Spring naar bijdragen

liefde/love


Aanbevolen berichten

Ik zocht zonet in mijn Windows Media Player (voor wie WinAmp liever gebruikt: die zal toch ook wel een zoekfunctie hebben) naar het nummer 'Ever fallen in love' van de Buzzcocks. Ik deed dat door alleen het woord 'Love' als zoekterm in te vullen. En ik heb niet zoveel met liefde. En toch nog 134 songs gevonden.

Post hier hoeveel zoekresultaten 'Love' in jouw collectie oplevert.

En 'Hate'? Ik kom maar tot 3 verbaasd.gif

Veelzeggende resultaten van andere boeiende zoektermen ook welkom.


Samengevoegd:

O ja, de

nog even.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Love : 513 nummers (een boel dubbele denk ik, ik maak vaak nieuwe folders aan met muziek van 1 tijdperk / thema )Een greep uit het eerste scherm (geeft mooi weer dat liefde in alle genres bezongen wordt)

Dream Lover - Bobby Darin (Jaren 50 ballad)

A Deeper Love - Clivilles & Cole (Jaren 90 house)

Love got Lost - Clan of Xymox (Dark Wave)

I feel Love - Donna Summer (jaren 70 Disco (90 remix)

What time is love - the KLF (jaren 90 trance)

All of my Love - Led Zeppelin (jaren 70 rock)

Under the moon of Love - Curtis Lee (early 60 one hit wonder)

The One I love - R.E.M. (jaren 80 alt rock)

Tainted Love - Soft Cell (jaren 80 synthpop)

Crazy little thing Called Love - Queen (jaren 70 rock)

Make Love - Pakito (jaren 00 Dance)

Justify my Love - Madonna (geen uitleg nodig)

Verbazend , slechts 1 nummer met Hate

Hate - Archive (weet niet precies welk genre dit is, alt rock ofzo)

God krijgt 23 hits (maar veel dubbele) , Devil krijgt 16 hits. (idem) Jesus krijgt er maar 5.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan ik als TS ook maar even in het Nederlands:

Liefde: 6

Haat: 1 (Brigitte Kaandorp: Ik haat je).

En zal mijn atheïsme zich weerspiegelen in de songtitels? Ik vrees van niet:

God: 78, maar dan vooral vanwege de bandnaam 'Godflesh' en het album 'God hates us all' van Slayer en 'Voor God en Vaderland' van Bots.

Devil: 13 songs,

Jesus: 18 maal, waaronder zelfs éénmaal 'Jesus saves' (Slayer).

O ja, en raad eens wie mijn hotrod heeft gebouwd? Juist,

(is geen anti-religieus lied, gaat gewoon over snelle auto's, dat mag toch wel?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Love: 38 (waarvan een hele hoop nummers zijn van de band Pep Love - wth, ik ken die band niet eens volgens mij, zal wel iets zijn dat Pieter er ooit eens opgegooid heeft widegrin.gif)

Hate: 7 (heh, ik snap er niks van... hij heeft zeven nummers van de band Diary of Dreams, maar in geen van de songtitels komt het woord hate voor, in de naam van het album ook niet, wat vreemd verbaasd.gif)

Pain: 2

Dead: 41 (meeste van bandnamen met het woord dead in)

Death: 7 (waarvan vier nummers van de band Christian Death)

God: 14 (maar een groot deel zijn nummers van Air, waar als een van de componisten de naam "Godin" staat, vandaar)

Jesus: 0

Buddha: 1 widegrin.gif

Allah: 1 widegrin.gif

Shiva: 1 widegrin.gif

Ook eventjes in het Hindi aangezien ik best veel Bollywoodmuziek heb en een idioot groot deel daarvan liefdesliedjes zijn:

pyaar (liefde): 13

ishq (liefde): 3

dil (hart): 19

Hmmm, dat valt nog mee, ik had erger verwacht. knipoog_dicht.gif

Nederlandstalige muziek luister ik zelden, en wat ik luister heb ik op cd en niet op mp3. Dit geeft sowieso wel een vertekend beeld hoor, ik ben vooral een cd-persoon, mijn mp3verzameling is niet zo enorm en bestaat meer uit dingen die ik van anderen gekregen heb maar die niet altijd mijn eigen favoriete bands zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Love - 152, o.a. Stereolove (Kalkbrenner), Love My Way (Assemblage 23), Loves Lies Bleeding (Dream Theater) en Lithium and a Lover (Sirenia).

Hate - 39, o.a. Let Me Hate (Novembre), Hate and Heartache (Mouth of The Architect) en Sadness and Hate (Wintersun)

Pain, 25 o.a. Pain & Elation (Elegion), Day Three: Pain (Ayreon), en Channel of Pain, The Painless (Paradise Lost).

Death, 69 o.a In Death a Song (Katatonia), Mourning Death of Aase (In The Woods) en The Scorpion Deathlock (The Devil Wears Prada).

God, 64. o.a. Black God (My Dying Bride), Best God in The Show (NOFX), Waltz for the Goddess (Soil and Pimp Sessions) en God Save Me (XDicipleX A.D.).

Jesus, 12, o.a. So sweet to trust in Jesus, What a friend we have in Jesus en Turn you eyes upon Jesus (Alan Jackson), Jesus (CHristian Kjellvander) en Sleeping Jesus (Neal Morse) en natuurlijk de band 'Jesus and The Mary Chain'.

Satan, 3, My Toy, My Satan (Pyskup), The Satanic Moonwalk (IA Eklund) en Heysatan (Sigur Ros).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tip: In vrijwel elk programma dat zulke overzichten kan maken, kun je ook 'geavanceerd zoeken' doen, en dan kan je aankruisen dat je alleen in de titel wilt zoeken.

Zo voorkom je dat je statistiek vervuilende 100% resultaten krijgt met een BANDnaam, stel je hebt een hele CD van Army of Lovers op mp3...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid