Spring naar bijdragen

Nontrinitarische gemeente gezocht


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat ze er op dezelfde wijze naar kijken als jij, maar ik weet het niet. Ik ken de gemeente niet, wel de voorganger.

Uit welke regio kom je?

Uhm... in zuidoost Drenthe (min of meer), dus dat is wel behoorlijk afgelegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het komt op mij een beetje over alsof je je wilt aansluiten bij een kerk die het met jou eens moet zijn. Terwijl het in mijn ogen juist het idee is dat je je moet aansluiten bij wat de kerk zegt dat de waarheid is. Als je al in een kerk zit zou ik zeggen, blijf daar. Is het echt jouw plaats niet, dan zal God zelf je er wel vandaan leiden.

rofl.gif

Dus iedereen moet blijven zitten waar hij/zij zit en wachten tot God zelf je ergens anders neerzet?

Als iemand een andere denkwijze heeft gekregen, kan je dat geïnspireerd noemen, en kan je erna luisteren. Maar je moet zelf die stap durven zetten, anders gebeurt er niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouw aan je eigen kerkgemeenschap is inderdaad erg belangrijk, Foppe1986. Je zult nooit échte diepgang, échte reliëf in het geloof vinden, als je steeds van gemeente veranderd, omdat je het weer eens ergens "fundamenteel" niet eens mee bent. Nee, dan juist moet je blijven, blijven leren en ermee worstelen tot je eruit bent. Pas als je écht niet anders kunt, pas als je ontdekt dat je je leven lang met hart en ziel, doch niet altijd opgemerkt, altijd al echt bij die andere kerkgemeenschap hoorde, dán pas kun je overwegen misschien toch ook daarheen te gaan. Maar niet eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

rofl.gif

Dus iedereen moet blijven zitten waar hij/zij zit en wachten tot God zelf je ergens anders neerzet?

Als iemand een andere denkwijze heeft gekregen, kan je dat geïnspireerd noemen, en kan je erna luisteren. Maar je moet zelf die stap durven zetten, anders gebeurt er niks.

geïnspireerd door wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Robert,

Quote:

Trouw aan je eigen kerkgemeenschap is inderdaad erg belangrijk, Foppe1986. Je zult nooit échte diepgang, échte reliëf in het geloof vinden, als je steeds van gemeente veranderd, omdat je het weer eens ergens "fundamenteel" niet eens mee bent. Nee, dan juist moet je blijven, blijven leren en ermee worstelen tot je eruit bent.

Ken je mij en weet je op wat voor manier ik geloof? party.gif Een kerk die mij de drie-eenheid leer leert, is een kerk die mij van God wegbrengt en mij er toe aan wil zetten om een andere meester te dienen, dit heeft God aan mij geopenbaard. Zal Yeshua nog geloof vinden? Vergeet niet dat Yeshua zei dat zijn Vader de enige ware God is. Hoewel ik weet dat een groep mij echt kan helpen om sterker in het geloof te staan, weet ik ook dat het mij kan afbreken als ik niet goed weet waar ik mee bezig ben.

Quote:

Pas als je écht niet anders kunt, pas als je ontdekt dat je je leven lang met hart en ziel, doch niet altijd opgemerkt, altijd al echt bij die andere kerkgemeenschap hoorde, dán pas kun je overwegen misschien toch ook daarheen te gaan. Maar niet eerder.

Maar ik zoek nu een groep, een nontrinitarische gemeente. Een groep die geen meester wil zijn over mij, maar die dezelfde meester wil dienen als ik. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid