Spring naar bijdragen

Jezus stond op uit de dood?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Is het verhaal echt gebeurd

Dat is wat christenen geloven, ja.

Quote:
en wat heeft Jezus

met zn 2e leven gedaan?

Wat is Hij met Zijn tweede leven aan het doen bedoel je? Of doel je op zijn korte verblijf op aarde na Zijn opstanding?

Quote:
Leefde hij nog lang en gelukkig?!

Laten we wel een beetje serieus blijven, ok?

Quote:
Of stond Jezus op uit de dood als Geest?

Nee, want Thomas mocht Zijn wonden aanraken (om te geloven dat Hij het werkelijk was).

Ik raad je sterk aan het nieuwe testament van de bijbel te lezen, daar kun je antwoorden vinden op deze vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat is wat christenen geloven, ja.

[...]Wat is Hij met Zijn tweede leven aan het doen bedoel je? Of doel je op zijn korte verblijf op aarde na Zijn opstanding?

Ja ik ben benieuwd wat hij toen gedaan heeft met zn 2e leven!

[...]Laten we wel een beetje serieus blijven, ok?

Is ook serieus bedoeld!

[...]Nee, want Thomas mocht Zijn wonden aanraken (om te geloven dat Hij het werkelijk was).

Ik raad je sterk aan het nieuwe testament van de bijbel te lezen, daar kun je antwoorden vinden op deze vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

(tip: leer quoten!)

Quote:

Is het verhaal echt gebeurd en wat heeft Jezus

met zn 2e leven gedaan?

Leefde hij nog lang en gelukkig?!

Of stond Jezus op uit de dood als Geest?

Ja, het is echt gebeurd. Wat Jezus deed en doet met Zijn "2e" leven is het voorbereiden van onze woningen, het verzamelen van zoveel zielen als Zijn vader hem wil geven.

Hij leefde nog bijzonder lang, en Hij leeft nog steeds. En ja, hoewel Hij ook veel verdriet heeft over de zielen die verloren gaan, is Hij gelukkig.

Jezus stond niet op uit de dood als geest, of Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het verhaal echt gebeurd en wat heeft Jezus

met zn 2e leven gedaan?

Opgevaren naar de Hemel, zittende ter rechterhand Gods de Almachtige Vader, vanwaar Hij zal komen om te oordelen, de levenden en de doden (uit mijn hoofd).

Quote:
Leefde hij nog lang en gelukkig?!

Zittende ter rechterhand Gods...

Of stond Jezus op uit de dood als Geest?Nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij zijn opstanding uit de doden kreeg Jezus een geestelijk lichaam.

1 Petr. 3:18: „Christus is eens voor altijd gestorven betreffende zonden, een rechtvaardige voor onrechtvaardigen, om u tot God te leiden, hij, ter dood gebracht in het vlees, maar levend gemaakt in de geest

Hand. 10:40, 41: „God heeft hem [Jezus Christus] op de derde dag opgewekt en heeft gegeven dat hij openbaar werd, niet aan het gehele volk, maar aan getuigen die door God tevoren waren aangewezen.â€

Waarom zagen anderen hem niet eveneens? Omdat hij een geestelijk schepsel was, en wanneer hij zich, net als engelen in het verleden hadden gedaan, in een vleselijk lichaam materialiseerde om zich zichtbaar te maken, deed hij dat uitsluitend wanneer hij zich onder zijn discipelen bevond.

1 Kor. 15:45: „Zo staat er ook geschreven: ’De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.’ De laatste Adam [Jezus Christus, die net als Adam toen hij geschapen werd, volmaakt was] werd een levengevende geest.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de Bijbel was dit lichaam weg.Weet u het Robertf?

Het gordijn dat het Heilige van het Allerheiligste scheidde, beeldde Jezus’ vleselijke lichaam af (Hebreeën 10:19, 20).

Jezus’ lichaam vormde de barrière die hem verhinderde de tegenwoordigheid van zijn Vader binnen te gaan toen hij als mens op aarde was (1 Korinthiërs 15:50).

Op het tijdstip van Jezus’ dood ’scheurde het gordijn van het heiligdom van boven tot onder in tweeën’ (Mattheüs 27:51). Hierdoor werd op indrukwekkende wijze te kennen gegeven dat de barrière die Jezus verhinderde de hemel binnen te gaan, nu was verwijderd.

Drie dagen later verrichtte Jehovah God een opzienbarend wonder. Hij wekte Jezus uit de doden op, niet als een sterfelijk mens van vlees en bloed, maar als een glorierijk geestelijk schepsel dat „in eeuwigheid blijft leven†(Hebreeën 7:24).

Veertig dagen later steeg Jezus naar de hemel op en ging het werkelijke „Heilige der Heiligen†binnen, „om . . . ten behoeve van ons voor de persoon van God te verschijnenâ€. — Hebreeën 9:24.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het WTG op die vraag wel een antwoord zou hebben. Zéker omdat zij meent dat de meest voor de hand liggende verklaring, namelijk dat Christus gewoon met lichaam en al is opgestaan, afwijst. Misschien een vraag voor jou om eens te stellen tijdens een vergadering in de koninkrijkszaal, of is dat niet echt gebruikelijk om te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het verhaal echt gebeurd en wat heeft Jezus

met zn 2e leven gedaan?

Ja, is echt gebeurd. smile.gif Toen Jezus opstond uit de dood heeft hij verschillende mensen hier op aarde bezocht en is toen vervolgens naar de hemel opgestegen, zetelt aan de rechterhand van de Vader en zal oordelen over de levenden en de doden.

Quote:
Leefde hij nog lang en gelukkig?!

Jezus leeft in eeuwigheid.

Of stond Jezus op uit de dood als Geest?

Nee. Jezus stond echt op uit de dood. Het graf was leeg. De apostel Thomas zag ook met zijn eigen ogen de wonden van toen Jezus aan het kruis hing en stierf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij zijn opstanding uit de doden kreeg Jezus een geestelijk lichaam.

...

Kennelijk is de Heer het daar zelf niet zo mee eens, want er staat geschreven:

"36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ " (Lucas 24)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

[...]Opgevaren naar de Hemel, zittende ter rechterhand Gods de Almachtige Vader, vanwaar Hij zal komen om te oordelen, de levenden en de doden (uit mijn hoofd).

[...]Zittende ter rechterhand Gods...

Of stond Jezus op uit de dood als Geest?

Nee.

Ik geloof ook dat Jezus opgeheven is naar boven naar God.

En dat hij nog terug zal keren.

Dus dat hij niet gestorven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Marcus is de eerste evangelie, dus het oudst. Het is vreemd dat het evangelie daar stopte met het lege graf, dus niks geen verschijning aan de twaalf, en zeker geen wonden laten zien.

Dit zijn bijgevoegde teksten, door de Kerk geschreven. Toen waren ze al in conflict met de gnostici. En die beweerden dat Jezus als Geest zou zijn opgestaan, zoals ieder mensen in een geestelijk lichaam opstaat. Dat verklaart ook waarom er mensen waren die Jezus niet herkenden (Emausgangers, Maria) en ook waarom de deur dicht was en Jezus toch ineens in hun midden stond.

Kan een vleselijk lichaam door dichte deuren? Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar ik stootte iedere keer mijn hoofd party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marcus is de eerste evangelie, dus het oudst.

Kan je dat onderbouwen?

Quote:
Het is vreemd dat het evangelie daar stopte met het lege graf, dus niks geen verschijning aan de twaalf, en zeker geen wonden laten zien.

Dus? Mattheüs heeft een compleet geslachtsregister, Marcus niet. Betekent dat Jezus geen voorouders had dus?

Quote:
Dit zijn bijgevoegde teksten, door de Kerk geschreven.

Geslachtsregister ook?

Quote:
Toen waren ze al in conflict met de gnostici. En die beweerden dat Jezus als Geest zou zijn opgestaan, zoals ieder mensen in een geestelijk lichaam opstaat. Dat verklaart ook waarom er mensen waren die Jezus niet herkenden (Emausgangers, Maria) en ook waarom de deur dicht was en Jezus toch ineens in hun midden stond.

Hoe kan je dan een geestelijk lichaam zien volgens jou, als het niet vleselijk is?

Quote:
Kan een vleselijk lichaam door dichte deuren? Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar ik stootte iedere keer mijn hoofd
party.gif

Blijkbaar is dat dan wel erg hard gebeurd....

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marcus is de eerste evangelie, dus het oudst. Het is vreemd dat het evangelie daar stopte met het lege graf, dus niks geen verschijning aan de twaalf, en zeker geen wonden laten zien.

Dit zijn bijgevoegde teksten, door de Kerk geschreven. Toen waren ze al in conflict met de gnostici. En die beweerden dat Jezus als Geest zou zijn opgestaan, zoals ieder mensen in een geestelijk lichaam opstaat. Dat verklaart ook waarom er mensen waren die Jezus niet herkenden (Emausgangers, Maria) en ook waarom de deur dicht was en Jezus toch ineens in hun midden stond.

Kan een vleselijk lichaam door dichte deuren? Ik heb het verscheidene keren geprobeerd, maar ik stootte iedere keer mijn hoofd
party.gif

Het is vreemd, want het evangelie ís vreemd. Het evangelie is niet voor rationele mensen, maar voor geloofsmensen.

1 Kor 1,18

Want het woord des kruises is wel voor hen, die verloren gaan, een dwaasheid, maar voor ons, die behouden worden, is het een kracht Gods.

Marcus is een heel compact boek en het heeft maar 16 hoofdstukken. Het evangelie wordt hier in vogelvlucht geschreven met de belangrijkste feiten. Toch verschijnt ook in het evangelie volgens Marcus Jezus na de dood een aantal keren aan verschillende getuigen.

Heb jij een verheerlijkt lichaam dan? Als je een verheerlijkt lichaam zou hebben, zou je ook door dichte deuren kunnen lopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wat er in 300 Na Christus officieel werd verklaard ja. Daarvoor was er veel onenigheid tussen de verschillende groeperingen. Pas toen Constantijn zich geroepen voelde, toen werd het verplicht om Jezus als God te zien, in plaats van wonderdoener, profeet, goed mens, of mythische Godmens.

Mensen die denken dat alles al meteen duidelijk was, en dat zij geloven wat er in de eerste eeuwen gelooft werd noparty.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid