geboekte namen zijn: de oude vertrouwde screamo/hardcore/metal van The Spirit That Guides Us, de liedjespop van het Duitse Llingby, de nieuwe Nederlandse formatie Eins, Zwei Orchestra, Minco Eggersman (ME), The Medics en John Coffey. Ook de headliner is bekendgemaakt: de (geweldige!) Amerikaanse band mewithoutYou zal speciaal voor deze editie van Peacedog nog een keer naar Europa komen. Met name met de headliner ben ik erg blij. Ik heb veel live-beelden gezien en ben onder de indruk van hun podiumpresentatie. Bovendien heb ik de band, waar ik vroeger toch wel veel naar heb geluisterd, nog maar een keer gezien, in een -knip- klein zaaltje ooit in Amsterdam.

Ik wil er sowieso heen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Klinkt weer erg fijn. smile.gif

MewithoutYou heb ik overigens voor het eerst gezien in het jaar dat ze naar PD gingen. Maar meen dat ze vooraf een show in een café ergens gaven, daar heb ik ze voor het eerst gezien.

Ik meen 3 keer live gezien, minstens 2x iig.

En het laatste album van TSTGU is gewoon fijn, die dudes wil ik ook nog wel weer een keertje zien.

Ik ga proberen er heen te gaan. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ondanks dat ik de bands nauwelijks ken, lijkt het me wel leuk. TSTGU heb ik ondertussen al wel een stuk of 8 keer gezien
knipoog_dicht.gif
Me without you lijkt me ook vet
smile.gif
Ik denk dat ik er wel heenga.

Er komen nog zo'n 18 bands bij, dus misschien zit er wel 't een en ander tussen voor je. knipoog_dicht.gif Llingby ken ik zelf ook niet en Eins, Zwei Orchestra ook niet (maar dat kan ook niet anders, want die bestaan net en hadden vorige week in ieder geval nog niets op hun MySpace staan).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er komen nog zo'n 18 bands bij, dus misschien zit er wel 't een en ander tussen voor je.
knipoog_dicht.gif
Llingby ken ik zelf ook niet en Eins, Zwei Orchestra ook niet (maar dat kan ook niet anders, want die bestaan net en hadden vorige week in ieder geval nog niets op hun MySpace staan).

Het scheelt ook dat de Kei waar het wordt gehouden op fietsafstand is puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ZAO wordt ongetwijfeld geboekt waarna ze afzeggen, zoals in de goede ZAO-traditie.
widegrin.gif

Idd. widegrin.gif

En die ene keer dat ze komen zuigen ze meteen enorm door hun tijdelijk nieuwe schreeuwer widegrin.gif

Gelukkig hebben ze het helemaal goed gemaakt met hun latere show in de Goudvishal (RIP).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nieuwe namen:

INTOHIMO (EMOCORE - DE EUROPESE UNDEROATH - SWE)

THROUGH SOLACE (EMOTIONELE METALCORE - UK)

STAIRS TO NOWHERE (GARAGEROCK EXTRAORDINAIRE)

SACRED LIFE (PUNKRAWK REUNION SHOW!)

SOCIAL SUICIDE (SCANDINAVISCHE HARDCORE - N)

MARIECKE BORGER (VOOR LIEFHEBBERS VAN BROWN FEATHER SPARROW)

ROGIER PELGRIM (RAUWE, ACOUSTISCHE POP UIT EDE)

SO CALLED CELESTE (CHAOTISCHE METALCORE UIT EDE / AMSTERDAM)

BORGAARD (SINGER-SONGWRITER CHRISTOFFER VAN TEYLINGEN)

Mijn reactie:

Intohimo is niet helemaal mijn ding. Through Solace vind ik wel oké. Stairs To Nowhere is natuurlijk geniaal. Sacred Life heb ik he-le-maal niets mee. Social Suicide is vet! Mariecke Borger: neuh. Rogier Pelgrim: mwah, neuh. So Called Celeste: wel tof. Borgaard: ben ik heel benieuwd naar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Zoeken naar een kaartje online? Of even mailen of er echt niets meer te regelen valt. Noem gewoon dat werk als reden. knipoog_dicht.gif En mensen zoeken om mee te gaan? Er zijn 400 mensen, daar zitten vast leuke mensen bij! knipoog_dicht.gif Ik ben er ook, kan niet beter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid