Spring naar bijdragen

Uit de bron van Christus


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik kreeg een brief welke met mijn adresgegevens er bij over stichting Uit de bron van Christus. Engelen spreken tot Thyrza en geven haar dingen door. Zo geloven zij ook in reïncarnatie. Iets wat volgens mij niet in de Bijbel voor doet komen.

Quote:

Het ware evangelie

6 Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>“ vervloekt is hij! 9 Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>“ vervloekt is hij!

Tot zover deze lezing uit Galaten 1:5 e.v.

Kan het zo zijn dat iemand gehypnotiseerd wordt en daardoor rest van de tijd beïnvloed gaat worden en geen zelf controle meer over zich/haar zelf heft? (Tegenwoordig heb je op publieke omroep bij de TROS een show van Jan Smit waar mensen onder hypnose worden gesteld).

Graag uw reacties.

Website van deze stichting:

link (uitdebronvanchristus.nl) Via het contact adres kunt u hun ook vragen stellen via mail adres.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Foppe,

Het is Gods woord die ik hier neer zet. Als iemand zich daardoor veroordeeld voelt moet die niet bij mij zijn maar bij God.

Vanuit de Bijbel moet je zaken toetsen als iets wel of niet goed is. Zo kan ik lezen in het blad dat was Sonja de Vries zegt waar is en kritisch geluid niet geduld wordt. Zo communiceert met Engelen maar Engelen zijn ook niet onfeilbaar. En met welke Engelen communiceert zij? Zijn het de Engelen van God of gevallen engelen?


Samengevoegd:

Ik heb deze stichting eens voorgelegd aan de EO aan het rubriek Ijgenwijs:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onder hypnose kan veel informatie die in de hersenen opgeslagen ligt, naar boven worden gehaald. Hypnotiseurs tappen het onderbewuste geheugen als het ware af. Maar hoe zijn die herinneringen daar gekomen?

Misschien hebt u een boek gelezen, een film gezien of op de televisie iets over bepaalde mensen vernomen.

Als u zich vereenzelvigd hebt met de mensen over wie u iets hebt gezien, kan dit een levendige indruk hebben achtergelaten, bijna alsof het een ervaring van uzelf was.

Wat u in werkelijkheid gedaan hebt, kan al zo lang geleden zijn dat u het vergeten bent, maar onder hypnose kan die ervaring weer worden opgeroepen alsof u zich „een ander leven†herinnert. Maar als dat het geval was, zou dan niet iedereen zulke herinneringen hebben? Dat is echter niet zo.

Het is opmerkenswaard dat in steeds meer Amerikaanse staten het hooggerechtshof geen getuigenverklaringen accepteert die onder hypnose zijn afgelegd.

In 1980 verklaarde het hooggerechtshof van Minnesota dat „volgens het getuigenis van de beste deskundigen geen enkele deskundige kan vaststellen of een onder hypnose opgeroepen herinnering, of enig deel van die herinnering, waarheid, leugen of een verdichtsel is — een vullen van hiaten met fantasieën. Wetenschappelijk zijn dergelijke resultaten niet betrouwbaar wat nauwkeurigheid betreft†(De staat vs. Mack, 292 N.W.2d 764).

De invloed van suggesties die door de hypnotiseur aan de gehypnotiseerde gegeven worden, is een factor die in deze onbetrouwbaarheid meespeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een stukje uit het blad van deze stichting:

Op 12 augustus 1798 werd uit de Goddelijke Kosmos de boodschap overgedragen dat Moeder Aarde gestimuleerd moest worden door een zendelinge, om de mensen nogmaals de kans te geven de God van alle tijden, van alles tot in eeuwigheid, te leren gehoorzamen. De zendelinge die hiervoor in aanmerking mocht komen, heette Yoelaskas d'Aquilya. Zij werd goed bevonden om terug te keren tussen de mensen en dit geschidde op 20 december 1944 te Leeuwarden.

8 Juli 1983 was het tijdstip waarop wij, de Engelen, het noodzakelijk achtten om de levensknop van Yoelaskas (op aarde heette zij Sonja de Vries) definitief om te zetten. Dit betekende: in plaats van afhankelijk te zijn van aardse gevoelens en aardse medici, afhankelijk te zijn van ons, de Engelen. En dit houdt in: geestelijke geveoelens en geestelijke medici.

Een andere stukje:

Zij krijgt dromen van de engelen, heel vaag stemmen laten horen, helderziendheid en geuren te verspreiden die in een bepaalde ruimte niet zijn. Elders staat dat Yoga een dwaalleer is volgens Sonja de Vries. En zo kan ik nog verder gaan, dingen die absoluut nergens in de Bijbel staan.

In een brief stond Jezus dé Christus als afzender.

Bovenstaande blijkt niet uit de Bijbel dat wij ons afhankelijk moeten stellen van Engelen.

Soms wordt in de Bijbel gevallen engelen ook wel demonen genoemd of geesten. Kijk maar naar 1 Koningen 22:20.

Er schijnt een mevrouw die gebeden heeft tot God dat deze stichting haar leden aantal niet verder zou groeien. Tot op de dag van vandaag is deze stichting inderdaad nooit meer verder gegroeid. Bij de bijeenkomsten zijn de mensen in blauw gekleed. Deze bijeenkomsten trekken weinig publiek. Volgens de stichting Uit de Bron van Christus zou er ook geen hel zijn. Aangezien de Bijbel ons wel degelijk doet geloven dat die bestaat lijkt me dit om een andere Evangelie te gaan. Tenzij u aangeeft dat dit niet het geval blijkt te zijn.


Samengevoegd:

Uitzending op Omrop Fryslân over uit de Bron van Christus:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

1: Ik snap nog steeds niet wat die stichting nu eigenlijk te maken heeft met hypnose. Naar mijn gevoel schrijf je erg warrig en onduidelijk, wat het heel moeilijk maakt om te reageren.

2: Wat ik van je hoor over die stichting klinkt inderdaad nogal bizar en niet christelijk. Maar dat heb je zelf duidelijk ook door. Wat wil je daar dan nog over horen/discussiëren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1: Ik snap nog steeds niet wat die stichting nu eigenlijk te maken heeft met hypnose. Naar mijn gevoel schrijf je erg warrig en onduidelijk, wat het heel moeilijk maakt om te reageren.

2: Wat ik van je hoor over die stichting klinkt inderdaad nogal bizar en niet christelijk. Maar dat heb je zelf duidelijk ook door. Wat wil je daar dan nog over horen/discussiëren?

Zoals ik boven aangegeven hebt als ik die Galaten brief daar dan ook van toepassing is. En ik begrijp niet goed waarom deze stichting zich uit de bron van Christus doet noemen. Kennelijk bedoelen zij een andere Christus.

Zo had je tijd geleden Orde der Transformanten op TV. Ik wil bepaalde geloofsopvattingen in het licht stellen en daarover discussie over voeren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoe dat zo?

Uit iemand die in deze beweging heeft gezeten en bevrijdingspastoraat nodig had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste Foppe,

Het is Gods woord die ik hier neer zet. Als iemand zich daardoor veroordeeld voelt moet die niet bij mij zijn maar bij God.

Je haalt een bepaalde brief van Paulus aan, en daarmee oordeel je een ander. Heeft Paulus die brief persoonlijk aan die stichting geschreven? Nee toch, hij heeft het hier toch tegen de Galaten?

"Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je haalt een bepaalde brief van Paulus aan, en daarmee oordeel je een ander. Heeft Paulus die brief persoonlijk aan die stichting geschreven? Nee toch, hij heeft het hier toch tegen de Galaten?

"Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"

Je geeft nu zelf toch ook een oordeel over IkBen? En nu doe ik dat over jou.

Wat een vicieuze cirkel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je geeft nu zelf toch ook een oordeel over IkBen? En nu doe ik dat over jou.

Wat een vicieuze cirkel!

Dit is toch geen oordeel, en anders een andere dan ikben deed. Ik vraag het op eigen initiatief, maar hij gebruikt de Bijbel ervoor, en "misbruikt" een apostel daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is toch geen oordeel, en anders een andere dan ikben deed. Ik vraag het op eigen initiatief, maar hij gebruikt de Bijbel ervoor, en "misbruikt" een apostel daarvoor.

Een oordeel uit jezelf uitspreken of verwijzen naar een bijbelboek is niet zo anders volgens mij. Maar goed ik zie het alweer: jij bent zelf boven dergelijke menselijke neigingen verheven. Als jij anderen ergens van beschuldigd is het uiteraard terecht maar als anderen het doen is het een oordeel.

Ik blijf dat altijd vreemd vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ikbenBen is terecht kritisch tegenover een geestelijke beweging en meet dat af aan bestaande kennis en inzichten. Lijkt me een goede zaak. Om dat gelijk als 'oordeel' in de zin van 'veroordelen' te klassificeren lijkt me niet fair.

Voor wat betreft de beweging "Uit de bron van Christus": dit lijkt me geen lekker clubje. En ja, noem dit gerust een oordeel knipoog_dicht.gif. Doe voor de lol een Google op "Sonja de Vries", het zogenaamde medium dat met engelen in contact staat. Dan krijg je aardig wat hits die getuigen van sektarische elementen.

Google is natuurlijk niet alleszeggend, maar het kan een aardige indicator zijn. Verder staan er wat 'verdachte' zaken op hun eigen site. Engelen met politieke agenda's en zo. En een profilering op gevoelswaarden 'want dat is de geestelijke realiteit'. Yeah right. De meest misleidende booschappen, bijvoorbeeld reclame, werken via (onderbewuste) gevoelswaarden. Als ze hypnose-technieken gebruiken dan is het al helemaal verdacht. Ik zou me er niet door laten meeslepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Onder hypnose kan veel informatie die in de hersenen opgeslagen ligt, naar boven worden gehaald. Hypnotiseurs tappen het onderbewuste geheugen als het ware af. Maar hoe zijn die herinneringen daar gekomen?

De invloed van suggesties die door de hypnotiseur aan de gehypnotiseerde gegeven worden, is een factor die in deze onbetrouwbaarheid meespeelt.

Bron: Wachttoren. Copy-Paste...

Hypnose is niet onzin of altijd onbetrouwbaar. Bij mythbusters is op wetenschappelijke wijze getoond dat de hersenen veel meer informatie in het onderbewuste opslaan dan we bewust weten.

Bij het terugdraaien van de 'video' bleken de proefpersonen inderdaad gelijk te hebben.

Hoe komt die informatie in de hersenen? Gewoon! Via organen, via de hersenschors en de zintuigen.

Heb je geen wachttoren bij nodig Aimée smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bron: Wachttoren. Copy-Paste...

Hypnose is niet onzin of altijd onbetrouwbaar. Bij mythbusters is op wetenschappelijke wijze getoond dat de hersenen veel meer informatie in het onderbewuste opslaan dan we bewust weten.

Bij het terugdraaien van de 'video' bleken de proefpersonen inderdaad gelijk te hebben.

Hoe komt die informatie in de hersenen? Gewoon! Via organen, via de hersenschors en de zintuigen.

Heb je geen wachttoren bij nodig Aimée
smile.gif

Mythbusters zou ik niet direkt als wetenschappelijk bewijs willen/durven aanvoeren....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je haalt een bepaalde brief van Paulus aan, en daarmee oordeel je een ander. Heeft Paulus die brief persoonlijk aan die stichting geschreven? Nee toch, hij heeft het hier toch tegen de Galaten?

"Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"

De dominee van de kerk haalde deze tekst aan, dus die heeft het mis volgens jou? Wil je zeggen dat deze brief alleen van toepassing is aan de Galaten? Wat is de waarde van deze brief? Bedoel je hier mee te zeggen dat alle andere brieven niet van toepassing zijn op ons als voorbeeld zijnde? Ontkracht je hiermee niet de Bijbel? Graag jouw visie hierop.

Over het oordelen kan ik het volgende zeggen citeer dan ook uit de Bijbel:

1 Kor. 6:3

Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen? Dan kunnen we dat toch zeker ook over alledaagse zaken? 4 Wilt u werkelijk uw alledaagse geschillen aanhangig maken bij mensen die bij de gemeente geen aanzien genieten? 5 U moest u schamen. Is er dan niet één wijs mens onder u die tussen broeders en zusters uitspraak kan doen?

De leraar heeft mij een 9 gegeven op het ANW vak is dat ook niet oordelen? Ik heb immers een beoordeling van een 9 op de havo gehad... Mijn inziens wordt deze tekst dan ook veelal misbruikt voor verschillende doeleinden.


Samengevoegd:

U kunt de website bezichtigen via link bekijk het en leg de Bijbel er naast. Opvallend is dat er staat Jezus DE Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste Joost,

Nu hij verplaatst is, ik had begrepen dat dit niet te vaak mag gebeuren en dat je dan ban krijgt? Klopt dat?

Nee dat klopt niet. Verplaatsen betekent slechts dat het topic op de verkeerde plaats staat en we het naar de juiste plek hebben gezet. Het is geen strafmaatregel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid